• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

truffeltrip (semi droomstaat)

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

donderjagen

Experimenterende gebruiker
[proloog]

Nog altijd kruip ik onder mijn deken weg als de losgetrokken herinneringen en bijkomende gevoelens de overhand krijgen.
Voor mijn gevoel maak ik maar weinig vooruitgang, steeds mezelf weer in duisternis hullend en dagen met dichtgetrokken gordijnen onder mijn dekbed;
mezelf verschuilen voor de grote boze buitenwereld, die mij niets anders dan kwaad schijnt te willen doen.

Na een aantal dagen storm in mijn hoofd is vandaag de wind gaan liggen.
Ik voel mezelf alleen nog een beetje kwetsbaar, lig nog niet op een lijn met mijn gevoelens en gedachtes maar besluit vandaag toch mijn ritueeltje te doen.

In de keuken leg ik alles klaar, kruidnagel, sinaasappel schilletje, en natuurlijk de truffels. In gedachten verzonken vul ik het steelpannetje met genoeg water voor een kommetje thee. Ik pak mijn snijplakje en begin in alle rust de truffels in kleine schijfjes te snijden. Ik ontspan tijdens deze voorbereidingen, mijn gedachtes, zoals altijd in overvloed, zijn gefocust op de avond die voor mij ligt. In mijn hoofd maak ik alvast een lijstje van wat ik mezelf wil vragen en tot welke inzichten ik hoop te komen.
Ik heb een hoop vragen voor mezelf vanavond, de laatste twee weken zijn hectisch geweest, oud zeer is komen bovendrijven door bepaalde gebeurtenissen en ik merk dat ik behoefte heb aan dit fijne avondje vol aandacht puur voor mezelf. Ik snijd de laatste truffeltjes klein en zet het vuur onder de pan aan.

Terwijl ik wacht op het water tot het gaat koken tref ik de laatste voorbereidingen in de woonkamer. Ik leg een extra deken en kussens op de bank en trek de gordijnen dicht,
nieuwe kaarsjes in de houders en ik zet al wat geur olie klaar. Mijn laptop voor muziek en schetsboek plus waterverf mocht ik spontaan inspiratie krijgen.
Ook wil ik de planten om mij heen en schuif wat met de tafeltjes en bloempotten tot ik een fijn tripholletje voor mezelf heb gecreëerd.

Inmiddels kookt het water en ik draai het vuur zacht; de truffels samen met het sinaasappel schilletje en specerijen gaan in een zeef de pan in,
met de kruidnagel wacht ik nog heel even anders vind ik de smaak iets te sterk. Ik staar naar het pannetje, warme damp stijgt omhoog en neemt de geuren mee van de extraatjes
die ik heb toegevoegd. Ik zet de pan op het kleinste pitje, het water mag niet gaan koken en ik wil alvast een muziekje opzetten.
Zoveel muziek om uit te kiezen maar ik weet nog niet in welke stemming ik ben. Ik kies voor een veilige optie; de vertrouwde zwoele klanken van JJ Cale vullen de woonkamer
en in het kaarslicht ademt de ruimte een aangename rust. Ik voel mezelf vrij en ontspannen. Terug in de keuken voeg ik nu ook de kruidnagel toe en wacht de laatste minuten geduldig om daarna mijn kommetje te vullen.

[de trip]

Ik lig heerlijk weg te dromen op de golven van de muziek als mijn lichaam begint te tintelen. Ik voel mezelf steeds lichter worden alsof mijn lichaam zich vult met kleine zeepbelletjes die zachtjes ploppen. Een warme rilling glijdt vanaf mijn schouders over mijn borsten langs mijn navel en dijen af richting mijn tenen en als ik inadem lijk ik wel te zweven.
Ik open mijn ogen en de kamer is gehuld in een heldere doch diep oranje gloed, de kaarsjes branden vol en de schaduwen die zij creëren dansen op het ritme van de muziek.
Ik verlies mij in het schouwspel op de muren, de tijd staat stil, ik weet niet hoe lang ik hier al lig te kijken als een van de schaduwen in mijn ooghoek de vormen aan neemt van een vos, ik draai mijn gezicht naar de vos maar hij is verdwenen, de plantjes naast mij ademen en gloeien op de muziek en ik sluit mijn ogen om vervolgens weer de vos te zien maar nu in mijn gedachten. Omringt door een kakofonie aan kleuren en vormen springt de vos door de wir war in mijn hoofd. Hij gaat zo snel en ik kan hem haast niet bijhouden.
Mijn hartslag is aan het versnellen, ik hoor het bloed suizen in mijn oren en voel spanning in mijn buik, ik twijfel of ik deze listige vos nog wel moet volgen.
Als ik mijn ogen open lijk ik nog steeds te dromen, met de planten om mij heen waan ik mij in het bos en ik zoek het pad wat ik moet volgen om hieruit te geraken.
Het is donker in het bos, en de takken van de oude bomen lijken mij te willen grijpen... In gedachten versnel ik mijn pas en zie amper waar ik heen ga, waarom kan ik het pad niet vinden? Waarom zit het mij zo tegen? Ik struikel, maar sta weer op, voorzichtig vervolg ik mijn weg door het donkere bos als ik even denk daar in de verte het pad te zien...
Ik sluit mijn ogen om het beter te zien maar enkel de vos is daar aanwezig. Hij zit op mij te wachten, zijn zwierige staart lijkt naar mij te lonken...
Bijna hypnotiserend trekt zijn staart mij naar hem toe, al mijn zintuigen staan in een klap op scherp; ik wil niet, ik wil hier weg...

Als het mij eindelijk lukt mijn ogen weer te open is het licht in het bos, de oranje gloed van de kaarsjes glijden als de eerste zonnestralen van de opkomende zon over het bladerdek. Ik kan de warmte van de stralen voelen en deze warmte neemt de plek in van de spanning in mijn buik.
Ik ben weer wakker en staar naar de schaduwen op het plafond die nog altijd dansen op de klanken van de muziek.

[epiloog]

De tijd staat nog eindeloos stil en ik geniet van de muziek en de golvende wereld om mij heen.
Mijn gedachtes zijn niet tastbaar, al vergeten voor ik ze mij besef.
Het lijkt alsof de woorden zijn vervangen door sensaties,
het wordt stil in mijn hoofd en ik kan alleen nog maar voelen.

Juun

Bewuste gebruiker
rotvos! volgende keer krijg je hem wel te pakken

Goed geschreven, mij heb je in elk geval wel te pakken :yum:

Mooi hoe Helder je die andere wereld omschrijft

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan