Trippen van hasj

Loitsj

Newbie
Beste lezers,

ik heb laatst na 2 jaar smoken voor het eerst in mijn leven in mijn eentje gesmoked. Eerder deed ik dit altijd samen met vrienden. Vaak merkte ik dat ik ook bad ging omdat ik op een of andere manier door mijn vrienden beïnvloed werd kwa stemming. Mijn eerste keer alleen was een hele andere ervaring. Ik heb rustig zoals normaal buiten een jointje gerookt en ik voelde me direct beter dan andere keren. Toen ik naar huis liep had ik al het gevoel dat ik best stoned was. Als ik ergens op af liep werd het voorwerp voor mijn gevoel kleiner terwijl ik dichterbij kwam.

Na een kwartiertje ben ik op bed gaan liggen en begon ik dingen zien vervormen en geluid klonk scherper. Ik ging hierop focussen en deze effecten begonnen steeds sterker te worden. Ik deed mijn ogen dicht en ik begon vormende beelden te zien in verschillende vormen en kleuren. Deze beelden werden steeds realistischer en ik kon het heel goed besturen. Ik begon ervaringen die ik heb beleefd in mijn dagelijks leven opeens heel goed te herinneren en ik kon alles zo voor me zien gebeuren. Net alsof het een soort droom was. Maar ik was zeker weten wakker. Ook merkte ik dat mijn geheugen op dat moment beter was, of zelfs fotografisch. En dilemma’s waar ik in mijn dagelijks leven mee zit kreeg ik een heel goed inzicht in. Sommige van deze problemen zijn nu ook opgelost omdat ik weet hoe ik ermee om moet gaan na deze ervaring. De dagen na de trip voelde ik me best goed maar ik vroeg me af hoe dit zou kunnen. Mij werd altijd verteld dat cannabis geen psychoactieve werking heeft.

Na deze ervaring heb ik elke keer als ik een jointje op steek de zelfde soort ervaringen. Ook als ik nu wel samen met mijn vrienden ben. Ik vind het zelf fijn omdat ik ervan kan genieten. Maar iets in me zegt dat het niet zo hoort. Ik heb verder ook nooit paddos of andere tripmiddelen gebruikt. Mijn vrienden geloven er ook niks van als ik dit verhaal vertel.

wat denken jullie? Is dit placebo? Of zou het een beginnende psychose kunnen zijn? Ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen

MetalGuy

Badass junkie
Hmmm... da's inderdaad wel gek. Hoeveel tijd zat er tussen die laatste keer met vrienden en de laatste keer?

Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat er een bepaalde langere tijd tussen die keren zat, ivm tolerantie. En het feit dat je alleen was deze keer. Dat zijn wel dingen waardoor je zo hard had kunnen gaan, als je er gevoelig voor bent.

Hippie Langwaus

DF-koning
Je kunt van hasj of wiet heel hard trippen. Ik heb het al jaren niet meer meegemaakt maar 30 jaar geleden overkwam het me ook vaker.

Vooral de intense ervaring van muziek en de prachtige visuele spektakels met gesloten ogen deden niet veel onder voor de visioenen die ik met paddestoelen met gesloten ogen had.

Helaas heb ik een gigantische tolerantie voor THC na 30 jaar dagelijks blowen en is het effect niet meer zo intens.

0,5 gram hasj zonder hoge tolerantie en in een andere omgeving dan je gewend was om te blowen is best een forse dosis.

• Like
Waarderingen: XMR

giganerd

Belezen gebruiker
ik heb een lichte tolerantie voor thc, maar ik heb een tijdje geleden na het roken van een paar joints
(in totaal ~1,5gram) ook ineens lichte visuals gehad, ademende voorwerpen, licht werdt feller etc, dit was de eerste keer dat mij dit ooit is overkomen

dat muziek geweldig klinkt heb ik eigenlijk altijd met wiet/ hasj

Heb dit ook altijd, als ik een jointje rook doe ik er eigenlijk niet echt veel tussen, zo'n 0,2 gram en dan heb ik ook redelijk wat visuals. Vooral dat alles begint te lijken op een disneyfilm achitg beeld. Ook zie ik veel 3D figuren, rechthoeken en vooral.

Ik heb ook een beetje last van vervormde geluiden omdat ik een constante piep in mijn oren heb en als ik high ben dat geluid versterkt wordt waardoor ik slecht ga vanaf het moment dat het te stil is, dus ik moet altijd muziek aan hebben staan. Maar bij muziek heb ik ook dat ik elk instrument afzonderlijk hoor spelen en dat kan mij ook ergeren, maar hier heb ik alleen last van als ik in de zetel stil zit met oortjes in.

Bovenaan