Tripsitten ketamine

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

psychedelicflower

Experimenterende gebruiker
Hoi allemaal,

Komend weekend gaan we met een paar vrienden xtc gebruiken en nadat de xtc is uitgewerkt willen er een aantal ketamine gaan gebruiken.

Ik heb het zelf nooit gebruikt, maar met een paar anderen ben ik tripsitter.
Heeft er iemand tips voor het tripsitten bij ketamine gebruik?

KaapStad

Het combinatiegebruik van ketamine (met iets anders) is vaak erg leuk, maar kan/is ook een stuk intenser! Hebben jouw vrienden überhaupt ervaring met enkel ketamine?

Het is een leuk stofje, waar je aardig wazig van kan worden en je motoriek gaat een stuk achteruit. Het werkt verdovend en dissociatief.

Met het gebruik van kleine dosissen, heb je het als tripsitter niet heel druk. Het belangrijkste is, denk ik, dat jullie voorwerpen die niet mogen omvallen (glaswerk, scherpe voorwerpen, etc) uit voorzorg opbergen en dingen waarover gestruikeld kan worden aan de kant van de kamer zetten. Met kleine dossisen zullen je vrienden voornamelijk gek gaan lopen/bewegen, mogelijk struikelen en wazig worden. Mocht een van je vrienden vallen, check dan ff of het goed gaat. Door de ketamine voel je minder pijn, een verstuikte enkel of gekneusde pols doet dus aanzienlijk minder pijn.

De effecten kunnen de eerste keer best heftig zijn, omdat het een totaal ander effect heeft dan MDMA. Door te combineren (XTC+keta) kunnen de effecten nog sterker uitpakken, dat kan zeker een overweldigend effect hebben. Ondanks dat ketamine goed combineert met andere drugs, moet het beter niet gecombineerd worden met alcohol, dat kan gevaarlijk zijn.

Let erop dat je vrienden met kleine lijntjes beginnen. Na een klein lijntje 5 a 10 minuten wachten tot de effecten opkomen. De effecten houden ongeveer 30-60 min aan. Ik zou adviseren om na het eerste lijntje niet direct (binnen een half uur na inname) bij te nemen, de effecten kunnen opeens een stuk heftiger worden (zoals de achteruitgang van de motoriek 🤪).

Een kleine heads-up voor je vrienden; de 'drip' die je krijgt van keta snuiven is niet erg lekker. 🤪 Af en toe blijven drinken is dus een goed idee, zeker ook vanwege de xtc.

HierEnDaarEenFuifje

Bewuste gebruiker
Grootste valkuil van keta na MDMA is vaak dosering merk ik. Ketamine werkt 30-60 minuten en komt naar mijn mening in vlagen. Soms ben je even helder, soms ben je mega vaag.

Zorg in ieder geval dat je vrienden kleine puntjes nemen en niet te snel achter elkaar bijnemen, want als je dan toch te veel neemt in korte tijd kunnen de effecten onplezierig worden.

psychedelicflower

Bedankt voor de info! Niemand heeft nog ervaring met ketamine. Het plan is om te gebruiken als de mdma ver is uitgewerkt. En inderdaad kleine dosissen :)

Wowflow

Waar je misschien mee kunt helpen als tripsitter is het doseren op de sleutel. Ik vind het na 3/4 puntjes steeds lastiger worden om iets uit de zak te krijgen, en helemaal om te beoordelen hoeveel er nou op de sleutel ligt 😅.

psychedelicflower

We hebben een precisie weegschaaltje dus dat komt wel goed!
Hoe zit het trouwens met de dosering stapelen? Ik heb een paar keer gehoord dat je nooit meer mag bijpakken dan je eerste dosis. Klopt dit? En waarom is dat dan?

KaapStad

Bijpakken kan en mag wel natuurlijk, maar het kan het effect behoorlijk versterken.
Hoe zit het trouwens met de dosering stapelen? Ik heb een paar keer gehoord dat je nooit meer mag bijpakken dan je eerste dosis. Klopt dit? En waarom is dat dan?
Daarom het advies om eerst met 1 a 2 kleine lijntjes te beginnen, afwachten hoe het inwerkt. Mocht het goed voelen, kunnen je vrienden later altijd weer bijpakken of een nieuwe, grotere dosis nemen.

Stay safe! 😁

geflipt

Wijs gebruiker
We hebben een precisie weegschaaltje dus dat komt wel goed!
Gewoon veilig beginnen met kleine lijntjes van 20-30mg. Telkens lang genoeg wachten tussen de lijntjes (15-30 minuten minstens). Goeie keta kan soms wat langzaam opkomen.

Voorts gewoon goed uitkijken dat er niet iemand 'over gaat', zelf nuchter en rustig blijven, en positief. Als tripsitter ben je redelijk verantwoordelijk voor de set en setting. Zolang jij blijft zeggen dat het goed komt, gaan ze dat makkelijk aannemen... Komt heus wel goed.

Veel succes en laat ons weten hoe het gegaan is!

Chatje

Newbie
Zelf vooral rustig en positief blijven. Als iemand in paniek raakt omdat er te veel ketamine is gebruikt en hij/zij het gevoel heeft niet meer in zijn of haar lichaam te zitten of zelfs niet meer in dit leven aanwezig te zijn kan het helpen om te zeggen dat het vanzelf overgaat en de aandacht te focussen op het hier en nu. Dit kan je bijvoorbeeld doen door ze iets heel kouds vast te laten houden of de persoon te laten focussen op 1 voorwerp. Ook kan je rustige muziek aanzetten en tegen de persoon blijven praten. Vertellen welke dag het is, waar de persoon zich bevind, wie jij bent en dat hij/zij veilig is kan helpen als het echt fout gaat.

Verder vooral veel plezier maken samen :wink:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Hoi allemaal,

Komend weekend gaan we met een paar vrienden xtc gebruiken en nadat de xtc is uitgewerkt willen er een aantal ketamine gaan gebruiken.

Als je ketamine gaat gebruiken, mik je dan op een hole ? Of daar geen behoefte aan ?

Mocht je een hole willen is wel verstandig dat er een tripsitter bij je die nuchter genoeg is om je te helpen mocht je proberen op te staan in een hole (wat niet gaat als het een goede hole is)

Laatste hole deed ik op 3-ho-pcp en nam wat teveel zonder tripsitter... uiteindelijk werd ik weer 'bij' en was op de eerste hulp in het ziekenhuis. Blijkbaar ging mijn Bluetooth headset op en daarna door op de speakers omdat de headset leeg was wat midden in de nacht was en had het zelf blijkbaar niet in de gaten.. Was een dosering foutje oops. Gelukkig heb ik best aardige buren :wink:

KaapStad

Hoi allemaal,

Hoe is het tripsitten gegaan? Heb je voor je gevoel veel moeten op passen/ingrijpen?

En hoe hadden je vrienden ketamine na xtc ervaren? Liepen ze lekker scheef? 😅🤪

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan