• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Truffels, GHB, lachgas, ketamine en wiet: pure extase hoeft niet in een XTC-pilletje te zitten

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Salvia

Bewuste gebruiker
Graag wil ik jullie vertellen over mijn trip van afgelopen zaterdag: de beste trip van mijn leven (tot nu toe).

WIE: met mijn (hele hechte) vriendengroep; Katharina, Nicolas, Bent en Dalton.
WAT:
- 9 gram White Diamond truffels
- 2,5ml GHB (startdosis), +3u later weer 2,5ml
- 6 lachgasballonnetjes, verspreid over de trip
- 2x een onbekende hoeveelheid r-ketamine (aangezien we het niet getest hadden en het echt hele slechte/zwakke ketamine was), maar de lijntjes oogden als 50mg-100mg als je uit zou gaan van dat het onvervuilde ketamine was
- een jointje in het laatste uur van de trip
Dit allemaal verspreid over ~7 uur.
WAAR: ergens in de Achterhoek, in een gigantisch huis met een grote tuin.
WANNEER: 13-06-2020
WAAROM: omdat we een tripweekendje wilden houden met z'n allen. Dat hadden we namelijk nog nooit eerder gedaan.
ANDERE LEUKE FEITJES: dit is de 8e of 9e keer dat ik truffels doe en ik heb de helft van de keren hoger dan 9 gram gedoseerd met sterke truffelsoorten (Hollandia en Valhalla). Geen van deze trips kwam qua intensiteit van gevoel ook maar in de buurt van deze trip, maar visueel waren veel andere trips wel intenser.

Zoals ik bij mijn vorige report al zei: neem de tijdsaanduidingen met een korreltje zout, want dit zijn echt enorm grove schattingen. Ook sorry voor de mogelijke incoherentie; er is gewoon echt heel veel te vertellen over deze trip. :tilttearlaugh:

TRIPREPORT

Het is pas sinds kort dat ik het weer aandurf om psychedelica te doen, omdat ik enorm vaak bad gegaan ben en dus het liefst dus op een makkelijke manier euforie wilde verkrijgen door downers/opiaten te gebruiken(/misbruiken), waaronder ketamine, 3-MeO-PCP (al vond ik deze als enige in het rijtje echt niet leuk om te gebruiken), tramadol, oxycodon en GHB. Nu heeft mijn afgelopen 2C-B-ervaring mijn mening over psychedelica weer compleet omver geworpen, omdat het zo ontzettend leuk was. Het deed me beseffen dat het gezelschap waarmee je psychedelica doet echt ongelooflijk veel uitmaakt voor hoe je je voelt tijdens de trip, dus was ik bereid om truffels ook weer een nieuwe kans te geven door ze te consumeren met mijn beste vrienden. Verwachtingen had ik niet. Ik liet het volledig over me heen komen.

14:30: 9 gram White Diamond truffels
Mijn vrienden en ik namen allemaal tegelijk de truffels in. Onderling verschilden de doses wel een beetje (Bent en Nicolas hadden beide 15 gram, Katharina en Dalton beide 13 gram). Een kwartier later namen Nicolas en Dalton ook wat XTC. Vanaf dat moment ging iedereen een beetje z'n eigen ding doen. Nicolas ging in bad, Dalton ging helaas een beetje bad (doordat hij moest overgeven door de truffels en mogelijk ook nog door de GHB van de nacht ervoor) en Katharina, Bent en ik bleven met z'n drieën op de bank zitten. We bleven eigenlijk gewoon zitten en kletsen, totdat iedereen ineens stilviel en maar gewoon intens hard naar de witte muur voor ons aan het staren was. Wat was die toch zo plotseling zeer fascinerend.

