Tripmiddelen

J0rrit

Badass junkie
Er bestaan veel tripmiddelen. Maar betekent dat dat elk middel een vergelijkbaar gevoel/trip geeft? Lijken alle tripmiddelen kwa werking enigszins op elkaar of is er echt een wereld van verschil?

Wiet is ook een tripmiddel, net zoals mdma. Maar ik hoor niemand ooit zeggen laten we vandaag eens lekker gaan trippen op de wiet ( door bijv. een hele zak in je eentje op te roken ). Of laten we vandaag eens lekker gaan trippen op de xtc. Hoe komt dit het gaat toch net zo goed? Als je ma genoeg xtc pakt zul je toch net zo hard trippen als op de paddos of niet? en het is een stuk goedkoper bijv. Net zoals trippen op de wiet als je alles alleen opteugt. Trippen op wiet geeft wel een ander gevoel dan op paddos, op paddos voelt het realistischer aan vind ik. " echt " trippen op de schijve weet ik niet dus drm. Is dit net zoiets als paddos ?

Ik vroeg me dit af?

A

Anonymous

Gast
Even voor de duidelijkheid. Tripmiddelen zijn over het algemeen chemicalien die in hun naam eindigen op -Tryptamine(uitzonderingen: Psylocybin(sp?), Harmine, Harmaline.

hiervan ga je trippen.

Mdma is geen tripmiddel, het is een familielid van -Amfetamine.
Omdat het psychedelisch is, en er visuele aspecten aanzitten denken mensen dat het een tripmiddel is. Darkscope, ik wil voortaan voordat je een vraag stelt eerst even erowid bekijkt. Daar heb ik al me info vandaan.

Een MDMA trip komt noooooooit in de buurt van een paddotrip,
mdma dwingt je om happy te zijn, terwijl je met paddo's een natuurlijk gevoel van blijdschap kan oproepen.

Wiet is geen tripmiddel, het hoort bij de psychedelica.

Rare vragen stel je darkscope...

J0rrit

Badass junkie
BobG zei:
Even voor de duidelijkheid. Tripmiddelen zijn over het algemeen chemicalien die in hun naam eindigen op -Tryptamine(uitzonderingen: Psylocybin(sp?), Harmine, Harmaline.

hiervan ga je trippen.

Omdat het psychedelisch is, en er visuele aspecten aanzitten denken mensen dat het een tripmiddel is. Darkscope, ik wil voortaan voordat je een vraag stelt eerst even erowid bekijkt. Daar heb ik al me info vandaan.

mdma dwingt je om happy te zijn, terwijl je met paddo's een natuurlijk gevoel van blijdschap kan oproepen.

ja als k stoned ben denk k altijd zover na over de dingen ma nu wil k t weten ook:P. Ik had erowid bekeken ja. Maar wat is dan het verschil tussen een tripmiddel en psychidelica? En ik kan me toch herinneren dat veel mensen op t forum mdma ook als tripmiddel noemen. En dat een mdma trip nooit in de buurt komt vind ik raar. Want op de paddos zien mensen over het algemeen geen dingen die er helemaal niet zijn. Vaker vervormingen enz. Na een hoge dosis mdma heb ik zelf dat de hallucinaties echter zijn, ik zag en hoorde bijv. een insect vliegen op me kamer, die ik probeerde aan te raken maar er gewoon doorheen ging.

Verder vind ik de visuele aspecten van mdma best lijken op die van paddos, alles ziet er gewoon wat anders uit ma hoe en wat kan ik niet uitleggen gewoon anders. Ook heb ik op mdma altijd het gevoel alsof ik iets hoger ben dan ik eigenlijk ben, dit lijkt me toch een trippend effect? Net zoals hetgeen anders dingen kunnen smaken en voelen op mdma. En niet te vergeten open eyes visuals op de mdma bij hoge dosis.

Sorry dat ik zoveel typ ma zoals ik al zei op dit moment vraag k t me egt af.

A

Anonymous

Gast
DarkScope zei:
BobG zei:

hiervan ga je trippen.

ja als k stoned ben denk k altijd zover na over de dingen ma nu wil k t weten ook:P. Ik had erowid bekeken ja. Maar wat is dan het verschil tussen een tripmiddel en psychidelica? En ik kan me toch herinneren dat veel mensen op t forum mdma ook als tripmiddel noemen. En dat een mdma trip nooit in de buurt komt vind ik raar. Want op de paddos zien mensen over het algemeen geen dingen die er helemaal niet zijn. Vaker vervormingen enz. Na een hoge dosis mdma heb ik zelf dat de hallucinaties echter zijn, ik zag en hoorde bijv. een insect vliegen op me kamer, die ik probeerde aan te raken maar er gewoon doorheen ging.

Verder vind ik de visuele aspecten van mdma best lijken op die van paddos, alles ziet er gewoon wat anders uit ma hoe en wat kan ik niet uitleggen gewoon anders. Ook heb ik op mdma altijd het gevoel alsof ik iets hoger ben dan ik eigenlijk ben, dit lijkt me toch een trippend effect? Net zoals hetgeen anders dingen kunnen smaken en voelen op mdma. En niet te vergeten open eyes visuals op de mdma bij hoge dosis.

Sorry dat ik zoveel typ ma zoals ik al zei op dit moment vraag k t me egt af.

pfff. Ik praat niet meer met jou.

J0rrit

Badass junkie
wtf leg t dan gewoon uit ik snap t tog niet. Wat is t verschil tussen tripmiddelen en psychedelica dan?

Stukje:

Na iets van 5 of 6 pillen gingen we allemaal echt hard hallucineren. Overal zag ik dingen in. Als ik naar de maan keek zag ik allemaal kleuren er om heen. De maan had ook een driehoek vorm. Het rare van hallucineren is je ziet het wel maar je hoort niks. Maar met pillen zag ik veel meer dingen dan Paddo’s. Elke kant waar ik naar keek zag ik wel iets anders. Dingen die je op de grond zag leggen vervormden in hiphop mannetjes of bushokjes in pindakaas potjes. Het ging helemaal negers over maar je lach je helemaal rot!

Dit heb k ff uit een tripreport van dit forum. Dat lijkt me toch trippen of niet dan? Ook heb ik eens een cake gehad waarvan ik super hard ging alles bewoog t leek net alsof ik door de hele kamer geslingerd werd. Wat noem jij trippen dan?

A

Anonymous

Gast
Halucineren van paddos: Je ziet sporen van bewegingen, dingen worden groot en klein.

Halucineren van MDMA is 99% van de keren in het donker, mensen in bosjes zien bla bla.

Het ligt er maar aan hoe je het opvat. Officieel is trippen een invloed van tryptamines, en je denkt dat je tript als je dingen ziet door MD(M)A.

J0rrit

Badass junkie
BobG zei:
Halucineren van paddos: Je ziet sporen van bewegingen, dingen worden groot en klein.

Halucineren van MDMA is 99% van de keren in het donker, mensen in bosjes zien bla bla.

dat klopt ja. de keren dat ik gehallucineerd heb van mdma was idd in t donker, zodra het licht aan ging was alles normaal ( althans geen hallucinaties ). Dingen worden groter kleiner heb k ook soms van thc. Net alsdat ik een keer als cartoony-achtig heb gezien op de thc.

Ma wat is defenitie van psychdelica en wat van tripmiddelen? daar ging t me om want dat is niet hallucineren bij tripmiddelen want dat kan zelf van wiet.?

wat ik zelfs n keer gezien heb op de mdma was dat het licht op me kamer van kleur veranderde, van blauw naar paars naar groen ma t was gewoon geel.

A

Anonymous

Gast
Ik weet de definitie niet precies
maar Psychedelica versterken de gevoelens
en van tripmiddelen heb je Halucinaties, en worden je gevoelens versterkt.

Maar niet elke drug kan je niet in een hokje plaatsen, je kan wel van elke drug de effecten beschrijven.

J0rrit

Badass junkie
idd volgens mij zijn dr gng drugs die niet in 1 hokje te plaatsen zijn, maar per " hokje " n paar effecten daarvan ofzo. Wel weet ik dat dingen anders kunnen smake of ruike van mdma, hetgeen iets uit het trippende hokje is. Tripmiddelen veranderen de zintuigelijke waarneming ( dingen voelen anders horen andrs enz. ). Psychedelica versterken idd de gevoelens alleen, zoals wiet dus ook doet. ma k heb ook altijd visuele aspecten van wiet, bijv. kleuren feller, lijkt alsof je n beetje vanuit n andere dimensie ofzo kijkt.

Ma van mdma paddos en wiet ga je allemaal spacen dus dat hebben ze wel gemeen.

A

Anonymous

Gast
Omdat ze Psychedelische eigenschappen hebben, snappie? :P

J0rrit

Badass junkie
BobG zei:
Omdat ze Psychedelische eigenschappen hebben, snappie? :P

owzo. Ik dacht echt dat space iets was wat bij trippen hoorde ofzo. Omdat paddos dat ook hebben nzo. Wel vind ik paddos wel wat weghebben van wiet, vooral bij lage doseringen. Bij hoge doseringen begin je de trippende kant ervan te ondervinden. Dingen zien bewegen kan dus ook gwn psychedelisch zijn want als k lang na iets kijk als k stoned ben zie k dinge ook wel us groter kleiner worde enz.

Wel vind ik altijd raar dat ze op websites nzo nooit iets over visuele aspecten melden behalve hallucineren dan. Er staat nooit bij xtc bijv. dat het je zich verandert tov nuchterheid. Ook staat r nie dat je gaat space, beetje alsof je g-krachten voelt ofzo. dat vind k altijd zo raar het spacen vind k namelijk een van de chillste effecten. Net als het veranderen van je visuele shit.

Sorry voor de vele vragen let maar niet op mij. Iig chill dat je antwoord erop.

matthijs

Badass junkie
Paddo's, wiet en XTC zijn alledrie hallucinerend. Ze veranderen je state of mind.
Maar op wiet kan je ook trippen hoor. Gewoon goed veel (puur!) roken en dan gaan liggen met muziek aan en licht uit. Als je daarvoor nog wat hebt gedronken ga je echt goed hard.

A

Anonymous

Gast
Mathijs, psychedelica veranderen je state of mind, niet halucinerende middelen, wel eens gehoord van Soma? Dat is een slaap pil, als je niet gaat slapen als je er een binnen hebt genomen, ga je wreed halucineren, maar omdat je state of mind nuchter is, doe er je verder nix mee.

Daarom is een halucinerende werking alleen niet goed. Zonder een psychedelisch effect, heb je er ook niets aan.

Mr.jiho

Wijs gebruiker
pfff hallucineren van weed
echt nog nooit meegemaakt en volgens mij is dit echt NIET mogelijk!
soms zie je wel iets vreemds maar dit is nog niet hallucineren zoals je op paddestoelen/mdma kan.
de hallucinaties van paddestoelen en mdma zijn echt niet te vergelijken vind ik, bij mdma zie ik echt dingen die duidelijk zijn bv: een bril op iemand z'n gezicht of dat iemand z'n gezicht is geverft (en dat zijn nog maar 2dingen van alles wat ik al heb gezien)
terwijl dat ik bij paddestoelen merk dat ALLES anders is en niet 1specifiek ding zoals met mdma. Dus alles is wat vervormd,verkleurd en alles is wat wazig
BUT HEY I LOVE IT :hearteyes:

matthijs

Badass junkie
BobG zei:
Mathijs, psychedelica veranderen je state of mind, niet halucinerende middelen, wel eens gehoord van Soma? Dat is een slaap pil, als je niet gaat slapen als je er een binnen hebt genomen, ga je wreed halucineren, maar omdat je state of mind nuchter is, doe er je verder nix mee.

Daarom is een halucinerende werking alleen niet goed. Zonder een psychedelisch effect, heb je er ook niets aan.

Hmm je hebt gelijk. Doet speed ook met je.
Maar msischien noem je het officieel dan niet hallucineren maar gewoon psychotisch of weet ik wat worden.
En werd soma trouwens niet door de oude Grieken gebruikt. Volgens mij is het gemaakt van oa opium en wijn...Lijkt me raar als je er dan van gaat hallucineren...

A

Anonymous

Gast
mathijs zei:
BobG zei:

Hmm je hebt gelijk. Doet speed ook met je.
Maar msischien noem je het officieel dan niet hallucineren maar gewoon psychotisch of weet ik wat worden.
En werd soma trouwens niet door de oude Grieken gebruikt. Volgens mij is het gemaakt van oa opium en wijn...Lijkt me raar als je er dan van gaat hallucineren...

Soma wordt voorgeschreven als 'Sleep-aid'

Qocaïne

Badass junkie
DarkScope zei:
Maar ik hoor niemand ooit zeggen laten we vandaag eens lekker gaan trippen op de wiet ( door bijv. een hele zak in je eentje op te roken ).

simpelweg omdat wanneer iemand echt wilt trippen, hij andere middelen pakt. Zoals paddo's.

Als ik een avondje wil trippen ga ik echt geen zak wiet oproken.. dan ga ik wel ff naar de shop een een portie paddo's te halen.

En bobG vergeet nie dat onder hallucinaties niet alleen beeldvervorming verstaan worden. Maar het ook anders/beter horen en ruiken is een vorm van hallucineren.

A

Anonymous

Gast
Qocaïne zei:
DarkScope zei:
Maar ik hoor niemand ooit zeggen laten we vandaag eens lekker gaan trippen op de wiet ( door bijv. een hele zak in je eentje op te roken ).

simpelweg omdat wanneer iemand echt wilt trippen, hij andere middelen pakt. Zoals paddo's.

Als ik een avondje wil trippen ga ik echt geen zak wiet oproken.. dan ga ik wel ff naar de shop een een portie paddo's te halen.

En bobG vergeet nie dat onder hallucinaties niet alleen beeldvervorming verstaan worden. Maar het ook anders/beter horen en ruiken is een vorm van hallucineren.

Halucineren kan op elk zintuig inspelen. Ik kreeg vaak het gevoel dat ik op mezelf sta te plassen als ik een boom pak met paddo's

BobG zei:
Soma wordt voorgeschreven als 'Sleep-aid'

In Amerika kan je die dingen gewoon kopen zonder recept. Het zijn behoorlijk sterke slaappillen inderdaad, maar echt hallucineren heb ik er nog nooit van gedaan, nadat ik wakker bleef toen ik een pil of meerdere had ingenomen.
Wel eens samen genomen met een 1 of andere ibuprofen die ook behoorlijk sterk was en toen raakte ik wel behoorlijk de weg kwijt.
Als je hallucineert is dat denk ik eerder door slaapgebrek, dan door die pil.

A

Anonymous

Gast
Reflection, Soma is niet te koop in de winkel, het moet voorgeschreven worden.

In amerika is het een Schedule IV drug. Alleen verkrijgbaar via de dokter.

Een beetje interessant lopen doen..

J0rrit

Badass junkie
Mr.jiho zei:
pfff hallucineren van weed
echt nog nooit meegemaakt en volgens mij is dit echt NIET mogelijk!
soms zie je wel iets vreemds maar dit is nog niet hallucineren zoals je op paddestoelen/mdma kan.
de hallucinaties van paddestoelen en mdma zijn echt niet te vergelijken vind ik, bij mdma zie ik echt dingen die duidelijk zijn bv: een bril op iemand z'n gezicht of dat iemand z'n gezicht is geverft (en dat zijn nog maar 2dingen van alles wat ik al heb gezien)
terwijl dat ik bij paddestoelen merk dat ALLES anders is en niet 1specifiek ding zoals met mdma. Dus alles is wat vervormd,verkleurd en alles is wat wazig
BUT HEY I LOVE IT :hearteyes:

op xtc heb ik ook al als ik redelijk hard ga ( dus zonder te hallucineren ) dat alles er anders uitziet dan normaal. Dat k was hoger ben dan ik eigenlijk ben. Alles ziet er helder uit en in meer detail en alles lijkt wat vager kweet niet hoe maar gewoon wat anders. Heb ik bij wiet ook dat alles visueel ook wat anders is dan normaal

BobG zei:
Reflection, Soma is niet te koop in de winkel, het moet voorgeschreven worden.

In amerika is het een Schedule IV drug. Alleen verkrijgbaar via de dokter.

Een beetje interessant lopen doen..

Ik heb echt wel slaappillen uit amerika die sleep-aid heten, gewoon bij de wallmart daar gekocht.
Misschien is het de dubbelganger ervan, je hebt van dezelfde 'lijn' geneesmiddelen ook hooikoortstabletten bijvoorbeeld.
Pff. Beetje denken dat ik dit uit m'n duim loop te zuigen ofzo :openmouth:

A

Anonymous

Gast
Ik bedoel dat ze als slaaphulpmiddel worden voorgeschrevenm, niet als merknaam sleep aid.

Misverstand :)

Bovenaan