Zelf denk ik ook aan vrij zuivere speed. Als je daar te veel van neem, wat best snel is gebeurd als je normaal veel minder goeie kwaliteit gewend bent- dan kan er een heel scala aan rand psychotische (of psychedelische... ) effecten naar boven komen. Vaak gaat het inderdaad samen met achterdocht/paranoia... die twee eigenschappen springen er wel uit dan. Speed gebruikers die hier gevoelig voor zijn gaan meestal ook niet heel erg lekker op MDMA. Maar ik zou voor zekerheid ook gewoon nog even langs de teststraat gaan..
Speed dat me laat voele alsof ik pillen heb gebruikt
Cafeïne in de speed geeft vaak een wat meer opgejaagd en onrustig gevoel. Eigenlijk precies het nare gevoel dat je ook krijg wanneer je (duh) een paar mokken koffie achterover sla. Trillingen, zweten en flauwvallen behoren zelfs ook nog tot de mogelijkheid.
Moet wel zeggen dat er de laatste tijd wel verbetering zit in kwaliteit. Jaarverslagen van EMCDDA (zie bijlage voor meest recente verslag) laten bij speed vaak zuiverheid zien van ingeleverde samples, en dat is dan gemiddeld genomen 35-40%. Als je pech hebt zelfs minder dan 20% zuiverheid. Maar stel je hebt ineens 65% en je neemt een lijn zoals je gewend was, dan ga je al een hele andere avond krijgen.
Aanbieders roepen natuurlijk altijd 73% omdat dit zo'n beetje hoogst haalbare zuiverheid is (in pasta vorm). Maar ga er maar vanuit dat het nooit boven die 70 procent grens gaat. Gelukkig maar, want dan is hij eigenlijk te sterk om er nog functioneel van te kunnen genieten.