toxische effecten ghb.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

lp1992

Experimenterende gebruiker
Zo, dat is lang terug dat ik hier online ben geweest:grin:

Ik ben wel benieuwd of iemand weet, of er een grote schadelijkheid is bij normaal ghb gebruik op je lichaam. ( nieren, lever, hart enzzz.)
Op internet kom je veel tegenstrijdige verhalen tegen. En maar weinig onderzoek.

Ik zelf, gebruik ongeveer 5 dagen in de week ghb. Alleen savonds. En dan eenmaal 4ml, en soms na 2 uur 2,5 ml bij.
Ik kan me goed aan deze dosering houden. en voel ook niet de behoefte hier meer van te maken.
Voor ik ermee begon, heb ik redelijk veel opgezocht over de verslavings kans.
en topics gelezen van mensen die om de 2 uur een dosis moesten nemen. Lijkt me heel zwaar als je daar inzit,
dat weerhoud me er ook van om meer te gaan gebruiken, Of de dosis te verhogen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Voor zover ik weet is er wetenschappelijk gezien nog het e.e.a. onbekend over de manier waarop GHB precies schadelijk is. Wat sowieso wel algemeen bekend is, is dat GHB bij herhaald gebruik in hoge doseringen zeer schadelijk en waarschijnlijk neurotoxisch is, zie bijvoorbeeld:

Al ga ik er een beetje vanuit dat je die (nogal voor de nogal hand liggende) bron al gezien hebt, die inmiddels al wel wat verouderd is.

Ik ben niet bekend met de meest recente literatuur, maar je kunt natuurlijk zelf wel bedenken dat vijf dagen per week GHB gebruiken erg link en waarschijnlijk ook behoorlijk ongezond is. Ik vraag me sterk af of je dan überhaupt kunt zeggen dat je (nog) niet verslaafd bent. Wel eens geprobeerd om te stoppen?

lp1992

ik had hem inderdaad al gezien. ik ben wel benieuwd wat de schadelijkheid nou is ten opzichte van andere middelen. ik ken bijvoorbeelden meerdere mensen die elke avond 6 biertjes drinken. Ik weet niet of 1gtje nemen savonds daar bijvoorbeeld gelijk aan staat. of dat het juist slechter of minder slecht is.

ik kan er goed vanaf blijven als ik wil. Ik heb geen lichemalijke afkick. wel een soort van craving soms. maar dat heb ik eigenlijk met alles wel.

Spyro

Badass junkie
Toen ik dagelijks aan de GHB zat merkte ik eigenlijk vooral dat het enorme zout gehalte wat je binnenkrijgt natuurlijk wel een drama voor je lijf is.

Ik hield enorm veel vocht vast en moest ook veel plassen. Mijn wallen waren ook niet normaal. Gewoon bijna zwart gekleurd rondom mijn ogen.

Ik zou ook niet precies durven zeggen hoe schadelijk het nou écht is. Verder merkte ik lichamelijk vrij weinig klachten, zeker als je het vergelijkt met andere soorten drugs, voelt dit echt nog “mild’ aan, ook met stevig gebruik.

Het grote nadeel is gewoon de lichamelijke afhankelijkheid/afkick.

lp1992

ik merk wel inderdaad dat het een heel verslavend middel is. het lijkt kwa effect heel onschuldig in de eerste instantie. misschien dat dat ook gelijk een valkuil is. je krijgt er wel al snel een craving van.

lp1992

toch voor mezelf even een kleine cheak gehouden. Vrijdag, saterdag en zondag avond geen ghb genomen. Ik had er geen afkick van. Af en toe een soort van gevoel om het wel te willen nemen savonds. Maar verder geen problemen. Van avond een dosis van 4ml genomen. Denk wel dat ik er wat langere tijd tussen ga houden. Iniedergeval als ik het een avondje heb gedaan. Dan sowieso daarna weer even een paar avonden niet. Niet dat je aan de gewoonte ga wennen om het standaart savonds te nemen. Merk wel dat dit een drug met een gebruiksaanwijzing, Waar je sterk bij in je schoenen moet kunnen staan

Spyro

Badass junkie
toch voor mezelf even een kleine cheak gehouden. Vrijdag, saterdag en zondag avond geen ghb genomen. Ik had er geen afkick van. Af en toe een soort van gevoel om het wel te willen nemen savonds. Maar verder geen problemen. Van avond een dosis van 4ml genomen. Denk wel dat ik er wat langere tijd tussen ga houden. Iniedergeval als ik het een avondje heb gedaan. Dan sowieso daarna weer even een paar avonden niet. Niet dat je aan de gewoonte ga wennen om het standaart savonds te nemen. Merk wel dat dit een drug met een gebruiksaanwijzing, Waar je sterk bij in je schoenen moet kunnen staan
Heel verstandig. Uit ervaring kan ik je vertellen dat je echt niet op lichamelijke afkick zit te wachten.

Zo blijft het ook leuker en blijf je het effect ook beter behouden.

lp1992

ja inderdaad. Het is voor mij ook een soort vervanging. Ik heb jaren lang best veel gedronken, altijd in combinatie met coke, waar het begon met op vrijdag avond een paar biertjes, en een paar punten. Zat ik uiteindelijk op het moment, dat ik van vrijdag tot zondag in de ochtend door ging. Zonder eten of slaap, als ik er eenmall aan begon, kon ik er niet meer mee stoppen. Ik stopte pas als ik letterlijk omviel. Ik raakte mezelf er compleet in kwijt. Ook zag ik me gedrag veranderen als ik onder invloed was. Dat vond ik best beangstigend. Uiteindelijk ben ik helemaal gestopt met die combi. Als ik af en toe een avondje aan de g zit. kan ik mezelf wel goed in bedwang houden. En heb dan iniedergeval nog iets, als de rest van me vrienden aan een biertje zitten.

ben je helemaal van g af nu spyro? of doe je het af en toe nog?

Spyro

Badass junkie
ja inderdaad. Het is voor mij ook een soort vervanging. Ik heb jaren lang best veel gedronken, altijd in combinatie met coke, waar het begon met op vrijdag avond een paar biertjes, en een paar punten. Zat ik uiteindelijk op het moment, dat ik van vrijdag tot zondag in de ochtend door ging. Zonder eten of slaap, als ik er eenmall aan begon, kon ik er niet meer mee stoppen. Ik stopte pas als ik letterlijk omviel. Ik raakte mezelf er compleet in kwijt. Ook zag ik me gedrag veranderen als ik onder invloed was. Dat vond ik best beangstigend. Uiteindelijk ben ik helemaal gestopt met die combi. Als ik af en toe een avondje aan de g zit. kan ik mezelf wel goed in bedwang houden. En heb dan iniedergeval nog iets, als de rest van me vrienden aan een biertje zitten.

ben je helemaal van g af nu spyro? of doe je het af en toe nog?
Wat heftig ook. Fijn dat het nu wel lukt om jezelf in bedwang te houden!

Ja, ik gebruik nog steeds af en toe. Inmiddels is het alweer even geleden hoor, maar kan er prima mee omgaan nu. Maar blijft zeker een aandachtspunt om jezelf in de gaten te houden tijdens gebruik. Zeker omdat mijn afkick natuurlijk veel sneller komt, door het eerdere misbruik.

Neo-Shulginist

Badass junkie
GHB heeft vooral een hoge acute toxiciteit. Dus als het middel nog werkt kun je last krijgen van bewusteloosheid, coma, valpartijen en daarmee (ernstige) verwondingen. Daarnaast kan de inname van GHB leiden tot schade aan de slokdarm; wat bij chronisch gebruik mogelijk de kans op slokdarmkanker vergroot. Voornamelijk het doseren is lastig omdat een gangbare dosis en een overdosis heel dicht bij elkaar liggen.
Chronisch gebruik van GHB kan leiden tot neurotoxiciteit en geheugenklachten. De ontwenningsverschijnselen kunnen uiteraard heftig zijn: mensen kunnen last krijgen van een psychotische episode of epileptische aanvallen.

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Hier ben ik ook wel er benieuwd na gezien het feit dat ik het ook al enkele jaren dagelijks gebruik, zo'n 5 a 6 ml per dag, soms minder soms uitschieters naar 8 a 9 ml per dag. Erg benieuwd wat de nieuwste onderzoeken aangeven wat betreft de schade aan hersenen en lichaam. Ik probeer mijn water inname sowieso rond de 2L per dag te houden ivm de zoutgehalte van GHB.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hier ben ik ook wel er benieuwd na gezien het feit dat ik het ook al enkele jaren dagelijks gebruik, zo'n 5 a 6 ml per dag, soms minder soms uitschieters naar 8 a 9 ml per dag. Erg benieuwd wat de nieuwste onderzoeken aangeven wat betreft de schade aan hersenen en lichaam. Ik probeer mijn water inname sowieso rond de 2L per dag te houden ivm de zoutgehalte van GHB.
In de Factsheet GHB van het Trimbos-instituut staat dat opgesomd.

lp1992

Had het even doorgelezen. Nou moet ik ook zeggen dat de meeste mensen die ik ghb heb zien gebruiken in men leven. Ook totaal niet snappen waar ze mee bezig zijn. Mensen die een slok uit een fles nemen, 2 dopjes achter elkaar naar binnen gooien. Het leuk / stoer vinden om out te gaan. Dat soort onzin. Kwa dat snap ik wel dat er met ghb de meeste ongelukken gebeuren.

Danny0531

Belezen gebruiker
Voor zover ik weet is er wetenschappelijk gezien nog het e.e.a. onbekend over de manier waarop GHB precies schadelijk is. Wat sowieso wel algemeen bekend is, is dat GHB bij herhaald gebruik in hoge doseringen zeer schadelijk en waarschijnlijk neurotoxisch is, zie bijvoorbeeld:

Al ga ik er een beetje vanuit dat je die (nogal voor de nogal hand liggende) bron al gezien hebt, die inmiddels al wel wat verouderd is.

Ik ben niet bekend met de meest recente literatuur, maar je kunt natuurlijk zelf wel bedenken dat vijf dagen per week GHB gebruiken erg link en waarschijnlijk ook behoorlijk ongezond is. Ik vraag me sterk af of je dan überhaupt kunt zeggen dat je (nog) niet verslaafd bent. Wel eens geprobeerd om te stoppen?
Nou als je 5 dagen in de week gebruikt dan kan je idd wel zeggen ik dat die verslaafd is

lp1992

inmiddels net weer even een dosis genomen. maandag was de laatste keer. bijna week er tussen gehad, gaat me vrij goed af zo!

lp1992

@ spyro of andere die ghb gebruiken. Een dingetje wat ik soms wel eens heb, als ik meerdere buisjes op een avond gedaan heb. Ik de volgende dag
wel met spierpijn / stijve spieren wakker word. Jullie ook die ervaring?

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Ja dat kan. Je houdt vocht vast. Ik hoor ook weleens dat ze last van hun rug krijgen, dat schijnt een link te hebben met je nieren die het zwaar te verduren hebben.

Wat weleens voorkomt maar ik hoop niet bij jou.. als je knock out gaat van de g kan je heftige spierkrampen hebben. Dit weet je niet want voor je gevoel heb je geslapen, maar wordt je dus wakker met opkomende spierpijn

Spyro

Badass junkie
@ spyro of andere die ghb gebruiken. Een dingetje wat ik soms wel eens heb, als ik meerdere buisjes op een avond gedaan heb. Ik de volgende dag
wel met spierpijn / stijve spieren wakker word. Jullie ook die ervaring?
Herkenbaar. Ik heb het meestal na de tweede dosis al. Een soort van groeipijn in m’n benen vaak... Ik ben ook altijd de enige die het krijgt. 😅 Maar het trekt na gebruik gelukkig altijd meteen weer weg.

lp1992

apart, geen idee waar dit nou van komt dan
Ja dat kan. Je houdt vocht vast. Ik hoor ook weleens dat ze last van hun rug krijgen, dat schijnt een link te hebben met je nieren die het zwaar te verduren hebben.

Wat weleens voorkomt maar ik hoop niet bij jou.. als je knock out gaat van de g kan je heftige spierkrampen hebben. Dit weet je niet want voor je gevoel heb je geslapen, maar wordt je dus w

Wat weleens voorkomt maar ik hoop niet bij jou.. als je knock out gaat van de g kan je heftige spierkrampen hebben. Dit weet je niet want voor je gevoel heb je geslapen, maar wordt je dus wakker met opkomende spierpijn
Gelukkig ben ik er nog nooit out van gegaan.

GHBismijnietdebaas

Belezen gebruiker
Zo, dat is lang terug dat ik hier online ben geweest:grin:

Ik ben wel benieuwd of iemand weet, of er een grote schadelijkheid is bij normaal ghb gebruik op je lichaam. ( nieren, lever, hart enzzz.)
Op internet kom je veel tegenstrijdige verhalen tegen. En maar weinig onderzoek.

Ik zelf, gebruik ongeveer 5 dagen in de week ghb. Alleen savonds. En dan eenmaal 4ml, en soms na 2 uur 2,5 ml bij.
Ik kan me goed aan deze dosering houden. en voel ook niet de behoefte hier meer van te maken.
Voor ik ermee begon, heb ik redelijk veel opgezocht over de verslavings kans.
en topics gelezen van mensen die om de 2 uur een dosis moesten nemen. Lijkt me heel zwaar als je daar inzit,
dat weerhoud me er ook van om meer te gaan gebruiken, Of de dosis te verhogen.
Ja die weet ik wel. Normaal gebruik niet schadelijk, langdurig gebruik hersenschade is pas aangetoond door novadic kentron. En ja 1 dosis dagelijkse dosis natrium zout dus 25 kilo voxht hebben is niet zo lekked voor je bloeddruk.

Zeehond

Bewuste gebruiker
5 dagen per week is sowieso veel te veel en dan ben je verslaafd.
GHB is wel een eigen stof van je lichaam, maar het blijft ongezond.
Hoe ongezond is altijd lastig, maar 5 dagen per week is niet recreatief meer.
Als jij het anders ziet prima natuurlijk.
Probeer het te beperken tot 1x per maand.

KlaasVaak

Wijs gebruiker
ik had hem inderdaad al gezien. ik ben wel benieuwd wat de schadelijkheid nou is ten opzichte van andere middelen. ik ken bijvoorbeelden meerdere mensen die elke avond 6 biertjes drinken. Ik weet niet of 1gtje nemen savonds daar bijvoorbeeld gelijk aan staat. of dat het juist slechter of minder slecht is.

ik kan er goed vanaf blijven als ik wil. Ik heb geen lichemalijke afkick. wel een soort van craving soms. maar dat heb ik eigenlijk met alles wel.
Dit is natuurlijk heel moeilijk te vergelijken. Denk ook dat dit weinig zin heeft, want die mensen die zoveel zuipen zijn ook niet goed bezig. Daar zou ik me niet aan willen spiegelen.

De Zandman

Badass junkie
Ik weet van ghb dat er hele rare bestanddelen in zitten.
En deze zijn beslist errug slecht voor je.
Gootsteen ontstopper bijvoorbeeld.
Als ik moet kiezen, neem ik een paar liter bier...

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Het klinkt apart, maar een paar liter bier geef je lichaam een veel grotere opdonder dan een avond ghb. Laatstgenoemde word afgebroken tot een lichaamseigen stof, wat de nieren etc prima aankunnen..het zoutgehalte is wat hoog, maar na 1 avond werkt je lichaam dat zonder problemen eruit. Na 2 uur is het al amper meer traceerbaar.

Alcohol daarintegen...stapelt sneller op dan dat je lichaam het gif aankan, hoe meer vergiftiging hoe meer dronken.

Bij ghb gaat de comedown na 2 uur vrijwel gelijk aan de afbraak. Daarom sta je de volgende ochtend ook fris en fruitig op zonder 1 spoortje kater of ghbresten in je lijf.

Ja gootsteenontstopper wil je niet in je lijf..maar dat is ghb niet.

Net zoals bier geen 100% dodelijke pure alcohol is.
Kijk dus niet naar de ingrediënten. Maar het effect en aandeel van de samenstelling.

Laatst bewerkt:

Natozlato

Badass junkie
Ik dacht vroeger ook wtf je gaat toch geen gootsteenontstopper drinken?! Dit is 1 ingredient van ghb, samen zorgen de ingrediënten voor een chemische reactie, waardoor je pH-neutrale ghb krijgt. Dan is het dus geen gootsteenontstopper meer.

GHB is een lichaamseigen stof, maar ghb drinken zorgt voor een enorme tijdelijke hoeveelheid ghb in je lijf, dat lijkt me niet echt gezond. Maar als je het binnen de perken houdt, en het bij een avondje per maand houdt, valt het denk ik wel mee.

Chr0nic

Bewuste gebruiker

Geloof het of niet maar GHB is gezonder voor je lichaam dan alcohol! Gootsteenontstopper zit er niet.. Dit wordt gebruikt om een chemische reactie te veroorzaken die zorgt voor de omzetting van GBL naar de PH neutrale GHB. GHB zit GHB en water in, niks meer niks minder. Mits het correct gemaakt is..
Gootsteenontsopper is overigens NaOH https://nl.wikipedia.org/wiki/Natriumhydroxide correct me if i'm wrong maar volgens is dit een veelgebruikte stof in de scheikunde.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Geloof het of niet maar GHB is gezonder voor je lichaam dan alcohol! Gootsteenontstopper zit er niet.. Dit wordt gebruikt om een chemische reactie te veroorzaken die zorgt voor de omzetting van GBL naar de PH neutrale GHB. GHB zit GHB en water in, niks meer niks minder. Mits het correct gemaakt is..
Gootsteenontsopper is overigens NaOH https://nl.wikipedia.org/wiki/Natriumhydroxide correct me if i'm wrong maar volgens is dit een veelgebruikte stof in de scheikunde.
Super verwoord!

De complete samenstelling GHB brengt bij normaal gebruik géén schade aan de maag,slokdarm enzo. Als je het goed mixt is dat onmogelijk.

Tevens word het herkent en of afgebroken tot een lichaamseigen stof, waardoor een aantal stoffen niet zozeer kunstmatig te snel word afgegeven ( en dus uitgeput).maar het begint er steeds meer op te lijken dat GHBdie stoffen stimuleert om ze zelf.meer aan te maken en vrij te geven... geen schade..geen kater.

Bodybuilderw gebruikte het voor de training (het is waar, je kan net wat meer aan).en voor het slapen. Omdat het hun groeihormoon stimuleerde. Achteraf bleek dat effect minder extreem als gedacht, maar desalniettemin zijn de 1e 3 uren van je slaap.na ghb(niet door te hoge of outgaan!) Aanzienlijk efficiënter, dieper
en betere kwaliteit.

Mijn mening van wat hieronder staat
Is dat de gebruiker bijzonder geschikt is om hiervoor in aanmerking te komen(achtergrondz reële verwachting, niet verslavingsgevoelig.

En het product GHB geschikt, juiste dosis.
Voorkomt cravings naar blowen of zwaardere drugs. Met hun dosering zijn er geen bijwerkingen vrij gezonde keuze dus

1 Veteraan 70 jr neemt elke avond 1 afgemeten dosis.

2 Vrouw 23 jaar, slaapproblemen eigen sportschool. Neemt 3.x.per.week na krachttraining voor een goede nacht.

4Een autistische cliënt die was zo hoogbegaafd dat je hem niet kon behandelen..hij had alle schoolboeken etc gelezen van zijn psychiater.had ook.een universitaire achtergrond. Maar zat werkeloos thuis

Voor zichzelf begonnen (ICT) ging fantastisch. Maar alleen naar de supermarkt kan hij niet. Huishouden is een fiasco.
Toen kreeg hij een begeleider die komt elke ochtend 9.00 vaste afspraken (weekend niet)
Bv.ma en woe boodschappen dinsdag de post. Vrijdag zijn huishoudformulier bekijken en helpen.

Cliënt zat meer wel.dan niet te huilen Thuis was zijn heilige plek en op de poli durft hij niet.
Hj.was heel.eerlijk dat hij euthanasie (dat vond bij beter klinken dan zelfmoord.omdat hij zo niet kon leven, praktisch gezien is dat helaas ook zo)

100 stappen verder..
Doordeweeks neemt hij om 8.30 zijn G, hij werkt samen met zijn behandelaar.en is.daardoor nu volledig zelfredzaam! Hij heeft nooit cravings.en arts weet ervan.

Daarom vind ik het hypocriet als mensen belerend vertellen dat je nooit aan G moet beginnen,.maar.wel elke dag een biertje prima vinden.. er zijn veel meer alcoholisten dan G-verslaafden.en het leuke alcoholeffect is gewoon vergiftiging, dus hoezo gezonder?

Ik vind éenmaal daags ghb een veel gezondere keuze dan al die benzo's - anti psychotika..
Die 2 personem zouden gewoon een recept van de arts voor Xyrem moeten krijgen. We hebben het hier ook niet over beïnvloedbare pubers in hun feestdagen.

De evensverwachting van de veteraan is helaas nog een paar jaar.(4?)
De Autist is nu in de 40.

Wat is jullie mening hierover?

Laatst bewerkt:

Natozlato

Badass junkie
@Mrloverdj ik wil niet zeuren, maar je maakt wel altijd veel typefouten! Hierdoor is het lastig lezen en kan ik je niet altijd goed begrijpen. Het zal de spellingcorrectie wel zijn? Of ben je onder invloed 😅

Dopemonster

Bewuste gebruiker
Super verwoord!
Het is drugsforum hier toch ? Ik en jullie weten van verslaving,misbruik,gevaar etc. Maar soms wil ik mijn mening neerzetten maar vraag me af of (sommige, niemand specifieks in mijn hoofd)
Ik ik echt alles kan neerzetten.

Hoe meer invalshoeken en advocaten van de duivel, hoe leerzamer ik het vind.

Ontopic:de complete samenstellen gjb gezicht met.een alcoholvrij drank brengt bij normaal gebruik géén schade aan de maag,slokdarm enzo. Als je het goed mixt is dat onmogelijk.

Tevens word het herkent en of afgebroken tot een lichaamseigen stof, waardoor een aantal stoffen niet zozeer kunstmatig te snel word afgegeven z maar het begint er steeds op te lijken dat GHb (er zijn ook andere testen met gana b fan dwaal ik teveel af) die stoffen stimuleert om ze zelf.meer aan te maken en vrij te geven...dit is dus geen leerproces waardoor je met coke.het ene moment hyper bent en het andere moment brak
Voor ghb betaal je dus geen. Prijs.

Misschien krijg ik nu heel DF over me heen..maar ik heb gezien hoe veteranen konden omgaan met emoties door ghb. Ook nadat ze gestopt waren. Iets heel anders..iemand die gebruik 2 of korte bingo zal.merken dat dingen als acne gaan verdwijnen. Huid word ook heel zacht.

Daarom vind ik het hypocriet als mensen belerens vertellen dat je nooit aan G moet beginnen. Maar elke dag een biertje is prima..
Dat zijn geen meningen maar feiten.
Even over dat laatste wat je zegt... Elke dag een biertje is natuurlijk iets anders dan elke dag een shotje g! Dat moet je echt wel inzien hoor! Je zegt toch ook niet dat je het hypocriet vindt dat mensen niet aan heroine moeten beginnen maar elke dag een biertje is prima! :tearsofjoy: Maar verder ga ik niet oordelen weet niet hoe verslaafd je kunt raken van 5x per week g gebruiken, en dan ook de hoeveelheid natuurlijk. Maar wil wel even zeggen kijk een beetje uit please. Één gewaarschuwd mens telt voor twee!

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Ja ik heb mijn hele.post.ook.aangepast.enorm veel bijgeschreven. Want toen ik het teruglas kwam m'n boodschap totaal niet uit de verf.

Dus als je wilt.. raad ik je aan m'n post nog een keer te lezen :)

Mrloverdj

Wijs gebruiker
@Mrloverdj ik wil niet zeuren, maar je maakt wel altijd veel typefouten! Hierdoor is het lastig lezen en kan ik je niet altijd goed begrijpen. Het zal de spellingcorrectie wel zijn? Of ben je onder invloed 😅
Ik vind het heel tof dat je het aangeeft..
Zo'n week terug begon ik mijn postings terug te lezen en schrok er ook van. Ik lees ze nu meestal na of bewerk ze.

De spelfouten is(d of dt) omdat ik niet 100% thuis ben in deze taal.
De extra of missende letters tekens.en puntjes ipv spaties komt oa door mijn spasticiteit..Hele verfijnde motoriek gaat bij mij niet vanzelfsprekend. Zit dus heel snel.een lettertje.ernaast of.zoals.je.nu leest(bewerk.het even expres.niet)zit.de.punt direct naast.mijn spatiebalk.

En zo heet dat dus..spellingscorrectie!
Hoe haal ik dat eraf? Schrijf ik 'test' lees ik achteraf 'testament'

Heb periodes dat ik weinig last heb,.maar laatste tijd weer meer
Ik ga er proberen beter op te.letten :)

Laatst bewerkt:

Natozlato

Badass junkie
Nederlands is niet mijn enige taal..daarnaast heb ik een ziekte waardoor typen op mijn mobiel iets lastiger is. Maar ik vind het heel tof dat je het aangeeft..
Zo'n week terug begon ik mijn postings terug te lezen en schrok er ook van. Ik lees ze nu meestal na of bewerk ze.
Oh sorry dat wist ik niet 🥴

Ik weet zo 123 niet hoe je die automatische spellingcorrectie eraf haalt. Maar misschien is dat voor jou toch wel handiger om het wel erop te laten. Als je verkeerd typt, kan je bovenaan het toetsenbord het juiste woord aantikken.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Oh sorry dat wist ik niet 🥴

Ik weet zo 123 niet hoe je die automatische spellingcorrectie eraf haalt. Maar misschien is dat voor jou toch wel handiger om het wel erop te laten. Als je verkeerd typt, kan je bovenaan het toetsenbord het juiste woord aantikken.
No problem!..fijn juist dat je eerlijk bent
Ik laat m ff aan dan.

Dus als hier ooit een retegoede post van mij staat.100 procent keurige deftige ABN,.vlijmscherp uit de pen...Dan zal ik wel strak staan van de coke.

Bijlagen

• tenor-9.gif
    tenor-9.gif
    86,8 KB · Weergaven: 3
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan