1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Truffels en medicatie.

Discussie in 'Natuurlijke Psychoactieven' gestart door Beeke, 7 jul 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Beeke

Beeke Newbie

Goede morgen. Ik wil binnenkort voor de eerste keer truffels gaan proberen. Nu slik ik alleen medicatie voor mijn schildklier en wil weten of dit goed samen kan. Ik heb al wel vaker xtc en ketamine gedaan en dit gaat altijd goed. Ik voel mij verder helemaal goed en zit goed in m'n vel. Zou dit dan ook doen met iemand die het al vaker heeft gedaan en met één iemand die nuchter blijft.
    Groetjes B :)

2. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Hangt grotendeels af van de medicatie die je neemt.

3. Beeke

Beeke Newbie

Ik heb maar een lage dosering aan medicatie. Als het met ketamine goed gaat, gaat het met truffels dan ook goed? Of kan ik dat niet met elkaar vergelijken

4. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Welke medicatie precies gebruik je beeke? Hoe heet het precies en hoeveel mg slik je er van per dag?
    Er zijn zoveel verschillende soorten medicijnen met verschillende werking.

5. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Wat waren je doseringen betreft XTC en Ketamine? Bepaalde medicatie voor je schildklier samen met deze drugs geeft kans op een versterking van het effect. En omdat we het hier over een upper en een soort van downer hebben, kan zo iets ook voorkomen als je truffels gaat nemen.

En verder; Hoe oud ben je? Heb je overgewicht? Heb je een trage of juist een snelle schildklier? Heb je eerder drugs gebruikt dat ervoor heeft gezorgd dat je schildklier minder goed werkt waardoor je dus medicatie moet nemen?

Ik weet verder niet wat truffels doet met je eetlust, maar goed blijven eten is sowieso een aanrader, helemaal met schildklier problemen. Als je medicatie en truffels voor een snelle stofwisseling zorgen heb je grote kans dat je na gebruik echt brak kunt zijn. Ik zou echt even verder onderzoek doen, geef om die reden ook even antwoord op de vragen van DeDunne, want er zijn inderdaad zat medicatie met allemaal verschillende werkingen ...

6. Beeke

Beeke Newbie

Bedankt voor jullie reactie.
    Ik slik elke dag 75mcg levotyroxine. M'n schildklier werkt te traag. Deze slik ik al een aantal jaar, nog voor dat ik begon aan het gebruik van drugs. Ik ben 1.70m en weeg rond de 59kilo en ben 34 jaar. Als ik xtc gebruik heb ik bijna altijd de paarse domino blokjes en neem altijd een halfje. En max op een dag 1,5 pilletje. Meestal maar 1 hele. Ook Mdma gebruikt. Met keta weet ik niet exact hoeveel ik binnen krijg. Het zijn hele dunne lijntjes van ongeveer 2cm. Gebruik dit in combinatie met dezelfde xtc die ik altijd gebruik. We zijn hier dan meestal de hele avond/nacht mee bezig. Ik weet iig altijd heel goed wanneer ik moet stoppen. Heb hier naderhand ook zo goed als geen kater van alleen moe. Maar dat komt denk ik meer door dat ik een nacht oversla met slapen. Ik zou de truffels doen met dezelfde mensen als waar ik altijd de keta mee doe. Dus ben iig in goede handen.

7. Beeke

Beeke Newbie

Heb je misschien nog een antwoord op mijn reactie? Ik ben namelijk heel benieuwd of het kan ja of nee.

8. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Kan het niet 1,2,3 vinden eigenlijk. Maar als je echt twijfelt, gewoon niet nemen.

Ik denk zelf gezien de lage dosis dat het kan, het kan echter alleen wel het effect van truffels versterken. Dus let op je voeding betreft vitamine's etc!

9. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

https://www.ehealthme.com/drug-interaction/levothyroxine-sodium/magic-mushrooms/

Er is weinig echt te vinden over de interactie tussen levothyroxine en truffels, maar vond bovenstaande link die suggereert dat het waarschijnlijk veilig samen gebruikt kan worden.

Daarnaast vind ik dat het gevaarlijke interacties met ketamine geeft en aangezien je in je eerste post aangeeft dit wel eens te doen wil ik je hier toch even voor waarschuwen:

10. Psychedelibee

Zelfde punt weer als recent in een topic over mdma, dit soort vragen moet je geen antwoord op geven als je het niet weet. Sterker nog bij dit topic kan het wel eens heel gevaarlijk zijn om antwoorden als ik denk te geven. Als er wel een interactie was geweest dan kan zelfs een lage dosis medicatie al extreem gevaarlijk zijn in combinatie met drugs.

Kortom je kunt beter niks zeggen in dit soort gevallen als je het niet weet.

11. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Je komt zelf met een link aan waardoor jij suggereert dat het waarschijnlijk veilig gebruikt kan worden? Een link naar een site waar gebruikers van deze combinatie kunnen melden of het verkeerd afliep... Een site die voor mij geheel onbekend is. En bovendien ga jij uit van meldingen, oftewel de mening van een drugsgebruiker (terwijl er 0 bevestiging is van onderzoekers), dat die waar zijn...

Ik heb wel degelijk onderzoek gedaan voor Beeke, dus weet waarover ik spreek, anders zeg ik het ook niet.

Een feit over deze combinatie is dat het elkaar kan versterken, dat hangt af van hoe traag je schildklier is en welke dosis medicatie je neemt (in mg). Er wordt gewaarschuwd dat bij hoge doseringen (van 200 mg) er een kans is op versterking of wisselwerking als je andere medicatie of drugs gebruikt (downers en trip middelen).

Als je zelf maar matig onderzoek doet Psychedelibee, ga dan niet iemand anders advies afkraken door te zeggen dat ie maar beter niets moet zeggen. Helemaal niet als je er geen verstand van hebt!

12. Psychedelibee

Ik heb even zitten rond kijken maar kon niks echt betrouwbaars over de interactie vinden.

Ben oprecht benieuwd naar wat jij dan hebt gevonden wat wel betrouwbaar is? Je opmerking ik denk, zonder te zeggen dat je onderzoek hebt gedaan en waar je info hebt gevonden doet toch echt vermoeden dat je maar wat zegt. Als je wel je onderzoek hebt gedaan excuses in dat geval.

13. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

@Beeke . Waarom vraag je het niet aan je behandelend arts? Die weet dat misschien wel. Geen gekke vraag hoor, zo een arts hoort wel gekkere dingen.

14. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Psylocibine reageert niet zo met medicijnen behalve met mao-remmers heb ik begrepen. Het heeft wel wisselwerking met veel andere psychedelica. En het stapelt met de bodyload van xtc. Verder redelijk onschuldig dacht ik, geen levensgevaarlijke combo's gevonden.

Dit betreft een snel eigen onderzoek van mezelf nog niet zo lang geleden die absoluut niet waterdicht is. Maar dat was wel t idee dat ik er van kreeg.

Edit;

Onveilig met tramadol. Maar tramadol is dan ook de meest onveilige drugs qua combineren, gaat zowat met niks veilig samen.

(Bron: drug combo card van reddit)

Laatst bewerkt: 11 jul 2018
  15. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Als je gewoon het begin leest van waar Beeke de vraag stelt en zo door leest tot waar ik mijn eerste antwoord geeft, kan je al duidelijk zien dat ik bezig was met zijn vraag door naar wat aanvullende informatie te vragen. En antwoord op een vraag vind je niet door 'even rond te kijken', je moet verder kijken naar andere sites en niet gelijk de eerste beste reactie aanklikken. Google is in dit geval mijn beste vriend. Alleen al Googelen naar 'levothyroxine en truffels' geeft genoeg antwoorden. Moet je alleen even alle reacties doornemen en verder zoeken op de andere pagina's.

Net zoals jij te snel 'onderzoek' doet en te snel dit hele topic doorneemt, maak je nu weer te snelle conclusies en aannames, lol.

16. Psychedelibee

Ik zie nog steeds niks in je eerdere reacties en je reactie op mij waaruit ik kan opmaken dat jij wel betrouwbare informatie hebt gevonden... Maar geen zin in deze discussie dus laat maar zitten joh.

17. Beeke

Beeke Newbie

Bedankt voor al jullie reacties. Fijn dat dat jullie het één en ander hebben uitgezocht. Zelf heb ik natuurlijk ook nog gezocht en heb dit gevonden.

Hallo ,

Ik gebruik medicijnen voor mn schildklier.
    Zijn paddo's in alle gevallen afgeraden wanneer een persoon medicijnen gebruikt?

Mvg !

Antwoord van Drugsinfoteam.nl
    Je code was: Paddo's & medicijnen
    Beste vraagsteller,

Er is nog nooit orgaanschade gerapporteerd die onstaan is door het eten van paddo's. Ook je medicijnen zullen er niet anders van gaan werken. Onbekend is of de trip door een minder stabiele schildklier kan worden beinvloed. Waarschijnlijk is dit ook niet het geval.

Lees onze drugsinfo over paddo's eens door voor informatie over effect en risico van paddo's.

Het lijkt me gewoon super leuk om het een x te ervaren. Als het super gevaarlijk is doe ik het natuurlijk niet.

acht.zes vindt dit leuk.
Laden...