Truffel soorten

Hallo538

Newbie
Even een snelle vraag

Wat is naar jullie mening de beste truffels soort? kan je daar dan ook bij omschrijven waarom en wat er gebeurden tijdens de trip

Trippi

Belezen gebruiker
Is dit voor je "vriend"?

OT Wat de beste soort is hangt af van wat je al gewend bent, wat je wil ervaren, wat je wil bereiken etc.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Soort maakt niet veel uit, dat is voor een groot deel marketing.

Truffels zijn een natuurproduct en ik ben van mening dat de sterkte (= hoeveelheid psilocybine) meer per batch verschilt dan per soort.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hallucinaties

Nogal een brede omschrijving… Psilocybine - wat in het lichaam chemisch wordt omgezet in psilocine, de daadwerkelijke actieve stof - is een psychedelicum en daarmee een hallucinogeen, maar je zal vaker te maken krijgen met alternatieve interpretatie, vervorming en verstoring van perceptie (visueel, auditief, etc.) dan met echte full-blown hallucinaties. Bij dat begrip denk ik meer aan het waarnemen of ervaren van niet-bestaande maar levensecht lijkende taferelen, wat bijvoorbeeld kan optreden bij extreem slaaptekort of bij inname van bepaalde delirante middelen, maar ligt natuurlijk aan je definitie van hallucineren.

Maar zoals ik al zei: de soort truffel is echt niet zo relevant als wat smartshops je graag doen geloven.

Bovenaan