• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Truffels: nachtmerrie

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Avoicc

Belezen gebruiker
Hoi,

De enige drugs die ik tot nu toe heb gebruikt zijn xtc, wiet, hasj. Laatste x dat ik iets had gebruikt was maanden geleden. Met mijn stomme kop heb ik zonder onderzoek te doen naar de effecten, kans op een badtrip en setting 15 gram mexicana truffels gekocht. Ik wist alleen (door de smartshop medewerker) dat dit een lichte soort is.

13:00 Ik neem alle truffels in (best lekker, behalve de vieze nasmaak).

13:30 ik begin heel actief te worden en alles vervormt. Ik kijk naar mijzelf in de spiegel en zie dat mijn hoofd golvend is. Ik moet spontaan lachen omdat ik er uitzie als de duivel in de spiegel. Ik krijg ook echt het gevoel dat ik de duivel was. Tot nu toe was de trip (raar maar waar) heerlijk!

14:00 ik trip helemaal. Liedje van eminem opgezet en helemaal losgegaan in mijn eentje, terwijl ik totaal géén danser ben.

14:30 ik moet 17:00 naar mijn ouders en door die gedachte raakte ik in paniek. Ik ging even naar de balkon en hallucineerde daar dat de buren in het gebouw tegenover mij beiden naar mij zaten te kijken met een blik van 'wij houden je in de gaten'. Ik wist wel dat dit allemaal door de trip kwam en probeerde de angst te negeren. Toen hoorde ik opeens een hond blaffen op het balkon (ik heb geen huisdieren!) en een klein hondje dat achter mij aan ging rennen. Ik maakte rondjes om er van af te komen en rende naar binnen en deed de deur van het balkon op slot. Ik ging naar de andere kant van mijn woning en zag daar ook allemaal buren met een 'wij houden je in de gaten' blik naar mij kijken. Ik ging in de woonkamer liggen en mijn ogen sluiten om te slapen (dom!). Ik hallucineerde nog erger met mijn ogen gesloten! Ik hoorde allemaal mensen buiten mijn woning op straat heel hard tegen mij schreeuwen. Ik was me er wel van bewust dat het door de truffels kwam en probeerde het dus te negeren. Ik keek de hele tijd in angst op mijn telefoon maar merkte dat de tijd amper vooruit ging, terwijl ik echt voor mijn gevoel uren met mijn ogen gesloten lag. Elke keer dat ik mijn ogen opende haalde ik adem, want ik merkte dat ik vergat om te ademen. De stemmen, geluid van buren en mensen op straat werden allemaal erger en intenser.

15:30 Ik was helemaal de draad kwijt. Ik heb rondjes gelopen in huis en heb stiekem naar buiten en het balkon gekeken om te kijken of ik nog in de gaten werd gehouden. Ik voelde dat er iemand bij mij was maar ik weet niet wie/wat. Ik was in de hel.

16:00 ik ging een uur eerder naar mijn ouders omdat ik dacht dat frisse lucht goed was voor me (dom!). Ik herinner me nog dat ik op de scooter ben gestapt bij iemand waarvan ik dacht dat het mijn neef was (blijkbaar was hij het niet!) en hij heeft me supersnel naar een plekje gebracht vanwaar ik weer ging lopen naar het huis van mijn ouders. Ik weet nog steeds niet wie mij gebracht heeft. Toen ik begon te lopen zag ik dat heel veel mensen op mij afliepen. Omdat ik dacht dat het door de truffels kwam, sprong ik niet opzij en bleef ik rechtdoor lopen. De mensen keken bij allemaal met een enge blik aan van 'wij komen je halen'. Ik stond voor de brug die open was. Er waren twee hele grote mannen (leken wel reuzen) die aan het praten waren met elkaar. 1 van de mannen zei tegen de ander ''ik heb hem een stoot gegeven'' en schreeuwde een stuk of 7/8 keer steeds ''gegeven'' op een hardere manier. Ik wist dat dit waarschijnlijk ook door de truffels kwam en probeerde het te negeren. Ik moest drukke kruispunten overstekenen en was helemaal de klus kwijt. Ik zag overal ME-busjes en politieagenten op fietsen die mij ook een blik gaven van 'wij houden je in de gaten'. Bij het oversteken op drukke kruispunten wist ik totaal niet meer waar ik was. Ik had het gevoel dat ik dacht dat ik aan het lopen was, maar dat ik in feite in een ambulance was terwijl ik het niet door had. Ik dacht dat een ambulance mij vooruit bracht terwijl ik dacht dat ik aan het lopen was. Het leek gewoon alsof ik zelf in een andere dimensie aan het leven was. Toen ik kruispunten ging oversteken zag ik de hele wereld opeens scheef worden en vervagen. Ik heb gewoon zonder te kijken als een zombie overgestoken omdat ik dacht dat ik me inbeeldde dat er auto's waren (dom!). Dit was niet het geval maar de auto's stopten blijkbaar wel voor mij.

16:45 Ik ben bij mijn ouders gekomen en hoor ze praten en ik probeer zo normaal mogelijk te doen. Ik ga direct douchen en vertel ze dat ik in mijn oude kamer ga slapen omdat ik wil rusten. In bed, elke keer dat ik mijn ogen sluit, trip ik weer. Ook wanneer mijn ogen open zijn. Ik ben nog steeds in de war of ik wel echt in mijn eigen bed lig en mijn ouders niks weten, of dat ik misschien in het ziekenhuis ben en me inbeeld dat ik thuis ben. Blijkbaar was ik wel gewoon thuis. Ik heb tot ongeveer 18:00 gestruggled met mijn trip.

18:00 de trip begon te verminderen en ik kreeg weer enigszins grip op de realiteit.

20:00 de effecten waren helemaal weg en ik was gerust.

Ik denk dat deze omstandigheden voor een bad trip hebben gezorgd:
- Ik heb een anti sociale persoonlijkheidsstoornis (psychopathie)
- Ik ben extreem gevoelig voor prikkels en hoor zonder truffels zelfs mensen op straat praten.
- Ik heb truffels ingenomen terwijl ik wist dat ik naar mijn ouders op visite zou gaan. Ik dacht dat de trip dan al over zou zijn.
- Ik heb niet gelet op de omstandigheden (set, setting etc.)

Ik denk dat truffels niet echt iets voor mij zijn.

Nasch

Belezen gebruiker
Oei, klinkt als een zwaar tripje inderdaad.

Truffeltrips duren gemiddeld zo'n 4 - 6 uur, dus ik snap dat je op een gegeven moment met het bezoekje aan je ouders in de maag zat en die gedachte vervolgens is omgeslagen in de angst dat anderen iets aan je zouden merken toen het einde voorlopig nog niet in zicht leek.

Psilocybine zorgt ervoor dat er meer verbindingen in de hersenen worden gemaakt, waardoor je beleving wordt vergroot en je alles intenser meemaakt.

Ik hoop dat je inmiddels wat van de schrik bekomen bent!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dit klinkt wel heel extreem!!

Het lijkt wel of je wanen had. Normaal zie je echt niet zomaar dingen die er echt niet zijn op psilocybine, zoals dat hondje. Enkel (soms extreme) vervormingen, kleuren, overlays van patronen.

Ik denk dat het inderdaad niet voor jou is...

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Het lijkt wel of je wanen had. Normaal zie je echt niet zomaar dingen die er echt niet zijn op psilocybine, zoals dat hondje. Enkel (soms extreme) vervormingen, kleuren, overlays van patronen.

Duidelijk paranoïde wanen ja.

Moet zeggen dat ik dat zware hallucineren ook wel bijzonder vind aan dit report. Ook al zijn het ‘hallucinogenen’, normaal ga je niet op deze manier hallucineren van psychedelica.

Verder klinkt het echt als een extreem nare achterdochtige trip. @Avoicc waarom denk je dat je antisociale persoonlijkheidsstoornis een rol gespeeld heeft? Gewoon nieuwsgierig, vind het wel interessant dat je dit opmerkt.

Het lijkt erop dat dit inderdaad niet jouw type middelen zijn, maar de set en setting waren zoals je zelf al zegt ook allesbehalve optimaal.

Dirkjan

Badass junkie
Ik heb truffels ingenomen terwijl ik wist dat ik naar mijn ouders op visite zou gaan. Ik dacht dat de trip dan al over zou zijn.
Oef. Dat was een luide alarmbel om niet te gaan trippen. Alsof je een T-shirt uit je wasmand vist, eraan ruikt en denkt: “dit kan ik nog wel een keertje aantrekken”. Je denkt dat het kan maar het kan dus niet.

Gewoon lekker trippen zonder spanningen en afspraken. Dan wordt het een stuk leuker.

whitesugar

Badass junkie
Jeetje heftig! Ik heb zelf nog nooit truffels gedaan maar wil het binnenkort nog wel een keer gaan doen.

Denk dat het verstandig is voortaan de volgende dag niks te plannen. Als ik zelf andere drugs neem kan ik al best stressen als ik de volgende dag iets heb...

MetalGuy

Badass junkie
Klinkt als een bad trip haast...

Probeer anders eens het een volgende keer als je écht zeker bent van dat je géén afspraken hebt staan. Het komt op mij over dat, omdat je je nog bedacht dat je nog naar je ouders moest de trip zo was gaan verlopen. Goed je agenda bijhouden is het halve werk.

Als het dan nóg zo is, dan zijn truffels inderdaad niets voor jou!

mitchieee

Bewuste gebruiker
Bij trip middelen is het belangerijk je zelf goed in te lezen, trip reports lezen van deze drug, en je zelf klaar maken.
Mischien zou het een leuke trip kunnen woorden in de toekomst want het begin vond je leuk als je je goed voorbereid heb, en een vrije dag, het is ook gewoon naar om trippend naar je ouders te moeten, je snap er niks meer van

Als je beetje in paniek raak, doe oortjes in leuke muziek en dan raak ik altijd weer helemaal zen en ga je mee met de muziek

HappyMind

Bewuste gebruiker
Bij trip middelen is het belangerijk je zelf goed in te lezen, trip reports lezen van deze drug, en je zelf klaar maken.
Mischien zou het een leuke trip kunnen woorden in de toekomst want het begin vond je leuk als je je goed voorbereid heb, en een vrije dag, het is ook gewoon naar om trippend naar je ouders te moeten, je snap er niks meer van

Als je beetje in paniek raak, doe oortjes in leuke muziek en dan raak ik altijd weer helemaal zen en ga je mee met de muziek
Of doe een dansje 😜

Avoicc

Belezen gebruiker
Duidelijk paranoïde wanen ja.

Moet zeggen dat ik dat zware hallucineren ook wel bijzonder vind aan dit report. Ook al zijn het ‘hallucinogenen’, normaal ga je niet op deze manier hallucineren van psychedelica.

Verder klinkt het echt als een extreem nare achterdochtige trip. @Avoicc waarom denk je dat je antisociale persoonlijkheidsstoornis een rol gespeeld heeft? Gewoon nieuwsgierig, vind het wel interessant dat je dit opmerkt.

Het lijkt erop dat dit inderdaad niet jouw type middelen zijn, maar de set en setting waren zoals je zelf al zegt ook allesbehalve optimaal.
Ja het enige wat mij heeft weerhouden van het feit dat mij iets ergs is overkomen, is volgens mij dat ik gewoon wel zeker wist dat het allemaal door de truffels kwam. Het was like: Ik zie mijn buren mij allemaal aankijken, maar ik weet dat ze niet echt kijken (of met de intentie die ik dacht).

Wat betreft ASPS: ik had gelezen dat truffels niet echt ideaal zijn voor personen met een depressie of persoonlijkheidsstoornissen. Bij mij is er sowieso al een draadje los in de hersenen, dus misschien dat truffels dit hebben versterkt? Ik heb eigenlijk geen idee.

Avoicc

Belezen gebruiker
Of doe een dansje 😜
ahhaahah ik ging eerst echt hard op Eminem Lose yourself en nadat de goodtrip dus overging in de badtrip probeerde ik het weer, maar toen had muziek echt geen effect op me, ik kon mijn gedachten niet afleiden van de paranoide gedachten.

Avoicc

Belezen gebruiker
Klinkt als een bad trip haast...

Probeer anders eens het een volgende keer als je écht zeker bent van dat je géén afspraken hebt staan. Het komt op mij over dat, omdat je je nog bedacht dat je nog naar je ouders moest de trip zo was gaan verlopen. Goed je agenda bijhouden is het halve werk.

Als het dan nóg zo is, dan zijn truffels inderdaad niets voor jou!
Ja al met al (heel erg raar dat ik dit zeg nu) denk ik dat ik het toch nog een keer ga doen. Ik wil gewoon die goodtrip aan het begin hebben. Ik ga denk ik gewoon naar het bos ofzo, een setting wat niet vor een badtrip zorgt.

Avoicc

Belezen gebruiker
Jeetje heftig! Ik heb zelf nog nooit truffels gedaan maar wil het binnenkort nog wel een keer gaan doen.

