1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Tripreport Magic Truffels Atlantis 15g

Discussie in 'Trip reports' gestart door Bee, 1 feb 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Bee

Bee Belezen gebruiker

Aanwezigen: Ik en een van mijn beste vriendinnen (en tripbuddy) A. , en natuurlijk mijn kat B. (lijkt niet belangrijk, maar wacht maar tot je verder in het verhaal komt).
    Middel: Magic Truffels, ik 15 gram en A 10 gram. B. had Royal Canin
    Setting: In mijn eigen studiootje, dekens, kussens

De dag zelf was niet heel bijzonder, ik heb nog gewerkt tot 5 uur en ben op de terugweg om "boodschappen" gegaan bij de smartshop. A. was om werkelijke boodschappen gegaan bij de AH, zodat er wat te eten/drinken was tijdens de trip. Ook de standaard AA drink voor mij voor de volgende dag, moest uiteraard al in de koelkast staan (ik drink werkelijk nauwelijks frisdrank, laat staat energydrink, maar merk dat een sugarboost een hoop doet voor mijn truffelhoofdpijn de volgende dag).
    Rond 6 uur hebben we gemeet, nog snel even wat wiet gehaald en gedraaid en tussen half 7 en 7 uur zijn de truffels naar binnen gewerkt. Ik had geen concreet doel voor ogen tijdens de trip, het was eigenlijk een beetje last minute omdat A met twee anderen zou gaan trippen maar die hadden enkele dagen eerder afgezegd en toen bedacht ik me dat ik eigenlijk ook wel weer wou. Dus dat.

In het begin hadden we YouTube opstaan, het een en ander aan grappige filmpjes kijken (op tv, hulde aan de chromecast) en een klein beetje wiet roken. Na een tijdje begonnen de truffels hun werk te doen en merkten we beiden dat we YouTube echt veel te veel prikkels vonden geven. Er ontstond een kleine, maar hilarische discussie over wat we dan op gingen zetten. Ik stemde voor Planet Earth, maar A wou Alice in Wonderland zien alhoewel ik al meerdere keren duidelijk had gemaakt dat dat niet kon omdat die niet op Netflix stond. Uiteindelijk dus toch Planet Earth opgezet. De truffels waren inmiddels behoorlijk aanwezig en we zaten echt naar het programma te kijken alsof we het allemaal voor het eerst zagen. Er werd intens meegeleefd met alle dieren, met als gevolg een gigantische huilbui (geen nare huilbui, ze moest lachen om het feit dat ze aan het huilen was) van A om een gnoe die door een krokodil in het water getrokken werd. Neus gesnoten met een tissue die later omgedoopt werd tot een kunstwerk genaamd "De Aanval op de Gnoe".

Door Planet Earth raakte ik een beetje in een jungle vibe, ik had het idee dat ik er echt was. Ik ging even "full on ADHD" zoals ik het noem, die momenten heb ik tijdens een truffeltrip regelmatig. Dan word ik echt heel druk in mijn praten en bewegen. Nu is het zo dat B (de kat) door had dat ik druk was, en voor haar betekent dat "het is speeltijd". Ze had mij dan ook als target aangewezen, en besloot naast me op de krabpaal naast de bank te gaan zitten. Ik had mijn arm op de leuning en werd dus ineens "aangevallen" door een kat. Voor mijn gevoel was ze gigantisch groot (ze is 6 maanden oud) en zwaar agressief (ze gebruikte geen nagels of wat dan ook). A voelde de taak om B te "temmen" zoals ze het noemde, door herhaaldelijk "Niet doen B" te zeggen en met een vinger naar haar te wijzen. Helaas bleek haar talent voor het temmen van en kat wat tegen te vallen, ik zat inmiddels weggedoken en te huilen/lachen "Ik word gepest".

We zijn toen even naar buiten gegaan zodat de kat binnen uit kon razen, en toen kwamen we natuurlijk weer in een heel ander universum terecht. Ik heb coniferen in mijn tuin, en het licht van de straat valt er precies langs achter op. We staken beiden een jointje aan en zaten naar de bomen te staren. Na een paar seconden zag ik ineens van alles gebeuren in de boom, ik zag lichtjes en vormen en beweging. Opeens zag ik ook een gezicht, wat naar me glimlachte en mijn boom kwam bijna tot leven. Door de wind danste hij natuurlijk heen en weer, dus begon ik ook heen en weer te bewegen en zag rond de boom allemaal kleuren en patronen ontstaan. Ik had het gevoel (jongens, ik was ver heen) dat ik telepathisch met een wezen aan het communiceren was dat zichzelf even had genesteld in de boom. Alles rond me voelde als een groot energieveld(?) van licht en niet als materiaal. Alsof alles eigenlijk een geheel vormde. Ik weet niet goed hoe ik het moest omschrijven, het was een vrij nieuwe ervaring voor me. Maar wel een hele mooie! Ik zat midden in dit moment toen A ineens zei "Er zijn geen sterren", waarop ik zei: "Jawel, maar er zijn ook wolken. En die mogen er ook best zijn toch".

Daarop volgend beseften we dat we vergeten waren water mee te nemen naar buiten, gingen we naar binnen om water te halen (Samen, inderdaad. Die 4 meter door de deur naar binnen is een hele onderneming als je aan de truffels bent). Eenmaal binnen ontstond er een lichte discussie over het binnen blijven of terug naar buiten gaan. A vertelde dat ze binnen meer een grappige sfeer voelde en buiten een serieuzere sfeer. Ik begreep wat ze bedoelde, maar vertelde trots mijn wijsheid die ik net had opgedaan van de boom. Dat alles een grote speeltuin is en het hele universum een grote grap is. Dus waar je ook bent, het is allemaal hetzelfde. De discussie werd afgesloten met een "Het is koud buiten", waarop we Blue Planet opgezet hebben met ondertiteling en geluid uit, en dromerige muziek aan. Zeker een aanrader, mocht iemand dit nooit gedaan hebben. De visuals waren waanzinnig, de muziek paste ook precies bij het beeld wat te zien was.

Tijdens het afzwakken van de trip hebben we nog even "apart" gezeten en muziek geluisterd met oortjes in.
    Toen de trip hanteerbaar werd is A naar huis gegaan (woont vlakbij en was te voet) en ben ik in mijn bed nog wat muziek gaan luisteren.

Nog even welterusten gezegd tegen mijn favoriete conifeer, en erna lekker gaan slapen. :)

verwondering en StimsalaBanne vinden dit leuk.
  2. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Wat een fijn trip report!
    Nú al een goed verhaal :joycat:
    Ik vind het wel een beetje zielig voor A. Gelukkig kon ze er zelf om lachen, en hebben jullie hierdoor een (ongetwijfeld fenomenaal) kunstwerk gecreëerd.
    Oh nooooo :tearsofjoy: ik ging helemaal stuk om "Ik word gepest", zie helemaal voor me hoe je dat half-grappend en half-serieus roept terwijl je de kamer uitsprint!
    Dat waren beste truffeltjes zo te horen.
    Pfff, inderdaad. Ik weet precies wat je bedoelt.
    Valide.
    Heerlijk is dat.
    Lief hoor :)

Ik meen me trouwens te herinneren dat je ooit aangaf beenkramp te krijgen van truffels, had je daar nog last van of viel het mee?

3. Prison

Prison Bewuste gebruiker

Prachtig geschreven, vooral de niet super serieuze insteek kan ik heel erg waarderen. Krijgen we ook nog een tripsitterreport van B.? Ben heel benieuwd naar de Royal Canin.

Fenrir vindt dit leuk.
  4. Bee

Bee Belezen gebruiker

Bedankt voor de reacties! "
    @Fenrir : Grappig dat je het aanhaalt, ik was het volledig vergeten maar ik heb hier tijdens de trip de oorzaak van gevonden! En die is een stuk simpeler dan wat ik voorheen dacht: door het trippen heb ik niet door hoe ik zit waardoor ik heel veel spieren aanspan die normaal niet zoveel werk moeten verrichten. Ik merk het echter pas als het dus daadwerkelijk kramp wordt.
    @Prison : Ik zal het vriendelijk aan haar vragen :grin: :tearsofjoy:

Fenrir en Prison vinden dit leuk.
Laden...