Truffels werkten niet (al 2x) - (en LSD wel!)

Worldherbals - Online smartshop and headshop
Hallo mede psychonauten,

Ik ben in de war. Snap er helemaal niets van. Volgende is het geval:

Ik heb gisteren truffels geprobeerd: 7,5 gram dragons dynamite, 7,5 gram hawaiian nog iets. Beide soorten die sterk zouden moeten zijn. Ik merkte er echt bijna niets van. Mijn broertje (die zelfde dosis van beide had genomen) merkte er WEL iets van, heel sterk zelfs.

Een aantal maanden terug hadden mijn broertje en ik ook truffels gekocht, en toen merkten we er allebei weinig tot niets van. Toen hadden we ook 1,5 uur van tevoren nog gegeten, dus daar weet ik het toen maar aan.

Dit keer had ik 3 uur van tevoren vrij uitgebreid gegeten, en 1,5 uur van tevoren ook nog wel even een ei gegeten. Mijn broertje had zelfs 15 min ofzo voor het innemen nog een paar amandelen gegeten.

Ik vind het dus ZO lastig inschatten of het misschien komt doordat mijn maag niet nuchter/leeg genoeg was.

Een paar uur na inname ging ik wel vaag dingen zien, zoals heeeel lichtjes van die structuurrastertjes over de vloer. En als ik buiten naar de wolken keek zag ik ook wat figuurtjes. Maar het was steeds heel lichtjes en als ik weg had gekeken en weer terug, was het er ook niet meteen weer. Toen ik later een jointje opstak, leek dat wel iets meer visuele gewaarwordingen te genereren. Wat ik best gek vind, want van alleen hasj of wiet krijg ik dat normaliter nooit.

Ook heb ik 2x LSD gedaan en 1x ayahuasca en dat werkte beide wél. Let wel: LSD had ik een grote hoeveelheid van nodig, en bij de ayahuasca kwam ik ook niet heel 'diep'. Niet het hele universum zien enzo... wel dat ik een 'lsd achtige omgeving' zag.

Ik las al eens eerder dat je 'immuun' kunt zijn voor truffels of iets dergelijks?

Of kan het misschien zo zijn dat het in mijn geval gewoon SUPER belangrijk is dat ik LANG van tevoren niets heb gegeten? Waarom is het eigenlijk zo dat je een nuchtere maag moet hebben voor truffels? Is dat omdat je anders gaat braken? Of is het (ook) omdat het anders gewoon niet werkt?

Het roept bij mij nog een andere vraag op: toen ik ooit aan een ayahuascaceremonie meedeed, viel mij op dat de begeleiders ook ayahuasca dronken. Nou doen zij dat natuurlijk supervaak, maar ik weet wel dat ik me afvroeg: 'oke, zij moeten er voor ons kunnen zijn, dus zij kunnen nooit in hun eentje eens lekker het universum in schieten ofzo'. Zij waren heel helder aanwezig, maar ook wel duidelijk een beetje onder invloed.

Tijdens de trip samen met mijn broertje, was het wel zo dat hij al gauw erg expliciet was over de heftigheid van de trip, maakte veel geluid, was veel aan het klagen over zijn leven enzo... Ik was er veel voor hem. Het lukte me ook niet goed om me op mijn eigen sensaties te richten. En het leek er ook wel op dat er steeds meer visuals kwamen als hij (even grof gezegd) z'n mond hield en/of gewoon rustig was. Dan ging ik nl bijv liggen, of buiten zitten en naar de wolken kijken... Ik had ook eigenlijk best wel steeds het gevoel van 'man! hou eens op met zeuren! ga leven, hier en nu. Ga ergens anders staan zaniken'. Terwijl ik ergens ook iets had van 'oke, dit is zijn proces, heeft ie wss nodig... en t lijkt erop alsof ik hem erin kan helpen nu (hij gaf later ook aan dat ik hem erg had geholpen, juist ook op momenten dat ik idd mijn hand op zn buik legde en dingen zei als 'waar ben je? kom, hier, voel, nu')', maar voor MIJ was het niet fijn. Al voelde ik me op momenten een soort sjamaan in het helpen van hem, en ging ik me langzaam afvragen of dit niet 1 van die verrassingen van het leven is... waarin je dénkt te weten wat je wil (in mijn geval: veel visuals, en eigen ervaringen, die over míj gaan), maar dat je pad eigenlijk anders is.

Goed. Heel verhaal. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die iets zinnigs hierover kunnen zeggen tegen me.
Op het einde wijdde ik natuurlijk uit, en als er iemand is die daar iets op wil zeggen is dat ook zeer welkom :) Maar de primaire vraag is wel: hoe kan het toch dat die truffels geen tot weinig vat op mij krijgen.

Ow ja, misschien ook relevant: ik heb overgewicht. Zou ik daardoor wellicht standaard een hoge dosis nodig hebben?

Laatst bewerkt:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Je hebt dus 15 gram in totaal gehad, begrijp ik dat goed?

En het is ook niet dat ik NIETS merkte... ik werd wel een beetje warrig/chaotisch. En zag erg 'full HD', meer details dan normaal. En dus wel heel lichtjes af en toe structuurtjes (kwam in golven), die ik herken uit LSD trips, maar in de LSD trips waren ze gewoon 'in my face', en maakte het niets uit of ik wel zelf rustig was, of werd afgeleid. En dan waren de visuals ook duidelijker zichtbaar. En kon niet zo goed meer nadenken, zoals ik dat ook kan hebben als ik heb geblowd.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dan ben je er in ieder geval niet immuun voor, als je licht iets merkt.

Dat het effect dan als niet sterk genoeg wordt ervaren kan aan meerdere dingen liggen. Inderdaad misschien een niet compleet lege maag, of truffels die niet potent zijn (al lijkt me dat je dat kunt uitsluiten, aangezien je broertje wel goed tripte), of dat jij lichamelijk gewoon vrij ongevoelig bent voor deze stof.

Maar het kan ook een geestelijke oorzaak hebben. Dat je zegt dat als je lichte visuals zag en dan even wegkeek en dan weer terugkeek en dat ze dan weg waren is trouwens niet zo vreemd hoor. Dat heb ik ook vrij vaak als ik nog niet helemaal in de trip zit. En dat 'in de trip zitten' is dus wel een ding dat niet zozeer zo simpel is als de truffels eten en dat je dan in een trip zit.

Al voelde ik me op momenten een soort sjamaan in het helpen van hem, en ging ik me langzaam afvragen of dit niet 1 van die verrassingen van het leven is... waarin je dénkt te weten wat je wil (in mijn geval: veel visuals, en eigen ervaringen, die over míj gaan), maar dat je pad eigenlijk anders is.
Dit vind ik een mooie observatie en dit kan (mede) de reden zijn dat je trip niet echt loskwam. Trippen op truffels/paddo's kan soms heel anders gaan dan dat jij het in je hoofd had. Het storen aan iemand tijdens een trip kan een echte tripkiller zijn. Want hiermee bied je eigenlijk weerstand aan hoe de dingen zijn in het moment. Anderzijds kan iemand helpen vanuit een oprechte intentie dan ook weer een trip laten openbloeien. Jij had nu meer in je hoofd dat jij een fijne trip wou hebben en je broertje was hier voor jou een obstakel in. Het zijn dit soort dingen die een trip makkelijk kunnen tegenhouden.

Ik zou het als ik jou was gewoon nog eens proberen op dezelfde dosering en dan proberen wat meer te luisteren naar wat het moment van je vraagt. Als er weer iemand is die moeite ondervind met zijn trip en jij helpt hem/haar daarmee, dan kan dat heel goed ook jouw trip op een hele positieve manier open laten bloeien. En ondervindt je tripbuddy geen problemen, richt dan je aandacht volledig op hoe je ervaring dan wel is. Met name de aandacht geven aan je zintuiglijke waarneming kan je goed in de trip brengen. Als visuals verdwijnen als je wegkijkt, kun je daaruit opmaken dat je misschien te weinig aandacht aan je omgeving geeft. Kijk eens aandachtig naar je omgeving en wanneer zich lichte patronen beginnen te vormen, geef daar dan al je aandacht aan. Doe je dit, dan is het heel waarschijnlijk dat deze in jouw beleving veel intenser en duidelijker worden. Dit kan de trip echt in een stroomversnelling brengen. Het is allemaal een kwestie van volledig in het nu aanwezig zijn en je niet laten afleiden door gedachten die je uit het nu willen halen naar een situatie waarvan jij denkt dat deze beter is dan je werkelijke ervaring.

Het kan zomaar heel anders gaan een volgende keer. :)

Heej,

Fijn. Ik had op de een of andere manier niet zo'n 'diepzinnige' reactie verwacht. Dankjewel.
Ik vermoed inderdaad dat het minstens te maken kan hebben met mijn psychische weerstanden. Zeker omdat ik dus lichtjes dingen begon te zien als ik gewoon ontspande, en me inderdaad op mijn eigen sensaties richtte; op ontspannen sensaties, in plaats van op de 'sensatie' 'IK WIL IETS ANDERS'.

Begin deze ervaring ook langzaam te zien als 'een ervaring in het rijtje van mijn meditatie en bewustwording/ wakker worden-ervaringen'.

Maar... er bestaat dus zoiets als dat je lichaam (vrij) ongevoelig kan zijn voor de stof?
Ik vind het zo'n raar idee. Als in: niemand is toch ook ongevoelig voor bijvoorbeeld dopamine, serotonine, of... andere boeg: vuur, water...

Space Criminal

Bewuste gebruiker
Ik heb een beetje hetzelfde met truffels, de laatste 3x heb ik telkens rond de 20 gram gegeten. Telkens een ander soort. Ik doe het altijd met m'n vriendin en zei neemt er altijd 11gram van. Dus ik eet mijn 15gram bakje dan op plus die resterende 4 gram van haar.

Het verschil ten opzichte van vroeger, ik keer in mezelf en ga heel diep denken. Met ogen dicht kan ik wel visuals ervaren waarbij het bijna mogelijk lijkt om te communiceren met mijn lichaam op een ander level. Alsof de truffels mijn lichaam aan het analyseren zijn en een reparatie doen waar nodig... Ook helpen ze me onderwerpen aan te reiken die nodig zijn om over na te denken en te filesoferen over het leven. Geen idee hoe ik dit anders moet uitleggen.

Maar doe ik mijn ogen open dan is alles zoals het was. Vroeger ademde alles en veranderde de kleuren van de kamer in de kleuren van de tv. Dit effect is helemaal verdwenen. Het is alleen nog een meditatiemiddel en het mooie en magische is er een beetje vanaf.

Als ik truffels vergelijk met andere tripmiddelen... zodra ik 1 trek neem van dmt ziet de wereld er zo fantastisch mooi uit.. Echt wauw, ik zou wel uren willen verblijven in de eerste fase van dmt. Waarin bewustzijn van de huidige wereld nog helemaal aanwezig is alleen dan 100x mooier

Binnekort maar weer eens goeie changa maken

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het mooie en magische ligt imo ook bij het introspectieve. Bij blokkades zien, overkomen en daarna enorme bevrijding ervaren. Maar goed, dat gaat bij mij dus wel gepaard met intense visuals. IEV's en OEV's.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
In mijn ervaring zijn de OEV's de IEV's. Maar als de IEV's niet duidelijk genoeg zijn, zie je ze niet met je ogen open. Aangezien jij wel IEV's hebt, kun je ze misschien sterker maken door ze heel veel aandacht te geven(?) In mijn ervaring worden lichte visuals op die manier vaak veel sterker en soms overstemmen ze dan ineens mijn normale beeld. Maar misschien heb je dat al geprobeerd?

Space Criminal

Bewuste gebruiker
In mijn ervaring zijn de OEV's de IEV's. Maar als de IEV's niet duidelijk genoeg zijn, zie je ze niet met je ogen open. Aangezien jij wel IEV's hebt, kun je ze misschien sterker maken door ze heel veel aandacht te geven(?) In mijn ervaring worden lichte visuals op die manier vaak veel sterker en soms overstemmen ze dan ineens mijn normale beeld. Maar misschien heb je dat al geprobeerd?
Je hebt gelijk, echter met ogen open zie ik ze alleen in het donker maar het beïnvloed mijn normale zicht niet. Als ik er bij ga blowen kan ik ook pas diep gaan, maar heb dan altijd mijn ogen gesloten.

Zou het nog uitmaken of ik de dosis verhoog? De laatste keer heb ik het al met pure chocolade gegeten.

Ook heb ik nog nooit de lemon tek manier geprobeerd. Dat schijnt ook veel harder binnen te komen. Miss is dat het proberen waard

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
De dosering verhogen helpt bij mij heel goed om makkelijker visuals te krijgen ja.

En meditatie brengt een trip voor mij in overdrive, inclusief visuals. Dat al geprobeerd? Sinds ik dat toepas is trippen nooit meer hetzelfde geweest.

15 gram is idd niet bijzonder veel qua truffels. Het kan zo maar zijn dat je minder gevoelig bent dan anderen maar zoals Mindless al zegt, ben je niet immuun. Een minder lange periode niet eten en zorgen dat de setting optimaal is kan helpen. Bovendien zijn er nog variabelen waar je rekening mee dient te houden. Een belangrijke is je eigen lichaamsgewicht. Ben jij een flinke jongen dat is de impact waarschijnlijk minder.

Wellicht kun je doseringscalculator proberen: https://www.zamnesia.nl/paddo-doseringscalculator. Geeft een redelijk beeld van wat 'normaal' is. Bovendien kun je nog kijken welke MOAI's (Monoamine-oxidaseremmer) het beste voor je werken. Verdiep je echter in de materie en eet niet zomaar alles.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Heej,

Fijn. Ik had op de een of andere manier niet zo'n 'diepzinnige' reactie verwacht. Dankjewel.
Ik vermoed inderdaad dat het minstens te maken kan hebben met mijn psychische weerstanden. Zeker omdat ik dus lichtjes dingen begon te zien als ik gewoon ontspande, en me inderdaad op mijn eigen sensaties richtte; op ontspannen sensaties, in plaats van op de 'sensatie' 'IK WIL IETS ANDERS'.
Die/dat gedachte/gevoel 'IK WIL IETS ANDERS' is vaak ook heel schreeuwerig aanwezig. Dat maakt het vaak ook moeilijk om naar minder schreeuwerige gedachten te luisteren.

Begin deze ervaring ook langzaam te zien als 'een ervaring in het rijtje van mijn meditatie en bewustwording/ wakker worden-ervaringen'.
Dat is het in mijn ogen ook echt ja.

Maar... er bestaat dus zoiets als dat je lichaam (vrij) ongevoelig kan zijn voor de stof?
Ik vind het zo'n raar idee. Als in: niemand is toch ook ongevoelig voor bijvoorbeeld dopamine, serotonine, of... andere boeg: vuur, water...
Ik ben er ook niet helemaal zeker van en heb daar ook niet heel veel verstand van. Ik denk dat voor heel veel dingen uiteindelijk een geestelijke oorzaak is. In ieder geval, het effect verschilt vaak van persoon tot persoon. Dat kan in ieder geval gezegd worden.

Bovenaan