• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Tryptamines combineren: 4-HO-MET + 4-HO-MiPT report

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Boyman

Belezen gebruiker
Tripbuddy en ik hebben gisteren voor het eerst de combi 4-HO-MET en 4-HO-MiPT geprobeerd, maar omdat we hier online bijzonder weinig over konden vinden leek het me leuk en informatief om er toch een report over te schrijven. Hopelijk is dat nuttig voor andere mensen die hetzelfde overwegen of gewoon benieuwd zijn naar de mogelijke combi's. Met MET (ik kort het vanaf nu even af) hebben we al meer ervaring, voor ons zijn de visuals daarvan niet te evenaren maar we missen erg een stukje headspace. Na wat verder zoeken kwamen we op MiPT uit, wat qua headspace veel meer zou lijken op psilocine. Mijn plan was origineel om alleen MiPT te nemen om dat een keer losstaand te ervaren, maar (spoiler) dat viel tegen dus toch maar MET bijgenomen. Zodoende! Ik ben overigens vrij gevoelig voor de tryptamine stofjes, mijn ervaringen op deze dosissen lijken altijd heftiger dan ik lees in andere tripreports. Het trip report is ook weer een flinke geworden.

T+0:00 - We nemen beide 20mg MiPT in, tripbuddy P neemt hierbij ook al 5mg MET in.

T+0:30 - De come-up begint, ik merk voor mij dat dit zich vooral uit als een gespannen gevoel in heel mijn lichaam. Ook mijn hartslag is erg hoog en vervelend aanwezig. Door kort te mediteren weet ik mezelf wat kalmer te krijgen. Nog geen visuele veranderingen of andere merkbare effecten.

T+0:45 - We besluiten een korte wandeling van 15-20 minuten te maken. Onderweg merken we ook nog steeds vrij weinig behalve het gespannen gevoel. De comeup voelt erg onprettig aan en duurt opmerkelijk langer dan bij 4-HO-MET.

T+1:00 - Terug bij huis. We voelen ons wat moe en gaan er allebei bij liggen. Bodyload nog steeds erg oncomfortabel en van visuals is weinig sprake. Waardering van muziek ook niet erg aanwezig. P neemt de rest van zijn MET pellet, 15mg, erbij in. Ik wacht het nog even af, omdat het voelt alsof ik nog niet in de piek aangekomen ben.

T+1:15 - Ik heb milde CEV's en vind het fijn om naar muziek te luisteren maar echt spectaculair zou ik het nog steeds niet noemen. Ik voel me wat licht in mijn hoofd. Visuals zijn nu wel aanwezig, maar 25% zo indrukwekkend als bij MET. Opvallend is dat alles stil blijft staan tot ik twee seconden gestaard heb, waarna het pas begint te vervormen. Alsof mijn brein wacht op toestemming voordat het zijn ding mag doen. Bodyload is minder onprettig nu, maar niet per se fijn.

T+1:30 - We besluiten allebei even de koptelefoon op te doen en ons favoriete nummer erbij te pakken. Nu slaat het ineens heel snel om. Mijn CEVs bouwen zich enorm snel op en ik begin de muziek steeds helderder te horen. Al snel vormen de visuals zich aan de hand van de muziek die ik hoor, alsof ik een interne visualizer heb. Ik kan de muziek hierdoor "zien" en ik merk dat ik elke laag van het nummer kan onderscheiden en een plek kan geven in een soort 3D omgeving in mijn hoofd. Dit was super indrukwekkend en waarschijnlijk meer waar MiPT voor bedoeld is! Uit puur enthousiasme gooi ik mijn koptelefoon af om aan P te vertellen wat ik meemaak. Die is ondertussen zelf in trance voor zich uit aan het staren, want zijn tweede dosis MET slaat zojuist in. Op zijn gezicht staat een blik die ergens tussen verbazing, verwondering en angst te plaatsen valt. Hij laat het over zich heenkomen en vertelt daarna dat hij de meest intense visuals meemaakte die hij ooit had gezien. Naast het vervormen van de oppervlaktes, texturen en kleuren zoals we van MET gewend zijn, gaf de MiPT een soort verstoord perspectief waardoor de hele ruimte van vorm leek te veranderen. Zo leek de muur waar hij naar keek spontaan achterover te vallen. Het was voor hem even schrikken dat de visuals plotseling in zo'n stroomversnelling kwamen, maar dat maakte het niet minder bijzonder om te mogen aanschouwen. Onze stemming is in hele korte tijd omgeslagen van teleurstelling naar enthousiasme.

T+1:45 - Ik neem een resterende halfje MET, 10mg. Ik merk namelijk dat de trip snel weer tegen begint te vallen en ben toch wel een klein beetje jaloers op wat P mij zojuist vertelt. Muziek was de spectaculaire "glans" alweer kwijt die het even daarvoor nog wel had. P is ondertussen nog helemaal lyrisch over de visuals die hij mag bewonderen. Ik wacht met smart tot mijn halfje begint te werken.

T+2:00 - BOEM! Sneller dan verwacht maar nu mag ook ik de combi ervaren. Het bijnemen van MET gaf eigenlijk vrijwel geen comeup maar slaat nu ineens genadeloos in. Ik stond op dit moment maar merkte dat ik heel erg duizelig en licht in mijn hoofd werd. Ook kreeg alles wat ik zag ineens een enorme extra lik kleur eroverheen. Ik ging er even bij zitten want het ging nu plotseling wel erg hard. Het zonlicht wat op de muur straalde leek helemaal te flikkeren, ook de visuals zaten nu op standje turbo. Mentaal ervaarde ik ook iets wat ik nog niet eerder heb gevoeld. Het was alsof er een soort afstand ontstond tussen mijn bewustzijn en mijn lichaam. Een soort dissociatie maar niet zoals ik dat met ketamine ervaren heb. Het voelde ook niet per se negatief, maar gewoon alsof ik iets boven/achter mijn lichaam zweefde. Heel verwarrend maar vooral interessant. Ik geef aan dat ik vijf minuutjes nodig heb maar daarna wel klaar ben om even in de binnentuin te zitten. Ik besluit heel even te mediteren. Binnen letterlijk 3 seconden merk ik dat ik alleen nog maar een bewustzijn ben en ik zie dit bewustzijn drijven als een soort dobber in een oneindige oceaan. Ik schrik even van hoe snel dit gebeurt en durf er eigenlijk niet te lang in te blijven, dus open snel mijn ogen weer. Achteraf gezien heb ik er spijt van dat ik dit niet wat meer verkend heb.

T+2:15 - Buiten is zo mogelijk nog veel indrukwekkender dan binnen. Wat me op viel is dat ik helemaal "blown away" was door de visuals. Het lijkt dus dat de MiPT een bepaald randje headspace geeft waardoor ik veel meer verwondering had voor alles wat gebeurde. Ik voelde me ook totaal niet zo nuchter als op alleen MET. Constant kwamen er golven van verwondering en verbazing over me heen voor hoe super mooi de wereld er uit zag. De visuals waren beduidend anders dan MET; het leek er wel op, maar het was "vrijer" in zijn doen en laten, alsof het niet gebonden was aan de geometrie van de omgeving. Het voelde ook op een rare manier stuurbaar, alsof ik ongeveer kon bepalen wat ik wilde zien. Toen ik bijvoorbeeld naar een gebouw in de verte staarde, merkte ik dat de heldere blauwe lucht eromheen steeds meer naar roze begon te neigen. Toen besloot ik dat ik wel wilde kijken hoe ver ik het kon pushen en "forceerde" ik de hele lucht tot een diep roze kleur. Als ik naar de planken onder ons keek, kon ik de visuals zodanig intensiferen dat op een bepaald punt de vloer leek te golven alsof we een meter op en neer deinsden. De vervormingen in mijn perifere zicht waren zo mogelijk nog heftiger dan dat wat in focus lag. Als ik naar 1 punt bleef staren, ging alles wat net buiten mijn focuspunt lag samensmelten, daarna deelde het zich op in tientallen, honderden, zelfs duizenden patroontjes. Dan ging het vibreren, golven en leek het niet eens meer op iets wat op deze aardbol thuis hoort. De sfeer van de trip was super goed, we waren constant aan het lachen en erg vrolijk. We zaten op een ongekend niveau humor, razendsnel werden er vlijmscherpe opmerkingen gemaakt en alle grappen wisten hun doel te vinden. Van mentale verwarring, zoals bij truffels wel eens voorkomt, was dus geen sprake.

De rest van de trip zat ook vol met vergelijkbare bizarre visuals. Ik vermoed dat we na 4,5-5 uur uitgetript waren, al bleven we onszelf betrappen op een verstopte visual hier en daar als we ons brein even de tijd gaven. Als ik alles ga beschrijven wat ik heb gezien wordt dit report weer veel te lang (is het eigenlijk al) :sweatsmile:. Lang verhaal kort, MePT - zoals wij het gedoopt hebben - is echt een unieke ervaring die toch even flink anders is dan beide stofjes los van elkaar. Het heeft wat weg van truffels maar dan toch wat helderder in je hoofd en met véél intensere visuals. In de toekomst zouden we de verhouding iets anders doen, misschien meteen beginnen met een cocktail van 10-20 MET en daarbij 10 MiPT. Ik kan me voorstellen dat MiPT solo prettig kan zijn in een omgeving als thuis, maar voor een sociale setting vonden we het niet heel geschikt. Het gaf ons echter wel een beduidend stukje headspace wat miste bij de MET trips en wat zeker wel heel wat toevoegde.

mitchieee

Bewuste gebruiker
ik heb laast nog over deze combinatie gelezen, en denk dat ik de volgende keer de ‘mipt’bij me 4 ho met besteld, voor de combi :wink:

Hardcore_frk

Badass junkie
Heel leuk report! Tof dat je deze synergetische combinatie hebt gevonden.

Ik moet eerlijk bekennen dat 4-HO-MET hier al een tijdje op de plank ligt, maar dat ik er simpelweg nog niet aan toegekomen ben. Ik heb wel uitgebreide ervaring met paddo's, DMT en de 2C-x'en. Ik denk dat ik 4-HO-MiPT ook maar eens in het winkelmandje plaats, als ik het zo lees!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan