DarkScope zei:
ik hd al een topic hierover gemaakt, maar dan over mdma, dit is over alle drugs. Mijn vraag is: als iemand bijvoorbeeld van een 500 mg spoeed evenveel voelt als iemand van 250, waarom is 500 nemen dan toch schadelijker? speed werkt op dopamine, dus bij die gene van 500 mg wordt evenveel dopamine vrijgegeven als bij die gene van 250. Dopamine zorgt in dit geval voor alle effecten, dus ook sneller hartritme wakker zijn enz. waarom is dit dan toch schadelijker met uitzondering van de lever die natuurlijk dubbel zoveel moet afbreken
Het antwoord is wederom hetzelfde als mdma. Het is niet de het effect alleen dat schadelijk is maar ook de stof zelf die schade aanricht op je organen.
ja maar hoe komt dat? als de stof zelf door je bloed loopt doet is het schadelijk voor je organen als het bloed daar langsstroomt? Want bijvoorbeeld het effect op je hart en hersenen bij mdma/speed komt door de desbetreffende neurotransmitter.
Bijvoorbeeld veel mensen zegge dat als je veel pillen slikt, bijvoorbeeld 10, terwijl je een hoge tollerantie hebt, het heel gevaarlijk is en bijna dood kan gaan door oververhitting of uitdroging. Maar op een website die ik gepost heb in drugs en je hersenen, staat dat de temperatuursverschillen en uitdroging bijvoorbeeld ontstaan door serotonine, ook serotonine zorgt dat je hart het zwaarder heeft, ook zorgt het voor de schade aan je hersenen.dus je kunt als je een hoge tollerantie hebt best zoveel slikken zonder kans op die dingen, alleen wel slecht voor je organen?lijkt me onlogisch. ook als je serotonine op is en je slikt heel veel lijkt t me wel dat je dood gaat, terwijl dat onlogisch klinkt want dan zou het alleen slecht voor je organen zijn, maar die gaan heus niet acuut kapot
500mg speed doet meer schade aan bijvoorbeeld je lever dan 250mg omdat het 2 keer zoveel is.