Truffels

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

trippymeeuw

Experimenterende gebruiker
Hallo mensen,
Ik heb kort geleden 10gram mexicana’s genomen 3week terug. Wil het dit weekend wel weer even proberen hebben jullie suggesties ik vond de mexicana niet echt visueel sterk. Wil dan dit weekend voor de eerste keer het alleen doen omdat ik dan helemaal in mezelf kan opgaan. Hebben jullie een suggestie welke soort het beste is voor een 2e truffel trip?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
De soort maakt minder uit dan veel mensen denken. Dat is volgens mij hoofdzakelijk een marketingstrategie. Truffels zijn een natuurproduct dus ook van één soort kan de sterkte per batch flink verschillen.

Ik heb zelf goede ervaringen met Hollandia, een sterkere truffel zogezegd. Maar ook van deze soort heb ik ooit een keer een bakje ontvangen waar ik alleen een beetje stoned van werd (ik kreeg toen wel direct nieuwe van de shop opgestuurd). :)

Misschien kun je de dosis volgende keer wat opschroeven? 10 gram lijkt mij aan de weinige kant.

Alakazam

Belezen gebruiker
De hoeveelheid aanwezige werkzame stof is inderdaad weinig afhankelijk van de soort. Ik heb ze uit de lokale smartshop allemaal wel een keer geprobeerd, maar op een incidenteel klein verschil na (wat ook aan set en setting heeft kunnen liggen) nooit wat gemerkt.

Had je misschien wat gegeten van tevoren? Dat kan er ook voor zorgen dat het wat minder goed opgenomen wordt. Zelf houd ik altijd 3 uur van te voren niks eten aan, met daarvoor hoofdzakelijk lichte maaltijden.

In je eentje wordt je sowieso een stuk meer je trip ingetrokken, dus voor een tweede truffeltrip zou 10 gram misschien niet eens zo gek zijn. Het is ook niet zo dat als je hoger doseert je trip lineair intenser wordt, dit loopt exponentieel. Een trip van 10 gram is dus (in principe) meer dan twee keer zo heftig als een trip van 5 gram. Iets hoger dan 10 gram is echter misschien geen slecht idee zo te horen :grinning:

trippymeeuw

De hoeveelheid aanwezige werkzame stof is inderdaad weinig afhankelijk van de soort. Ik heb ze uit de lokale smartshop allemaal wel een keer geprobeerd, maar op een incidenteel klein verschil na (wat ook aan set en setting heeft kunnen liggen) nooit wat gemerkt.

Had je misschien wat gegeten van tevoren? Dat kan er ook voor zorgen dat het wat minder goed opgenomen wordt. Zelf houd ik altijd 3 uur van te voren niks eten aan, met daarvoor hoofdzakelijk lichte maaltijden.

In je eentje wordt je sowieso een stuk meer je trip ingetrokken, dus voor een tweede truffeltrip zou 10 gram misschien niet eens zo gek zijn. Het is ook niet zo dat als je hoger doseert je trip lineair intenser wordt, dit loopt exponentieel. Een trip van 10 gram is dus (in principe) meer dan twee keer zo heftig als een trip van 5 gram. Iets hoger dan 10 gram is echter misschien geen slecht idee zo te horen :grinning:
Ja ik weet niet ik vond de mexicana niet zo heel bijzonder qua visuals is de hollanda een beter idee?

trippymeeuw

Ik had 3uur van te voren niks gegeten hoorde dat de mexicana ook visual niet sterk is

Martinus

Bewuste gebruiker
Ik had 3uur van te voren niks gegeten hoorde dat de mexicana ook visual niet sterk is

Ik ben een keer op mexicana goed hard gegaan. 10gram is een dosis van niks. Denk dat je eerder 20gram moet nemen wil je er hard van gaan halucineren.

Ik heb zelf atlantis en valhalla op 10g gegeten en bijde was de zelfde ervaring. Alleen wat milde patronen en klein beetje ademende objecten, zeer open en vredig mindset.

Alakazam

Belezen gebruiker
Zoals @Roze Olifant al aangaf zit er tussen de verschillende soorten truffels niet veel verschil. De werkzame stoffen zijn voornamelijk psylocybine (wordt in het lichaam omgezet naar psilocine), psilocine en baeocystine, een anoloog van psilocybine. De hoeveelheid werkzame stoffen in truffels kan natuurlijk een klein beetje variëren, maar dat je van de ene soort meer visuals zou krijgen en bij de andere soort een euforischer gevoel is puur marketing.

Ik ben een keer op mexicana goed hard gegaan. 10gram is een dosis van niks. Denk dat je eerder 20gram moet nemen wil je er hard van gaan halucineren.

Ik heb zelf atlantis en valhalla op 10g gegeten en bijde was de zelfde ervaring. Alleen wat milde patronen en klein beetje ademende objecten, zeer open en vredig mindset.
Hoe deze dosering valt is natuurlijk compleet afhankelijk van de persoon. Dat jij niet hard tript op een dosis van 10 gram betekent niet dat dat voor @trippymeeuw ook zo is, hoewel zijn eerdere dosis niet voldoende leek. 10 gram is inderdaad wel een vrij lichte dosering, maar om voor je tweede truffeltrip direct naar 20 gram te gaan vind ik een beetje overhaast, zeker als het je eerste solo-trip is. Ik persoonlijk kan al een flinke trip ervaren op 15 gram.

Liever een keer een licht teleurstellende trip en de keer daarop een goede dan direct veel te hard gaan. Als ik jou was zou ik tussen de 10 en de 15 gram nemen. Als dat niet voldoende blijkt te zijn zal je alsnog zeker trippen, en kan je de dosis de keer daarop nog verder opschroeven mocht dat nodig zijn.

trippymeeuw

Zoals @Roze Olifant al aangaf zit er tussen de verschillende soorten truffels niet veel verschil. De werkzame stoffen zijn voornamelijk psylocybine (wordt in het lichaam omgezet naar psilocine), psilocine en baeocystine, een anoloog van psilocybine. De hoeveelheid werkzame stoffen in truffels kan natuurlijk een klein beetje variëren, maar dat je van de ene soort meer visuals zou krijgen en bij de andere soort een euforischer gevoel is puur marketing.

Hoe deze dosering valt is natuurlijk compleet afhankelijk van de persoon. Dat jij niet hard tript op een dosis van 10 gram betekent niet dat dat voor @trippymeeuw ook zo is, hoewel zijn eerdere dosis niet voldoende leek. 10 gram is inderdaad wel een vrij lichte dosering, maar om voor je tweede truffeltrip direct naar 20 gram te gaan vind ik een beetje overhaast, zeker als het je eerste solo-trip is. Ik persoonlijk kan al een flinke trip ervaren op 15 gram.

Liever een keer een licht teleurstellende trip en de keer daarop een goede dan direct veel te hard gaan. Als ik jou was zou ik tussen de 10 en de 15 gram nemen. Als dat niet voldoende blijkt te zijn zal je alsnog zeker trippen, en kan je de dosis de keer daarop nog verder opschroeven mocht dat nodig zijn.
Volgende keer voor de 15gram atlantis gaan?

Alakazam

Belezen gebruiker
Volgende keer voor de 15gram atlantis gaan?
Dat is echt aan jou. Het enige wat ik je mee kan geven is dat de vorige keer minder intens kon zijn door omstandigheden die hierboven genoemd zijn en dat je psychedelica niet moet onderschatten.

15 gram zal vast prima kunnen, maar zoals ik al zei, je wordt een stuk meer je trip ingetrokken in je eentje. Er is niemand meer die je in de realiteit houdt. De keus is aan jou of je het risico om veel harder te trippen dan je in gedachten had het waard vindt om te voorkomen dat je nog eens een licht teleurstellende trip hebt.

Direct naar 20 gram vanaf 10 zou ik in ieder geval afraden.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat is echt aan jou. Het enige wat ik je mee kan geven is dat de vorige keer minder intens kon zijn door omstandigheden die hierboven genoemd zijn en dat je psychedelica niet moet onderschatten.

15 gram zal vast prima kunnen, maar zoals ik al zei, je wordt een stuk meer je trip ingetrokken in je eentje. Er is niemand meer die je in de realiteit houdt. De keus is aan jou of je het risico om veel harder te trippen dan je in gedachten had het waard vindt om te voorkomen dat je nog eens een licht teleurstellende trip hebt.

Direct naar 20 gram vanaf 10 zou ik in ieder geval afraden.
Begrijp wat je bedoeld natuurlijk, maar als je realiteit kunt verliezen, is het wellicht niet realiteit. :wink:

Er is niemand meer die je in de matrix houdt, is wellicht accurater. :laughing:

Alakazam

Belezen gebruiker
Begrijp wat je bedoeld natuurlijk, maar als je realiteit kunt verliezen, is het wellicht niet realiteit. :wink:

Er is niemand meer die je in de matrix houdt, is wellicht accurater. :laughing:
:laughing:
Neem aan dat je doelt op de situatie in de film?

Dat weet je nooit zeker natuurlijk, laten we het dan maar houden op "in de buurt van begrijpen hoe de wereld zoals je die nu kent werkt".

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
:laughing:
Neem aan dat je doelt op de situatie in de film?

Dat weet je nooit zeker natuurlijk, laten we het dan maar houden op "in de buurt van begrijpen hoe de wereld zoals je die nu kent werkt".
De film is vrij treffend vind ik. In de zin dat wij (de meesten van ons dan) ook in een matrix leven. Een web van concepten en symbolen waarvan we collectief hebben besloten dat het realiteit is. Maar dan, hup truffels erin (bijvoorbeeld) en die "werkelijkheid" begint ineens te verdwijnen. Vandaar dat ik zei, als je realiteit kunt verliezen, is dat wellicht niet de realiteit.

Snap wel dat het meer bij wijze van spreken is dat we het realiteit noemen, maar toch.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Een web van concepten en symbolen waarvan we collectief hebben besloten dat het realiteit is.
Een term die hier vaak voor gebruikt wordt is "consensus realiteit" ofwel "normale realiteit". Ben het verder met je eens dat wat wij mensen vaak aannemen als de harde werkelijkheid vaak veel minder "hard" en veel minder zwart-wit lijkt te zijn onder invloed van psychedelica. En wat weten wij als mensen nou helemaal echt zeker over de "realiteit"? Volgens mij is het enige dat we met zekerheid kunnen stellen dat er "iets" is en dat wij als mensen een bewustzijn hebben die dat "iets" kan waarnemen... :upsidedown:

P.S. On-topic: helemaal eens met de adviezen van @Alakazam om langzaam op te bouwen met truffels...

snorlax

Bij een nieuwe hogere dosis zou ik altijd een tripsitter of een goede vriend laten weten die je kunt bellen aanraden.
En gewoon lekker langzaam opbouwen.
Zou zonde zijn om een helse bad trip te krijgen met alle gevolgen van dien ( in je eentje ).

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Een term die hier vaak voor gebruikt wordt is "consensus realiteit" ofwel "normale realiteit".
Dat vind ik wel een goede benaming ervoor, maar dat blijft de matrix. Een set definities, regels, afspraken over wat wat is.

Ben het verder met je eens dat wat wij mensen vaak aannemen als de harde werkelijkheid vaak veel minder "hard" en veel minder zwart-wit lijkt te zijn onder invloed van psychedelica. En wat weten wij als mensen nou helemaal echt zeker over de "realiteit"? Volgens mij is het enige dat we met zekerheid kunnen stellen dat er "iets" is en dat wij als mensen een bewustzijn hebben die dat "iets" kan waarnemen... :upsidedown:
Ja en je weet absoluut zeker 'ik ben'. Je weet niet absoluut zeker dat je een mens bent, maar wel 'ik ben'. En als dat bewustzijn ken je "iets" ja. 'Ik ben' (betreffende mezelf) en 'Het is' (betreffende ervaring), dat is alles wat we zeker weten. :)

Alakazam

Belezen gebruiker
Ja en je weet absoluut zeker 'ik ben'. Je weet niet absoluut zeker dat je een mens bent, maar wel 'ik ben'. En als dat bewustzijn ken je "iets" ja. 'Ik ben' (betreffende mezelf) en 'Het is' (betreffende ervaring), dat is alles wat we zeker weten. :)
Treffend. Als dat de enige dingen zijn die we zeker weten, is het gevoel van verbondenheid dat je kan voelen op psychedelica ook wel verklaarbaar. Als de set echte waarheden zo klein zijn en voor iedereen gelden, en ons DNA ook zo weinig verschilt, is er buiten je omgeving maar weinig dat ons van elkaar onderscheidt. Nu maakt dat in deze wereld een gigantisch verschil, maar als je het opgebouwde ego verliest tijdens een trip zijn we in de kern vrijwel hetzelfde.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Treffend. Als dat de enige dingen zijn die we zeker weten, is het gevoel van verbondenheid dat je kan voelen op psychedelica ook wel verklaarbaar. Als de set echte waarheden zo klein zijn en voor iedereen gelden, en ons DNA ook zo weinig verschilt, is er buiten je omgeving maar weinig dat ons van elkaar onderscheidt. Nu maakt dat in deze wereld een gigantisch verschil, maar als je het opgebouwde ego verliest tijdens een trip zijn we in de kern vrijwel hetzelfde.
Wat ik zelf denk wat dat verliezen van het ego is, is dat 'ik ben' en 'het is' samenkomen. Niet eens echt dat ze samenkomen maar dat gezien wordt dat ze alreeds één en hetzelfde zijn.

Eerst was je iets (het menselijke bewustzijn zoals we dat noemen, de afzonderlijke entiteit), toen was je niets (vormloos bewustzijn los van de wereld) en toen was je alles (de 'ik ben' en de 'het is', de zelf en de wereld zijn één en hetzelfde).

Alakazam

Belezen gebruiker
Wat ik zelf denk wat dat verliezen van het ego is, is dat 'ik ben' en 'het is' samenkomen. Niet eens echt dat ze samenkomen maar dat gezien wordt dat ze alreeds één en hetzelfde zijn.

Eerst was je iets (het menselijke bewustzijn zoals we dat noemen, de afzonderlijke entiteit), toen was je niets (vormloos bewustzijn los van de wereld) en toen was je alles (de 'ik ben' en de 'het is', de zelf en de wereld zijn één en hetzelfde).
Ik denk zelf dat ik één keer een ego-dood heb mogen meemaken en nu ik dit zo lees is dat voor mij vrij herkenbaar.
Ik had geen besef meer van tijd, geen besef dat er personen bestonden, en heb zo'n twee uur stil op de grond gelegen zonder me te verroeren. Tijdens de comedown was ik zo overdonderd dat zinnen in mijn hoofd vormen al lastig was, laat staan praten. Dat kwam mede omdat de rest van de trip vrij chaotisch verliep en beangstigend was. Ook zeer mooi op sommige momenten.

Achteraf had ik op dat moment langer bij die trip moeten stil staan, maar op dat moment was ik denk ik niet klaar voor die ervaring. Wie weet dat ik er de volgende keer wat langer over kan reflecteren.

Dat jij jouw visie hierover zo exact opschrijft vind ik knap.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik denk zelf dat ik één keer een ego-dood heb mogen meemaken en nu ik dit zo lees is dat voor mij vrij herkenbaar.
Ik had geen besef meer van tijd, geen besef dat er personen bestonden, en heb zo'n twee uur stil op de grond gelegen zonder me te verroeren. Tijdens de comedown was ik zo overdonderd dat zinnen in mijn hoofd vormen al lastig was, laat staan praten. Dat kwam mede omdat de rest van de trip vrij chaotisch verliep en beangstigend was. Ook zeer mooi op sommige momenten.

Achteraf had ik op dat moment langer bij die trip moeten stil staan, maar op dat moment was ik denk ik niet klaar voor die ervaring. Wie weet dat ik er de volgende keer wat langer over kan reflecteren.
Een verwarde state of mind kan voorkomen tijdens een ego-dood of eenheidservaring, maar hoeft niet per se denk ik. Immers, eenheid is geen plotselinge ervaring maar de al onderliggende realiteit en daar de realisatie van. Wanneer je vanuit ego bewustzijn naar eenheidsbewustzijn gaat, kun je wel in de war raken hierdoor, maar dat hoeft niet. Je geest kan prima functioneren terwijl jij ziet dat jij en de wereld 1 ding zijn en er nooit echt een scheiding is geweest tussen beide.

Dat jij jouw visie hierover zo exact opschrijft vind ik knap.
Dankje. Ik ben al jaren gefascineerd over dit onderwerp en probeer mijn ervaringen steeds beter te omschrijven.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan