1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Trip Report | Golden Teacher [Een Magic Mushroom trip in mijn eentje]

Discussie in 'Trip reports' gestart door Particle, 29 aug 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Particle

Particle Newbie

Een hele goede avond,

Dit is mijn eerste trip report en gelijk ook een lange, dus bereid je maar voor:
    Na meerdere trips achter de rug gehad over de jaren heen besloot ik uiteindelijk om een truffel trip alleen te ervaren, iets in me vond dit een juist idee. Door de jaren heen heb ik ongeveer 4 a 5 keer truffels gebruikt en 1x LSD. Helaas waren deze trip ervaringen niet top gezien mijn mede tripper en vriend vrijwel elke keer bad ging en ik voor hem moest zorgen. Ik had een paar brandende vragen in het leven die ik met aandacht wilde onderzoeken

ondankst de spanning besloot ik toch het alleen te doen. Ik had gehoord dat de trip veel intenser is gezien je geen feedback van andere ontvangt en je echt volledig alleen voor staat, iets in me vond dit wel een uitdaging.

Set en Setting: In een natuurpark en daarna een prachtig bos
    Drug: The Golden Teacher ( een truffel soort voor een innerlijke trip ervaring ) 12 gram
    Personen: 1
    Sitters: 0
    Tijd van inname: 14:00

14:00
    Nadat ik naar een natuurpark was afgereisd waarvan ik mooie herrieneringen heb van toen ik nog kind was heb ik een rustige plek gevonden aan het water, ik schreef een paar dringende vragen op over mijn leven die ik beantwoord wilde hebben. De specifieke truffel die ik had, staat bekent om het geven van nieuwe mooie inzichten. Eerst heb ik een halve portie van de totale 12 gram opgegeten. Ik besloot te gaan wandelen om zo langzaam toegang te krijgen in de psychedelische dimensie.
    Zoals gewoonlijk begon mijn ego te zeggen dat is allemaal een slecht idee is, gelukkig kon ik dit opzij zetten en begon ik rustig door te wandelen tot ik een mooie plek had gevonden om te zitten.

14:30
    Ik had een mooie kleed meegenomen en ging hierop liggen om even op rust te komen. Ik voelde nog vrijwel niks en ik had eigenlijk het idee dat ik al iets had moeten voelen. Ik besloot om nog een eind te wandelen.

14:50
    Ik kwam bij een prachtig duin gebied aan, ik voelde de truffel erg licht opkomen. Ik had het idee dat mijn benen langzaam spaghetti slierten werden, deze ervaring was echter nog erg licht. Ik besloot weer eens te gaan zitten en me ogen dicht te doen. Langzaam werd ik licht teleurgesteld in het effect dus besloot ik de rest (6 gram) naar binnen te werken. En oh hier werd ik voor beboet..

15:10
    Een lichte paniek kwam langzaam naar boven, ik was volledig alleen in een gigantisch natuurpark en dit raakte me even. Ik begon snel alles in te pakken met het idee om snel te bewoonde wereld op te zoeken. ik kon de paniek nog enig zins onder controle houden, en ik begon langzaam richting de uitgang van het park te lopen.

15:30
    Langzaam en zeker kwamen sterke hallucinaties binnen. Mijn benen werden weer spaghetti slieren en ik voelde mij een gnome in een eenzaam groot bos. De natuur was prachtig maar ik had toch echt behoefte om weer een andere ziel tegen te komen, het werd allemaal erg eenzaam. Ik kwam langzaam bij de uitgang van het park, hier zag ik naar mijn geluk een klein kind spelen wat me weer enigszins tot rust stelde

Ik liep over een groot bloemenveld met prachtige paarsen bloemen, deze begonnen allemaal te draaien en van kleur te veranderen, op dit moment realiseerde dat het keihard aan het inkicken was. Dit echter ging gepaard met pure paniek, ik begon steeds sneller te lopen om de uitgang te vinden, voor me ik zag een boom letterlijk in een vos veranderen wat mij een grote mind fuck bezorgde. Op dit moment schoot me te binnen dat is wel allemaal te veel werd.

15:45
    Eenmaal bij de uitgang van het natuurpark dat begrenst is aan een publiek park besloot ik even te zitten op een witte bank. Het was een zonnige en drukke dag in het park. Ik keek opzij en ik zag de witte bank in oneindigheid doorgaan. Ik schudde mij hoofd om alles weer helder te krijgen. Nog steeds vrijwel in groot paniek kreeg ik het idee om misschien gewoon naar huis te gaan om op rust te komen. Ik had een ijs thee meegenomen die ik langzaam aan het drinken was om wat suiker binnen te krijgen ( suiker is een echte aanrader voor als het trippen minder gaat !! )

16:00
    Ik liep langs een groot veld waar veel honden aan het spelen waren dit ging gepaard met prachtige licht patronen, dit gaf mij erg veel rust en vrede en schudde mij wakker. Opeens realiseerde ik waarom ik deze truffel trip aan het doen was. Om wijsheden over mijzelf te ontvangen. Ik realiseerde dat de paniek die ik voelde, mijn onzekerheden waren waar ik al een tijdje mee zit in mijn prive and werk leven. Vrijwel gelijk toen ik dit realiseerde stroomde alle paniek als water uit mijn lichaam en voelde ik mij ontzettend vrij.

Ik ging op een bankje zitten en genoot vollop van prachtige close eye visuals. Ik zag prachtige energie met elkaar dansen ik onbeschrijfelijke kleuren, ik had de meest mooiste inzichten over mijn leven en voelde een grote deken van liefde die mij omringden. Toen hoorde ik opeens: geniet je lekker van het zonnetje?

ik deed me ogen open en een typische haagse oude man kwam naast me zitten, hij liet zijn hond los die ervan door ging. De hallucinaties op dit moment waren erg heftig en gezien de man erg veel rimpels had begreep ik niks van zijn gezicht structuur. In mijn ogen zag hij er precies uit als Meerminman en Mosseljongen van Spongebob.

Na een grappig en leuk gesprek gehad te hebben met de man over zijn hond en zijn jeugd besloot ik om weer terug te gaan naar het bos.

16:15
    Ik betreed een prachtig bos, ik was op dit moment op mijn piek. Het bos was werkelijk prachtig, ik realiseerde op dit moment dat de natuur en onze aarde zo prachtig is en voelde me misselijk over het feit dat we moeder aarde eigenlijk zo slecht behandelen. Ik liep alsmaar rechtdoor en besloot uiteindelijk om mij volledig over te laten aan het bos en me niet meer zorgen te maken over of ik wel het juiste pad bewandelden.

Toen ik mij overliet en begon rond te lopen kwam ik op de meeste prachtige plekken uit. Grote boomstronken die leken op gigantisch handen die uit de grond kwamen, torenhoge bomen die leken te ademen. Het leek als of rondliep in een 'Lord Of The Rings' wereld. Ik was 100% in de truffel wereld terecht gekomen.

16:30
    Ik voelde me ontzettend een met de natuur en nam af en toe de tijd om te zitten en mijn ogen dicht te doen. Dit leverde ook fantastisch closed eye visuals op. Sinds ik het bos betreed, werd ik overbeladen met europhie, het voelde zo geweldig. Naar mijn idee leefde het bos en dit gaf mij ook zoveel wijsheden. Onderaan zal ik wat inzichten opnoemen die ik heb opgekregen:

1. Wij zijn tegenwoordig zoveel afgeleid door onze telefoons en andere schermen dat we nooit meer eens te tijd nemen om tot rust te komen en eens een lange wandeling in de natuur maken zonder enige afleiding. Leef meer in het moment, geniet er van.
    Het leven op deze aarde is zo geweldig complex, het zou zonde zijn als je je meeste tijd doorbreng op Instagram.
    Advies: neem vaker wandelingen, geniet van de wereld, geniet van het echte contact met mensen, mediteer 10 minuten per dag. Geluk ligt echt in het moment, en niet in de toekomst of verleden.

2. Het verliefd worden op een persoon is echt all about het verliefd worden op een persoonlijkheid en zijn of haar ziel. Het gaat er niet om of je grote billen or tieten hebt, uiteindelijk word je verliefd op hoe iemand is. Dit is wat 'unconditional' love betekend. Ik geloof wel enigszins in een vinden van een soul mate.

3. Heb je ouders lief, we worden langzaam ouder en lijken allemaal te vergeten dat zij ook ouder worden. Bel zo en dan met je moeder / vader om te kijken hoe het met hen gaat.

4. Het leven is zo geweldig complex, het zou absurd zijn als we alleen bestaan om onze rekeningen te betalen om vervolgens te overlijden. We leven in een geweldig on eindig universum met miljarden gas bollen in de lucht die onze nacht oplichten als sterren. Ons zonnestelsel is perfect 'ge finetuned' zodat wij zuurstof kunnen inademen.
    Jou leven is een speciale ervaring, maak het beste van het, jaag je dromen na. Je ambities en dromen zijn zo gek nog niet tegenover een oneindig universum waar je in leeft.

5 Liefde is een krachtige energie dat meer verspreid moet worden. Het ontvangen van een glimlach of een compliment geeft ons een natuurlijke europhie / dopamine shot. Het ontvangen van liefde word lekker direct beloond door ons lichaam op een natuurlijke manier. Hieruit zou je kunnen beweren dat het verspreiden van liefde misschien wel een van de grote doelen in dit leven is. Dezelfde lichamelijk reactie is namelijk niet aanwezig bij ruzie of conflicten.

6 Probeer awareness te verspreiden over het feit dat we op een prachtige planeet wonen en dat we helaas gezamenlijk dit aan het verwoesten zijn. De ozonlaag is beschadigd, de amazon staat in brand. De mensheid is niet goed bezig op een natuurlijke wijze.

18:00
    Ik ga er maar een eind aan binden. Ik zat op een grote boomstronk en had een appeltaart in mijn handen die ik had meegenomen, dit smaakte echt helemaal nergens naar. Ik realiseerde dat het eten van natuurlijke voeding stoffen wellicht veel beter voor je is. Na velen wijsheden die ik ontvangen heb van deze truffel soort, voelde ik me daarnaast erg vrij en super blij. By far is dit de meest aan te raden truffel ( golden teacher )

Ook het 'alleen' trippen is aan te raden, je bent alleen met je eigen energie en ontvangt geen feedback van andere. Je gedachten gaan er volledig op los en je krijgt hierdoor prachtige inzichten. Mocht je vast zitten in het leven of het moeilijk hebben, een trip alleen in de natuur kan de oplossing zijn.
    Hou er alsjeblieft wel rekening mee dat dit een goede voorbereiding vereist, het alleen trippen kan bij het begin eng zijn maar je moet je volledig overgeven. Ik kan deze trip zeker categoriseren onder een van de mooiste momenten in mijn leven.

Graag hoor ik wat jullie vinden van de bovenstaande punten en ook wat jullie ervaring is met de 'Golden Teacher'

Geniet van het leven! Cheers!
    <3

verwondering, Befbrein, henkie2 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. henkie2

henkie2 Experimenterende gebruiker

Mooi report!

Echt veel van jouw ervaring doet mij denken aan dingen die ik ook ervaren heb tijdens "solo trips". Zeker dat van je ouders/broer/zus af en toe wat aandacht geven, zelfs als je niet zoveel met ze hebt (kan niet voor iedereen spreken, tuurlijk zijn er uitzonderingen).

Ongelooflijk, hoe psilocybine dat doet... simpele levensstijl veranderingen die vóór een trip logisch en realistisch lijken maar er nooit écht van komen en blijven bij mislukte pogingen. Diezelfde pogingen worden ná een trip plotseling permanente veranderingen in de levensstijl. Geldt natuurlijk niet altijd 100% zeker voor alles en bij iedereen, maar bij mij in ieder geval wel met het stoppen met het drinken van alcohol, en het weer op een normale manier omgaan met m'n familie.
    Gracias, Niños Santos :innocent:

Ik heb nog nooit die Golden Teacher geprobeerd, zal ik eens doen als ik die tegenkom. Had voor m'n volgende trip eigenlijk gepland om weer 15 g Fantasia van MushMagic te nemen, die zijn m'n favoriet.

3. Space Criminal

Space Criminal Experimenterende gebruiker

Mooi report, mooie ervaring! Truffels of paddo's spreken tot je en geven je het gevoel van volledige verbondenheid met natuur en planeet. Ik begrijp je helemaal als je zegt dat dit voelt als een van de mooiste en gelukzaligste momenten van je leven. Het blijft iets heel moois en bijzonders.
    Een keer het bos ingaan tijdens trippen staat nog steeds op mijn verlanglijstje.
    Morgen heb ik 30 gram dolfin's op het menu staan. Voor het eerst dat ik nu 30 gram ga nemen, maar de laatste trips op truffels at ik telkens rond de 20 gram en dit resulteerde telkens in nauwelijks OEV's. Het gevoel van dat alles ademt en leeft is nog nauwelijks aanwezig. Ik hoop nu met 30 gram echt een keer diep te kunnen gaan. Wel ga ik dit gewoon thuis doen samen met mn vriendin. 30 gr truffels in het bos lijkt me een beetje eng, aangezien je zo erg kan verdwalen in het gevoel en wellicht vind ik dan nooit meer de weg terug... lol.

4. Particle

Particle Newbie

Vorige keren heb ik ook thuis hoge doseringen truffels gedaan maar niks gaat bovenuit trippen en verdwalen in het bos. Het kan inderdaad wat eng zijn om gewoon te besluiten te verdwalen maar naar mijn idee gaf dit juist een extra boost en een gevoel dat ik me helemaal uit overgelaten aan de ervaring.

Overigens had ik ook een bos gekozen dat niet al te groot was en begrenst was aan de bewoonde wereld, hierdoor had ik misschien wel onbewust het idee 'mocht ik verdwalen: zou ik binnen een paar uur toch de weg uiteindelijk weer vinden'
    Ik zou ik adviseren om een doordeweekse dag te kiezen om zo min mogelijk andere mensen tegen te komen.

Trippen in het bos is zeker een aanrader, misschien toch eerst beginnen met 15 gram om te wennen aan de ervaring als het nog nooit buiten hebt gedaan.

5. Particle

Particle Newbie

Mooi om te horen dat je hetzelde over denkt!

Wat zijn je ervaringen met Fantasia, is dit meer een innerlijke trip of uiterlijk?

Cheers!

6. henkie2

Hmm, ik zou zeggen meer innerlijk. Vanaf het moment dat Fantasia begint te werken word ik overspoeld door een gevoel van euforie en heb voor de rest van de piek een brede glimlach op m'n gezicht. Ik heb die altijd buiten genomen (strand, duinen, bos, park) en voel altijd zo'n diepe connectie met de natuur, mezelf en de hele realiteit. Fantasia is ideaal om te nemen als je alleen tript want het is goed te controleren en nooit overweldigend (in mijn ervaring met max. 15 g). Toch laat het je voor je gevoel ook eindeloos wegspacen in je eigen tripwereld als je maar niet tegenstribbelt.

Echter, die ervaringen die ik in mijn vorige post noemde was tijdens een (nogal heftige, semi-bad) trip met 15 g Atlantis, wandelend op het strand.

Wow, 30 g verse truffels komt overeen met zo'n 7 g gedroogde paddo's, volgens de Paddo Doseringscalculator van Zamnesia. Bijna anderhalf keer de heroic dose van McKenna! Zelf heb ik ook wel interesse om ooit eens hogere doseringen dan 15 g verse truffels te nemen. Ik ben benieuwd hoe het gegaan is, trip report? :laughing:

P.S. binnen trippen vind ik enger (of misschien is minder comfortabel een betere beschrijving) dan buiten!

Space Criminal vindt dit leuk.
  7. Space Criminal

7 gram gedroogd... Mmmm klinkt als een goeie trip dan haha.

20 gram truffels ging me erg licht af dus ik ben er niet zo bang voor. Ik zat toevallig gister een stukje potcast te kijken van Joe Rogan en Paul Stamets.

Die gast eet even als eerste keer 20 gram gedroogd.. Holy f... Hier de link, zeker kijken! Wat een geniaal report ook!

Dus 30 truffels valt wel mee dan, lol.

henkie2 en Socialrealist vinden dit leuk.
  8. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Daar klopt dan weinig van, want 30 gram verse truffels komt meer overeen met 30/40 gram verse paddo's (3/4 gram gedroogd), al blijft het altijd toch lastig om precies te zeggen hoeveel, gezien het natuurproducten betreft.

Er zit echter nog heel veel verschil tussen 30 gram en 70 gram vers (respectievelijk 3 gram en 7 gram droog), trust me. :wink: 30/40 gram is de ideale dosering als je stevig wilt trippen en ook echt van de wereld wilt zijn. Vanaf 50/60 gram wordt het (imo) teveel, te verwarrend. En teveel kans op mindloops. In mijn ogen dan hè, sommigen trippen prima op nog veel hogere doseringen.

henkie2 vindt dit leuk.
  9. Space Criminal

3 tot 4 gram gedroogd als vergekijking lijkt mij ook meer te kloppen voor 30 gram truffels. In verhouding tot ervaringen van mensen op gedroogde paddo's.

Ik kan me nog herinneren vanuit de tijd dat paddo's nog legaal waren dat ik op een normaal portie al een ego dead ervaring had zonder het mooie effect van alles wat tot leven komt. Alles leek nep, alles wat ik wist was ik vergeten. Ik wist niet wie ik was. Als ik iets zei wist ik 1 seconde later niet eens meer wat ik gezegd had en voelde me volledig opgesloten in mijn trip.

Ik had toen nog geen sterk karakter ontwikkeld en vond trippen maar raar. Ik zag het echt als een recreatieve drug maar begreep totaal niet wat de bedoeling ervan was.

Toch ging ik hard op 1 portie want later die avond kreeg ik een soort hitte aanval. Begon helemaal te zweten en dacht dat ik dood ging.

Ik heb er totaal geen lol aan beleefd en het heeft mij ook geen enkel inzicht gegeven. En nu... 14 jaar later verlang ik juis naar een trip met een ego dead en wil niet liever dan diep gaan. En dan is het frustrerend als ik telkens op 20 gram maar een lichte trip ervaar.

Mijn vriendin zoals ik eerder zei vind 11 gram ideaal en 12 is al te veel. Ze zei vanmorgen nog tegen me dat ze echt totaal niet kan voorstellen om 30 gram te gaan eten. Maar na jullie meningen te lezen lijkt 30 mij perfect om te gaan uitproberen en ik weet zeker dat het me iets heel moois gaat brengen.

Het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe ik het ga beleven, maar ik zal even kijken of het trip report waardig is. Ik hoop het wel :wink: Ik zal hoe dan ook posten hoe het geweest is!

henkie2 en Mindless vinden dit leuk.
  10. Mindless

Ik ervaar het ook als eerst helemaal vergeten wie ik ben. En dan komt er iets in me dat een miljoen keer meer mij is dan wat ik nu denk te zijn. Die overgang daartussen is gevaarlijk terrein. Omdat je zo verward bent en niet weet wie je bent, kunnen negatieve gedachten (soms ervaren als entiteiten) je makkelijk beïnvloeden.

Had ik ook. Pas toen ik in mijn eentje ging trippen, begreep ik meer dat het niet echt een recreatieve drug is.

Dat 'heel graag willen' heeft mij best vaak weerhouden van een goeie trip. Het heeft best een tijd gekost om te beseffen waar het 'punt' is waar een trip begint open te bloeien. Het is bij mij altijd een overgang naar 'kijken als een kind'. Datgene in me dat nog steeds verwonderd kan zijn. En het negeren van degene die de hele tijd zit te claimen dat ik niet rustig genoeg ben, dat ik niet genoeg heb genomen, dat het weer niet goed is, etcetera. Dosering is echt niet zo belangrijk als je denkt, maar paradoxaal genoeg heb je soms even dat extra zetje nodig om voorbij een bepaald punt te komen.

Ik weet nog dat toen ik vroeger tripte met vrienden, mijn zusje een paar keer meedeed (we zijn vrij close). Zij nam dan 1 kleine paddo (minder dan 5 gram denk ik) en tripte hem harder dan ons. :tonguewink:

Ik kijk er naar uit. :)

Space Criminal vindt dit leuk.
  11. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Mooi geschreven report. Die paniek in het begin van de trip voor de piek is zo herkenbaar. Kon volledig meeleven in dit verhaal. Als alles terug in zijn plaats valt dan pas is het genieten van de truffels. Dat gelukzalig gevoel die je terugkrijgt is echt een beloning na het zwoegen door die paniekerigheid. Leuk dat je het zo voor de eerste keer op je eentje ervaren hebt.

Socialrealist vindt dit leuk.
  12. Particle

Particle Newbie

Ik kom even met een noob vraag, maar wat is precies het verschil tussen truffels en paddos? Ik heb begrepen dat het veel sterker is maar in beide zitten toch psilocybine? en staat 1 G paddos gelijk aan 10 G truffels?

Thanks!

13. Mindless

Beide psilocybine ja. 1 gram gedroogde paddo's staat ongeveer gelijk aan 10 gram verse paddo's. En 10 gram verse paddo's is gemiddeld gezien aardig vergelijkbaar met 10 gram verse truffels. Al is de ene paddo of truffel soort weer sterker dan de andere. 1 gram paddo's is echter zeker niet zo sterk als 10 gram truffels, behalve als je dus gedroogde paddo's hebt.

14. henkie2

Yup, mooi gezegd.

Truffels groeien ondergronds, en paddenstoelen (paddo's) boven de grond. Het is wel dezelfde soort schimmel. Beetje vreemd dus dat de Nederlandse overheid paddo's heeft verboden, maar truffels niet... Ach ja, zoals Napoleon zei: “Never interfere with your enemy when he is making a mistake.” :grin:

Er kwam net naar aanleiding van de vorige posts een andere vraag in me op. Hoe komt het dat er merkbare verschillen zijn in de effecten van verschillende soorten truffels? Bijvoorbeeld Fantasia, en Atlantis. Ik heb ze beide meerdere keren genomen en Atlantis voelt altijd erg "gedwongen" aan, veel introspectieve reizen en nergens op slaande gedachten. Terwijl Fantasia altijd erg relax en euforisch is, zelfs wanneer je compleet aan het wegspacen bent. Zwaar offtopic, dus als iemand me het antwoord kan geven in de vorm van een link vind ik het ook prima.

Mindless vindt dit leuk.
  15. Mindless

Zelf nooit echt consistent merkbare verschillen gemerkt eigenlijk. Wel verschillen tussen onderlinge trips, maar bijvoorbeeld trips op Atlantis verschillen bij mij net zoveel van elkaar als Atlantis vergeleken bij bijvoorbeeld Hollandia, Mexicana, etcetera. En het verschil in sterkte verschilt bij mij ook vaak net zoveel tussen batches van dezelfde soort en tussen verschillende soorten. Wil daarbij nog even vermelden dat ik de Utopia een keer heb geprobeerd en dat die aangeprezen werd als zeer sterk en dat klopte voor een keer ook eens echt. Voelde als minstens 2x zo sterk als een gemiddelde Atlantis trip. Daar keek ik wel even van op, omdat ik wel vaker zogenaamde sterke soorten (Hollandia of Dutch Giants bijvoorbeeld) heb geprobeerd en die vielen mij (en een vriend) zwaar tegen.

Maar enig verschil in soort effect zou verklaart kunnen worden door de verschillende aanwezigheid van alkaloïden die naast de psilocybine ook psychoactief zijn. Daarnaast denk ik ook dat de beschrijvingen bij de soorten een placebo effect (kunnen) hebben op de gebruiker. Als je leest dat een soort heel visueel is bijvoorbeeld, dan doet dat denk ik echt wel wat met je onderbewuste.

Het dwingend aanvoelen heb ik ook heel vaak, maar ik moet ook zeggen dat ik de laatste jaren bijna alleen nog Atlantis gebruik. Misschien toch weer eens een ander soortje proberen. :)

Laatst bewerkt: 31 aug 2019
    henkie2 vindt dit leuk.
  16. henkie2

Hmm ja, ik heb daarover gehoord, dat er naast psilocybine nog drie andere psychotrope stoffen zijn in truffels/paddo's. Is dus net als met wiet eigenlijk dan hè, het is 1 soort plantje (marijuana, hennep, of cannabis zoals het in de wetenschap genoemd wordt), met heel veel verschillende variëteiten: ruderalis, indica, sativa en alles daartussenin in de vorm van hybrids.

Ben benieuwd of er onderzoek gedaan is naar exact welke stoffen voor welk effect zorgen, bij paddo's en truffels. Het is zeker zo dat één enkele trip het leven permanent kan beïnvloeden, liefst op een positieve manier. Meer kennis hierover kan dus zeker handig zijn voor medicinale/therapeutische toepassingen zoals ik, en velen anderen, zelf heb ondervonden bij puur toeval op m'n eigen houtje. Legalize it!

17. Mindless

Volgens mij een stuk meer dan 3, maar hoe het precies zit weet ik niet.

Ik geloof er nog steeds niet in dat soort A je een introspectieve trip geeft, soort B een visuele, soort C een euforische, etc. Klinkt als pure marketingpraat imo. Je mindset is by far het belangrijkste in hoe je trip verloopt en je verwachtingen aan de hand van het lezen van zulke beschrijvingen is onderdeel van je mindset. Niet dat ik niet geloof dat die alkaloïden geen effect hebben, maar het is denk ik een stuk genuanceerder dan visueel/euforisch/spiritueel/mentaal.

Laden...