• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Truffels - Op de boerderij en in het bos.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Kipcorn

Belezen gebruiker
Wie: Ik, B en V
Waar: Eerst bij B op de boerderij, daarna het bos.
Wat: Één doosje dragons dynamite per persoon en later een pure wiet joint.

Einde van de middag had ik afgesproken met V. Ik had hem al lang niet gezien omdat hij in het buitenland woont. Hij is een tijdje in Nederland nu en we hadden van tevoren besloten te meeten en ook truffels te gaan gebruiken. Eerst gingen we wat eten in de stad en daarna langs de smartshop. We kochtten 3 doosjes Dragons Dynamite. Deze bevallen altijd prima. We maakten een praatje met de eigenaar van de smartshop en deze gaaf aan dat een pure wietjoint de trip erg kon versterken als deze begon uit te werken.

Een tijd later kwamen we aan bij B. B woont op een boerderij. B at nog even wat, we praatten even bij en besloten de truffels rond 1830 tot ons te nemen. Na ongeveer 20 minuten begonnen we allemaal klamme handjes te krijgen. We wisten hoe laat het was. Gauw nog even een lekkere YouTube afspeellijst klaarzetten met mooie visuals.

45 minuten na inname waren we alle 3 al best aan het trippen. Het sloeg best hard in. We hadden flink wat lol en moesten om van alles en nog wat lachen. Toen werd het even wat serieuzer voor mezelf. Ik ben een tijd terug van baan gewisseld en één van de voorwaarden van mijn nieuwe baan is dat ik een nieuwe auto mag uitzoeken. Die middag was ik wezen proefrijden in een aantal autos ( Waaronder een Polestar, mijn absolute droomauto ) en inmiddels is die auto besteld. Het besef dat ik die ochtend een auto van meer dan 50k had besteld kwam op de een of andere manier even binnen en dit kostte mij wat tijd om te verwerken. Ik was er constant in mijn hoofd mee bezig. "Heb ik die auto eigenlijk wel nodig?" en "Moet ik hier eigenlijk wel blij mee zijn"? waren de gedachten die ik even had. Dit bleef echt een tijdje in mijn hoofd cirkelen en kwam gedurende de trip ook steeds weer terug. Uiteindelijk kon ik het accepteren en was ik blij met mijn keuze.

We hadden een heerlijke playlist met fijne visuals op staan. Totdat B ineens een dom filmpje op YouTube opzette. Iets van StukTV ofzo? Dit was een echte moodkiller. Het ging over een spookhuis o.i.d. Het was een ingewikkeld verhaal. V en ik gaven aan dat we daar niet zo lekker op gingen en we gingen weer over tot fijne visuals met rustgevende muziek.

Het was nu ongeveer 1,5 uur geleden dat we de truffels ingenomen hadden. We besloten een stuk te gaan wandelen richting het bos. Dat was ongeveer 15 minuten lopen. B gaf aan dat hij wel wilde rijden, maar V en ik vonden dit echt het domste idee ooit en hebben hem daarvan afgepraat. We gingen lopen. Ik was inmiddels zo hevig aan het trippen dat ik mijn eigen jas niet meer herkende. Ik dacht dat ik een jas van de buurvrouw aan had, maar was uiteraard gewoon mijn eigen jas.

We moesten een klein stukje langs wat huizen heen en het was nog redelijk licht buiten. We werden alle drie een beetje ongemakkelijk omdat het lopen door de straat voelde alsof we enorm werden bekeken, haha. Ik gaf aan dat we ons masker op moeten zetten om "normaal" te lijken, hahaha. Telkens als B iets zei over hoe mooi de lucht was of hoe mooi de bomen eruit zagen zei ik tegen hem dat hij strak vooruit moest kijken en dat hij zijn masker op moest houden. "The show must go on". We lagen helemaal dubbel. Een grote poppenkast vonden we het maar. Alsof we in een kijkdoos zaten.

Eenmaal in het bos aangekomen, viel er een last van onze schouders. Wat een opluchting om op deze fijne plek te zijn. Het hele bos ademde en het voelde alsof we door een eindeloze tunnel van bladeren liepen. We hebben hier best even rondgelopen en ons verwonderd. In dit bos stond ook een landhuis met een tuin erom heen. In deze tuin stond een enorme dennenboom die echt enorm was. Het bladerdak kwam tot aan de grond en het had de vorm van een ei. Je kon eronder en de stammen en enorme wortels maakten indruk. Dit was echt prachtig. We kwamen in een soort fase waarin we begonnen te knuffelen met de boom en enorm verwonderd waren over het sterke hout.

Ineens kwam ik erachter dat ik mijn telefoon was vergeten bij B. Dit zorgde bij mij even voor wat paniek en ik wilde eigenlijk meteen terug. Achteraf snap ik niet echt waar deze paniek vandaan kwam. Ik had juist mijn telefoon weg gelegd voor de trip begon, maar ik had ineens het idee dat ik een gemiste oproep had. We gingen weer terug en ik was even wat meer terug getrokken. Had ook het idee dat we uren weg waren. Dit was achteraf maar iets meer dan een uurtje. Het was inmiddels ook donker en we moesten weer door de woonwijk. Dit was wel weer even lachen en omdat het donker was minder ongemakkelijk. We vonden nu dat alle huizen kijkdozen waren, en ook auto's die voorbij reden noemden we "Mini-kijkdozen".

Eenmaal thuis aangekomen waren we weer heerlijk chill. Ik merkte dat de truffels uit begonnen te werken en stelde voor om de pure wiet joint buiten op te steken. Hier werd het een beetje vaag allemaal. V nam als eerste 2 hijsen en gaf hem aan mij. Hij plofte neer en zei dat hij zich enorm raar voelde. We rookten de joint op V wilde nu echt naar binnen. Hij keek nogal raar uit zijn ogen en B en ik maakten ons zorgen.

