1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Truffel trip, volledige controle

Discussie in 'Trip reports' gestart door Vallinor, 13 nov 2018.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Vallinor

Vallinor Newbie

Inleiding:
    Trip alleen, man 36jr, 85kg.
    Mijn trip ervaringen bestaan voornamelijk uit truffel trips, verschil in soort en dosis, verschillend in state of mind en verschillend in setting. Meerdere malen samen met een goede vriend getript, ook regelmatig alleen. Ik ben altijd redelijk methodisch te werk gegaan. Veel lezen over het onderwerp, bewuste lichamelijk voorbereiding (soort en hoeveelheid voedsel) en geestelijke voorbereiding (rust). De dosis tijdens voorgaande trips opgebouwd zodat ik geleidelijk aan vertrouwd raakte met de uitwerking. Op dit moment voel ik me vertrouwd bij 15g truffel trips.

Set:
    De afgelopen maanden ervaar ik een groei in mijn spiritualiteit. Mede door mijn inzichten tijdens eerdere trips en de veranderde interactie die ik voel met de mensen om mij heen. Ik voel me meer stabiel, rustiger en meer open voor mensen die ik voorheen niet zo goed begreep. Het werkt ook de andere kant op. Bepaalde mensen die dicht bij me staan lijken een beetje weg te drijven. Alsof ik geen aansluiting meer kan vinden, dit vind ik best moeilijk. In mijn motivatie om te experimenteren met entheogene middelen sta ik alleen. Mijn goede vriend zit in een heel andere fase van zijn leven. Gelukkig kan ik er goed over praten met mijn vrouw en ze steunt me hier volledig in.

Setting:
    Maandag ochtend, deze dag en volgende dag vrij van werk en afspraken. Ik heb de truffels (15g Dragon Dynamite) al een week eerder gekocht bij een Smartshop in de buurt. Daar uitgebreid gepraat over het onderwerp, aardige eigenaresse. Ik ben alleen thuis, uitgeslapen tot 10u en begonnen met een wandelingetje naar een supermarkt om de citroenen te kopen voor een lemon tek experiment. Ik heb ze in het verleden gegeten of thee van getrokken, de lemon tek lijkt me wel interessant. Ik hak de truffels in zo klein mogelijke stukjes en knijp 1 citroen uit boven een glas, stop dit bij elkaar en ga mijn trip ruimte klaar maken. Alle dekens die ik kan vinden gooi ik op elkaar in onze logeer kamer. Raam open, lekker frisse lucht. Ik zet een State of Trance episode klaar op mijn telefoon. De truffels en citroen zijn lang genoeg samen geweest, ik leng het aan met wat lauwe thee met fruitsmaak en honing. Het is zuur maar prima te doen, ik drink en eet alles op. Ik check nog even of het gas uit is en de deur op slot is. Ik ga liggen op de stapel dekens, zet de muziek aan via mijn koptelefoon, sluit mijn ogen en begin te concentreren op mijn ademhaling.
    Het is 11:10.

Trip:
    Het begint lichamelijk, koud heb ik het, vooral mijn voeten. Ik rol mezelf in de stapel dekens zodat ik weer wat warmer wordt. Het raam laat ik open, die frisse lucht is zo fijn. Ik denk aan een stuk wat ik gelezen heb over de pijnappelklier. Deze klier bestaat uit dezelfde onderdelen waar een oog uit bestaat. Maar als hier geen zichtbaar licht op valt, wat ziet dit 3de oog dan? Na een minuut of 40 gaat mijn 3de oog langzaam open.

Er beginnen zich bewegende kleuren aftebeelden waarbij mijn 2 normale ogen gesloten zijn. De kleuren bewegen mee op de muziek, hoe meer uplifting de muziek is hoe feller de kleuren worden. Ik verwonder me elke keer weer hoe hoog de resolutie is van deze kleuren. Ik kan oneindig inzoomen en de details bekijken. Het lijken bewegende planten of bladeren, ze bewegen ritmisch mee op de muziek. Ook mijn emoties zijn verbonden aan de muziek en de kleuren, ik begin te huilen, soort ontlading. Ik heb recent een boek gelezen van hypnotherapeut Michael Newton waarin d.m.v. hypnose mensen het leven na de dood beschrijven. Het leerproces als mens en het terugkeren naar je zielen familie. Ik besef dat dit boek indruk op me heeft gemaakt en blijkbaar neem ik dit gevoel mee in deze trip.

Ik wil op mijn zij gaan liggen, maar de koptelefoon zit me in de weg. Ik besluit hem af te doen en opeens is wereld van de melodieuze trance muziek weg. Voelt vreemd, maar ik ga op mijn zij liggen en sluit mijn ogen weer. De kleuren komen terug en worden nu direct gestuurd door mijn gedachten. Ik denk aan een aantal sociale afspraken die ik nog moet maken en beslissen wanneer ik dat nou ga doen. Hier heb ik helemaal geen zin in! Mijn emoties worden somber. Maar ik besef dat ik hier de controle over heb, niet mijn somberheid. Ik denk aan fijne dingen, mijn vrije dag, dat ik kan doen wat ik wil, alle tijd. Mijn gevoel klaart op, tot bijna euforische emoties. Ik besef dat ik totale controle heb over de trip. Ik ben een beetje teleurgesteld, graag had ik dieper willen trippen en de controle los moeten laten door me over te geven aan de psilocine. Dit gaat vandaag niet gebeuren besef ik. Als ik verder en dieper wil zal ik meer moeten nemen, another place another time. In plaats daarvan mag ik, als ik wil, genieten van een recreatieve trip. Ik val in een soort half slaap, ik droom over iets (weet niet meer wat). Opeens zie ik een flits en voel ik een schok. Ik doe mijn ogen open en moet wennen aan het daglicht. Het is nu rond 13:00 en voel me weer helemaal nuchter. Ik besluit op te staan, even te gaan plassen, om vervolgens beneden een film te gaan kijken, Furious 7.

Wat een slap verhaal zeg! Ik moet hardop lachen door de one-liners en de aaneenschakeling van onmogelijke gebeurtenissen. Mijn excuses als ik de fans van deze franchise beledig. Ondanks dat ik overtuigd ben dat ik weer compleet nuchter ben is het toch vreemd dat de gezichten van de acteurs steeds vervormen...? Na 30 minuten kan ik de film niet meer aanzien en besluit een stuk te gaan wandelen in het park. Het zonnetje schijnt en het is heerlijk om de geur van de herfst bladeren te ruiken. De kleuren van de bomen en de bladeren zijn intens mooi. Mijn voeten voelen heel licht aan en voor dat ik het weet ben ik al ver voorbij het park gelopen. Ik verbaas me over de hoeveelheid troep dat mensen op straat gooien, voornamelijk verpakkingen van Mcdonalds, snoep papiertjes en plastic flesjes. Waarom zou iemand dat zonder berouw op straat dumpen? Ik voel me erg teleurgesteld in mijn medemens. Zijn waarschijnlijk voornamelijk jongeren die dit doen maar die hebben toch ouders? Voedt alsjeblieft je kroost met wat meer respect voor de natuur op. Wat oneerbiedig dat je zo omgaat met deze prachtige wereld die ons alles geeft!

Deze gedachten zorgen ervoor dat ik weer wat somber wordt. Ik voel me oppervlakkig en dom. Er is geen diepere betekenis in het leven. Alleen verdriet en leegte. Ik merk dat ik hier mee om kan gaan. Door deze gevoelens te erkennen en deze te zien als een kind dat aandacht nodig heeft, liefde maar ook duidelijke grenzen. Ik laat het me niet overheersen, het mag bestaan maar mij niet domineren. Mijn somberheid verdwijnt weer naar de achtergrond.

Inmiddels ben ik al 90 minuten aan het wandelen. Een stuk voor mij zie ik een persoon lopen die af en toe wat opraapt van de grond en daarna weer verder loopt. Omdat ik nogal stevig door wandel kom ik steeds dichter bij deze persoon. Het is een wat oudere vrouw die rommel langs de straat aan het oprapen is. Ik vind dit zo fijn om te zien dat ik haar aanspreek om dit te vertellen. Ik merk dat mijn woorden een beetje raar klinken, als van een persoon die onder invloed is. Ze lacht me toe en bedankt me voor het compliment. Ik help haar met rommel opruimen tot aan de prullenbak die een meter of 100 verderop staat. We praten nog even over onze mooie wereld en wensen elkaar een fijne middag toe.

Een half uurtje later ben ik weer thuis. Ik heb honger en verschalk een doosje frambozen, 2 mandarijnen en een banaan. Het is rond 15:30 en plof neer op de bank om de rest van de film te gaan kijken. Nog steeds bewegen de gezichten van de acteurs zich op een onnatuurlijke manier. Ik besef dat ik nog steeds licht aan het trippen ben.

Nawoord:
    Ondanks dat deze trip niet heel diepgaand was heb ik een fijne dag gehad. Ik merk dat ik steeds beter mijn emoties kan sturen tijdens een trip. Dit is in het verleden wel eens anders geweest. Het valt mij ook op dat ik wel vaker, op een gegeven moment tijdens de trip, denk dat ik weer helemaal nuchter ben. Dit is dan absoluut niet zo. Alsof je in het oog van de storm bent, rust en helderheid. Ik wil in de toekomst een diepere trip mee maken. Dan wel met een sitter. Ik hoop dan meer te leren over mijzelf en de grote levensvragen. Oja, de lemon tek heeft voor mij geen meerwaarde gehad. Ik hou het bij thee de volgende keer :)

Bedankt voor het lezen,
    -Val-

Remoratov, verwondering, Iskra en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. kapitein-x

kapitein-x Wijs gebruiker Tripreporter

Leuk om te lezen. :)

Ik twijfelde trouwens of ik een goede koptelefoon zou kopen voor als ik eindelijk weer eens wil trippen, maar na wat ik las over het op je zij liggen met muziek weet ik zeker dat mijn oordopjes niet alleen voldoende zijn, maar waarschijnlijk zelfs ideaal voor een trip, haha.

3. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Mooi report en helder geschreven.
    Het klinkt alsof je heel wijs met alles omgaat wat er in je trip op je af komt, mooi vind ik dat.

4. Vallinor

Vallinor Newbie

Ik ga ook maar dopjes gebruiken. Beste geluid is toch via de versterker en speakers. Maar ja, wil de buren niet lastig vallen.

5. Vallinor

Vallinor Newbie

Dank je wel voor het compliment.

Laden...