1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Truffels loslaten

Discussie in 'Natuurlijke Psychoactieven' gestart door LABJoostmhw, 26 sep 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. LABJoostmhw

LABJoostmhw Newbie

Hey allemaal, dit is mijn eerste post.
    Ik ben van plan morgenavond truffels te gebruiken, ik wil dit doen om vervolgens boven te blijven. (Ik woon nog thuis)
    Ik heb twee keer eerder met vrienden getrippt op truffels maar beiden waren relatief rustig en in de natuur.
    De voorgaande keren heb ik Dragoms Dynamite en High Hawaiians gebruikt maar deze keer heb ik eens van Mush Magic meegenomen en daarvan de Utopia. De DD had ik niet al te veel effect maar 24gr HH was leuk met diepe gedachte en visuals. Nu zoek ik een wat andere ervaring en wou daar een paar tips voor.

Vorige keren had ik steeds het gevoel alsof ik me vastklampte aan de realiteit om zo maar te zeggen, ik weet niet of dit was omdat ik met vrienden was of niet. Maar ik zou deze keer graag me helemaal overgeven aan de truffels. Hebben jullie daar een manier voor wat het zo makkelijk mogelijk maakt? Ik zoek deze keer niet per se een egodeath maar zou er niet op tegen zijn. En hebben jullie nog andere algemene tips over trippen bij mensen die je niet echt hoeven te zien? Ik hoor het graag en als het leuk is post ik een mooi trip report :wink:

2. Eik

Eik Bewuste gebruiker Tripreporter

Hoi @LABJoostmhw ,

Welkom op het forum! Voordat ik inga op je primaire vraag wil ik even kwijt dat het volgens mij nooit aan te raden is om te gaan trippen in een situatie waar je geheimzinnig/stiekem moet doen over je gebruik. Ik kan me voorstellen dat je niet zo snel veel andere opties hebt als je nog thuis woont maar ik zou daar toch echt voor willen waarschuwen. Het gevoel dat je jezelf niet kunt laten gaan uit angst om ontdekt te worden door je ouders kan echt zwaar doorwerken in je trip en vergroot het risico op een slechte ervaring significant! Indien mogelijk zou ik wachten tot je het huis een keer voor jezelf alleen hebt.

Okay voor wat betreft je eigenlijke vraag over het loslaten... Ik denk dat iedere tripper/psychonaut wel eens problemen heeft gehad met 'loslaten'. Wat knap trouwens dat je met jouw beperkte tripervaring en op zo'n jonge leeftijd (doe hier even een aanname) al door hebt dat 'loslaten' een cruciaal element is van trippen. Respect!

Ik vind het zelf soms ook heel lastig om me echt over te geven aan de trip. Meestal gaat het goed maar soms gaat het ook (bijna) fout. Mijn ervaring tot nu toe is dat ik me makkelijker kan overgeven als ik zowel fysiek als mentaal sterk in mijn schoenen sta. Verder is het belangrijk dat je je veilig en vrij voelt. Veilig als in dat er niets vervelends gaat gebeuren en 'vrij' in de zin dat je je niet beoordeeld voelt door andere mensen.

Ook het besef dat psylocybine fysiek echt 100% onschadelijk is heeft mij geholpen bij het durven loslaten.

ALs je door gaat met je trip laat je dan nog even weten hoe het is gegaan?!

Roze olifant en kapitein-x vinden dit leuk.
  3. Parfumflesje

Parfumflesje Bewuste gebruiker

Beter 1 truffel in de hand dan 10 van de lucht.

4. kapitein-x

kapitein-x Wijs gebruiker Tripreporter

Helemaal eens met wat Eik schrijft.

Verder: als je alleen tript ga je doorgaans veel dieper. Dat vasthouden wat je noemt kan zeker te maken hebben met feit dat je niet alleen tripte (of niet met de ideale trippartners, maar ik heb juist weer zeer weinig ervaring met trippen met anderen, dus ik spreek niet volledig uit ervaring.)

Zou natuurlijk idealer zijn als je ouders op vakantie zijn. Het blijft een mogelijkheid voor verkramping.

In elk geval veel plezier!

Roze olifant vindt dit leuk.
  5. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Als je nu alleen gaat trippen is er in ieder geval geen sociale situatie waar je rekening mee hoeft te houden, dus dat scheelt al. Alleen dus wel dat je ouders ook in huis zijn wat inderdaad niet zo handig is.

Op het moment dat je je vastklampt aan je gedachten kun je ook je focus verleggen naar je ademhaling. Voel bij de uitademing dat je gedachte zich nergens aan vast kan houden. In korte tijd raak je zo je fixatie op je denken kwijt.

Je kunt ook fysiek even in beweging komen om even uit die staat van vastklampen te 'snappen'.

Verder wat hier eerder al gezegd is. :)

6. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Bijna alles is al gezegd. :)

Ik vind samen trippen minstens zo waardevol als alleen trippen. Het is gewoon anders en het is afhankelijk van je doel waar je voor kiest. In je eentje trippen is introspectiever, daarom is psilocybine er erg geschikt voor. Maar met anderen trippen vind ik stiekem leuker (en daar is niks mis mee, zingeving is belangrijk maar trippen mag m.i. ook gewoon ‘leuk’ zijn). Dan vind ik LSD net een geschikter middel. Het is wel van cruciaal belang met wie je samen gaat trippen, want de ander beïnvloedt jouw trip enorm en je moet volledig jezelf kunnen zijn.

kapitein-x en Mindless vinden dit leuk.
  7. kapitein-x

kapitein-x Wijs gebruiker Tripreporter

^Mocht ik het trippen (na een pauze van aantal jaren) weer oppakken dan kan het ook best zijn dat samen trippen een nieuw hoofdstuk wordt voor mij. Je kunt vermoed ik dan ook gebieden betreden waar je solo niet kunt komen.Het lijkt me ookwel tof om samen terug te kunnen kijken erop.

En ja trippen mag ook lol zijn uiteraard :)
    Maar dat zal voor mij altijd binnen een besloten/huiselijke setting zijn. Of een rustige plek in de natuur. Natuur heb ik qua trippen ook vrijwel geen ervaring mee. Nog zoveel te ontdekken!

8. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Mijn band met mijn beste vriend is zeker versterkt en de diepgang van onze conversaties verdiept door trippen en wiet, dus het hoeft niet alleen maar om de fun te zijn. Denk dat dat bij jullie ook wel geldt(?)

Maar toch heeft het (de sociale situatie) sterke invloed op de mate van loslaten bij mij. De een heeft daar natuurlijk ook meer last van dan de ander. Er blijft een gevoel dat de ander het wel naar zijn zin moet hebben en dat 'ik' met 'hem' trip. Alleen is die factor er niet en kan ik compleet mijn rol/identiteit vergeten omdat deze dan niet nodig is.

9. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Oh ja zeker :) ik bedoel ook niet dat het per definitie fun moet zijn. Maar het mág wel. Fun en diepgang kan ook prima samengaan. Ik vond het bijvoorbeeld ook heel speciaal om te trippen met mijn zusje, terwijl dat soms best emotioneel werd. Emotioneel op een fijne manier, ik heb het idee dat dat onze band versterkt heeft. Maar we hebben ook heel hard gelachen om domme dingen toen.

Ik moet ook wel toegeven dat ik nog steeds gewoon best wel een schijterd ben. Na die ene nare ervaring met LSD durf ik het niet zo goed meer alleen. Niet eens echt vanwege de intensiteit maar vanwege de duur. Met z’n tweeën is dat leuk, maar ik heb toen wel gemerkt hoe eindeloos het kan zijn in je eentje als de trip wat minder prettig valt. Wil wel binnenkort nog eens psilo in m’n eentje gaan doen, dat is me wel goed bevallen vorige keren, maar ik heb dan de neiging wat bescheidener te doseren, het voelt toch net minder ‘veilig’ dan wanneer je samen tript met iemand die je vertrouwt.

10. PsychedelicMagic

PsychedelicMagic Belezen gebruiker

Ga naar buiten toe. Zoek een bos op waar weinig mensen komen. Ga op een tijdstip waarop weinig mensen het bos opzoeken. Trek oude kleding aan die vies mogen worden, trek fijne wandelschoenen aan, neem eten en drinken mee in je rugzak, neem je favoriete muziek mee op je mp3speler, een zonnebril met spiegelglazen voor als je mensen tegenkomt, neem een klein kladblok mee waar jij je trippy gedachten in op kunt schrijven.. Stiekem trippen op een zolderkamer in het huis van je ouders is een slecht idee.

acht.zes vindt dit leuk.
  11. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Lijkt me een veel beter idee dan op je kamertje trippen terwijl je ouders gewoon thuis zijn.

12. LABJoostmhw

LABJoostmhw Newbie

Hey @Eik sorry voor late reactie. Was door het trippen vergeten dat ik hier nog op zou antwoorden.
    Ik heb uiteindelijk getript, de reden dat ik ondanks dat er anderen waren het toch gedaan heb is 1 ze sliepen en 2 de voorgaande keren had ik goede controle over waar ik heen ging en wat ik deed. Deed nu een kleinere dosis en lichtere truffels dus had daar vertrouwen in. Voor de rest, ben redelijk jong ja (1:sunglasses: maar ik zie het niet als een stoer of leuk iets. Hoewel het leuk is gebruik ik het voornamelijk om mezelf te veranderen en heb met de drie keer dat ik nu getrippt heb mezelf flink veranderd.

Het loslaten ging beter tijdens de come-up maar gelijk na de top was ik er helemaal weer bij (ga ik over mezelf nadenken en anderen enzo)

Als er interesse in is kan ik ook een volledig tripreport schrijven<

13. Eik

Eik Bewuste gebruiker Tripreporter

Hoi @LABJoostmhw ,

Het klinkt gelukkig alsof je een goede/nuttige trip gehad hebt. Ik ben zeker geinteresseerd in een volledig trip-report. Het is ook voor het verwerken van een trip heel nuttig om alles eens op te schrijven...

Laden...