Denk dat het verstandig is voortaan de volgende dag niks te plannen. Als ik zelf andere drugs neem kan ik al best stressen als ik de volgende dag iets heb...
De goodtrip is het echt waard!

De badtrip moet je echt vermijden; ik zou echt helemaal geen afspraken inplannen en uberhaupt je telefoon uitzetten. Ik stresste ook om de gedachten dat ik als een malloot zat te whatsappen en dat het te merken was via mijn berichten.

Avoicc

Belezen gebruiker
Bizar dat je zo extreem op 15gr reageert. Klinkt niet erg fijn.
idd. Ik heb het nooit gebruikt, maar ben wel gewoon een man van 22 jaar, 185cm en 100kg. Nog gelet op het feit dat het 'zwakke' truffels zijn, hebben die andere factoren denk ik ook een enorm grote invloed gehad.

Avoicc

Belezen gebruiker

Ik denk dat ik naast ASPS misschien ook wel een of andere stoornis heb, zoals een lichte vorm van schizofrenie waarbij ik zonder truffels totaal geen last van heb.

Rivalrie

Badass junkie
idd. Ik heb het nooit gebruikt, maar ben wel gewoon een man van 22 jaar, 185cm en 100kg. Nog gelet op het feit dat het 'zwakke' truffels zijn, hebben die andere factoren denk ik ook een enorm grote invloed gehad.
Mexicana ervaar ik juist als de sterkse. Ik heb al vaker truffels gedaan en verschillende geprobeerd.

Avoicc

Belezen gebruiker
Oei, klinkt als een zwaar tripje inderdaad.

Truffeltrips duren gemiddeld zo'n 4 - 6 uur, dus ik snap dat je op een gegeven moment met het bezoekje aan je ouders in de maag zat en die gedachte vervolgens is omgeslagen in de angst dat anderen iets aan je zouden merken toen het einde voorlopig nog niet in zicht leek.

Psilocybine zorgt ervoor dat er meer verbindingen in de hersenen worden gemaakt, waardoor je beleving wordt vergroot en je alles intenser meemaakt.

Ik hoop dat je inmiddels wat van de schrik bekomen bent!
Ja! Achteraf gezien was het wel een intense ervaring, ben blij dat ik het heelhuids heb overleefd (zo in het verkeer ook). Maar ja, dit gebeurt er dus als je eerst doet en achteraf pas denkt aan de setting etc.:laughing:

Avoicc

Belezen gebruiker
Mexicana ervaar ik juist als de sterkse. Ik heb al vaker truffels gedaan en verschillende geprobeerd.

Ohw, ik zou het echt niet weten. Ik kan het niet vergelijken met andere truffels, maar ik hoop over een paar maanden (heb het nu echt te druk voor truffels) een good tripreport te kunnen schrijven over truffels. Welke truffels ervaar jij als zwak?

Rivalrie

Badass junkie
Ohw, ik zou het echt niet weten. Ik kan het niet vergelijken met andere truffels, maar ik hoop over een paar maanden (heb het nu echt te druk voor truffels) een good tripreport te kunnen schrijven over truffels. Welke truffels ervaar jij als zwak?
De truffels die door shops als sterkste omschreven worden. Heel apart....

Avoicc

Belezen gebruiker

Trouwens, zorg er echt van te voren voor dat de films & muziek je in een good mood gaan brengen.

Mijn favo liedje, Eminem (Lose yourself), was tijdens een badtrip echt de hel. Ook was ik south park aan het kijken (naar de aflevering waarin Cartman schaamhaar koopt van een ouderejaars en hem daarna zijn overleden ouders voert, vet grappig eigenlijk) maar die specifieke aflevering kan wel is een negatieve invloed hebben gehad. Ook was ik in een benauwde, warme en kleine omgeving (ik leef niet zo groot) wat bijgedragen kan hebben aan de badtrip.

Zo achteraf gezien lijkt het wel alsof ik alle omstandigheden die een badtrip kunnen veroorzaken heb gedaan...

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Ik denk dat ik naast ASPS misschien ook wel een of andere stoornis heb, zoals een lichte vorm van schizofrenie waarbij ik zonder truffels totaal geen last van heb.
Waarom denk je dat?
En heb je een diagnose gekregen van je ASPS of ben je er zelf achter gekomen?

Veel medicatie voor deze stoornissen gaan niet samen met trippen. Daar kan ook de oorzaak liggen.

Om tijdens het trippen jezelf niet te verliezen in je bad trip moeten al je stofjes in je brein genoeg verankerd zijn. Bij sommige stoornissen heb je niet genoeg of te zwakke ankertjes en dan kan een trip dus omslaan naar hallucinaties en psychotische waarnemingen.

De medicatie moet je zien als kunstmatige ankers. En je tripmiddel als de ultieme ankerkillers. De truffels zorgen dat je medicatie niet meer werkt en heeft teveel vrij spel gekregen.

Enfin als iemand mij kan volgen.

Heb je meer ervaring met drugs?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

De badtrip moet je echt vermijden; ik zou echt helemaal geen afspraken inplannen en uberhaupt je telefoon uitzetten. Ik stresste ook om de gedachten dat ik als een malloot zat te whatsappen en dat het te merken was via mijn berichten.
Precies, telefoon hoort eigenlijk off limits te zijn tijdens trippen. Al genoeg van die gekte in het dagelijks leven, nu even 5/6 uurtjes niet.

Avoicc

Belezen gebruiker
Waarom denk je dat?
En heb je een diagnose gekregen van je ASPS of ben je er zelf achter gekomen?

Veel medicatie voor deze stoornissen gaan niet samen met trippen. Daar kan ook de oorzaak liggen.

Om tijdens het trippen jezelf niet te verliezen in je bad trip moeten al je stofjes in je brein genoeg verankerd zijn. Bij sommige stoornissen heb je niet genoeg of te zwakke ankertjes en dan kan een trip dus omslaan naar hallucinaties en psychotische waarnemingen.

De medicatie moet je zien als kunstmatige ankers. En je tripmiddel als de ultieme ankerkillers. De truffels zorgen dat je medicatie niet meer werkt en heeft teveel vrij spel gekregen.

Enfin als iemand mij kan volgen.

Heb je meer ervaring met drugs?

hahhaha ik kan je volgen, don't worry.

Ik ben een paar jaar geleden gediagnosticeerd met ASPS & slik er geen medicijnen voor, ze stelden wel antidepressiva voor maar ik vond dat te zwaar voor een simpele ASPS en hoorde dat je erdoor in een zombie verandert ofzo, idk wil het niet.

In mijn hersenen zijn er sowieso wel een paar ankertjes te los en het kan zo zijn dat de truffels dat hebben versterkt. Alleen hoort er voor zover ik weet geen wanen en psychoses bij ASPS, dus ik vermoed dat ik misschien naast ASPS ook wat anders heb.

Meer ervaring met drugs: roken en drinken tel ik niet mee, maar ik slik regelmatig ritalin voor mijn studie, blow een paar keer per jaar (echt heel weinig), een spacecakeje doe ik ook een paar keer per jaar, heb 2x xtc gebruikt (wel al 5 jaar geleden ongeveer). Heb nog nooit een badtrip gehad (voor zover ik me herinner).

whitesugar

Badass junkie
Trouwens, zorg er echt van te voren voor dat de films & muziek je in een good mood gaan brengen.

Mijn favo liedje, Eminem (Lose yourself), was tijdens een badtrip echt de hel. Ook was ik south park aan het kijken (naar de aflevering waarin Cartman schaamhaar koopt van een ouderejaars en hem daarna zijn overleden ouders voert, vet grappig eigenlijk) maar die specifieke aflevering kan wel is een negatieve invloed hebben gehad. Ook was ik in een benauwde, warme en kleine omgeving (ik leef niet zo groot) wat bijgedragen kan hebben aan de badtrip.

Zo achteraf gezien lijkt het wel alsof ik alle omstandigheden die een badtrip kunnen veroorzaken heb gedaan...

Bedankt voor de tip. Bij 2cb heb ik psytrance geluisterd en daar tripte ik goed op haha.

whitesugar

Badass junkie

Oow, ik heb bij 2cb geen problemen gehad met whatsappen maar mosschien dat dat bij truffels anders is. Heb de telefoon ook niet veel gebruikt hoor.

MetalGuy

Badass junkie
Ja al met al (heel erg raar dat ik dit zeg nu) denk ik dat ik het toch nog een keer ga doen. Ik wil gewoon die goodtrip aan het begin hebben. Ik ga denk ik gewoon naar het bos ofzo, een setting wat niet vor een badtrip zorgt.
Het bos is een geweldige plek voor truffels inderdaad. Maar zorg er iig voor dat je geen enkele afspraak hebt die dag. Een goeie tripsitter is ook aan te raden. Die houdt een oogje in het zeil voor als het wél verkeerd gaat.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan