Tolerantie tripmiddelen.

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Gisteren lsd gedaan maar jammer genoeg viel het wat tegen. Qua pauze zou er echt lang genoeg tussen hebben gezeten. Want de keer daarvoor was eind vorig jaar. Qua dosering heb ik zelfs nog ietsje meer genomen dan vorige keer. (nu 160mcg ipv 150 de vorige keer) Maar de OEV en CEV waren niet zo mooi als de vorige keer helaas. Ik twijfel haast aan de sterkte van mijn lsd pillen. Lijkt dat mijn zegels van de vorige keer sterker waren ofso.(?)

10:20 150mcg lsd
10:30 10mcg lsd

18:20 toch maar besloten wat 4-ho-met erbij te nemen. (14mg) zonder effect
23:50 toen maar besloten dan maar wat DPT te nemen. 25mg gesnoven.
00:00 nog 25mg DPT gesnoven en iets later nog een beetje gesnoven en toen ben ik er maar mee op gehouden want het leek allemaal geen enkele zin te hebben gek genoeg.

(de 4-ho-met heb ik los wel eens gebruikt en kan bevestigen dat er met dit spul niks mis is. DPT weet ik niet zeker aangezien ik hier nog nooit wat van gevoelt heb)

Eindstand ietswat tegenvallende lsd trip en 4-ho-met en DPT waar ik eigenlijk niks van gevoelt heb. :(

Klopt het dat je tijdens een lsd trip eigenlijk geen enkel tripmiddelen bij kan nemen? Of zou je normaal wel je LSD trip op moeten kunnen opleuken met wat 4-ho-met of DPT?

En hoe nu verder? Want ik wil de LSD eerdaags nog eens overdoen aangezien ik nog vakantie heb en hier zolang naar uitgekeken had. Zat te denken vrijdag dan maar weer zo een zelfde 150mcg pil te nemen + nog een halve zegel (50mcg). Of wat denken jullie? Want ik heb dan dus ook nog te maken met tolerantie. En ik wil niet weer een tegenvallende trip maar ook zeker geen veel te heftige trip. Lastig allemaal he. Advies is welkom. :grin:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Soms is het gewoon lastig te zeggen wat precies de reden is waarom je trip tegenvalt. Het kan inderdaad aan de potentie van het middel liggen, maar vaker dan niet ligt het imo aan de mindset.

Een geplande trip kan goed uitvallen, maar soms ben je gewoon niet in optimale of zelfs goede staat om te trippen. Maar omdat het soms de enige mogelijkheid is om te trippen, vertel je jezelf dan soms dat het wél het moment is waarop je het moet doen (ik zeg niet dat jij dit deed, maar ik heb het zelf vaker zo gedaan en dat viel dan vaak tegen).

Het beste is imo spontaan trippen: wanneer je het gevoel hebt: "nú wil ik echt graag trippen, ik voel me er helemaal klaar voor!" Maarja, dat komt niet altijd goed uit, al denk ik dan ook wel weer dat er soms momenten zijn dat alles is uitgelijnd: dat je en de tijd ervoor hebt én dat je de optimale mindset hebt.

Ik zou voor de volgende keer vlak van tevoren goed bij jezelf te rade gaan: is dit dé dag waarop ik wil trippen? En zijn er enige twijfels: naar luisteren en niet doen.

Wat betreft je specifieke vraag:

Ik weet dat er sprake is van kruis tolerantie tussen LSD en psilocybine, dus ik verwacht dat die er ook is tussen LSD en 4-HO-MET, aangezien die laatste zeer gelijkend is aan psilocybine. Aan de andere kant weet ik dat er praktisch geen tolerantie wordt opgebouwd bij DMT en dat je deze ook kunt doen icm LSD of psilocybine. Dus verwacht ik ergens dat dit ook zo zal zijn bij DPT.

Maar hou me daar niet aan. Het zijn meer inschattingen.

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Bedankt voor je reactie. Misschien heb je gelijk en is mijn ervaring gewoon niet altijd hetzelfde. (Kan bij MDMA ook anders vallen namelijk) Twijfel wel over de dosering. Maar aangezien er maar 2 dagen tussen zitten ga ik denk ik maar gewoon voor 200mcg. En daarna maar weer een goede pauze nemen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Bij drugstests wordt er meestal minder LSD op zegels gevonden dan er wordt geadverteerd. Maar het blijft sowieso een heel lastig te doseren goedje.

Als LSD niet goed is gekristalliseerd (omdat het onzuiver is), dan kan de kwaliteit veel sneller achteruit gaan. Mogelijk is dat ook een verklaring waarom mensen soms zeggen dat zegels na verloop van tijd minder sterk worden.

Maar de psychedelische effecten zijn sowieso lastig te meten. Visuele effecten zijn maar een beperkt onderdeel ervan. Het hangt ook af van waar je op let. En de omgeving kan ook een belangrijke rol spelen in wat je allemaal merkt.

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Ik snap wat je zegt. Elke ervaring is uniek en je setting kan anders zijn en daardoor ook je beleving. Maar als ik in dezelfde woning ga trippen als voorheen kan ik wel een vergelijking maken. Bijvoorbeeld een tegel die voorheen allemaal complexe patronen kreeg en nu alleen maar een beetje golfde/kronkelde. Dat is toch wel een teken van een zwakker effect. En er zaten maarliefst 9 maanden tussen. Dus tolerantie kan het ook niet geweest zijn lijkt mij. (Daarna wel hoor toen ik 2 dagen later weer 300mcg nam)

Dus ik begin juist te denken dat mijn LSD pellets lichter gedoseert zijn dan mijn zegels. En los daarvan heb ik ook nog 3 soorten pellets. Als in verschillende batches. Niet echt chill eigenlijk. :laughing:

Bovenaan