Truffels. Confrontaties. Verstandig?

Satine

Newbie
Haai ik ben Satine en ik ben hier nieuw. En ik heb een vraag.
Ik heb al verschillende soorten drugs geprobeerd (XTC hasj wiet Ketamine GHB) en ze zijn erg goed bevallen.
Nu wil ik graag binnenkort met mijn vriend truffels proberen thuis op de bank. Dat was eigenlijk een spontaan idee en we verheugde ons al gelijk enorm op en we begonnen ons over truffels in te lezen. Ik las heel veel dat je met truffels ook geconfronteerd word met jezelf en je 'diepste donkerste binnenste' en dat maakte me behoorlijk bang. Het gaat nu ongeveer een jaar ontzettend goed met me en ben ik totaal in balans en verloopt alles op rolletjes en voel ik me rustig, zielsgelukkig en tevreden en heb ik eigenlijk nergens grote zorgen over. Maar een aantal jaar geleden ben ik verkracht geweest en door die verkrachting ben ik in een heel diep diep diep donker gat geraakt. Heb ik dingen gedaan vanuit mijn minderwaardigheidscomplex en ook mensen gewetenloos pijn gedaan en erg egoïstisch geweest. Ik heb heel veel gepraat met mijn psychiater en hem bijna alles verteld. Ook dingen waar ik me voor schaamde en waar ik me heel erg schuldig om voelde. Een jaar goed aan mezelf gewerkt en mijn leven op orde gemaakt, alles een plaatsje gegeven. Tegenwoordig ben ik echt een compleet ander mens. Het gaat echt perfect met me en heb de liefde van mijn leven veroverd (waar ik al 7 jaar heimelijke romances mee heb omdat ik er van overtuigd ben dat dat mijn zielsverwant is) en onze relatie gaat ook super super goed. Alles is in balans, mijn hele leven.
Maar.
Nu zijn wij best drugs nieuwsgierig en wilde een aantal dingen uitproberen die we beide nog nooit hebben gedaan. En dan graag hallucinerende middelen(die vinden we wel interessant) en we zaten gelijk te denken aan truffels.
Is het door deze omstandigheden beter dat ik daar van af blijf? Maakt dat intens rotte dingen uit het verleden los? Ik ben erg bang dat ik mezelf in een trip volledig de grond in ga boren en dat het grote negatieve gevolgen heeft na de trip. We willen graag gave dingen zien, mooie patronen, ons vierkant voelen, tracers van je handen etc. Is er een betere (veiligere) drug voor mij daarin?
Dankjulliewel alvast voor de reacties.

jaapi

Belezen gebruiker
truffels hebben wel de potentie om dergelijke dingen terug te halen, als het een en ander niet helemaal verwerkt is. Dus het is goed dat je voorzichtig bent :)

Ik moet wel zeggen dat ik zelf aleen zo heftig getript heb op truffels toen ik een vol bakje van de zwaarste truffels die ze in de shop verkochten op had. Ik zou je in dit geval aanraden op een "beginnerstruffel" (een lichte) of een lage hoeveelheid te nemen, dan weet je een beetje wat het doet, en dat is best safe. Mocht je goed willen trippen, en er niet zeker van zijn dat het goed loopt, dan kan je eventueel zorgen dat er een "sitter" bij is, om je trip een beetje te sturen oid als het mis dreigt te lopen.

Confrontaties zijn verder niet altijd een slecht ding. Wel een moeilijk ding, maar na confrontaties met jezelf onder truffels kan het ook zijn dat er juist een last van je af valt. permanent.. Ik vond truffels vrij heftig op dit gebied, maar van trippen kan je een hoop leren over jezelf.

groeten,

jaapi

Belezen gebruiker
verder is 2-cb een tripmiddel dat makkelijker te sturen is, mits juist gedoseerd. En minder zwaar voor je psyche is. Maar 2-cb is iets waar je voor uit moet kijken, de dosering is hier heel belangrijk. Lees er wat dingen over, misschien dat het je trekt.

gr

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
nu ik je verhaal zo lees zou ik je aanraden geen truffels te gaan gebruiken, zoals je zelf aangeeft ben je op en top gelukkig nu.
duidelijk heb je nog onderbewust onverwerkte gevoelens en heb je angst dat deze gaan bovenkomen bij het trippen, geloof me dat hier een heel grote kans toe bestaat. het feit dat je nu al angst aan het ontwikkelen bent voor je trip is ook niet goed.
je moet de dagen voor je tript je hoofd vullen met positieve gedachten, en mooie dingen gaan kijken.
gewoon zeker stressituaties en angstige gevoelens vermijden.
nu ben je zo gelukkig, zou spijtig zijn als je trip allerlei rottigheid naar boven laat komen en je dit na je trip niet meer van je af kan zetten .

grts

Satine

Newbie
Haai! In ieder geval super bedankt voor jullie reacties. Toch fijn om mijn gedachten en vragen erover te delen en dat er dan super fijn op gereageerd wordt. Heb echt wat aan jullie. Misschien dat ik een beginnerstruffel probeer. Maar het plan is uitgesteld, dat wel. Het is inderdaad wel verstandig om er volledig positief in de gaan, zonder twijfel. Dus geduld is een schone zaak.
2-cb daar ga ik ook wat meer over uitzoeken.
Dankjulliewel!!!

groetjes

Tufnut

Badass junkie
Je zult er vooral zelf achter moeten staan. Dat jij onverwerkte emoties hebt kan ik me voorstellen, maar dat hebben de meeste mensen. Soms zonder dat te weten. Als je open staat voor ontwikkeling kan een heftige trip je verder brengen. je moet die dan wel echt aangaan. Als je dat niet doet dan kan het een averechts effect hebben.

Het hebben van een 'bad'trip kun je ook zien als een kans om met moeilijke gevoelen te sparren en te dealen. Als je eenmaal 'slecht'gaat kun je er niets meer aan doen dan slechts ondergaan. Een dergelijke houding maakt dat het juist een unieke ervaring kan zijn, maar nogmaals je moet dat dan wel echt aangaan en alleen jij kan bepalen of je daar voor wilt gaan.

Wat je sowiezo moet doen (mocht je besluiten truffels te nemen) is met een lage dosis beginnen. je zult dan geen heftige trip krijgen waarvan je ineens helemaal van de kaart bent, maar eentje waarmee je de werking van het spul langzaam aan kan verkennen.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
op haar verhaal afgaande vind ik het in haar geval echt wel een groot risico truffels te nemen.
ze moet echt te veel op het spel zetten... als je haar verleden bekijkt en psychiatersessies etc...
wat jij zegt tufnut kan ook wel maar dan moet je echt wel sterk in je schoenen staan en dit is wat ik bij haar niet echt kan vinden of toch niet sterk genoeg (denk ik), ik ken je natuurlijk niet.
toch zou ik jou persoonlijk nogmaals aanraden geen truffels te gaan gebruiken of toch nog te wachten maar dit is mijn mening.
grts

Tufnut

Badass junkie
Voorzichtigheid is zeker gewenst.
Wat ik voor 2cb en eigenlijk alle tripmiddelen net zo goed vind gelden.

Bovenaan