• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Truffels microdoseren om te stoppen met blowen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Sw99

Newbie
Hallo allemaal! Ik ben net nieuw op dit forum, maar keek er wel regelmatig naar. Nu ben ik echter bezig met iets waar ik erg enthousiast over ben en wat ik graag wil delen.

Ik ben sinds een aantal dagen geleden begonnen met het microdoseren van truffels. Ik gebruik hiervoor een speciaal doosje met 6 x 1 gram. Ik ben pas 3 dagen geleden begonnen en heb zojuist de 2e dosis genomen, dus details volgen later.

Het experiment:

Ik rook al jaren elke dag meerdere joints en heb moeite om hiermee te stoppen, met name tijdens de eenzame coronatijden. Toch merk ik veel nadelen en wil ik er vanaf. Vooral de luiheid en verminderde motivatie die ik merk door veel blowen, zorgt voor problemen op school en werkgebied. Aangezien het tot nu toe niet lukt om te stoppen, vanwege verveling, stress en een slechte stemming, probeer ik het nu op een andere manier.

Met microdoseren probeer ik mijn motivatie om te stoppen met blowen te verhogen. Ik heb gelezen over allerlei microdoseringseffecten die naar mijn mening kunnen helpen hierbij. Denk aan gevoel van ontspannenheid, maar vooral ook licht veranderde gedachtengangen. Daarnaast zou je helderder kunnen nadenken en je beter concentreren; 2 dingen die tegenovergesteld zijn bij veel blowen.

Ik hou momenteel een dagboekje bij, waarin ik elke dag beschrijf wat voor verschillen ik merk vergeleken met de tijd dat ik elke dag blowde en houdt ook rekening met hoe ik me voelde bij eerdere stoppogingen. Ik zit nu op dag 3, en kan dus nog weinig concreets delen, behalve dat ik veel potentie zie in dit idee. De combinatie van stoppen met blowen en microdoseren laat me tot nu toe vooral erg energiek voelen, terwijl ik mij de afgelopen jaren voornamelijk traag en vermoeid heb gevoeld.

Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben op dit forum die dit een interessant experiment vindt, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Laat het me weten als je op de hoogte wil blijven! Uiteraard kan ik dan ook later mijn dagboekje delen.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Ik volg. Interessant.
Ik raad je trouwens niet aan 2 dagen te gebruiken.
De 2e dag ervaren sommige zelfs als prettiger, de effecten werken dan nog door.

Op DF vond ik het fadiman protocol:
Dag 1: MD
Dag 2 en 3: niet

Smartshop protocol:
Dag 1 en 2: MD
Dag 3 en 4: niet

Op inet stuitte ik ook op het Stamets protocol:
Dag 1 en 5: MD
Dag 6 en 7: niet
Na 4 weken, 2 weken rust.

Sw99

Newbie
Ik volg. Interessant.
Ik raad je trouwens niet aan 2 dagen te gebruiken.
De 2e dag ervaren sommige zelfs als prettiger, de effecten werken dan nog door.
Leuk om te horen!

Ik ben op de hoogte van de verschillende protocollen en twijfelde om deze dag niets te nemen. Ik merkte gister inderdaad nog steeds positieve effecten. Ik las dat de 3e dag fungeert als evaluatiedag, maar ik wilde eerst voor langere tijd de effecten checken. Mijn plan is dus om de komende 2 dagen alsnog niks te nemen. Dan kan ik dus op de 2e niet-innamedag kijken wat de verschillen zijn tussen "om de dag" of "om de 2 dagen".

Feedback of vragen worden altijd gewaardeerd, dus ik hoor natuurlijk graag van jou en anderen!

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Absoluut geen alcohol erbij, verzwaard het effect, positieve effecten gaan verloren, dag erna voel je je dus brak ipv energiek.

En heel goed om het bij te houden. Als je je nu al energiek voelt terwijl je net gestopt bent met blowen dan gaat micro doseren je dus echt helpen. Neem je 1 of 2 x een MD per dag?

Sw99

Newbie
Absoluut geen alcohol erbij, verzwaard het effect, positieve effecten gaan verloren, dag erna voel je je dus brak ipv energiek.

En heel goed om het bij te houden. Als je je nu al energiek voelt terwijl je net gestopt bent met blowen dan gaat micro doseren je dus echt helpen. Neem je 1 of 2 x een MD per dag?
Goede tip om geen alcohol te nemen, hoewel ik nooit echt sterke behoefte heb daaraan. Ik denk ook dat ik rekening ga houden met mijn schema als ik dan toch een keertje ga drinken, dan doe ik dat op de 2e niet-inname (evaluatie)dag.

Ik ga voor 1 gram tijdens het ontbijt. Kwark is toch al zuur van zichzelf, dus dat scheelt weer die vieze smaak in mijn mond haha

mitchieee

Bewuste gebruiker
ik wil ook stoppen met blowen rook doordeweeks 2-3 en in het weekend eigelijk non stop ‘ denk dat ik de micro lsd dan wel in aanmerking zal komen ervoor zou je ook denken?

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Het lijkt me lastig aan welke verandering je waargenomen veranderingen attribueert. Je doet namelijk twee dingen tegelijk, namelijk stoppen met de ene drugs en die met de andere vervangen.

Het klinkt allemaal heel nobel en het is ook allemaal heel ‘hot’ dat microdoseren, maar bottom line loop je een kans het gemis aan het ene te vervangen met het andere. Altijd maar blijven knagen aan truffels is ook niet de bedoeling mag ik aannemen.

Dat gezegd, ik weet uit ervaring dat dagelijks blowen slopender is dan MDen. Ik denk dat je de grootste veranderingen gaat halen uit het stoppen! Dus ik sta wel achter je plan 😉.

Ik microdoseer ook regelmatig maar ben afgestapt van het idee / de illusie dat het me een beter mens zou maken. Ik vind het gewoon chill en dat is goed genoeg 🥳

Sw99

Newbie
ik wil ook stoppen met blowen rook doordeweeks 2-3 en in het weekend eigelijk non stop ‘ denk dat ik de micro lsd dan wel in aanmerking zal komen ervoor zou je ook denken?
Ik denk dat het verschil tussen truffels en lsd niet zo groot is als je microdoseert. Zou je even moeten checken. Ik heb weleens kort lsd gemicrodoseert en voor mijn gevoel kwam dat grotendeels overeen met dit, minus de vieze smaak.

Je bedoelt 2-3 joints per dag toch neem ik aan? Dan zit je ongeveer in hetzelfde schuitje als ik, bij mij zit het gemiddeld op 3-5 per dag. Als je al vaker hebt geprobeerd te stoppen zonder succes, maar dit wel echt wilt doen, dan zou je het een kans kunnen geven. Hoe goed het helpt is natuurlijk nog de vraag, dus je kan ook wachten op mijn volledige report!

Laatst bewerkt:

Sw99

Newbie
Het lijkt me lastig aan welke verandering je waargenomen veranderingen attribueert. Je doet namelijk twee dingen tegelijk, namelijk stoppen met de ene drugs en die met de andere vervangen.

Het klinkt allemaal heel nobel en het is ook allemaal heel ‘hot’ dat microdoseren, maar bottom line loop je een kans het gemis aan het ene te vervangen met het andere. Altijd maar blijven knagen aan truffels is ook niet de bedoeling mag ik aannemen.

Dat gezegd, ik weet uit ervaring dat dagelijks blowen slopender is dan MDen. Ik denk dat je de grootste veranderingen gaat halen uit het stoppen! Dus ik sta wel achter je plan 😉.

Ik microdoseer ook regelmatig maar ben afgestapt van het idee / de illusie dat het me een beter mens zou maken. Ik vind het gewoon chill en dat is goed genoeg 🥳
Daar heb je zeker een punt en ik heb hier ook over nagedacht, maar uiteindelijk maakt dit niet uit voor mij. Ik zie mezelf niet zo afhankelijk worden van truffels als van blowen, en al zou deze vervanging wel plaatsvinden, dan is dit voor mij alsnog een grote overwinning!

Het is tevens niet mijn plan om blowen te vervangen voor truffels, maar ik gebruik truffels als een tool om het stoppen makkelijker te maken en mezelf de goede richting in te duwen. Als ik eenmaal lange tijd niet meer heb geblowd, stop ik ook met microdoseren. Ik weet nog niet precies wanneer, maar ik denk na ongeveer 1 maand. Precies plannen komen later, want ik moet het eerst nog even ervaren.

Uiteindelijk is mijn uitgangspunt dat de blowverslaving vooral mentaal zit, maar het erg moeilijk is om in deze tijd de discipline te hebben als je zo gewend bent aan 'weglopen'. Op dit gebied denk ik dat truffels een redelijk gezond middel is om te wennen aan een jointloos leven.

mitchieee

Bewuste gebruiker
Ik denk dat het verschil tussen truffels en lsd niet zo groot is als je microdoseert. Zou je even moeten checken. Ik heb weleens kort lsd gemicrodoseert en voor mijn gevoel kwam dat grotendeels overeen met dit, minus de vieze smaak.

Je bedoelt 2-3 joints per dag toch neem ik aan? Dan zit je ongeveer in hetzelfde schuitje als ik, bij mij zit het gemiddeld op 3-5 per dag. Als je al vaker hebt geprobeerd te stoppen zonder succes, maar dit wel echt wilt doen, dan zou je het een kans kunnen geven. Hoe goed het helpt is natuurlijk nog de vraag, dus je kan ook wachten op mijn volledige report!
ik zal het is een x bestellen’ cold turkey lukt me net niet ‘ na het werk begint de spanning al door heel me lichaam en onrustigheid en het lukt me dan om 2 dagen te stoppen maar als er dan net iets tegezit moet ik gewoon blowen

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Ik vind drugs gebruiken(trip 14gr of wat anders) niet te vergelijken met 1 gr MD per 4 dagen.
Ik zie het ook niet als vervanging.
Juist Microdoseerders ervaren dat je zonder (zwaar) gebruik kan.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Sw99

Sw99

Newbie
ik zal het is een x bestellen’ cold turkey lukt me net niet ‘ na het werk begint de spanning al door heel me lichaam en onrustigheid en het lukt me dan om 2 dagen te stoppen maar als er dan net iets tegezit moet ik gewoon blowen
Waar je wel goed op moet letten met lsd is de hoeveelheid, want het is natuurlijk een heel stuk sterker dan truffels. Net een klein beetje teveel nemen van lsd kan je al snel te trippy laten voelen. Heb ik dus weleens gehad met een rijles... Ik reed prima, maar de stress van licht trippy rijden was niet te doen 😂

mitchieee

Bewuste gebruiker
Waar je wel goed op moet letten met lsd is de hoeveelheid, want het is natuurlijk een heel stuk sterker dan truffels. Net een klein beetje teveel nemen van lsd kan je al snel te trippy laten voelen. Heb ik dus weleens gehad met een rijles... Ik reed prima, maar de stress van licht trippy rijden was niet te doen 😂
nee ja haha snap ik ‘ ik zal als ik er aan begin natuurlijk in het weekend mijn dosis bepalen

Sw99

Newbie
Ik deel mijn eerste resultaten nu al, omdat het al aardig lang en uitgebreid is. Daarnaast zijn er wat negatieve ontwikkelingen geweest, met name op dit moment. Mogelijk kan iemand me hiermee helpen; mijn vragen beschrijf ik helemaal onderaan bij dag 5 (vandaag).

Voordat je leest wil ik benadrukken dat dit dagboek slechts gaat over het stoppen van mijn blowverslaving en mede hierdoor een mentaal gezonder persoon te worden, waarbij ik truffels als tool gebruik. Ik focus dus vooral op hoe ik me nu voel en hoe ik dingen beleef, terwijl ik mijn lifestyle aanpas. Het is een persoonlijk verhaal, dus mocht je hier met slechte bedoelingen zijn, reageer dan vooral niet.

Mocht je na dit toch de tijd willen nemen om het door te lezen en te reageren, dan zou ik dat super tof vinden!

Hier komt ie dan

Dag 1 inname (09-03):

Aan het begin van de middag geblowd en pas rond 2 a 3 uur gaan eten. Truffels gaven vaag/licht trippy gevoel, mogelijk door de combinatie van bovenstaande factoren. Het kwam voor mijn gevoel net iets te dichtbij mijn eerdere tripervaringen met truffels. Stoned en traag gevoel, maar wel actievere gedachten. Daarnaast geen behoefte om te blowen, wel behoefte aan ander tijdverdrijf.

Later buiten gaan lopen, wat vrij aangenaam was. Tijdsbesef voelt wat anders aan; ik heb smiddags veel gegeten en twijfelde de rest van de middag aan mijn plannen voor het avondmaal.

Later op de dag aan het begin van de avond meer energie en nog steeds geen behoefte aan blowen. Krachttraining ging zelfs beter dan normaal; ik hield het per oefening 1 set langer vol. In slaap vallen ging enigszins moeizaam, maar niet op een vervelende, piekerige manier.

Dag 2 niks (10-03)

Opstaan om kwart voor 8 ging tamelijk makkelijk en had dan ook redelijk veel energie in de ochtend. Meer aanwezig in de les dan gewoonlijk. Op zich best zin in de dag en vrij relaxed. Nog steeds veel minder behoefte om te blowen, maar wel zin in. Nog niet zo helder en energiek als ik hoop, maar in ieder geval meer dan normaal.

Even dutje gedaan in de trein van half 3 tot 3, maar daarna wel weer energie genoeg. Later op de dag nog actiever en leuk afgesproken met een vriendin. Geen echte blowcravings, maar wel voorgesteld om een jointje te roken. Zij had hier niet echt zin in, waarna ik dit idee achter me liet.

Toen ik weg ging rond half 7 had ik tijdens wachten op trein wel meer zin in jointje. In het halfuur daarna getwijfeld om een jointje te halen. Ik zou immers kwart voor 8 aankomen en de shops sluiten om 8. Uiteindelijk heb ik me toch maar toch ingehouden.

Toen ik thuis kwam wel vervolgens een raar gevoel in mijn hoofd, maar komt waarschijnlijk door eerste volledige dag niet blowen. Toch momenteel ervan overtuigd dat ik deze keer (makkelijk) kan minderen met blowen. Wel rillingen en koud, maar mogelijk door te weinig eten. Later op avond nog steeds erg vaag gevoel, straks maar slapen. Oxazepam genomen om me iets chiller te voelen en van mijn rare gevoel af te komen. Ik voelde me voor de benzo en naar bed gaan erg anders, maar kon niet beschrijven hoe. Wellicht een paar uurtjes iets van lichte depersonalisatie o.i.d. gehad, maar vond het moeilijk te plaatsen. Ik voelde me een beetje in de war omdat ik me op een onverklaarbare manier anders voelde in mijn hoofd. Toen ik een (half)uur na de benzo probeerde slapen verdween dit gevoel en dutte ik lekker weg.

Dag 3 inname (11-03)

Om 8 mijn bed uit gegaan terwijl dit niet nodig was, aangezien mijn plannen pas later waren. Normaal blijf ik dan tot minimaal 10/11 uur in bed liggen. Ik was echter al wakker en voelde me energiek en helder. Kort daarna truffels gemengd met koffie en 2 eitjes gegeten. Voel me al tijdens het ontbijt veel energieker dan andere ochtenden en ben nog steeds ervan overtuigd dat ik aanzienlijk minder behoefte heb aan blowen, ondanks ik er wel nog aan blijf denken (vooral omdat het een gewoonte was en niet omdat ik daadwerkelijk echt zin had). Na ontbijt naar supermarkt gegaan, terwijl ik normaal eerst uren de tijd neem om niks te doen in de ochtend. Na een uur heb ik t gevoel alsof ik r wel wat van merk, alsof er een heel subtiele warme gloed over mijn zicht is. Wel een soort van gevoel dat ik net iets minder kan focussen op waar ik naar kijk, maar niet op een onaangename manier. Later in de ochtend topic gestart waar ik erg enthousiast over ben. Verder beetje opgeruimd e.d. Het is nu half 12 en ik ben erg tevreden met mijn ochtend die aanzienlijke productiever was dan normaal! School gaat slecht, maar heb nu wel een mailtje gestuurd om een studieplek aan te vragen.

Begin middag verdwijn ik helemaal in mijn telefoon, ik ben volop aan het typen in elke app: drugsforum, schoolmail, whatsapp. Gek genoeg zit ook hele tijd rechtop, in plaats van mijn normale relaxte lighouding. Alles wijst erop dat ik een heel stuk actiever ben. Desalniettemin wel een relaxed gevoel in mijn hoofd en al lang muziek aan t luisteren, zonder het echt te horen. Waar ik niet mee bezig ben gaat langs me heen, waardoor ik nog meer gefocust ben op waar ik wel mee bezig ben.

Ik heb vandaag de klusjesman en een huisgenoot gesproken en ik merk dat dit iets beter gaat nu. Ik voel me wat socialer en actiever, waardoor ik makkelijker en meer gesprekken aanknoop. Ik blow wel altijd met die huisgenoot, waardoor dat idee weer in mijn hoofd schoot, maar toen ik weer alleen was verdween dit weer.

Hierna merkte ik eigenlijk niet perse meer iets van de truffels. Ik heb echter niets gedaan, behalve eten gekookt en daarna urenlang online gegamed met een vriend. Desondanks voelde ik me niet bepaald slecht over de saaie dag in mijn kamer, hoewel ik eerder op de dag wel zin had om dingen te doen. In de avond eigenlijk helemaal niet meer aan blowen gedacht, wat voor mij opvallend is, aangezien dit juist vaak het moment is waarop ik het meeste zin heb erin. Dit geeft me nog meer het gevoel dat truffels momenteel een middel is waardoor ik echt minder behoefte heb om te blowen. Ik zie blowen nu niet meer als iets wat ik nodig heb om verveling of slechte gevoelens tegen te gaan en heb er zelfs niet eens echt zin in.

Morgen ga ik wel afspreken met een vriendin waarmee ik sowieso veel ga blowen, maar dat vind ik helemaal prima aangezien ik niet als doel heb om er volledig te stoppen. Mijn doel is om het weer puur als sociale activiteit te doen, en dus niet meer alleen. Hierdoor zie ik het afspreken met die vriendin juist als een goede uitdaging waarbij ik een nieuwe mijlpaal kan bereiken: blowen als sociale activiteit, maar daarna weer gewoon lekker nuchter blijven als ik weer alleen ben. Ik heb er volledig vertrouwen in dat me dit gaat lukken en hiermee een stap dichterbij mijn doel kom. Dit betekent echter niet dat ik mezelf gelijk niet meer als verslaafd beschouw, maar wel dat ik een stuk verder ben gekomen dan voorheen.

Dag 4 niks (12-03)

Het begin van deze dag was vrij normaal en voelde me niet beter of slechter dan normaal. Wel merkte ik dat ik opeens gestresst was in de middag toen mijn les startte en iemand me tegelijkertijd nodig had voor een klein probleem met mijn scooter die hij gebruikte en daarvoor belde. Normaal stress ik niet om zulke kleine dingen, waardoor ik dit opvallend vind. Ik zweet ook een beetje maar heb het tegelijkertijd ook een beetje koud. Mijn verwarming staat wel gewoon op dezelfde stand als normaal. Ik ervaar sowieso vaker kou, maar weet niet of dit door de truffels komt of door het feit dat ik ben afgevallen (losstaand van microdoseren/niet blowen). Mijn lichaam voelt ook gespannen aan. Ook voel ik me niet zo energiek als vorige dagen, terwijl ik me tijdens de eerste niet-innamedag wel duidelijker beter, relaxter en energieker voelde.

Scooter is gefixt en les ben ik uitgegaan om naar vriendin te reizen. Zit nu in de trein en voel me weer een stuk beter dan net. Wel zin om straks lekker te blowen met die vriendin, maar niet op een wietafhankelijke manier. Gewoon lekker gezellig chillen mag ook weleens.

Nu om 20:22 in trein na jointjes en drankjes en voel me erg stoned en vermoeid. Bij thuiskomst vond ik het wel genoeg, terwijl ik normaal na zo'n avond graag door blijf gaan, zeker in het weekend. Straks lekker rond half 12 slapen en vanaf morgen weer lekker gezond.

Dag 5 niks (13-03)

Vond het grappig om te zien hoe mijn slaap volgens een slaapmetingsapp aanzienlijk slechter was dan de vorige dagen. Hij gaf aan dat de kwaliteit van mijn slaap 82% was, terwijl dit de dagen hiervoor rond de 95% schommelde. Hij meet dit via de microfoon en houdt hierbij rekening met beweging en ademhaling e.d. Ondanks het soms anders voelt, zorgen blowen en drinken dus idd niet voor betere slaap.

Begin van de dag niet zo bijzonder. Had geen behoefte aan dagboek bijhouden en was niet meer zo bezig met mijn experiment als eerst.

*Toegevoegd na tekst hieronder: mogelijk is bovenstaande een indicatie dat de truffels niet meer werken en ik vandaar makkelijker terugkeerde naar oude patroon?*

In de avond gekookt met huisgenoot, wat ik normaal nooit doe. Van tevoren flesje rode wijn gehaald en klein beetje wiet, het is immers weekend. Ik vind dat ik het wel heb verdiend en dat ik ermee om kan gaan. Niks geblowd voor of tijdens koken, was gezellig en eten heerlijk. Daarna rond 8 ging hij met vrienden op zijn kamer chillen. Toen begon mijn enthousiasme over vanavond en het eten om te slaan in een licht gevoel van eenzaamheid. Daarna ander huisgenootje geappt of ie wilde blowen, maar hij had al een feestje. Mijn beste vriendin waarmee ik veel app, heeft momenteel ook een feestje. Dit gevoel van eenzaamheid had ik normaal dagelijks, maar sinds ik begon met microdoseren is dit de eerste keer. Ik weet het niet zeker, maar heb door bovenstaande wel het gevoel dat truffels helpen met deze negatieve gevoelens te beperken. Ik voel me aanzienlijk slechter dan de vorige dagen, vergelijkbaar met de tijd voor het microdoseren.

Nu weer eerste jointje opgestoken in mijn keuken, voelt bekend maar toch onwennig. Ondanks mijn behoefte aan blowen niet groot was en ik het gevoel had dat ik een nieuw, beter persoon was, denk ik nu dat ik weer net zo slecht als voorheen ben. Ik kocht de wiet om gewoon even een leuk weekend te hebben, maar vervolgens zit ik hier met een negatief gevoel te blowen en wijn te drinken, wat hetzelfde is als voorheen. Ik denk dat dit bij de volgende microdosering me weer net zo top voel als eerst, wat me laat afvragen in hoeverre de truffels effect hebben op lange termijn; heb ik ze niet gewoon nodig om me goed te voelen en niet mijn oude slechte zelf te zijn? Of heb ik mezelf dit onbewust aangepraat en gedraag ik me ernaar? Of komt het door de wijn en de wiet van gister?

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Je hebt jezelf tegengewerkt door naast microdoseren te gaan blowen en alcohol gebruik.
Ook de dag na de MD werkt het effect door.
Met wiet en alcohol bereik je niet het gewenste effect. Eerder het tegenovergestelde.

Daarnaast leg je de lat te hoog
Microdoseren verlaagt aanzienlijk de cravings en het slechte gevoel. Maar het klinkt nu toch wel alsof je het blowen wil vervangen voor een synthetisch feeling good effect van de MD.

Je moet op eigen kracht clean blijven en microdoseren kan je daarnaast een fijne boost geven en helpen bij de ontwenning. Maar het is geen wondermiddel.

Het effect van microdoseren word pas duidelijk na een paar weken. Waarbij de ene dag super gaat en de andere dag normaal. En ook dagen dat het afwisselende effecten heeft

En dat is toch de essentie van leven zonder verslaving. Accepteren dat er geen middel is wat je elke dag laat ontsnappen van het normale nuchtere gevoel.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Ik lees een aantal alarmbellen over je gebruik:
"Het is immers weekend"
"Ik vind dat ik het wel verdiend heb"
"Ik voel me eenzaam"
"Ik kan er wel mee omgaan"
"Gewoon lekker chillen(dus gebruiken)mag wel eens'

De eerste stap is echt eerlijk zijn naar jezelf. Al deze redenen zijn gewoon excuses om je gebruik goed te praten.

Sw99

Newbie
Je hebt jezelf tegengewerkt door naast microdoseren te gaan blowen en alcohol gebruik.
Ook de dag na de MD werkt het effect door.
Met wiet en alcohol bereik je niet het gewenste effect. Eerder het tegenovergestelde.

Daarnaast leg je de lat te hoog
Microdoseren verlaagt aanzienlijk de cravings en het slechte gevoel. Maar het klinkt nu toch wel alsof je het blowen wil vervangen voor een synthetisch feeling good effect van de MD.

Je moet op eigen kracht clean blijven en microdoseren kan je daarnaast een fijne boost geven en helpen bij de ontwenning. Maar het is geen wondermiddel.

Het effect van microdoseren word pas duidelijk na een paar weken. Waarbij de ene dag super gaat en de andere dag normaal. En ook dagen dat het afwisselende effecten heeft

En dat is toch de essentie van leven zonder verslaving. Accepteren dat er geen middel is wat je elke dag laat ontsnappen van het normale nuchtere gevoel.
Thanks voor je reactie! Ik heb mezelf inderdaad een beetje tegengewerkt, maar dat komt ook omdat ik dus niet volledig wil stoppen met blowen. Vroeger deed het ik nog gewoon als iets leuks met vrienden, en daar wil ik eigenlijk naar terug. Wellicht moet ik wat langer volledig stoppen met blowen, voordat ik dat punt bereik.

De combinatie van niet blowen en microdoseren voelde de eerste 3 dagen echt als een wondermiddel voor mij, zoals je kan lezen. Zoveel energie en zo weinig behoefte aan blowen. Goed om nu in te zien dat ik weldegelijk momenten kan hebben waarop ik me meer mijn 'normale' zelf voel, en dat ook deze bijdragen aan de microdoseringstijd.

Sw99

Newbie
Ik lees een aantal alarmbellen over je gebruik:
"Het is immers weekend"
"Ik vind dat ik het wel verdiend heb"
"Ik voel me eenzaam"
"Ik kan er wel mee omgaan"
"Gewoon lekker chillen(dus gebruiken)mag wel eens'

De eerste stap is echt eerlijk zijn naar jezelf. Al deze redenen zijn gewoon excuses om je gebruik goed te praten.
Je hebt helemaal gelijk. Het viel me ook op toen ik zelf mijn dagboekje door las voor het posten. Toch goed om alles op te schrijven, want ik kan nu nu makkelijk dit negatieve patroon herkennen.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Wat is je doel precies.
Wil je tolerantie reset?
En wil je alleen in weekend blowen?
Met een duidelijk doel kan je er vol.voor gaan.

Het leest nu alsof je aan de ene kant je impulsen voor blowen de baas wil zijn, maar je wil ook aan die impulsen kunnen toegeven?
Impuls de baas laten zijn= verslaving. Bij recreatief gebruik bepaalt je eigen planning je gebruik,niet je craving.
Succes!

Sw99

Newbie
Wat is je doel precies.
Wil je tolerantie reset?
En wil je alleen in weekend blowen?
Met een duidelijk doel kan je er vol.voor gaan.

Het leest nu alsof je aan de ene kant je impulsen voor blowen de baas wil zijn, maar je wil ook aan die impulsen kunnen toegeven?
Impuls de baas laten zijn= verslaving. Bij recreatief gebruik bepaalt je eigen planning je gebruik,niet je craving.
Succes!
Ik denk dat het tijd wordt dat ik een super concreet doel voor mezelf ga opschrijven, want ik merk ook dat het wat vaag is wat ik nu in mijn hoofd heb. Eventjes SMART formuleren 😄

Martinus

Wijs gebruiker
Heb je voor jezelf al eens goed bekeken waarom je eigenlijk nou wiet neemt? Heel concreet.
Welk effect van wiet vind je zo fijn dat je er niet van af kan blijven.
Als je weet wat dat is dan kun je kijken of je dat op een andere manier kan verhelpen of beter nog kan proberen te accepteren dat het ook oke is zonder.

Ik ben zelf erg onrustig en dus zoek ik altijd naar iets om me mee bezig te houden. Wiet is een manier om dat te kalmeren, maar ik kan ook een spelletje spelen, iets gaan ondernemen of afleiding zoeken in iets.

Sw99

Newbie
Heb je voor jezelf al eens goed bekeken waarom je eigenlijk nou wiet neemt? Heel concreet.
Welk effect van wiet vind je zo fijn dat je er niet van af kan blijven.
Als je weet wat dat is dan kun je kijken of je dat op een andere manier kan verhelpen of beter nog kan proberen te accepteren dat het ook oke is zonder.

Ik ben zelf erg onrustig en dus zoek ik altijd naar iets om me mee bezig te houden. Wiet is een manier om dat te kalmeren, maar ik kan ook een spelletje spelen, iets gaan ondernemen of afleiding zoeken in iets.
Tijdens coronatijden is het vooral een middel tegen verveling. Ik heb erg weinig te doen, want ik kan bijvoorbeeld niet meer naar school. Daarnaast is een groot deel van mijn sociale netwerk een beetje weggevallen door alle maatregelen. Nu is het dus vaak dat ik niks kan verzinnen om te doen op een dag, waardoor ik blow om minder verveeld te zijn en de tijd sneller te laten gaan.

Heb het ook vaak gebruikt om me beter te voelen. Vaak last van depressieve gevoelens, maar dit valt de laatste tijd wel erg mee. Ik ben nu wat meer bezig is om mezelf gezond te houden, met meer sporten en meer structuur.

Vooral de verveling zorgt ervoor dat ik al gauw alleen maar bezig ben met blowen. Met afleiding gaat minder blowen een stuk makkelijker, maar het is voor mijn gevoel in deze tijd onmogelijk om elke dag heel de dag bezig te zijn met dingen. Een groot deel van mijn activiteiten en sociale contacten waren namelijk gelinkt aan naar school gaan.

Hobby's e.d. zie ik ook niet als voldoende om dit gevoel van gemis aan leuke bezigheden in mijn leven tegen te gaan. Sporten helpt me wel een beetje, maar ik kan dit ook niet eindeloos op een dag doen, helaas 😉

Ik zie dus niet echt veel mogelijkheden om het probleem bij de oorzaak aan te pakken, totdat mijn normale studentenleven weer is teruggekeerd

Martinus

Wijs gebruiker
Zou je niet wat meer sociale contacten opzoeken dan? Je ben toch een mens. Uit eigen ervaring zijn dingen vaak saai alleen. Student zijn is ook niet iets dat eeuwig duurt. Je geluk daar van laten afhangen is ook een risico. Ik weet dat school een makkelijke manier is om een sociale kring te hebben, maar ik heb ook uit ervaring ondervonden dat dit binnen een aantal jaar na je studies totaal weg kan zijn.

Ik denk dat als je wat proactiever je nuchtere leven op balans gaat brengen dat je dan vanzelf stop met wiet misbruiken.
Nu weet ik dat dat best lastig kan zijn. Zeker als je het uitstel door maar gewoon wiet te roken. Ik ben zelf ook niet op de ideale plaats kwa sociaal contact en het is best lastig om vriendschappen te maken in een wereld waar niemand tijd heeft voor elkaar.

Maar ja, wachten tot het vanzelf beter word onder het genot van een jonko heeft wel als risico dat het nooit beter word.

Sw99

Newbie
Zou je niet wat meer sociale contacten opzoeken dan? Je ben toch een mens. Uit eigen ervaring zijn dingen vaak saai alleen. Student zijn is ook niet iets dat eeuwig duurt. Je geluk daar van laten afhangen is ook een risico. Ik weet dat school een makkelijke manier is om een sociale kring te hebben, maar ik heb ook uit ervaring ondervonden dat dit binnen een aantal jaar na je studies totaal weg kan zijn.

Ik denk dat als je wat proactiever je nuchtere leven op balans gaat brengen dat je dan vanzelf stop met wiet misbruiken.
Nu weet ik dat dat best lastig kan zijn. Zeker als je het uitstel door maar gewoon wiet te roken. Ik ben zelf ook niet op de ideale plaats kwa sociaal contact en het is best lastig om vriendschappen te maken in een wereld waar niemand tijd heeft voor elkaar.

Maar ja, wachten tot het vanzelf beter word onder het genot van een jonko heeft wel als risico dat het nooit beter word.
Mijn vriendenkring uitbreiden is inderdaad iets wat goed zou zijn voor me, maar ik heb hier altijd al moeite mee gehad. Binnen school heb ik veel aanspraak, maar bijvoorbeeld tijdens vakanties of in de lockdown zie ik de meesten niet meer. Zal ook wel te maken hebben met dat ik een lichte vorm van autisme heb...

Ik denk dat pro-actief werken aan een gezond nuchter leven voor nu de oplossing is. Dit zorgt er vast en zeker ook voor dat ik meer initiatief ga nemen op sociaal gebied. De tijd van blowen en afwachten tot alles beter wordt, is inderdaad voorbij.

Sw99

Newbie
Ik ben nu bezig met het formuleren van een concreet doel, maar ik loop een beetje vast.

Tot nu toe kom ik niet verder dan: "ik wil tenminste 1 maand slechts blowen tijdens afspreken met vrienden en nooit alleen."

Ik wil eigenlijk ook een betere tijdsaanduiding toevoegen, zoals maximaal 2x per week of slechts in het weekend. Alleen vraag ik me af in hoeverre het dan nog realistisch is; ik ken mezelf. Zou dit voor nu genoeg zijn of kan ik beter nog strenger voor mezelf zijn? Ik vraag me vooral af of ik nee kan zeggen tegen een vriendin die bijvoorbeeld op een donderdag zou willen blowen. Sociale activiteiten vind ik erg belangrijk en aangezien dit nu al zoveel minder is, twijfel ik of het verstandig en haalbaar is om mezelf hier nog meer in te beperken.

Meningen?

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Licht al je vrienden in dat je stopt met blowen. Dat je dus niet kan afspreken als zij wel gebruiken. Je hebt vrienden en 'gebruikersvrienden'

Het gevaar dat je alleen gaat blowen met anderen is
1: je gaat je vrienden associëren met blowen.
2: je maakt je vrienden de trigger voor blowen en geeft daarbij de controle uit handen.

Uiteindelijk ben je nooit 24/7 bezig. Kijk maar naar rokers..ff pauzeren..peukie erbij..klaar met werken.. steek er eentje op.

Ik ben het eens met Martinus dat je dieper moet graven. Wat is echt de reden dat je het effect van blowen verkiest boven nuchterheid.

Je blowt voor een bepaald effect(welk effect)
En dat ga je koppelen aan triggers. De welbekende lijst van verslaafden waarom en wanneer ze gebruiken.

Stoppen met blowen gaat je probleem niet oplossen. Je loopt er al tegenaan..en dan..
Afkicken is 1. Leren nuchter te leven is een tweede..

Maak heel duidelijk voor ogen wat je wil bereiken.. met wat voor dagindeling en gevoel zou je tevreden zijn.

En nogmaals..wees heel eerlijk naar jezelf.
Maak jezelf niet wijs dat je om kan gaan met blowen. Besef dat je echt verslaafd bent.

Laatst bewerkt:

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Optie..
Elke 3e dag blowen..1 in de avond
Dus niet op je MD,dag en de 2e afterglowdag.
Koppel het niet aan vrienden of omgeving.
Bewijs jezelf dat jij bepaalt wanneer er geblowt word en niet je cravings.

Koppel er een termijn aan vast(6 weken bv) en nogmaals licht je vrienden en vriendin in. Je komt er snel genoeg achter of ze je steunen.

Je houdt jezelf compleet voor de gek dat je moet blowen om sociale contacten te hebben. Maar als je ze niet hebt ga je blowen tegen eenzaamheid.

Klinkt hard, maar iets met zachte heelmeesters enzo

Sw99

Newbie
Het grootste probleem op sociaal gebied is dat mijn 2 beste vrienden alletwee dagelijks blowen en hier voorlopig niet mee gaan stoppen. We zijn tevens alle drie goed bevriend met elkaar en associëren onze afspraken sowieso al met blowen. Het is ondertussen al jaren geleden dat we niet afspraken zonder te blowen.

Ik kan ook moeilijk afstand nemen van ze, aangezien ik dan geen goede vrienden meer over hou. Zij zijn immers de enigen die er altijd voor me zijn; met mijn anderen "vrienden" heb ik niet zo'n sterke band.

En als ik nog dieper graaf, zou je kunnen zeggen dat ik ook veel blow omdat ik doelen in mijn leven mis. Rond mijn 14e stak ik de eerste joint op en dit was ook de tijd waarin ik voor het eerst depressieve gevoelens had. Sindsdien ben ik een echte nihilist die zoekt naar een doel, maar niets meer ziet dan complete willekeur. Ik wil boven alles gelukkig zijn, en met een doelloos leven is dit vaak een uitdaging. Stoned hoef ik niet stil te staan bij deze gedachten en maak ik alles wat simpeler. Nuchter ga ik al snel teveel nadenken en kom ik tot de conclusie dat ik mij niet gelukkig genoeg voel.

De afgelopen weken/maanden voel ik me over het algemeen beter omdat ik nu de uitdaging aan ga om mezelf te verbeteren. Er is echter geen punt van "optimaal gelukkig leven" waar ik naartoe kan werken.

Martinus

Wijs gebruiker
Als je altijd blow met vrienden heb je inderdaad kans dat je vast komt te zitten in een soort drugs cultuurtje.
Ik heb hier wel over nagedacht gezien ik wel drugs gebruik met mijn vriendin en daar zit natuurlijk een risico aan vast dat je op een gegeven moment alleen nog maar drugs gebruik als activiteit.
Ik heb ook vrienden die dagelijks wiet roken, maar als ik met ze omga rook ik zelf niet perse. Ik kan het ook prima met ze vinden als ik sober ben en zij stoned.

Daar een balans in vinden is iets dat ik niet perse plan. Meestal heb ik zo iets van 1x per week iets van drugs op zaterdag avond is zat en als m'n vriendin of ik saggerijnig zijn, dan skip ik vaak een week gezien ik de middeltjes niet wil gebruiken om de verkeerde redenen. Soms ben ik in een bui en dan rook ik wel eens meer wiet. Ik heb een periode alleen gekampeerd en dan vond ik het geweldig om iedere avond stoned door het bos te dwalen.

Doelen stellen is inderdaad een beetje een dubbelzijdig zwaard. Een doel kun je ook falen.
Ik leef op het moment totaal doelloos. Omdat ik eigenlijk geen idee heb wat ik wil. En dat is normaal. Als je wist wat je wou dan was zou je je hele leven kunnen uitstippelen en dan als een robot je plan volgen. Dan heb je inwezen je hele leven al geleefd op het moment dat je het verzon.
Ik volg een beetje mijn gevoel. Als ik me naar voel over mijn wietgebruik dan stop ik er helemaal mee en ruim ik al mijn wiet spullen op.

Als ik jou was zou ik gewoon wat experimenteren. Sommige mensen kunnen het gebruik redelijk gematigd houden zoals ikzelf, maar ik ken ook mensen waarbij het echt alles of niks is. Het legt erg aan hoe impulsief je bent en wat je levensomstandigheden zijn.

Sw99

Newbie
Als je altijd blow met vrienden heb je inderdaad kans dat je vast komt te zitten in een soort drugs cultuurtje.
Ik heb hier wel over nagedacht gezien ik wel drugs gebruik met mijn vriendin en daar zit natuurlijk een risico aan vast dat je op een gegeven moment alleen nog maar drugs gebruik als activiteit.
Ik heb ook vrienden die dagelijks wiet roken, maar als ik met ze omga rook ik zelf niet perse. Ik kan het ook prima met ze vinden als ik sober ben en zij stoned.

Daar een balans in vinden is iets dat ik niet perse plan. Meestal heb ik zo iets van 1x per week iets van drugs op zaterdag avond is zat en als m'n vriendin of ik saggerijnig zijn, dan skip ik vaak een week gezien ik de middeltjes niet wil gebruiken om de verkeerde redenen. Soms ben ik in een bui en dan rook ik wel eens meer wiet. Ik heb een periode alleen gekampeerd en dan vond ik het geweldig om iedere avond stoned door het bos te dwalen.

Doelen stellen is inderdaad een beetje een dubbelzijdig zwaard. Een doel kun je ook falen.
Ik leef op het moment totaal doelloos. Omdat ik eigenlijk geen idee heb wat ik wil. En dat is normaal. Als je wist wat je wou dan was zou je je hele leven kunnen uitstippelen en dan als een robot je plan volgen. Dan heb je inwezen je hele leven al geleefd op het moment dat je het verzon.
Ik volg een beetje mijn gevoel. Als ik me naar voel over mijn wietgebruik dan stop ik er helemaal mee en ruim ik al mijn wiet spullen op.

Als ik jou was zou ik gewoon wat experimenteren. Sommige mensen kunnen het gebruik redelijk gematigd houden zoals ikzelf, maar ik ken ook mensen waarbij het echt alles of niks is. Het legt erg aan hoe impulsief je bent en wat je levensomstandigheden zijn.
Thanks voor het delen van hoe jou ermee omgaat. Hoe je het beschrijft, is denk ik ook wel hoe ik mijn leven wil vormgeven. Ik ben naast wiet ook zeker niet vies van andere drugs, alleen weet ik dat wel beter in de hand te houden. En dat terwijl die andere middeltjes veel verslavender zijn. Het is dus niet alsof ik mentaal incapabel ben om dingen verstandig te gebruiken.

Het is inderdaad vooral experimenteren denk ik. Voor nu heb ik in ieder geval een belangrijke regel voor mezelf: niet alleen blowen. Ik denk dat als dit eenmaal een gewoonte is geworden, het uiteindelijk helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn. Ik moet alleen onthouden dat ik een gewoonte niet in korte tijd helemaal kan omgooien, dus vandaar in ieder geval de komende weken vasthouden aan deze regel.

Martinus

Wijs gebruiker
Van alle drugs die ik geprobeerd heb is wiet het enige waar ik soms dorst naar heb. Onderschat wiet niet. Hoe verslavend welk middel is verschilt per persoon.

Sw99

Newbie
Weer even een update, want er zijn weer wat ontwikkelingen. Zelf herken ik wel wat overeenkomsten met de vorige update. Ik ben echter benieuwd welke patronen jullie zien en wat de beste manier is om deze aan te pakken😌 Zoals je kunt lezen bevalt microdosering me erg goed, maar zijn er ook zeker nog wel wat uitdagingen voor me.

Dag 6 inname (14-03)

Vrij op tijd mijn bed uitgegaan en niet al te veel effecten van blowen en drinken gisteren; ik heb het beschaafd gehouden. Wel begin van de middag laatste joint gedraaid, want wilde dat alles weer op was en weggooien gaat me net iets te ver. Daarna gelijk alle draaispulletjes weer opgeborgen. Iets daarna kwark gemaakt met 1 gram truffels erin.

Voel dat de truffels weer werken net als bij vorige 2x. Mogelijk ga ik de volgende keer voor een iets lagere dosis, omdat ik toch elke keer iets te aanwezige effecten merk, zoals veranderingen aan mijn zicht. Dit zijn geen storende dingen, maar zorgen er wel voor dat ik me de eerste uren continu bewust ben van het feit dat ik net een dosering heb ingenomen. Volgende keer misschien proberen met 0,75 gram. Mogelijk voel ik me dan ook sneller actiever, want nu is dat meestal pas vooral een aantal uur later na het innemen. Daarvoor voel ik me toch een heel klein beetje 'spacend'.

Voel me nu aan einde van de middag weer wat helderder worden en ben veel aan het filosoferen over waar ik naartoe probeer te werken. Deze gedachten houden me zoveel bezig dat ik smiddags eigenlijk niks anders uitvoer dan gewoon op de bank zitten, nadenken en regelmatig een peuk opsteken. Geen behoefte gehad om te blowen verder.

Wel alvast een studieplek in de schoolbibliotheek gereserveerd. Dit is voor mensen met bijzondere omstandigheden, dus heb eerst even mijn verhaaltje moeten doen. Morgen dus voor het eerst weer even goed bezig zijn met school, waardoor ik gelijk kan checken in hoeverre truffels en minder blowen me helpen bij productief werken aan opdrachten.

Nu net avondgegeten en voel me nu precies zoals ik wil: energiek en scherp maar toch chill. Zit nu wel al aan mijn 4e kop koffie, dus dat zal me ook wel actiever hebben gemaakt dan aan het begin van de dag. Denk dat ik me morgen zelfs nog scherper voel, dus dan even mezelf bewijzen wanneer aan school werk.

Nu rond 11 uur nog steeds wat energiek en geen zin om te slapen, maar om iets leuks te doen. Ga desalniettemin zo wel naar bed, dus ben benieuwd hoe slapen zal gaan. Een jointje om in slaap te vallen zou wel chill zijn, maar dat gaan we natuurlijk niet doen. Gelukkig verder geen cravings ofzo. Uiteindelijk tot half 1 ofzo beetje op social media gezeten en daarna moe genoeg om te slapen.

Dag 7 niks (15-03)

Rond kwart voor 10 opgestaan, halfuurtje later dan gepland. Werd beetje moe wakker, maar al snel weer energie genoeg. Voel me op de weg naar school wat onrustiger/meer gespannen. Echter niet het gevoel dat ik wil blowen om me chiller te voelen, hoewel het gevoel van onrust waarschijnlijk wel komt door het minderen. Wil mijn scherpe en actievere hoofd niet inruilen voor een relaxter gevoel. Zonder microdoseren had ik dit misschien wel gehad, maar heb nu het gevoel dat ik meer inlever dan terugkrijg als ik zou blowen.

Net van 12 tot 3 op school gewerkt. Heb 1 opdracht gemaakt en alvast voorbereiding gedaan voor volgende opdrachten. Ging wel oke, maar was niet zo productief als ik hoopte. Was wel weer 1e keer in weken dat ik iets heb gedaan, dus moet ook niet streng voor mezelf zijn.

Aan het begin van de avond nog steeds geen behoefte om te blowen, hoewel ik wel opeens meer zin heb om even lekker te chillen. Ook geen zin om te koken, dus wellicht neemt mijn activiteit toch wat af nu 1,5 dag na microdosering. Denk dat ik nu maar lekker een pizzaatje en wat biertjes ga kopen. Een uurtje geleden wekte een "reclameberichtje" van een sosnummertje ook al mijn interesse op, alleen ga ik dit natuurlijk niet meer doen op een doordeweekse dag.

Lekker sixpackje bier gedronken en lange online gamesessie gedaan met vriend van me, zo is deze op avond toch nog leuk geworden. Morgen eerst even wat dingetjes doen voor school en daarna weer chillen en dus ook blowen met een vriendin. Dag daarna weer microdoseren en tot en met vrijdag even goed presteren voor school. Dit ritme werkt wel goed voor me, denk ik.

Dag 8 niks (16-03)

Opstaan ging wat moeizamer, maar ben ook pas om 4 in slaap gevallen. Had wel een leuke chill avond in mijn eentje, dus geen probleem. Sochtends wel minder actief dan andere dagen, maar wel zin in de dag. Had me wel voorgenomen om voorbereidingen te doen voor schoolopdrachten, maar dit zie ik niet gebeuren vandaag. Straks weer lekker afspreken.

Afgesproken en lekker veel jointjes gerookt, was leuk!

Toen ik weer thuis was heb ik later op de avond een microdosering genomen; ik was benieuwd naar wat voor verschil dit met zich mee zou brengen. Ik was lekker moe, maar dit kwam ook natuurlijk door het blowen.

Dag 9 niks (17-03)

Opstaan ging moeizaam en had ook geen zin in de dag. Nu om 2 uur smiddags en in de tussentijd niks gedaan te hebben, heb ik dit nog steeds niet. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met het blowen gisteren. Misschien had ik toch beter deze ochtend een microdosering kunnen nemen, in plaats van de avond ervoor. Eigenlijk voel ik me zo lui dat ik niet echt verwacht dat deze dag nog ten goede gaat veranderen. Ik zie mezelf vandaag niet mijn best doen voor school of gezonde activiteiten als sporten. Dit gevoel zorgt ervoor dat ik ook meer neig naar het kopen van een 5je wiet. Het is niet zozeer een craving waarin ik me gestresst voel over het niet blowen, maar meer een manier om deze "verloren dag" tenminste wat fijner te maken. Ik twijfel om toe te geven aan dit gevoel en morgenochtend alsnog een microdosering te nemen en vanaf dan weer goed bezig te zijn.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Klinkt goed!
Zoals je al merkt,blowen en microdosis op dezelfde dag gaat niet samen. Inderdaad gewoon de draad weer oppakken.
Merk je het effect van alcohol? Als in negatief (moe etc, of korter effect van je MD)
Ik lees dat je met microdoseren je goed voelt met veel energie. Dat verdwijnt na je sixpack(en blowen)

Een extra microdosis zou ik eerder eind middag aanraden. Zonder wiet en drank. Het geeft je ook een extra boost de dag erna.

Laatst bewerkt:

Sw99

Newbie
Klinkt goed!
Zoals je al merkt,blowen en microdosis op dezelfde dag gaat niet samen. Inderdaad gewoon de draad weer oppakken.
Merk je het effect van alcohol? Als in negatief (moe etc, of korter effect van je MD)
Ik lees dat je met microdoseren je goed voelt met veel energie. Dat verdwijnt na je sixpack(en blowen)

Een extra microdosis zou ik eerder eind middag aanraden. Zonder wiet en drank. Het geeft je ook een extra boost de dag erna.
Ik denk dat het vooral komt door het blowen, aangezien dat me me nog meer de volgende dag beïnvloed dan alcohol (als ik veel blow of stoned naar bed ga). Alcohol (niet zoveel dat ik dronken word) kan me misschien wat vermoeider wakker laten worden, maar heeft naar mijn gevoel minder effect op mijn beslissingen op de volgende dag. Bij blowen ben ik de dag erna nog wat traag, lui en passief, waardoor ik sneller geneigd ben om ongezonde keuzes te maken.

Ik denk dat ik volgende keer in zo'n geval inderdaad een extra dosering zou nemen. Nu heb ik toch gekozen voor een 5je wiet, en voel me daar nu ook niet slecht over, maarja ben ook stoned haha

GHBismijnietdebaas

Belezen gebruiker
Versterkt wat precies en heb je eigenlijk wel de vorige berichten gelezen? Ik heb daarin erg uitgebreid mijn ervaringen gedeeld.
Ah je blowed al niet meer, maar je gebruikt wel iets anders, niet dat t een schadelijk iets is. Maar je moet je high uit bijv iets goeds voor de samenleving doen, vrijwilligers werk, boodschapjes voor een ouder iemand met corona etc.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan