1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tripreport v/d Maand Truffels Hollandia - Welkom thuis

Discussie in 'Tripreport toppers' gestart door Philosopher, 15 dec 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Philosopher

Philosopher Newbie Tripreporter

Hoi!

Gisteravond heb ik sinds een lange tijd weer een reis gemaakt in de truffelwereld.
    Ondanks dat ik weet dat ik op geen enkele manier mijn trip kan beschrijven wat overeenkomt met de ervaring, voelt het bijna als een plicht om toch een report te schrijven.

Mijn laatste truffelreis was in veel opzichten confronterend, dus ik had mij op deze trip mentaal goed voorbereid. Daarnaast had ik allerlei fysieke dingen klaargelegd waarvan ik dacht dat ik hier eventueel behoefte aan zou kunnen hebben tijdens de trip. Dit alles was achteraf helemaal niet nodig.

Van te voren zijn we (ik, mijn vrouw en onze hond) nog even flink aan de wandel geweest. Een hele prettige afleiding aangezien ik van te voren toch een beetje zenuwachtig begon te worden. Rond 19:30 waren we weer thuis.
    Thuis aangekomen heb ik de laatste voorbereiding gedaan door onze huiskamer tripvriendelijk te maken. Ik had van te voren de spiegels van de muur gehaald (ik heb slechte ervaringen met spiegels tijdens het trippen), overal kaarsjes neergezet en met een deken + kussens een "nestje" gemaakt bij de verwarming. Verder had ik de keukenraam en de voordeur "verstopt" door er een deken voor te hangen, zodat er totaal geen verbinding was met de wereld buiten ons huisje.
    Op de tafel naast mijn "nestje" had ik tekenspullen, glowsticks, kaarsjes en een citroenplant neergezet (die ziet er nuchter al heel cool uit). Aangezien ik graag achter de pc zit had ik daar ook het één en ander voorbereid in de vorm van muziek, afbeeldingen, youtube playlist en een aantal games klaargezet waarvan ik dacht dat ik dit eventueel kon waarderen tijdens de trip (spore & portal 2). Als laatste attribuut had mijn vrouw een een groen/zwarte pompom gemaakt ter grootte van mijn hand.

19:55 -> Met een mix van gevoelens stond ik in de keuken de portie truffels na te wegen zodat ik zeker wist hoeveel ik op zou eten. Enthousiasme en spanning wisselden elkaar af.

20:00 -> Opgerold in m'n stoel achter de pc de 15gr langzaam gekauwd tot ik alles tot mij genomen had. Vind de smaak altijd wel meevallen, maar had toch een flesje sinaasappelsap om de zure nasmaak iets te filteren.

20:15 -> Het wachten vind ik vaak minder prettig dus ik had het spel Portal 2 opgestart als afleiding. Net op het moment dat ik helemaal in het spel verdwenen was, begonnen de eerste effecten. De patronen op de muur en mijn bureau in combinatie met de bodyload en ietwat onrustig gevoel zorgden ervoor dat ik mij niet meer kon concentreren.

Het begint.

Omdat het opstarten van de trip een beetje onrustig was, kon ik mij er niet meer toe zetten om muziek aan te zetten, dus heb ik maar een "relaxing nature video" op youtube aangezet. (Dit was achteraf zoveel mooier dan muziek)
    Hierna ben ik op de deken gaan liggen wachtend op wat komen gaat.

20:45 / 21:15 -> Op dit moment vroeg ik mij heel erg af of de trip al begonnen was of niet. Achteraf bedenk ik mij dat het toen wel degelijk al flink bezig was. Voor mijn gevoel was ik nog helder, maar het laminaat op de vloer stroomde als een rivier onder mij. Onze houten kast stond als een cartoonafbeelding met heel veel scherpte en detail mij aan te kijken.

Hierna ben ik mij niet echt meer bewust van de tijd en kan ik ook niet meer precies beschrijven wat ik ervaren heb, toch probeer ik zo chronologisch mogelijk de dingen te beschrijven die mij het meest zijn bij gebleven.

Nog steeds liggend in mijn "nestje" kwam onze huiskat bij me liggen. Ik heb mij nog nooit zo verbonden gevoeld met de kat. Wat ik wel eens gelezen heb hier over dat katten er bijna goddelijk uit zien tijdens een trip klopt helemaal. Wat een prachtbeest.
    Als mijn gedachten soms een beetje teveel heen en weer begonnen te schieten, hoefde ik alleen maar naar de kat te kijken en ik was weer één en al rust.
    Op een gegeven moment had ik een helder moment: de glowsticks!
    Ik was zo blij met de glowsticks, ik kon er zulke mooie beelden mee creëren en het triggerde een waterval aan theorieën.
    Ik had gewoon random een handvol glowsticks gepakt, maar na een tijdje besefte ik mij dat ik er precies acht had gepakt en precies van elke kleur twee stuks. Nu ik dit zo typ klinkt dat helemaal niet bijzonder, maar op het moment zelf liep ik gewoon over van trots. Het klopte gewoon. Dit is hoe het zijn moet, eenheid, perfectie.
    De kleuren waren ook zo intens dat ik waarschijnlijk bijna een uur lang met de glowsticks in mijn hand en een glimlach op mijn gezicht naar de kleuren heb lopen staren.

Af en toe had ik het idee dat ik toch best nuchter was, wat zich dan weer afwisselde met een ontzettend chaotische doolhof aan gedachten en theorieën. Die loop eindigde dan elke keer weet met een glimlach en de gedachte: "Wat mooi, ik ben toch best in de war".

Mijn vrouw zat ook de hele tijd tijdens de trip beneden en op een gegeven moment viel het mij op dat ze moe begon te worden. Ik kreeg het idee dat ze op bed wou, maar niet kon omdat ik hier nog lag. Heel even gingen mijn gedachten in een negatieve loop.
    Mijn gedachten gingen ongeveer zo:
    "Het is jouw schuld dat ze niet op bed kan"
    "Zou het wel goed gaan met haar?"
    "Misschien moet ik maar zeggen dat ze wel op bed mag" (alsof ze mijn toestemming nodig heeft)
    "Maar als ze op bed gaat, klopt het niet meer"
    "Laat haar gaan"
    - hier had ik mijzelf overtuigd dat het niet uitmaakte en wou net zeggen dat ze niet wakker hoefde te blijven voor mij
    "Ze kan niet op bed want jij ligt op de deken"

Die laatste gedachte vond ik op de één of andere manier zo grappig dat de hele negativiteit verdween.

Ze heeft hierna nog heel even (denk ik, de tijd klopte nog steeds niet) bij mij gelegen voordat ze toch op bed ging. De visuals waren bij mij toen al afgelopen, maar ik was zelf in een soort slaap/droom stand beland waarin ik in mijn hoofd nog een tijdlang door getript heb. Ik was mij ook niet meer heel erg bewust van mijn omgeving op dit moment.

Verdere leuke momenten waren de golfjes energie die af en toe van mijn hoofd naar mijn tenen gingen en het gevoel soms door de vloer te vallen. Ook het moment dat ik de kat zag samensmelten met de kussen (zwarte kat, groene kussen) was heel bijzonder.
    Ook kon ik merken dat ik de dagen hiervoor behoorlijk vaak op DF heb gezeten, want door de hele trip heen was ik met leden van het forum mijn ervaringen aan het delen en gesprekken aan het voeren. Dit terwijl ik eigenlijk bijna nooit reageer of überhaubt leden ken. Ik voelde mij toch heel erg verbonden.

Waarschijnlijk ben ik behoorlijk wat dingen vergeten te vertellen, maar dit is wat ik op dit moment kan herinneren. Mocht ik in de loop van de dag een beter beeld hebben, of er achter komen dat dit verhaal heel onsamenhangend is geworden, zal ik mijn best doen om het nog aan te passen.

Al met al was het een hele vergevingsgezinde trip, het voelde vertrouwd, het voelde als thuiskomen.

2. Psilocyloner

Psilocyloner Belezen gebruiker

Klinkt als een aangename trip. Herkenbare dingen ook. Dat afvragen of het al begonnen is, het gevoel ''dat het klopt'' zoals je dat had met die glowsticks. Ook de momenten van nuchterheid afgewisseld door chaos herken ik sterk. Ik heb dit niet bij elke trip, maar soms komen de effecten echt een golven. Ik denk wel iets wat meer mensen zo ervaren. Mag ik vragen, is er nog iets wat je meeneemt na deze trip? Een bepaalde beleving, een inzicht?

Philosopher vindt dit leuk.
  3. Game&Watch

Game&Watch Belezen gebruiker Tripreporter

haha, dat gedoe met die spiegels herken ik wel. Heb tijdens mijn eerste echte LSD trip samen met mijn tripbuddy de spiegel staan afplakken met pakpapier. Dat vonden we wel een goed idee want we waren bang dat die spiegelbeelden anders wel heel spannend zouden worden. :joycat:

4. Psilocyloner

Ik heb 'ns bewust in de spiegel staan staren (juist omdat ik vaak die verhalen hoor dat spiegels nogal scary kunnen zijn). M'n gezicht verdraaide, ik zag me langzaam transformeren in een soort van zombie. Toen dacht ik ook wel even van ''wtf'', maar vervolgens ging ik er een beetje mee spelen door ook echt een zombiegezicht te trekken en toen werd 't opeens heel grappig.

5. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

@Philosopher leuk reportje hoor! Best herkenbaar allemaal. Sinds ik LSD heb ontdekt heb ik eigenlijk helemaal geen psilocybine meer gedaan. Op de een of andere manier voelt LSD voor mij "makkelijker" en "veiliger" aan. Het lezen van dit soort trip reports zorgt er wel voor dat ik er weer echt zin in krijg om een keertje truffels te doen. Het warme gevoel van 'thuiskomen' dat je beschrijft herken ik wel en is echt heel mooi. Wel bijzonder dat je vrouw er nuchter bij aanwezig is. Ik voel me heel ongemakkelijk met nuchtere mensen om me heen als ik zelf zwaar aan het trippen ben. Ik heb het liefste dat mijn vrouw er niet is of meetript.

6. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Ik kijk altijd tijdens een trip in de spiegel om weer eens te beseffen dat ik niet mijn lichaam ben.

Mindless en Philosopher vinden dit leuk.
  7. Philosopher

Als antwoord op je vraag: dat viel me bij deze trip dus ontzettend mee/tegen. Bij mijn vorige trip heb ik mijzelf echt heel objectief kunnen bekijken en zijn eigenlijk al mijn angsten en negatieve ervaringen naar boven gekomen. Die heb ik toen ook een plek kunnen geven, waar ik nu (bijna 5 jaar later) nog steeds profijt van heb. Misschien dat de enige boodschap is die ik van deze trip meegekregen heb is dat alles goed is nu. Eerlijk gezegd, ondanks dat ik in eerste instantie een beetje teleurgesteld was dat ik geen nieuwe inzichten gekregen heb, kan ik hier best mee leven. Voor nu dan :)

8. Philosopher

Haha, het beeld wat ik nu voor ogen heb is machtig mooi :tearsofjoy:

Dit lijkt me voor een volgende trip wel leuk om te proberen :grin: Misschien dat ik zo over mijn "spiegel angst" heen kom. Is ook heel erg afhankelijk van hoe hard je tript denk ik, de keren dat ik er echt bang van werd zat ik ook een beetje op de grens dat ik niet altijd meer even goed wist dat ik aan het trippen was.

Kan mij er iets bij voorstellen, alleen gaan mijn gedachten toch vaak de verkeerde kant op aangezien er toch een klein beetje in mij beseft dat ik dat zelf ben aan de andere kant van de spiegel :tongueout:

9. Psilocyloner

I see. Niet elke trip is ook even introspectief, is mijn ervaring. Soms staat de beleving meer op de voorgrond. Dan ben je meer gefocust op de wereld om je heen in plaats van op je binnenwereld via introspectie. Altijd lastig te voorspellen welke kant een trip op gaat slaan.

10. Philosopher

Dankjewel!
    Ik ben ondertussen, mede door de DF reports, zelf heel erg nieuwsgierig geworden naar LSD. Ik heb het gevoel dat psilo inderdaad wat chaotischer kan zijn en iets minder makkelijk, maar het heeft zo z'n charme.
    Ik ben blij dat het herkenbaar aanvoelt, het voelt voor mezelf op de één of andere manier altijd een beetje ongemakkelijk om een report te schrijven en het is ook best heel lastig te beschrijven wat je ervaart tijdens een trip.
    Ik snap je punt, ik kan mij eigenlijk verder in mijn persoonlijke kring ook niemand voorstellen die ik er nuchter bij zou willen hebben, juist omdat je niet op dezelfde golflengte zit. Maar bij mijn vrouw kan ik mij hier gelukkig (over het algemeen) niet aan storen. Ik kan zowel nuchter als trippend eigenlijk meer mezelf zijn dan ik bij iemand ooit heb kunnen zijn, denk dat dat de reden is dat ik me niet ongemakkelijk voel.
    Denk dat ik trouwens wel een keer echt solo ga trippen om te kijken hoeveel verschil dit nou echt maakt. :)

11. Philosopher

Precies, dat is ook het magische van trippen vind ik. Ondanks dat ik mij had voorbereid op een "binnentrip", kon ik hier ook van genieten. Wellicht dat de volgende trip een andere perspectief biedt.

12. pelgrim

pelgrim Bewuste gebruiker

Zeer leuke trip report :). Zelf heb ik zo'n 14j geleden ongeveer ook eens truffels gehad uit NL en toen ook paddo's besteld want dat kon toen nog...De paddo's ja daar heb ik op getript maar niet op de truffels. Waar ik zo'n 15 a 16j geleden wel paar keren serieus getript van heb is wat we hier noemen "Champi chocolat". Dat waren chocolade repen met paddo's erin. Gewone chocolade repen waren dat en de verpakking was een nachtelijke sterrenhemel met enkele figuren onder de nachtelijke sterrenhemel.
    Iemand die deze "champi chocolat' repen nog geweten heeft vroeger ook??

13. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Tripreporter

Mooi report. :)

Het lijkt me zo mooi om ook nog eens samen met een kat te trippen. Ik vind katten normaal al prachtige beesten, dus kan me voorstellen dat je heel erg hun aura ervaart tijdens een trip.

Ik nu ook. Was er eerst ook altijd wat huiverig voor, maar nu ga ik vaak minutenlang staan kijken naar mijn reflectie en zie mijn gezicht in allemaal andere gezichten veranderen, ook heel erg monsterlijke gezichten. Dit geeft mij dan ook altijd het gevoel dat ik niet mijn lichaam ben, omdat mijn lichaam niet onveranderlijk is. Dat lijkt het alleen omdat het normaal gezien zo langzaam veranderd. Op een bepaalde manier zie je de dood in je reflectie. Het lichaam is niet levend, het is slechts een container voor dat wat werkelijk levend is. Een kadaver geanimeerd door spirit.

En soms is het ook gewoon grappig om jezelf als een aziaat of een vrouw te zien. :sweatsmile:

14. Spacey Ostrich

Spacey Ostrich Experimenterende gebruiker

Een erg gaaf trip report, interessant om te lezen hoe je het zo veel jaar later ervaart. Mooi dat je zo'n leuke, fijne ervaring hebt gehad :grin:

Dit vond ik ook erg grappig, zoiets heb ik zelf namelijk ook meegemaakt. Ik tripte toen mijn ouders op vakantie waren, daar lopen ook twee katten rond. Waar ze normaal niet heel erg aanhankelijk zijn en vooral hun eigen ding doen bleven ze toen constant bij mijn vriendin en mij, net alsof ze doorhadden dat er iets met ons was. Ze zagen er ook prachtig uit, de zwarte kat leek haast van fluweel. Als het licht er op de juiste manier op viel, dan zagen we allebei een hele donkergroene gloed over zijn vacht! Ze voelden voor ons ook echt als een soort beschermengeltjes :)

Nu is het wachten totdat mijn ouders weer op vakantie gaan zodat ik weer met de katten kan trippen :grin:

Ik snap dat het je het random vindt klinken als je het opschrijft, maar dat is juist het mooie aan trippen. De meest mundane dingen kunnen plots belachelijk interessant worden. Hierdoor heb ik ook veel meer kleine dingen in het leven leren waarderen, dus ik denk dat dit soort willekeurige (haast onnozele) dingen ook erg nuttig kunnen zijn :)

Solo trippen is ook erg interessant, maar wel erg anders in mijn beleving. Soms pakt dit voor mij juist erg goed uit, omdat ik me volledig kan laten gaan (hoewel ik me bij mijn vriendin helemaal op mijn gemak voel, is dit toch anders) en kan doen wat ik wil. Tegelijkertijd komt het bij mij ook wel eens voor dat ik een erg filosofische trip heb waarbij ik eigenlijk het liefst met mensen daarover zou praten. Dit miste ik tijdens mijn laatste solotrip (paar weken geleden) heel erg. Ik had allerlei ideeën die ik met anderen wilde bespreken, maar dit ging niet. Desalniettemin vind ik solo trippen nog steeds erg gaaf en zeker de moeite waard.

Hopelijk heb je (als je nog vaker gaat trippen) net zo'n leuke ervaringen als die je nu beschreven hebt! Ik kijk er in ieder geval naar uit om erover te lezen :grin:

15. Philosopher

Dankje!
    Ik heb zelf maar 1 keer paddo's gehad, ook in de tijd dat het nog legaal was. Ondanks dat het redelijk dezelfde stoffen zijn voelde mijn paddotrip inderdaad iets anders aan dan de truffels. Ik weet niet precies hoe de truffels waren van 14 jaar geleden, maar ik kan je verzekeren dat de truffels die nu verkrijgbaar zijn je gegarandeerd laten trippen.
    De champi chocolat zegt mij eerlijk gezegd helemaal niets, helaas. Klinkt als een leuke variant.
    Mag ik vragen waar "hier" is voor jou? :)

Bedankt!
    Dit was voor mij de eerste keer dat ik tripte met mijn kat erbij en het is echt een aanvulling op je beleving tijdens een trip. Het is net of ze door hebben dat je tript.
    Normaal ben ik altijd een hondenfan, maar ik heb tijdens de trip totaal geen oog gehad voor onze hond.
    Ben benieuwd of jij hetzelfde ervaart, mocht je ooit samen met een kat trippen :)

Ik hoop ook ooit op dit punt te komen haha :tearsofjoy: Met je opmerking over dat het lichaam slechts een container is ben ik het heel erg met je eens. Leuke omschrijving!

Laatst bewerkt: 18 dec 2018
    pelgrim vindt dit leuk.
  16. Psilocyloner

Ik vermoed dat @pelgrim België bedoelt...

Interessant dit. Zelf nog nooit een kat gezien tijdens het trippen volgens mij. Wel diverse honden. Ik heb het idee dat ook honden wel degelijk doorhebben dat je tript. Ze lijken dan een soort fascinatie voor je te hebben. Ook al meerdere malen gehad dat een hond echt op me af kwam en tegen me aan sprong, waarna het baasje zich met stomme verbazing haastig verontschuldigde, met een soort boodschap van ''dat doet 'ie anders nooit''. Het roept dus ook bij honden wel degelijk een reactie op is mijn ervaring. De honden die ik tot op heden heb ontmoet waren eigenlijk altijd toevallige passanten, bovendien vergezeld door een baasje van het type mens. Echt ruimte om het contact met een hond te verdiepen is er daarom nooit geweest. De contacten waren altijd van korte duur.

pelgrim vindt dit leuk.
  17. Philosopher

Dankjewel! :)

Leuk dat je je er in herkent! Ik heb zelf ook een zwarte kat en de vacht ziet er inderdaad heel speciaal uit tijdens de trip. Maar ook vooral de uitstraling vond ik heel speciaal.
    Ik hoop dat je in de zomer nog een keer de kans hebt om fijn te trippen met je vriendin en de twee beschermengeltjes :) Ik kijk uit naar je tripreport :wink:

Ja daar heb je wel gelijk in :) Nu ik een aantal dagen verder ben begin ik bepaalde aspecten van de trip toch iets meer te kunnen plaatsen en het vertaalt zich grotendeels terug in jouw opmerking.

Dat is heel herkenbaar, voor mij is dat ook eigenlijk een beetje het dilemma. Kan me voorstellen dat het best frustrerend is als je allerlei filosofische theorieën hebt en die op dat moment niet kunt delen :)
    Ik denk dat ik het tijdens mijn volgende trip toch voor lief neem dat ik eventuele ervaringen niet kan delen, ik ben toch wel heel erg benieuwd naar het verschil.

Leuk om te horen, jouw reactie en van bovenstaande leden geeft me wel de motivatie om de volgende keer nog een tripreport te schrijven :grin:
    Normaal ben ik er voorstander van om er minimaal 1 tot 2 maanden tussen de trips te laten om alles goed te verwerken, maar ik ben rond kerst en oud&nieuw twee week vrij, dus wie weet waag ik dan nog een poging.

Spacey Ostrich vindt dit leuk.
  18. Philosopher

Zou goed kunnen :) Alleen deed "champi chocolat" mij op de één of andere manier aan een spaans-talig land denken. Zou ook net zo goed frans kunnen zijn, ben niet zo goed thuis in die kant van de talen.

Dat lijkt me een heel goed idee, zowel voor je ouders als jezelf :)
    Een onrustige hond tijdens de trip is inderdaad geen aanrader, heb het zelf 1x mee gemaakt en het beïnvloed heel erg je eigen gemoedstoestand.
    Ik denk ook wel dat honden, en dieren in het algemeen, dit wel doorhebben. Alleen is onze hond echt de rust zelve en was ze in complete "ignore" stand, misschien dat ik daarom totaal geen aandacht voor haar had tijdens de trip.
    Lijkt me wel leuk om hier de volgende keer wat dieper op in te gaan.

Ben zelf nog nooit buitenshuis aan het trippen geweest, maar aan jouw reactie te zien jij wel. Is het de moeite waard of kom je vaak situaties tegen dat het toch wel spannend wordt? Kan me voorstellen dat binnenshuis de situatie veel meer controleerbaar is dan buiten.

19. Psilocyloner

In de zomer trip ik geregeld 's nachts alleen in het bos. Dan neem ik de truffels rond een uur of 2 en dan kom je rond een uur of 6-7 de eerste wandelaars tegen op het moment dat je zelf tegen die tijd ook gaat wandelen. Als ik thuis trip, ga ik echter ook geregeld aan de wandel. Een tijdje geleden met grote tripdoppen tegen een buurman staan lullen. Dit was wel min of meer al in de comedown, dat wel. Ik vind het niet zo hinderlijk om mensen tegen te komen eigenlijk.

Tot op heden heb ik eigenlijk altijd alleen getript, op contacten met passanten na. Drie weken terug zou mijn eerste trip worden in het bijzijn van iemand anders, met wie ik had afgesproken in Parijs. Ik heb toen de truffels onderweg naar Parijs in de Thalys op. Precies op het moment dat de effecten opkwamen, stond ik op Gare du Nord uit te zoeken hoe met de metro naar het afgesproken station ergens aan de andere kant van Parijs te geraken. Vervolgens die geluiden toen ik in de metro zat... echt een raar moment. Veel verder kwam het echter nooit. Ik heb uiteindelijk niet echt getript. Waarschijnlijk de dosering te laag (15 gram, daar waar ik normaal doorgaans 30-45 gram neem) en wellicht ook te kort op een vorige trip een week eerder, een trip op 45 gram die overigens ook al erg licht uitpakte. Van die trip op 45 gram heb ik overigens nog een tripreport geplaatst.

Laatst bewerkt: 18 dec 2018
  20. pelgrim

Ja indd :wink:.

21. pelgrim

Ik ben van Belgie en zit niet al te ver van Brussel dus Frans wordt hier ook redelijk wat gesproken alhoewel het meeste nog Vlaams aka Nederlands is dat wordt gesproken :wink:.

22. pelgrim

Owja en indd "Champi chocolat" is indd op zijn Frans gezegd, dan weet je hoe het klinkt meteen :wink:

23. Philosopher

Wauw, dat zou ik je dus niet nadoen :sweatsmile: Tof dat je er schijnbaar zo relaxed mee om kan gaan dat je dat aandurft in de Thalys onderweg naar Parijs. Volgens mij kan Gare du Nord nuchter soms als chaotisch zijn, laat staan op truffels.

Dat alleen trippen in een bos lijkt me wel erg leuk om te doen, denk alleen dat ik op dit moment nog niet zo ver ben dat ik dat aandurf haha. Wel echt de mooiste plek om te doen.
    Ik ga je tripreport direct even lezen, ben benieuwd!

24. Psilocyloner

Toch grappig hoe mensen verschillen. Dat het voor jou een uitdaging is om alleen te trippen en voor mij juist een uitdaging om met anderen te trippen. Mijn eerste trips waren alleen, 's nachts, in het bos. Dit was voor mij de enige denkbare setting die in alle opzichten juist voelde. Mijn eerste ervaring moest en zou bovendien een volledige zijn. Ik wou geen halfbakken introductie. Heb toen ook gewoon 15 gram genomen, in mijn optiek een prima dosis om mee te starten op voorwaarde dat je serieuze aandacht hebt voor de voorbereiding in de dagen voorafgaand. Voordat ik in mijn eentje in het holst van de nacht het bos intrek met psychedelica moet ik vol overtuiging tegen mezelf kunnen zeggen dat ik me goed voel, dat ik er klaar voor ben. Kan ik dat niet, dan gaat 't gewoon niet door. Afgelopen zomer een keer gehad: alle voorbereidingen getroffen, eerder die dag al naar de supermarkt geweest om wat te snacken (fruit, noten, pure chocola...) te halen voor in de comedown, broodjes klaargemaakt om 's ochtends na afloop in de eerste zonnestralen in het bos op te kunnen eten; ik had me al omgekleed, m'n trekkingsokken en wandelschoenen aangedaan, m'n tas helemaal ingepakt... en opeens voelde er iets niet helemaal goed. Intuïtie, of een signaal, wie zal het zeggen. Hoe dan ook, alles weer opgeruimd, pyjama aangedaan en m'n bed in gedoken in plaats van op de fiets te springen en richting bos te gaan. Zo kan het ook lopen.

Mindless vindt dit leuk.
  25. Philosopher

Ja inderdaad :) Toch heb ik het idee dat we niet heel veel verschillen, na net je tripreport te hebben gelezen zag ik aardig wat overeenkomsten.
    Het alleen trippen an sich is niet het grootste probleem denk ik, het is meer een angst voor het gedeelte dat ik buiten mijn eigen omgeving minder controle heb over wat er gebeurd. Terwijl dit eigenlijk heel dubbelzinnig is aangezien ik wel tijdens een truffeltrip probeer om die controle juist uit handen te geven.
    Klopt helemaal, goede voorbereiding is heel belangrijk, maar een goed gevoel nog beter!

26. Malafide

Malafide Experimenterende gebruiker

Ik vind truffels maar kut. Slaat echt helemaal nergens op. De eerste keer dacht ik was dit het, was voorzichtig met het doseren.

De 2e.keer heb ik van frustratie maar in de ochtend de hele bak opgevreten zonder ontbijt en het enige wat ik ervan voelde was frustratie. Ik moet echt veel harder trippen dan dat. Vond er maar niks aan

Dat is toch geen trippen man, heb ook geen inzichten gehad en alles voelde maar frustrerend

Kuttruffels. Van 2 hijzen van een.joint ben je nog verder van de klaart dan een hele bak truffels. Ze zouden het verboden moeten maken omdat het zon frustrerende drugs is.

Echt een heel kinderachtige drug is dat zeg

27. Spacey Ostrich

Malafide, truffels kun je niet twee dagen na elkaar nemen. Je bouwt direct na consumptie een tolerantie op. Je moet minstens 4 dagen, liever langer, wachten voordat je weer truffels neemt. Van de meeste truffels zou 10 gram een goede dosis zijn voor een eerste ervaring. Hopelijk geef je het nog een kans, want het is een fantastisch middel :grin:

28. Bee

Bee Belezen gebruiker

Wat voor joints draai jij?

29. Psilocyloner

Haha, zo zie je maar weer hoe hardnekkig onze controlebehoefte is als mens hè. Overigens zou ik zelf niet zeggen dat je buiten je eigen omgeving per se minder controle hebt over wat er gebeurt. In het bos is het simpelweg me, myself and I in het bos. De setting is heel rustig en voorspelbaar. Nadeel zou kunnen zijn dat wanneer je het mentaal moeilijk krijgt, dat er eigenlijk weinig anders is dan dat bos plus je eigen geesteskracht om daar weer uit te komen. Je hebt in die zin dus minder controlemogelijkheden op een moment dat je bij zou willen sturen, maar de setting zelf is zeer gecontroleerd door zijn eenvoud. Mijn thuissetting daarentegen biedt allerlei afleidingen, en dat zit 'm al in simpele dingetjes als de mogelijkheid om 't licht aan te doen, maar ook bijvoorbeeld in een laptop met internet. Of zoals laatst, had ik een hele cirkel met theelichtjes om me heen gezet in de woonkamer. Allemaal prima, maar uiteindelijk trip ik toch vooral om verder te komen in mijn leven. Daarvoor gaat m'n voorkeur toch uit naar 's nachts in het bos. Als ik daar 45 gram truffels neem in 't holst van de nacht op een kleedje in 't gras, dan is er simpelweg minder makkelijk een ontkomen aan dan in mijn thuissetting. Daar hou ik van.

30. Psilocyloner

@Malafide Vergeet ook niet dat truffels een natuurproduct zijn. De sterkte kan daarom ontzettend variëren. Ik heb ook weleens truffels gehad waarvan ik zo goed als geen effect had. Dat is gewoon pech. Wil echter absoluut niet zeggen dat dit altijd zo zal zijn. Een volgende keer kun je zomaar vrij sterke hebben.

Spacey Ostrich vindt dit leuk.
  31. Malafide

het was al een week later en heb de hele bak maar in 1 keer weggevreten wat 15 gram was in 1 keer op een lege maag. Wat de sterkste soort was volgens de smartshop.

32. Malafide

Ben mijn eigen paddos aan het kweken en ben zo gefrustreerd geraakt dat ik in staat ben die hele bak in 1 keer op te vreten.

Wat een kinderachtige drug.. Ik herhaal het en blijf erbij.

33. Spacey Ostrich

Ik zie het nu, verkeerd gelezen...

Dit was ik inderdaad vergeten te vermelden, dankjewel voor de aanvulling :)

Het feit dat jij er persoonlijk geen goede ervaring mee hebt, betekend niet dat anderen ook geen goede ervaringen kunnen hebben. Wellicht dat de kwaliteit van je truffels (om wat voor reden dan ook) minder was of dat je minder gevoelig bent voor de stof. Ik vind dan ook juist een beetje kinderachtig om een middel dat door zoveel mensen gerespecteerd wordt kinderachtig te noemen.

Eik vindt dit leuk.
  34. Malafide

Ja oké sorry hoor. Maar ik denk dat psychedelica niks voor mij zijn. Ik ben daar een veel te nuchter persoon voor

35. Zwijgrecht

Zwijgrecht Bewuste gebruiker

Hoewel ik je username cool vind , denk dat je je vergist. Het is ook niet mijn ding, maar er is niet zoiets als een te nuchter persoon voor psychedelica:nomouth:

Fenrir en Mindless vinden dit leuk.
  36. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

@Malafide
    Ik snap je frustratie als je je verheugd heb op een leuke trip en het niet zo uitpakt. Maar met deze houding is het misschien beter om er voorlopig even vanaf te blijven. Als je nu uit frustratie een zware dosis truffels binnenkrijgt dan kunnen we over een paar weken hier jouw "bad-trip" report verwachten. Dat moet je niet willen!

Iedereen die ervaring heeft met psilocybine (de werkzame stof in truffels) weet dat dit stofje geen 'kinderachtige drug' is maar een potent psychoactief middel. Iets anders beweren is gewoon onjuist.

Psychedelica is niet voor iedereen en als ik jouw reactie zo lees dan is het wellicht ook niets voor jou... maar om hier op een openbaar forum te verkondigen dat truffels maar kinderachtig gedoe is lijkt me niet verstandig. Al is het maar om andere onervaren gebruikers te behoeden voor roekeloos gedrag.

Fenrir, Bee, Spacey Ostrich en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  37. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Lol, als je zo nuchter bent als je beweert dan had je misschien ook kunnen bedenken dat een mislukte ervaring (of twee) niet meteen alles zegt over de drug ansich. Ik heb zoals anderen hierboven ook wel eens een bak truffels gehad die niks deden. Wellicht heb je pech gehad. Je kunt dan trouwens je geld gewoon terugvragen bij de smartshop, ikzelf kreeg een vervangend bakje toegestuurd.

Je hebt duidelijk geen full-on truffeltrip gehad om wat voor reden dan ook, en zo te horen ben je daar ook niet klaar voor. :wink:

‘Ze zouden het verboden moeten maken omdat het zo’n frustrerende drug is’, uitspraak van de week.

Fenrir en Mindless vinden dit leuk.
  38. Mindless

Ik raad je sterk af om nu te gaan experimenteren met hogere doseringen om toch wat te voelen, want met deze instelling gaan truffels of paddo's op een dag gehakt van je maken. Zonder overdrijven, onderschat deze drug niet. Het enige wat hier kinderachtig is is jouw reactie op een drug die nou eenmaal geen gegarandeerd en voor iedereen hetzelfde effect geeft.

Zoals Zwijgrecht zegt, er is niet zoiets als een te nuchter persoon voor psychedelica. Dat persoon is hetgeen dat tot stof wordt vermalen en weggeblazen in de wind tijdens een echte trip. Geen fijne ervaring als je overtuigd bent dat jij dat nuchtere persoon bent. Waarschijnlijk trip je nu niet omdat je zo'n slechte instelling hebt en je tegen jezelf wordt beschermd. Wees er maar blij om dat je geen echte trip had met deze houding.

Fenrir en Roze olifant vinden dit leuk.
  39. Malafide

Als mn paddokweekset klaar is vreet ik er 200 gram van in 1 keer weg. Ik hoop ook dat dat mn eerste opbrengst zal zijn en niet zon miezerige 60 gram ofzo. Gaan we zien of dit een bullshit drug is of niet.

Ben het nou helemaal zat

Avīci vindt dit leuk.
  40. Mindless

Aah oké je was de hele tijd aan het trollen.

Laden...