• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Tripverslag van mijn eerste keer LSD: 1P-LSD in dit geval.

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Ik heb er lang op gewacht, vaak gepland en steeds op laatste moment gecancelled. Zondag 28 december stonden de sterren perfect opgelijnd ! Hoewel er nog wel een excuus was om er nu alweer tussenuit te knijpen, ben ik reuze blij en vooral trots dat ik doorgezet heb !

Dit verslag heeft ook even op zich laten wachten, vooral omdat gedurende de leukste periode van de trip mijn notities behoorlijk summier en onbegrijpelijk zijn.

Mijn primaire doel was: het eindelijk (!) een keer ervaren. Op het gevaar af dat dor mij gevreesde innerlijke demonen zouden opduiken zoals bij eerdere trips op bijv 5-Meo-MiPt of 4-Ho-MET Die laatste in november tijdens een techno party – die was heel naar: ik stond tussen allemaal duivels te danse en de muziek bleef repeteren met een op zich gave track die toch bij de vijfde of zesde herhaling een gevangenis wordt: ik ben toen na zeven iteraties ontsnapt door naar de Chill ruimte te lopen.

Ik vreesde dat de trip beheerst zou worden door de duistere kanten in mijzelf en de fouten die ik gemaakt heb. Hopend dat ik toch beter in elkaar zit.

Kortom, ik ging er bewust in, een aanzienlijke vrees tegemoet tredend.

Lokatie: een voor permanente bewoning geschikt vakantie appartement aan de Costa Blanca, hoog op een heuvel. Behoorlijk afgelegen behalve voor autobezitters: als iemand zich aan de max snelheid van 30 Km/u wil houden lukt de helling alleen in tweede versnelling. Veilig want de steilte nodigt niet direct uit tot een onverstandige wandeling.

De laatste dagen was het weer wisselend, maar vandaag heerlijk met een strak blauwe hemel. En net warm genoeg voor het strand, maar ik heb andere plannen !

T+0:05 Vijf minuten geleden heb ik een zegel van nominaal 100 µg 1p-lsd op de tong gelegd. Vreemd, het prikt een beetje.

Wel twee uur later dan gepland. Ik heb eerst zeker gesteld dat ik in goede conditie ben, door naar de grote supermarkt beneden te lopen, geen geringe afstand, vooral terug met boodschappen een stevige: altijd eng, een smal voetpad met aan de ene kant voorbij snellende auto’s en direct aan de andere kant een steile afgrond die bij een val afgrijselijk tot dodelijk zal uitpakken. Ik heb die route nog nooit zo relaxed gelopen als vandaag ! Voelt goed dus !

Thuis heb ik uitgebreid gegroomd !

Allerlei lekkernij is in huis, maar staat nog niet klaar omdat ik geen idee heb waar ik zin in zal hebben.

Minpuntje is dat ik geen goede voorbereiding heb voor de muziek. Puur op de gok heb ik een playlist op Spotify geselecteerd: Psychedelic Soul sessions, een beetje camp achtig, eigenlijk helemaal NIET mijn type muziek.

De zegel is 30 maanden geleden aangeschaft bij de boefjes. Vast niet optimaal bewaard, dus de effectieve dosis zal nu wat lager liggen. Dat is vooral voor een eerste keer niet vreselijk.

T+0:24: de zegel is bijna kapot maar ik houd ‘m nog even in mijn mond.

Zou het kunnen dat mijn zicht iets verandert ? Waziger met vertraagde waarneming van beweging, vooral bij het zien van mijn tiepende 4 vingers ? (das geen vervorming: domme fout om nooit tiep les te nemen). Alsof er een plaatselijk niet geheel doorschijnend folie voor ogen hangt.

T+0:31: “slikken kreng” ! Zo, die zit er in !

T+0:40: Mijn waarneming is echt veranderd, vooral de kleuren. Ik begrijp nu wat DF’ers bedoelen met objecten die ademen. Het komt nu dan toch snel op, met toenemend effect ! Ik voel me heel relaxed en laat me verrassen door dit kado aan mijzelf.

Op het terras zijn de plastic wind schermen omlaag. Zo heb ik geen last van de zeewind maar ben ik wel heerlijk warm in de zon. Aanvankelijk lukt dat op de ligbank, maar de draaing van de zon zet die bank snel in de schaduw. Ik verplaats het zware meubilair zo dat de massieve tafel tegen de achterwand komt te staan waar de zon het langste zichtbaar en voelbaar is. Ik ga heerlijk op die tafel liggen. Tussen mij en de afgrond zit het stevige plastic zeil: dat voelt veilig !

Wel ben ik een beetje onrustig, om de paar minuten spring ik er even vanaf en loop ik naar binnen. Daar is het best koeltjes, net 16 graden met een frisse luchtstroom.

Gek genoeg geniet ik wel van de campy muziek: die voelt als foute nep sjiek met roze flamingo’s all over. Maar ook zo lekker relaxed.

T+1:00 Lichamelijk contact met mezelf voelt heerlijk maar zonder ook maar een greintje van geilheid.

T+1:25: Ik had geen behoefte om tussentijds een notitie te maken. Ik blijf me enorm relaxed voelen en vooral echt blij en zoo opgelucht. Geen van de monsters, waar ik bang voor was, verscheen.

T+1’30 ik trip nu wel even echt met heel mijn lichaam Is dit dan de top ?

Mooi hoor Dikke tevredenheid met het NU !

Vreemde ervaring : ik voel me zo ontzettend ontspannen dat ik voortdurend enorm moet gapen.
Terwijl anderzijds mijn spieren oscilleren: aan- en ontspannen, helaas niet synchroon met de muziek.

Ook wel bijzonder dat het typen voor een notitie alleen lukt als ik juist NIET naar mijn vingers kijk, wat normaal gesproken essentieel is.

Echt leuke kermis in mijn hoofd !

Jammer dat toch al snel de zon ook op de tafel veel te vroeg weggedraaid is. Daar wreekt zich dat ik pas zo laat begon. Dus ik moet wel naar binnen. Binnen begin ik al snel te bibberen, dus ik zet de airco aan als verwarming, ondanks de uitdrukkelijke instructie dat niet te doen ivm. enorm hoge Kwh-prijs op het geldende energie contract. En natuurlijk een extra warme laag kleding.

Eenmaal binnen komt er ook wat fysieke geilheid bij, ongetwijfeld mede doordat ik bij het begin van de trip antwoordde op een bericht uit Madrid: een volgens zijn profiel zeer aantrekkelijk persoon met wie ik al twee dagen chat. Bij het eerste chat contact had ik zo’n behoefte aan “Beam me up Scottie” !

Deze middag vertelde ik hem direct waar ik mee bezig was. Hij antwoordde verbaasd: “Really ?”

T+2:00 ik voel me zo blij ! Als een soort van dit keer bewust meegemaakte geboorte ! Een nieuw begin. Ik dans in de kamer uitkijkend over de Middellandse Zee. En geniet van de ontspanning en het moment.

De term euforie heb ik nooit kunnen plaatsen. Nu bedenk ik: “WOW, dus zo voelt euforie !”

T+2:29 Adembenemend relaxed, ik heb het zo naar mijn zin !

Tegen T+4:00 begint het al wat af te nemen. Jammer, zo snel al voorbij ?

Ik besef dat de airco aan economisch minder verantwoord is. Dus ik wil me naar de kleinere slaapkamer verplaatsen waar een klein maar onverwacht goed speakertje hangt (JBL Clip5) [ edit achteraf: best redelijk, maar niet best goed !)

Bij het verwarmen van de slaapkamer wordt ik direct in de realiteit terug geworpen. De nooit eerder gebruikte ventilator kachel stinkt direct chemisch en gevaarlijk. Daar zit duidelijk iets niet goed.

Ik ontkoppel het ding direct en plaats het op het niet afgesloten deel van het terras.

De slaapkamer stinkt enorm en is voorlopig geen fijne plek. Ik laat ‘n eerst maar goed doorwaaien.

Daarnaast ook een persoonlijk bericht geopend . Blij dat ik “iets” goed en eerlijk voor mezelf heb afgehandeld. Wow, even pure nuchterheid ! Echt iets anders. Een iets meer nuchtere periode breekt aan

Ik maak een screenshot van de klok: 18:50 / T+4:30 dus eigenlijk lijkt het wel heel snel weer voorbij.

T+5:12 Ik krijg trek en eet wat dikke kippensoep uit een pak Inmiddels durfde ik dan toch de de gashaard aan te doen. Omdat ik goed reageerde op dat kacheltje, voelt dat nu ruim veilig genoeg. Mijn stemming verandert ook: eerst vond ik het helemaal prima om dit in m’n uppie te beleven. Nu zou gezelschap toch wel erg fijn zijn.

T+5:34. De muziek wordt naar mijn smaak vervelend. Ik was op de gok rustig begonnen met iets als Psychedelic Soul sessions en daar blijven hangen. Rondom de top had het een heerlijke flamingo sugar coated nepchic uitstraling.

Dik tijd voor iets stevigers hoewel ik al er best een stevige reis op heb zitten. Techtrance: Even kijken hoe dat gaat vallen ! Dat valt een stuk beter !

Onder het klapbed moeten elektrische dekens liggen. Ik zoek eerst mijn mijnwerkerslamp en daarna bijgelicht door die lamp naar kunstmatige verwarming nu er geen gezelschap voorhanden was. Die komt op de bank in de woonkamer te liggen.

Rond T+7:00 wel op een relaxt niveau, hoofdpijn en onhandige combi van energiek en hangerig. Ik begin echt trek te krijgen !

Grappig bij T+7:20 ben ik plots weer energiek en loop ik dansend met een leeg bord de open keuken in. Voelt nu echt weer lekker, ECHT lekker ! …. Alleen die rest stamppot boerenkool is nu geen aantrekkelijk idee. Een caprese gaat het worden, denk ik !

En inderdaad. Lekker, smaak van de tomaten ook prima voor het seizoen

Nu er rond 8 uur verstreken zijn, zijn de visuele ruimtelijke effecten niet weg. Plezierig aanwezig, zoals ik me ook echt lekker en goed voel. Maar ook fris met wel druk in mijn hoofd, niet zoals eerder echt hoofdpijn, maar ik denk dat er in de bovenkamer een flinke inspanning geleverd is.

De elektrische deken is naar het bed in de slaapkamer. Welke kant moet boven, vraag ik me af: blauw of wit ?
Voor het opwarmen van het bed (echt nodig !) maakt dat niet uit.

Rond T+8:30 lijkt een glas wijn aanlokkelijk. Die weg sla ik niet in, wel de weg richting bed. Ik sluit dit rapport tevreden en dankbaar af !

Dankbaar voor de fantastisch mooie en veilige wat afgelegen locatie, aan mij toevertrouwd door een vriendin van lang geleden. Dansen terwijl ik vanaf halverwege een berg vorstelijk en trots uitkijk over de zee. Dan op de top van het gevoel, dan voelt het echt even als mijn paleis. Zo voelt euforie ! Echt WOW !

[EDIT & Toevoeging]: uiteraard kon ik in bed nog lang niet slapen: een vreemde combinatie van hangerig en enrgiek, met ook wat hoofdpijn. Ik heb nog een uur of drie prettig muziek liggen luisteren. Clap Codex paste goed bij de stemming.[/Edit]

Tien dagen later opnieuw geprobeerd, want de laatste mogelijkheid voordat ik maanden geen gelegenheid zal hebb.. Pakte ietsje anders (richting "verkeerd")uit, maar geeft mij wel het vertrouwen dat ik met LSD verder durf te gaan.

Laatst bewerkt:

Powder Ranger

Wijs gebruiker
mooi rapport hoor :) lees veel herkenbare dingen van mijn eigen 1P-LSD trips zoals het gapen, de hoofdpijn en het hangerig en energieke gevoel. begint wel weer te kriebelen om paar zegels te bestellen :joycat:

Laatst bewerkt:
Bovenaan