Wat ik, en ongetwijfeld vele anderen, geweldig vind aan psychedelica, is dat het ervoor zorgt dat je brein zo goed in staat is om ontzettend veel verbanden te leggen door de toenemende hersenactiviteit. De focus is er misschien niet zo, waardoor het misschien lastig is om een keuze te maken over welk pad van associaties je besluit te volgen, maar desondanks kom ik vaak toch wel uit bij hele interessante gedachtes die vaak in een wetenschappelijk kraagje zitten, maar helaas vergeet ik dan wel meteen al het andere dat ik ervoor dacht. Hoe dan ook: ik probeer ieder fenomeen terug te koppelen aan iets dat met wetenschap te verklaren is. Op een gegeven moment bedacht ik me, midden in mijn zin, ook iets cools wat ik ooit in een filmpje gezien had m.b.t. communicatie en zei ik tegen mijn vrienden: "Ik vind het echt waanzinnig hoe ik heel de tijd zoveel connecties zie overal. Alles is gewoon tot elkaar terug te leiden... oh! Hebben jullie ooit dat filmpje gezien over..." Tegen dat ik mijn zin probeerde af te maken schoten mijn vrienden enorm in de lach, omdat ik dus precies uitvoer wat ik beschreef, zonder dat ik doorhad dat ik het deed, want wat ik ervoor zei was ik dus alweer vergeten.

Een tijdje later zaten Dalton en Nicolas in de tuin en had Nicolas mij gevraagd om me te komen. Zij waren zelf al helemaal in de hippieflipmood, maar zelf had ik nog niet echt heel veel zin om te knuffelen o.i.d. Ik wist niet zo goed wat voor mij een prettige staat van zijn was op dat moment, dus wisselde ik heel de tijd maar een beetje tussen knuffelen, gewoon staan en zitten in het gras. Het was het allemaal gewoon maar net niet, maar het zat me niet heel erg dwars. Ik had het wel gewoon naar m'n zin.

Op een gegeven moment moest ik wel erg naar de wc. Ik weet trouwens niet of veel mensen dit hebben, maar als ik naar de wc moet met truffels op, dan is dat altijd heel plotseling en ook meteen heel erg dringend, dus zodra ik op 10 meter afstand ben van een toilet begin ik ook echt gewoon meteen te rennen door de toenemende druk. Maar goed, toen ik van de wc af kwam, keek ik mezelf aan in de spiegel. Ik doe dit op zich altijd wel als ik trip. Vind het wel grappig en fascinerend om mezelf te zien i.p.v. dat ik schrik omdat ik mezelf niet herken, maar deze keer werd ik er wel nogal onzeker van. Je weet waarschijnlijk wel hoe die dingen gaan: "oh Jezus, die ik er echt zo uit? Hoe kom ik ineens aan al die puisten? Ziet de rest mij ook zo? Zie ik er altijd zo uit? Holy shit, not a good look." Gelukkig bedacht ik me al vrij snel dat dit een zinloze reeks aan gedachten was en dat het waarschijnlijk het beste was om het gewoon te laten gaan en niet meer in de spiegel te kijken.

Dit bracht me ook op iets wat ik een tijdje terug op het forum gelezen had. Ik begreep namelijk meteen waarom psychedelische drugs echt totaal niets zullen zijn voor mensen die enorm oppervlakkig zijn en heel veel waarde hechten aan het hebben van een bepaalde status; aan het geloof van dat zij belangrijk zijn en dat er niets is wat ze van die gedachte af kan zetten. Dat soort mensen zullen al heel erg snel bad gaan, omdat ze hun ego zien als een inflexibel handvat, terwijl psychedelica er juist voor zorgen dat het ego zich oplost. Dat besef zorgde ervoor dat het me ineens heel wat minder uitmaakte hoe ik eruit zag, want wat boeide het nou eigenlijk? Ik ga echt niet mijn trip de soep in laten lopen, omdat ik even 3 tellen het idee had dat ik lelijk ben.

Vervolgens liep ik terug en zaten al mijn vrienden in het gras. Nu begon het pieken pas écht, ondanks dat ik dacht dat het niet nog intenser zou worden. Katharina en Bent zaten met hun voorhoofd tegen de grond aan gedrukt en Nicolas was Dalton aan het masseren. Ik ging op het gras zitten en keek in het gras. Alles ademde. Alles leefde. Ik zag overal kleine insectjes rondlopen. Normaal ben ik nogal vies van insecten, vliegende insecten al helemaal, maar op dat moment kon het me echt niet schelen. Ik vond alles prima. Alles was in harmonie.

Ik weet even niet meer wie van mijn vrienden de vergelijking maakte, maar hij zei dat een truffeltrip ervoor zorgt dat je een gevoel van eenheid creëert, alsof je een soort van zaadje plant en er goed voor zorgt, zodat het kan gaan bloeien; een LSD-trip kan je juist zien als het ontkiemen van zo'n zaadje, wat dan bloeit tot zoiets prachtigs dat niet met woorden te beschrijven is. Ik weet of ik het daar helemaal mee eens ben, maar ik snap wel waar die gedachte vandaan komt.

Nadat voor iedereen het proces van connecten met de natuur voorbij was, gingen we met z'n allen in een kring zitten en gewoon een beetje lekker met elkaar knuffelen. Het was echt geweldig. Het gevoel van liefde was echt niet meer weg te denken. Zo'n gevoel van extase heb ik nog nooit eerder zonder ecstasy gehad. Sterker nog: het was beter en voelde als een veel "verdiendere" soort extase dan dat ik tot nu toe altijd op ecstasy ervaren heb. Zoals Nicolas eerder al zin had om te knuffelen, vond ik dat nu ook echt geweldig en wilde ik hem gewoon niet meer loslaten. Als buitenstaander was het denk ik vanaf een afstandje niet te zien wie aan de ecstasy zat en wie niet. Katharina was zelfs zo overweldigd door de liefdevolle gedachtes, dat ze er zelfs enorm emotioneel van heel de tijd, maar op een goede manier. Tranen van geluk vloeiden over haar wangen heen en ze was ook echt heel de tijd aan het lachen. Af en toe was ze ook ineens random 20 minuten lang in haar eentje in het huis terwijl de rest buiten zat. Als ze dan terugkwam vroegen we haar "Katharina, wat heb je nou eigenlijk allemaal gedaan?" waarop ze antwoordde "Ik... ik heb geen idee eigenlijk. Ik weet het niet." De perfecte beschrijving voor Katharina was dat ze gewoon een soort van verdwaalde bosnimf was. Nuchter wekt ze namelijk ook een nogal dromerige en vage indruk op, dus nu al helemaal. Het was echt alsof ze net uit een sprookje kwam een maar gewoon uit het niets op de aarde gedropt was.

18:00: GHB
Ik had het zo waanzinnig naar m'n zin, dat de gedachte aan GHB me eigenlijk helemaal niet te binnen geschoten was, terwijl ik normaliter wel snel neig naar GHB combineren met whatever else I'm using, maar ik dacht, fuck it, ik ben wel heel erg benieuwd naar hoe het is om truffels te combineren met GHB. Mijn hypothese was dat GHB het effect van de truffels waarschijnlijk wel nogal zou afzwakken, met name de visuals, maar dat het de bodyhigh misschien nog wel wat aangenamer maakt. De combinatie resulteerde in de beste bodyhigh die ik ooit gehad heb en gelukkig werden de visuals er niet minder op. Ik voelde me echt lekker in m'n vel. Het zorgde ook voor een soort van zelfverzekerdheidstoename, dus ik dacht, wat als ik nu opnieuw in de spiegel kijk? Ik liep dus weer terug naar binnen en wat eerst een grauw, maf eruitziend gezicht was, was met dank aan de perfecte lichtinval nu ineens niets meer van terug te zien. Mijn haar golfde, alles schitterde; ik was, zoals mensen wel eens zeggen, aan het stralen, maar dan letterlijk. Het was net alsof de stralen uit mij kwamen. Ik voelde me echt als een prachtige godin van het zonlicht (fun fact: de betekenis van mijn naam heeft ook met licht te maken). Het is dat ik mijn kans op een baan niet wil minimaliseren, maar anders had ik wel een foto geplaatst van wat ik bedoelde met de inval van het licht. Het was echt fucking prachtig.

Even later waren we weer gesplitst: Nicolas en ik zaten buiten te bellen en binnen was Katharina piano aan het spelen, terwijl Bent en Dalton luisterden. Dit zal ook wel iets zijn dat veel voorkomt, maar ik heb met truffels dus ook altijd dat zodra ik me bij een ander gezelschap voeg, dat het voelt alsof ik in een hele andere wereld terecht kom. Nicolas en ik hoorden namelijk niets van wat er binnen gebeurde, dus zodra ik het huis binnenstapte en ineens de goddelijke muziekklanken van de piano hoorde was het echt alsof ik in een soort van kasteel was en ik een prinses was. Het was echt fenomenaal. Bizar hoe mooi dat klonk. Toen ik weer terug naar buiten ging, hoorde ik Katharina's pianospel ineens wel. Daarom vond ik het super verwarrend dat het me eerst helemaal ontgaan was, terwijl het best wel duidelijk te horen was.

18:15: lachgas
Een moment dat ik besluit lachgas te doen is enorm uitzonderlijk, aangezien ik lachgas niet leuk vind om te doen. Ik vind het te intens en ik vind het gevoel dat ik ervan krijg gewoon nogal ongemakkelijk. Mijn vrienden zijn er allemaal helemaal weg van, dus heel af en toe deed ik nog wel eens mee met de gedachte "misschien is het nu wel leuk," maar nee, iedere keer begreep ik gewoon echt niet waar ze zo over aan het hypen waren, tot aan dit moment. Ik was echt fenomenaal lekker aan het trippen en ik dacht: "Weet je, wat kan er mogelijk misgaan nu dat ik zo goed ga? Doe maar een ballonnetje!" Zo gezegd, zo gedaan. Ik werd echt gelanceerd. Nog nooit in mijn leven ben ik zo hard gegaan en het was echt geweldig. De stimulatie in mijn hoofd, de bodyhigh, de visuals, alles was echt fucking top. Extreem gedetailleerde geometrische patronen met alle kleuren van de regenboog, als een soort van netje over de realiteit: dat is hoe het eruit zag. Er was geen sprake meer van diepte; alles leek even ver weg te zijn. Ik wilde meer van dit. Was dit hetgeen dat mijn vrienden telkens ervaarden? Man, ik heb echt heel wat gemist de afgelopen paar trips. Ik heb later in de trip ook voor de allereerste keer een dubbele ballon gedaan, omdat ik dat eerder nooit durfde. Ik was te bang dat het nuchter te intens zou zijn, laat staan onder invloed van psychedelica. Zelfs met verdovende middelen durfde ik het niet, maar dit gevoel van pure extase moest ik gewoon zo intens mogelijk maken. Ik wilde het zo lang mogelijk uitrekken.

De patroontjes lagen verspreid over de tuin, evenals de ballonnetjes. Terwijl dit allemaal gaande was, was ook heel de tijd de hond van Bent erbij (laten we hem even Page noemen). Dit was de allereerste keer dat ik met een dier erbij getript had en het is echt gewoon niet te beschrijven hoe leuk het is om zo'n huisdier dan te aaien, te knuffelen en lekker ermee te spelen en rond te rennen. Op een gegeven moment zag Bent dat Page een ballonnetje in zijn mond had zitten. Nuchter hadden we er niet over nagedacht dat we direct de ballonnetjes weg hadden moeten gooien, dus ja, daar zit je dan met z'n vijven keihard te gaan, terwijl dit toch wel echt even een dingetje was. Maar, geen nood, ballonnen-uit-mond-haal-koningin Salvia regelt het wel. Ik loop dus naar Page toe, maar in plaats van dat Page de ballon door mij laat pakken, denkt hij dat het een spelletje is en begint hij heel de tuin rond te rennen met die ballon, terwijl ik achter hem aan ren. Ik voelde me net Alice in Wonderland toen ik door de tuin aan het rennen was. Ik vond het helemaal niet erg om de ballon te proberen te pakken; ik vond het echt helemaal fantastisch. Toen het lukte had ik ook echt een buitenaards gevoel van tevredenheid. Ik vond het echt bizar dat het me gelukt was om zo erg onder invloed die ballon af te pakken (meerdere, overigens).

19:00: r-ketamine
De ketamine was het enige geweest voor mij gedurende deze trip dat niets significants heeft bijgedragen. Ik weet niet eens hoe ik zou moeten omschrijven wat ik precies voelde na inname, op de ongekend gore smaak in mijn keel na. Na 2 lijntjes was ik er dan ook al helemaal klaar mee, omdat de vieze smaak nog steeds het enige was dat prominent aanwezig was. Ik werd er misschien gewoon een beetje loom van, maar meer niet.

20:00: meer GHB
Na mijn tweede inname GHB en nog wat ballonnetjes, werd de blauwe lucht deels roze en begon ik de contouren van mijn gezicht in de lucht te zien. Ik was namelijk aan het videobellen en ik zag mezelf klein in de hoek van mijn scherm. Zodra ik van mijn scherm terugkeek naar de lucht, zag ik dus een soort van grotendeels transparante afdruk van mezelf die naar mij terugkeek en lachte. De roze lucht versterkte het liefdesgevoel ook nog veel meer.

21:00: wiet
Ik ben vrij zeker dat de wiet de trip nog wel even een uurtje heeft uit kunnen rekken, want mijn visuals waren voor het overgrote deel al weg, totdat ik begon te smoken. Ook smoken heb ik maar 3 keer gedaan op psychedelica, omdat ik alle 3 de keren dat ik dat deed bad ging. Ik voelde me er ineens enorm angstig door, door de zeer ongemakkelijke lichamelijke sensaties die ik erdoor kreeg, maar net zoals bij lachgas dacht ik "fuck it, misschien is het nu wel leuk," wat het gelukkig ook was. Dat stonede gevoel on top of de zeer ontspannen bodyhigh die ik al had, vond ik enorm fijn.

Rond een uur of 22:00 gingen we avondeten en begonnen we allemaal tegelijk ook wel echt enorm in te kakken. Het was een intense dag geweest waar we allemaal even van zouden moeten bijkomen.

Als afsluiter: Katharina liet ons het lied "Sabali" van Amadou & Mariam horen tijdens het trippen en ik vind het zo ontzettend mooi en harmonisch, dat ik het als een van mijn favoriete nummers allertijden beschouw. Ik wil die schoonheid graag met jullie delen.

Door deze trip wil ik LSD (en analogen) ook weer een kans geven. Ik heb het al twee keer eerder gebruikt, maar ik had er de afgelopen anderhalf jaar geen interesse meer in, omdat ik nooit meer het juiste moment met de juiste mensen en de juiste mindset ervoor heb kunnen vinden, wat nu wel het geval is. Trippen is weer leuk. :)

Bedankt voor het lezen. :redheart:

Salvia

Bewuste gebruiker
Ongekend goede tripreport. Je kan goed schrijven.
Super lief, dank je!
Leuk rapport! Ben zelf alleen niet zo van het combineren 😁
Kan ik goed begrijpen. Het is ook echt niet noodzakelijk om te combineren als je een hele intense en leuke trip mee wil maken natuurlijk. Ben zelf gewoon altijd al experimenteel geweest en vind het ook wel leuk om m'n eigen proefkonijn te zijn. Ervaringen lezen van anderen die combineren is ook leuk en interessant, maar je weet natuurlijk pas echt hoe zoiets is als je het zelf meegemaakt hebt. Ik leef dus eigenlijk best wel naar het bezitten van zulke empirische kennis (met grenzen, uiteraard). :)

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan