1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tolerantie van drugs..

Discussie in 'Drugs' gestart door Stonologie, 8 apr 2019.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. Stonologie

Stonologie Bewuste gebruiker

Ik ben gevoelig voor drugs. Niet in de zin dat ik weinig aankan, maar in de zin dat ik weinig van veel substanties nodig heb.

Ik wou met iedereen hier lekker speculeren over hoe tolerantie (waaronder natuurlijke tolerantie) werkt en welke factoren er allemaal bij komen kijken.

Ik heb redelijk veel trip middelen middelen gebruikt: Truffels, Wiet, LSD, LSA, 2C-B, Ketamine, 3-MeO-PCP, Damiana, Salvia etc.
    Laat ik het zo zeggen: Ik heb een goed gevoel met wat deze stoffen met je brein kunnen doen.

Nu lees ik veel op het forum van de echt ervaren trippers (vele van jullie lezen dit ook) en er valt mij iets op: dosissen zijn echt heel verschillend.

Zo lees ik mensen die zeggen ik zie pas OEV's bij meer dan 100ug LSD of zelfs 150... dit kan ik mij persoonlijk echt totaal niet voorstellen. Visuals heb ik al bij rond de 50ug, en na 3 jointjes is ook alles lekker aan het bewegen en zijn kleuren een stuk intenser.

Toen ik voor het eerst een trip middel deed (15 Gram Valhalla, truffels) was wiet nog niet psychedelisch. Ik werd alleen "stoned", lekkere lachkicks en gezelligheid met vrienden. Na de 15 gram trip heb ik een veeeeeel heftige truffel trip meegemaakt van 13gram Hollandia (echt 20x zo heftig, echt volledige hallucinaties, 5x zo empatisch als MDMA etc.). Hierna was wiet ook niet echt psychedelisch.

Pas toen ik 2C-B deed (20mg, erg lichte trip) kreeg ik de dag daarna een visual op een vriend van me. Ik was echt heeeeel erg verbaast (rookte al een jaar elke dag grammen wiet). Sindsdien krijg ik bij elke joint een bodyload, en heeft het alle kenmerken van een hele lichte 2C-B trip (wiet trip lijkt het meest op 2C-B naar mijn mening).

Sinds wiet psychedelisch is ga ik van 9mg 2C-B al echt trippen. Visuals die echt duidelijk zijn, ogen, kleuren etc.
    Ook is elk middel dat ook maar een beetje psychedelisch is (neem Damiana (tabaksvervanger)) heel heftig kan zijn voor mij. Niet mentaal, maar vooral visueel. Ik rook sinds een paar weken niet meer dagelijks wiet (gemiddeld nu 3x per week) en het word daardoor elke keer dat ik wel blow, juist heftiger dan toen ik het elke dag deed. (ik denk dat dit door de wiet psychedelische tolerantie komt).

Begrijp me niet verkeerd, het is super handig en leuk. Ik hoor bij de groep die het leuk vind om van wiet te trippen. Vooral omdat het nogsteeds mentaal gezien "wiet is". Maar ik vind het toch interessant. Vooral omdat er zo weinig informatie over te vinden is. Het enige wat ik erover heb kunnen vinden is een video van PsychedSubstance "Weed after psyches". En een aantal mensen die het ook lijken te hebben.

Wat ik nog het meest interessant vindt is dat elke substantie die ik gebruik (zelfs uppers) invloed heeft op hoe wiet nu is. Stel ik gebruik een (serotonine) hallucugeen, dan word het echt een kleine 2C-B trip. Gebruik ik 3-Meo-PCP of keta, word ik licht gedissocieerd en ga ik op de andere manier trippen (of allebei).
    Nu heb ik ooit gelezen dat wiet elk effect van elke drug kan hebben, maar vind ik dit wel heel letterlijk haha.

Ik vraag aan jullie om door deze reden uit te kijken met welke dosis jullie aanraden aan mensen. Ik heb mensen voorbij zien komen die mensen 150ug aanraden omdat zei zelf niet veel visuals hebben op die dosis, maar andere mensen dus wel! Op een 125ug dosis had ik echt flink wat visuals, zag ik overal Doge, veel patronen etc. Schilderijen werden 3d, echt best veel!

Hebben jullie nog interessante dingen die het trippen beïnvloede? Of hetzelfde als ik. Ik hoor het graag!

Tripze :P:grin:!

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Volgens mij heb je een verkeerde definitie van tolerantie. Ik zie het woord in de titel maar je tekst gaat over iets heel anders.

Als je een bepaalde drug tot je neemt, zal je lichaam pogingen ondernemen om het effect van die drug teniet te laten doen. Je bouwt een weerstand op om die drug te kunnen verdragen. Als je dan die drug weer neemt voordat de weerstand verdwenen is, zal je minder van die drug voelen/er meer van nodig hebben om hetzelfde effect te verkrijgen. Deze tolerantieopbouw is bij sommige drugs heel sterk, en bij andere drugs een stuk minder. Daarnaast verschilt de tijd waneer de tolerantie van toepassing is per drug.

Maar goed, on-topic:
    Fijn voor je dat je weinig nodig hebt om de gewenste effecten te krijgen van de drugs die je noemt. Bij mij ligt de sweet spot wat hoger dan bij jou, een stuk hoger zelfs als het om psychedelica gaat.

Wat betreft doseringsadvies aan newbees is het verstandig om redelijk laag te beginnen als je een drug voor het eerst doet om te kijken of er gevoelig voor bent of niet. En van daar uit kan je desgewenst voorzichtig ophogen tot je jouw sweet spot gevonden hebt voor die drug.

Wat betreft interessante dingen om het trippen te beinvloeden, bij paddo's/truffels denk ik dan aan Lemon tek en mao-remmers, en die laatste kan ook bij gerookte DMT gebruikt worden om de trip te intensiveren. Bij psychedelica zijn er leuke combinaties mogelijk die je ervaring intensiveren maar ik zou daar pas aan beginnen te denken als je echt ervaren tripper bent en dan eerst flink onderzoek doen zodat je precies weet waarmee je bezig bent, want combineren is een vak op zich en kan heel gevaarlijk zijn. Daarnaast helpt prachtig weer voor mij ook om het onderste uit een tripervaring te halen, of helemaal pikkedonker is ook leuk.

Dat mensen Cannabis anders ervaren na bepaalde tripmiddelen heb ik vaker gehoord, maar bij mij is daar helaas geen sprake van.

Fenrir vindt dit leuk.
  3. BuusBoy

BuusBoy Newbie

Persoonlijk begint bij de fun pas als ik wiet ga roken met psychs, heb wel een beetje visuals en leuke headspace maar zodra ik er wiet bij rook begint de hele hyperspace pas. Heb zelf niet ervaren dat wiet psychedelischer werd btw. Wiet was überhaupt bij mij altijd al een soort van psychedelisch.

Laden...