1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Truffel 15 gram Atlantis trip report

Discussie in 'Trip reports' gestart door Mindless, 28 jun 2015.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Wie? - Ik alleen. Man, 30 jaar. 188cm/~70KG
    Wat? - ~15 gram truffels (Atlantis)
    Waar? - Thuis
    Wanneer? - 27-06-2015

"Er valt helemaal niets te melden." Was wat er gisteren door me heen ging tijdens de piek van mijn trip. "Er is geen wereld, er is geen tijd, er zijn geen anderen, er zijn geen dingen, er is geen ik. Er is alleen dit wonderlijke "spul" dat constant van vorm veranderd en als een soort hologram het hele universum in zichzelf projecteert. En "ik" heb geen flauw benul hoe dit allemaal mogelijk kan zijn." Het enige dat ik wist, is dat dit de realiteit is. Een immens gevoel van stilte en vrede waarin tegelijkertijd perceptie plaatsvindt, zonder die stilte ook maar een moment te verbreken. "Vergeet dat tripreport." kwam in me op. "De zoveelste ervaring die je aan je collectie herinneringen toevoegt. De zoveelste ervaring waar je je aan vast kunt klampen en je identiteit in probeert te zoeken. De arrogantie om te denken dat je dit kunt samenvatten in een verslagje van een paar a4tjes." Dus... hier is mijn verslagje van een paar a4tjes. :P

Het was alweer een tijdje geleden dat ik mijn favoriete drug psilocybine had genomen. Mijn laatste 3 trips waren op LSD en hoewel ik die drug ook fantastisch vind, verlangde ik zelfs tijdens die trips naar mijn nummer 1. En mijn nummer 1 heeft me weer eens even goed duidelijk gemaakt waarom het mijn nummer 1 is. Met psilocybine had ik gisteren geen zin om muziek te luisteren, geen plezier van eten, geen zin om de wereld in te gaan, weinig tot geen controle over het verloop van de trip, het grootste gedeelte van de trip lag ik versuft en verward op de bank, de volgende ochtend hoofdpijn en toch prefereer ik het boven LSD. Uiteraard heb ik dan nog maar 3 keer getript op LSD en dat op niet al te hoge dosissen, maar psilo heeft gewoon iets heiligs. De dosis is trouwens ook totaal ondergeschikt aan je eigen state of mind. Op 15 gram truffels trip ik nu net zo hard, als dat ik eerst deed op 50 gram paddo's.

Alles draait bij deze drug om loslaten. Loslaten van wie jij denkt wie je bent en wat jij denkt dat de wereld is. Het is simpel: hoe minder activiteit van gedachten, hoe meer de realiteit zich openbaart (aan zichzelf). En dat kan ervaren worden als absolute existentiële horror of als absolute oneindige eeuwige vrijheid, vrede, geluk. Dat is allemaal afhankelijk van jouw bereidheid om je ego los te durven laten.

Al snel nadat ik de truffels had genomen (zo'n 20 minuten later), begon ik dieper en dieper weg te zakken in mijn eigen bewustzijn. Weer dat bekende gevoel, alsof tijd langzaam van je af valt. Alles wordt ineens enorm stil en ruimtelijk, maar toch hoor ik álles. Wat er stil is, is mijn verstand. Er zijn geen gedachten, enkel pure perceptie. Niets wordt vervormd door interpretatie. Maar ik glijd nog steeds dieper en dieper weg. Dan klinkt er ineens een startende auto buiten. Maar het starten gaat maar door en door, zonder dat de motor echt aanslaat. Ik merk dat ik de boel zit tegen te houden. Iets in mij probeert het complete universum tegen te houden. Ik laat het los en de motor slaat aan. Een toeter er achteraan en de auto rijdt weg. Een bootje met kinderen erin komt langs varen. Hetzelfde gebeurd weer: de buitenboordmotor maakt minder toeren en het bootje komt tot stilstand. Er is ongeloof in mij, dit is absurd... Ik laat het ongeloof los en de hele wereld komt weer op gang. Nog een bootje, zelfde verhaal. Een immense blijdschap komt in me op: "Natuurlijk, dit valt niet te begrijpen. Dus waarom steeds maar weer proberen? Laat het los." Ineens schiet ik nog veel dieper door in bewustzijn en zie ik het mechanisme van het ego kraakhelder voor me: De persoon/het ego is niets anders dan gevoelens van angst en weerstand die zich ophopen in het lichaam en zo het leven zelf proberen tegen te houden. Dit uit zich vervolgens in hoe je de wereld ziet, hoe je beweegt, hoe je praat, enzovoort. Enkel het zien hiervan is genoeg om delen van deze opgehoopte energie af te laten voeren. Alles gaat compleet vanzelf: het stroomt van boven naar beneden uit alle hoekjes waar het zich heeft verstopt en glijdt "gewoon" van me af, met als resultaat een enorm gevoel van opluchting.

Ik kijk om me heen en ik zie dat alles alleen uit oppervlakten bestaat. Mijn salontafel bestaat alleen uit kleur en vorm. De "achterkant" fantaseer ik er in de "werkelijkheid" bij. Er is geen achterkant. Er is alleen perceptie die nu de vorm aanneemt van een zogenaamde "salontafel". Zelfs al zou ik hem doormidden zagen, dan vind ik alleen maar meer oppervlakten. Het is volkomen duidelijk: er bestaat geen wereld daarbuiten. Tijd was al van me afgevallen en nu ook ruimte. Ruimte (afstand) wordt "gecreëerd" door gedachten. Zijn er geen gedachten, dan is alles gewoon hier en nu, waar het altijd is. Alles krijgt een soort transparante kwaliteit en wordt een oneindig aantal keren "per seconde" voor mijn ogen geprojecteerd. Wat is dit voor spul in godsnaam? Materie is het in ieder geval niet, dat is ook weer zo'n mooi verzinsel van het verstand/intellect. Nog steeds dat immense gevoel van stilte en onbeschrijfelijke schoonheid, maar met daarin een diep gevoel van rouw. Ik wil het niet geloven, ik ben hier niet klaar voor, ik wil gewoon terug naar mijn veilige interpretatie van wat de werkelijkheid is. Het is het ego die zich realiseert dat alles een complete illusie is. Alles is nep. Het hele universum (en alle eventuele universums) bestaat niet, heeft nooit bestaan en kan onmogelijk ooit bestaan op de manier hoe we normaal denken. Ook weet ik dat het onvermijdelijk is om terug te keren naar wat ik werkelijk ben. Alles en iedereen moet onvermijdelijk terugkeren naar dat.

Daar is die waanzin weer. Ik voel het weer aan me trekken, het wil me weer meesleuren in die oneindige gekte. Gelukkig is er ook een onvoorstelbaar sterkere kracht, die zich manifesteert als het geluid van zingende vogels en die enorme stilte. Het voelt als onvoorwaardelijke liefde, het weten dat het hele universum mij helpt om hier doorheen te komen. Een onbeschrijflijke tederheid vouwt zich om mij heen. Het wordt me duidelijk dat deze liefde er altijd is. Letterlijk alles bestaat hieruit. We zwemmen in dit "spul". Het is ons eigen Zelf. Ik weet met absolute zekerheid dat alles goed is, hoe moeilijk het nu ook lijkt. Het antwoord is simpelweg 'loslaten'. Niet proberen 'grip op de realiteit' te krijgen, dat is maar een absurde gedachte van het intellect. De realiteit valt niet te begrijpen. Het intellect is een onvoorstelbaar klein gedeelte van de allesomvattende oneindige intelligentie dat het bestaan zelf is, dat wat je in je essentie bent. Toch weet ik dat wanneer deze trip voorbij is, ik weer met dat intellect zal gaan proberen mijn werkelijkheid te begrijpen, net zoals ieder ander. Maar ik heb er vrede mee. De waarheid is uiteindelijk onvermijdelijk, alles op z'n tijd.

De comedown is anders dan vorige keren. Ik heb nu iets gezien wat niet ongedaan gemaakt kan worden, ook al zie ik gedeeltelijk weer de objecten die het verstand op de pure perceptie plakt. Het is een dag later en ik vraag me serieus af wanneer een trip begint en eindigt. Is het hele leven niet een trip? Eigenlijk wel. Ik heb genoeg om te gaan verwerken de komende tijd in ieder geval. Verder is alles oké met me. :wink:

2. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Mooi geschreven man, klinkt weer als een interessante trip. Ben je ook nog aan de lachgas toegekomen of niet meer?

3. ElvenSpice

ElvenSpice Bewuste gebruiker Tripreporter

Mooi reportje!
    Ik ervaar zelf ook vaak dat het uiterste wat je kan ervaren op een trip het stille bewustzijn is. Je wordt hier vaker nog directer in het moment gezet dan dat je zou nadenken over bepaalde dingen of bezig bent met interacties van buitenaf. Ik geloof ook dat psychedelica het beste tot zijn potentie komt als je alleen tript of je gewoon niet te veel met de externe wereld communiceert. Met vrienden kan je enorme lachkicks bouwen om de meest simpele dingen maar dit haalt je vaak uit het uiterste bewustzijn.

Zag hier ergens op het forum dat je ook met meditatie bezig bent, gaat natuurlijk ook gepaard met liefhebbers voor psychedelica. :)
    Ik denk dat de sleutel tot de meest diepe verlichting uiterste meditatie vereist terwijl je psychedelica gebruikt. Nu heb ik nog nooit gemediteerd en psychedelica tegelijkertijd gebruikt, maar kan ik mij heel goed voorstellen dat dit een uiterst sterke ervaring zal zijn. Meditatie gaat om de oceaan van gedachtes spiegelglad te maken wat uiteindelijk tot een extreem bewuste toestand lijdt van alles om je heen. Nu vraag ik mij af hoe ver je zou kunnen gaan, zeker met psychedelica als katalysator, en of dit misschien wel tot ervaringen zoals verlichte personen beschrijven kan lijden.

Ik zou dit ooit eens in de toekomst willen proberen in combinatie met echte survival in de natuur voor bijvoorbeeld een week, om elk stukje cultuur of stereotype beeld van het geweten af te schrapen. Zou mij erg interessant lijken om dit te vergelijken met een reguliere trip in de nog redelijk aanwezige samenleving.

Wat denk jij hier over als toch wel ervaren psychonaut? :tearsofjoy:

4. Mindless

Dankjewel. :)

Nee, ik was het wel van plan en ik had het al klaar gelegd op tafel en zag het ook wel liggen. Maar het hele idee was tijdens het trippen wat vreemd, omdat ik zo bezig was met al die inzichten. Misschien moet ik dat maar eens proberen als ik niet alleen trip, dan is het allemaal wat luchtiger. :wink:

ElvenSpice, het is inderdaad het gevoel dat het het uiterste is en daarom trip ik meestal ook alleen. Er is niets wat mij meer interesseert dan in die staat te zijn. Het is je simpelweg thuis voelen: de waarheid, dat wat je werkelijk bent.

Meditatie zal je vele malen dieper laten trippen ja en ik ben er ook echt van overtuigd dat je op dat moment een boeddha bent. :wink: Maar het punt is dat je er ook weer uitkomt. Naar mijn mening kunnen psychedelica er voor zorgen dat je een werkelijke ontwaking meemaakt, maar het is maar een tijdelijke ontwaking, een glimp in je ware aard. Naar mijn mening is constante meditatie nodig om door de dag heen zonder psychedelica ook in die "staat" te komen. Echte meditatie zorgt ervoor dat het ego (wat slechts niet stromende energie in het "lichaam" is) meer en meer wordt opgelost. Miljoenen mensen hebben een ontwaking, waarvan er waarschijnlijk velen zijn die niet eens weten dat ze dit hebben gehad, maar er zijn maar heel enkelen waarbij de ontwaking permanent is en het ego niet meer op kan komen (wat verlichting wordt genoemd). Ik ben er niet van overtuigd dat een psychedelische ervaring tot verlichting kan leiden. Verlichting is eigenlijk in iedereen al een feit, maar moet constant gerealiseerd worden. Het is geen ervaring in tijd, maar dat wat je nu al bent als het eeuwige (tijdloze) bewustzijn dat droomt een persoon (en alle andere personen, dieren, wezens, planten, "dingen", enzovoorts) te zijn. Constant in de meditatie "staat" zijn is de werkelijkheid zien zoals deze is. :)

5. Psychedelibee

In dat geval moet je het ook lekker laten staan inderdaad. Dan is het trippen met anderen een beter moment ja. Hoewel lachgas bij het trippen heel diep gaat, leidt het wel af van inzichten wat zonde is als je die volop hebt.

6. Barizona

Barizona Newbie

Geweldig report man ,
    vond het gezellig en boeiend om te lezen.
    Ben blij dat je er meteen invloog , het was dan ook een hele boterham.
    Deed me ook denken aan mijn eerste volledige trip. Was toen aan het denken 'hoeveel mensen zouden er op dit moment truffels nemen op aarde' en vond dit wel een grappige gedachte.

Om terug op je report terug te komen, dat loslaten komt bij mij ook wel vaak te proppen.
    Ook het verhaal over het ego vond ik merkwaardig. Het is alsof je ego-loos zou moeten leven maar deze staat van bewustzijn en inzichten enkel maar kunt bereiken door te trippen.

Heb je enkel inzichten gehad of ook visuals ?

7. Mindless

Dankjewel. :)

Dat is precies hoe het voelt op dat moment: dat het leven altijd zo hoort te zijn.

Die staat van bewustzijn en inzichten kun je wel veel makkelijker krijgen door tripmiddelen te gebruiken, maar het is zonder ook te bereiken. Dat is wat je met meditatie doet. Dit heb ik ooit heel mooi uitgelegd zien worden door een zen leraar (weet niet meer welke). Dit is wat hij (ongeveer) zei:

"Inzichten/tijdelijke ego-oplossingen zijn als het springen op een trampoline, waarbij je op het hoogste punt over de schutting heen kunt kijken en een glimp opvangt van wat daar achter is. Maar een glimp duurt niet eeuwig en je zult dus weer naar beneden vallen. Wat je wilt, is een ladder bouwen en over de schutting heen klimmen."

Ik weet niet meer precies wat 'ie zei, maar hier kwam het op neer. Het bouwen van de ladder is een metafoor voor het transparanter/lichter worden van de identiteit/het ego en dat doe je dus met meditatie.

De visuals waren minimaal die keer. Maar na zo'n 50 keer trippen ligt mijn interesse vooral bij de inzichten. Al moet ik wel zeggen dat de visuals mooier en mooier lijken te worden met de tijd (bij psilocybine dus). Maar die keer was ik er niet zo op gericht en was het ook nog licht buiten. Als het donker is, zijn mijn trips vaak veel visueler.

8. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

Hmm, interessant. Mooi verhaal om te lezen! In je eentje trippen lijkt me in eerste instantie een beetje eng (?), maar ik kan me niet voorstellen dat ik gauw over dit soort dingen na zou denken als ik met vrienden zou trippen, terwijl ik dat toch wel erg graag wil. Misschien dan toch maar een keertje alleen proberen en m'n huisgenoten op standby houden of zo.. Hoe pak jij dat aan voor een eerste keer alleen?

9. Mindless

:)

Tja, ik kan niet zeggen dat ik niet enorm bang geweest ben tijdens alleen trippen. Ik denk dat mijn fascinatie voor zelf-exploratie steeds sterker is geweest dan mijn angst. Wederom kan ik alleen maar zeggen dat als je hier echt mee aan de gang wilt, het cruciaal is om te leren mediteren. Hoe sterk iemands wilskracht ook is, je gaat het niet "winnen" van jezelf wanneer het moeilijk wordt in een trip. Sterker nog: hoe meer persoonlijke wilskracht je hebt, hoe zwaarder je het gaat krijgen. De meest stoere bad-ass kan door iets als psilocybine op zijn/haar knieën worden gebracht en gereduceerd tot een klein bang huilend jongetje/meisje. :wink: Het is dus echt een zaak van je zoveel mogelijk kunnen laten meegaan en dat is iets wat je "traint" met meditatie.

10. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

Dan is het precies goed dat ik daar een paar weken geleden mee begonnen ben :wink: Naja ik heb ook echt geen idee wat er zou moeten gebeuren als ik alleen zou zijn. Er is niet iets specifieks waar ik bang voor ben, bij mij gaat het eigenlijk altijd goed en ik heb nog nooit een nare ervaring gehad. Ik heb gewoon nog nooit helemaal alleen drugs gebruikt, behalve wiet of hasj.

11. Psychedelibee

De eerste keer alleen trippen kan een beetje onwennig zijn, maar daar moet je je even over heen zetten. Het kan al fijn zijn om inderdaad iemand op standby te hebben staan, of wat benzo's in huis te hebben voor het geval dat. Verder kan het ook lekker zijn om wat films en muziek klaar te zetten, eigenlijk zonde als je alleen gaat trippen met het idee om echt diep in je eigen ziel te keren. Maar dan kun je niet het idee krijgen dat je jezelf zou gaan vervelen in je eentje. Meestal is het treffen van die maatregelen ook meer om jezelf gerust te stellen dan dat je er daadwerkelijk iets mee zou gaan doen.

Verder is mediteren of een uitgebreide ervaring met psychedelica wel een beetje een voorwaarde om er echt iets uit te halen en niet blijven hangen in angst ofzo.

12. Mindless

Mooi dat je ook begonnen bent!

Wat betreft angst. Er is persoonlijke angst, maar ook veel dieperliggende existentiële angst. In het dagelijks leven voelen de meeste mensen die existentiële angst niet, maar dat betekent niet dat het er niet zit. Het zit diep weggestopt in het onderbewuste. En het onderbewuste is niet enkel jouw persoonlijke onderbewuste. Wanneer je bewustzijn verruimd wordt is dat letterlijk: je wordt bewust van universeel bewustzijn. Ontwaken is dan ook ontwaken van de gehele illusie, niet enkel die van jou persoonlijk. Zolang je een ego hebt, is dat het directe bewijs dat die angst (weerstand) er zit. Iedereen heeft die oer angst om te sterven/niet te bestaan, zelfs als je dat niet weet.

Niet dat dit iets is om je zorgen over te maken. Er is ook een onmetelijke moed en wijsheid in ons die letterlijk geen angst kent. De angst zelf is namelijk een illusie en kan alleen "bestaan" wanneer wij geloven dat we een afzonderlijke zelf zijn. Maar doe het wel rustig aan met alleen trippen. Alleen trippen is namelijk heel wat anders dan samen met anderen trippen.

Laden...