Truffels? goed idee?

rxm12

Newbie
Ik ben van plan om binnenkort eens truffels te proberen met een aantal goede vrienden van mij. We hebben allemaal weinig ervaring met psychoactieve middelen.. dus is het allemaal een beetje nieuw voor ons. We zijn allemaal ontzettend benieuwd naar welke ervaring het ons te bieden heeft.

Nu las ik veel over het feit dat je mentale staat een grote rol speelt bij de effecten die je gaat krijgen. Ik word vaak redelijk in mijzelf gekeerd bij wiet en word dan redelijk self conscious en zo.

Is het dan een goed idee om truffels te gaan doen? Ik zou het jammer vinden dat door bepaalde eigenschappen van mij dat ik niet eens zou kunnen proeven van deze nieuwe wereld :wink:

Daarom vraag ik aan jullie om jullie perspectief mee te delen. Bedankt!

Amfitamientje Power

Wijs gebruiker
Tja je komt er pas achter wat het met je doet als je het gebruikt hebt. Het is heel persoonlijk. Je kan altijd proeven van deze “nieuwe wereld” paddo’s zolang je geen aanleg voor psychoses hebt, erg depressief of schizofreen bent. De kans dat het goed gaat is groot en dan weet je wat voor effect het ongeveer op jou heeft. Als je je niet goed voelt na het gebruik moet je gewoon rustig je trip afwachten en iets zoets eten of drinken. Gewoon rustig blijven.

Neem psychedelica alleen als je zelf het gevoel hebt “er klaar voor te zijn” en als je het doet, doe het dan met overgave.

Als ik met een groepje vrienden paddo’s gebruik mond dat meestal uit in lachen, gieren, brullen. Veel kletsen, “diepzinnige” verhalen en gedachten, visuals en meestal de slappe lach als we nuchtere mensen zien. Dat laatste wil ik toch wel afleren omdat ik dat niet netjes vind.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat Parfumflesje zegt en verder hoeft het ook niet per se zo te zijn dat als je zelfbewust wordt op wiet, dit ook gebeurd bij truffels. Maar zelfs al gebeurd dat, dan is dat niet erg maar moet je je daar wel aan over kunnen geven. Veel mensen worden door psychedelica 'naar binnen gekeerd' en dat is juist een normaal iets. Hoe je daarmee om kunt gaan is echter cruciaal. Weet van jezelf en je vrienden dat jezelf even afzonderen gewoon kan en niet raar is. Bespreek je dit van tevoren al, dan hoeft het helemaal geen punt te zijn als je in een trip even helemaal niet zo sociaal bent.

rxm12

Newbie
Bedankt voor jullie reacties. Ik lees ook wel dat als je aanleg hebt voor psychoses, dat je dan best van psychedelica afblijft.
Ik moet er dan ook bij zeggen dat mijn oudere broer gediagnosticeerd met een psychose, een aantal jaar geleden. Ik weet dus niet echt of ik hier ook aanleg voor heb.. Misschien stress ik hier te veel over en moet ik het gewoon eens proberen?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik stel je liever niet teleur, maar in dat geval is het wel af te raden voor jou om psychedelica te gebruiken. Bij directe familieleden met een verleden van psychose(s) is de kans op het triggeren van een psychose namelijk een stuk hoger.

rxm12

Newbie
Snap ik inderdaad.
Is het misschien een idee om eens een lichte dosis te nemen om te kijken hoe het mij bevalt?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Als je slim bent, neem je helemaal geen risico. Niet wat je wilt horen waarschijnlijk, maar ik kan je niet zeggen dat een lichte dosering wel oké is, aangezien ook daarop mensen psychoses getriggered hebben.

Bedenk jezelf heel goed waarom je dit eigenlijk wilt doen. Is dat omdat je (heel) benieuwd bent naar trippen: dingen zien, op reis gaan in je fantasie, een vermakelijke avond met je vrienden? Zet dan het willen trippen en een potentiële psychose eens tegenover elkaar en realiseer je dat je een risico neemt op iets wat blijvend negatief je leven kan veranderen puur omdat je nieuwsgierig was naar iets. Trippen is bijzonder, dat ga ik niet ontkennen. Maar je (mentale) gezondheid is wel een stuk belangrijker.

En als de reden om te trippen meer van spirituele aard is: dat je je bewustzijn wilt verruimen en spirituele inzichten wilt opdoen. Weet dan dat je daar geen psychedelica voor nodig hebt. Alle spirituele inzichten die je opdoet met psychedelica zijn namelijk geleend. Wanneer de trip voorbij is, zullen de inzichten ook weer verdwijnen en zul je naar je oude zelf terugkeren. Misschien dat het even aanhoudt na de trip, maar alsnog was het even een piek van inzicht, gevolgd door een dal. Mocht spiritualiteit dus de reden zijn dat je wilt trippen, dan moet je weten dat psychedelica absoluut niet cruciaal is hiervoor.

En als je het puur uit interesse wilt doen om te weten wat trippen is, dan moet je je dus heel goed realiseren wat het risico is. Je bent je eigen baas en jij maakt de beslissing, maar ik raad je aan om meer info op te zoeken over psychose gevoeligheid en trippen.

Bovenaan