V ging zitten op de bank en zei ineens tegen B: "Hou je bek man" en "Laat me met rust". Hij keek heel raar uit zijn ogen en lag in foetus houding op de bank. B en ik, beiden ook inmiddels zwaar trippend door de pure wiet joint wisten niet echt wat te doen en maakten ons echt zorgen. V keek best verwilderd om zich heen, keek ons aan en zei onze namen. Hij leek in een soort cirkel te zitten waarin hij steeds exact de zelfde bewegingen maakte en ook hetzelfde zei. Hij keek ook heel raar uit zijn ogen en staarde B en mij soms minuten lang aan. Daarna zei hij steeds: "Ik ben weer geland", "Wat voel ik me fijn" en dingen als "Wat is dit?" en "Wat gebeurd er?".

B en ik waren inmiddels paraat en ongerust en probeerden V te kalmeren met wat drinken, fijne kussens en dekens en gaven hem even zijn eigen rustige plekje. V heeft ongeveer een uur stil gelegen terwijl hij soms wat brabbelde en ons af en toe aanraakte. Dit was best heftig.

Ook ik was inmiddels hard aan het trippen na het roken van de pure wiet joint en merkte dat ik ook in cirkels begon te denken. Ik kon mezelf wel heerlijk overgeven aan mijn gedachten en de visuals die ik had. Ik mistte mijn vriendin heel erg ( Ik sliep bij B op de boerderij ), en besefte steeds hoe blij ik met haar ben en ook hoe fijn we het samen hadden. Ik kreeg hier een enorm fijn gevoel door.

Ineens stond V weer op en gaf aan dat hij geen idee had wat er zojuist gebeurd was. Hij was een beetje geschrokken van de hele situatie ook. Ik heb hem gezegd dat het goed is gegaan en aangegeven dat we maar gingen slapen. Hij was het hiermee eens. We praatten nog heel even na en ik ging naar bed. Heerlijk geslapen!

Conclusie
Ik was erg onder de indruk van het effect van de pure wiet joint. De trip kwam echt 3x zo hard terug. Ben wel echt geschrokken van het gedrag van V. Hij gaf de volgende ochtend aan dat hij in een soort gedachtencirkel zat en dat hij steeds hetzelfde moment opnieuw beleefde. Hij vond het daarbij wel chill dat hij tussen ons in zat. Dit gaf hem rust en hij voelde zich beschermd in deze rare situatie. Zelf had ik na het roken van de pure wietjoint ook een soort gedachtencirkel. Steeds als B iets tegen mij zei gingen die woorden rond in mijn hoofd en kon ik er moeilijk antwoord op geven. Ons gesprek ging dan in mijn hoofd verder.

Ook de aanschaf van de nieuwe auto kwam steeds terug. Ik had constant de vraag of de aankoop niet overbodig was. Uiteindelijk was er een soort acceptatie en trots.

Het meest heb ik genoten van het bos. Truffels in de natuur blijft prachtig. Vooral wanneer het schemert en je loopt door een glooiend landschap. Het bos was mooi verlicht met allemaal strengen met gloeilampen en had ook veel open plekken en mooie tuinen erom heen.

Mooi report inderdaad!

Volgens mij zat V in een "loop". Jullie hebben hem volgens mij super geholpen door hem gerust te stellen en bij hem te blijven.
Ik heb het zelf ook wel eens meegemaakt. Wat bij mij helpt is van omgeving veranderen (andere ruimte of plek) en dingen doen die me vrolijk maken en aan andere dingen doen denken. Mijn favoriete muziek opzetten, bewegen en iets lekkers eten of drinken etc..

Laatst bewerkt:

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Mooi report! Maar die gap vd smartshop had beter een paar extra bakkies truffels kunnen verkopen om jullie trips te verlengen. Zo onvoorspelbaar, wiet in de staart van een trip...

Kipcorn

Belezen gebruiker
Mooi report inderdaad!

Volgens mij zat V in een "loop". Jullie hebben hem volgens mij super geholpen door hem gerust te stellen en bij hem te blijven.
Ik heb het zelf ook wel eens meegemaakt. Wat bij mij helpt is van omgeving veranderen (andere ruimte of plek) en dingen doen die me vrolijk maken en aan andere dingen doen denken. Mijn favoriete muziek opzetten, bewegen en iets lekkers eten of drinken etc..
Ja is voor mij ook herkenbaar. Maar heb het nooit zo erg als hem gehad. Hij trok echt enorm rare gezichten, deed spastisch met z’n lichaam en kraamde echt onzin uit.

B en ik waren ook enorm vaag dus het zorgde best voor wat stress.

Kipcorn

Belezen gebruiker
Mooi report! Maar die gap vd smartshop had beter een paar extra bakkies truffels kunnen verkopen om jullie trips te verlengen. Zo onvoorspelbaar, wiet in de staart van een trip...
Haha ja, inderdaad. Bij mij zorgde het wel voor extra vaagheid en wat nieuwe inzichten maar het verschilde nogal per persoon.

Ik sprak V vanmiddag nog en hij gaf aan dat het voor hem voelde alsof hij dood ging. Best heftig. Hij kon er nu wel omlachen, maar op het moment zelf was het wel even struggelen..

Boyman

Belezen gebruiker
Mooi report! Leuk om te lezen. Kan me voorstellen dat V zijn gedrag eng was om mee te maken. Ik denk dat jullie er goed mee om zijn gegaan. Hoewel inderdaad een andere omgeving ook wel positief had kunnen bijdragen. Thought loops kunnen echt naar zijn als je er zelf in zit 😅

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan