Twee vragen

Extisi

Wijs gebruiker
Ik heb even twee vraagjes.
Als ik een joint rook, wiet, dan word ik eerst altijd super actief en hyper. Ik moet lachen en hou echt van onzin op dat moment.
Daarna word ik suf en lam. Super chill ook. Kan dat eigenlijk wel van wiet? Is het niet: Óf je bent stoned, óf je bent high?

Tweede vraag:
Waardoor word die huge vreetkick toch veroorzaakt? Zulke honger, en geen grens kennen.
Ik schaam me soms best wel dat ik zoveel kan eten op zo'n moment...

stevenkeuh

Bewuste gebruiker
ik kan gedeeltelijk antwoorden...

Dat je eerst blij lacherig en toestanden bent is normaal , dan ben je high...
Vanaf het moment dat je je suf gaat voelen enzo ben je aan het "bekomen" (na 1-1.5u)
Blowen gaat namelijk in fases (als ik het goed heb)
je blowd , na 5 a10 min voel je de joint -> na 30-60 minuten heb je de piek van het stoned of high zijn en vanaf dan zwakt het een beetje af :)

Riel

Bewuste gebruiker
welja wiet bevat o.a. thc en cbd. de thc zorgt voor het hallucinerende effect en werkt opwekkend, je wordt er actief van. Van de cbd wordt je heel slaperig en moe. zie het als sporten: je gebruikt veel energie en daarna ben je heel moe. Wiet van de sativa plant bevat over het algemeen meer thc in verhouding met cbd en de indica plant bevat meer cbd.

2e vraag weet ik niet precies hoe dat komt. je hersens worden zo geprikkeld dat je gewoon meer eetlust hebt.

Extisi

Wijs gebruiker
Meer eetlust? :P
Ik kan écht zó veel eten, dat is niet gezond..
En ik heb er heel vaak écht spijt van. En ik wou dat ik er iets aan kon doen...
"Ja, stoppen met blowen." hoor ik dan, maar ik heb geen probleem met blowen...ik vind het een fijn gevoel, alleen die vreetkick is hatelijk.

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Dat je eerst hyper ben en veel lacht enzo is hartstikke normaal, het ligt eigenlijk aan de situatie als je aan het blowen ben en rustig ben of niet helemaal happy dan blijf je wat saggo, moe en wil je niks anders als zitten of slapen en erger je aan veel dingen (Was bij mij altijd het geval iniedergeval), maar als je dan hartstikke happy ben, lol heb met je maten enzo dan blijf je extreem happy en lach je veel, maar zodra je weer even stil ben en geen lol meer heb dan ben je haast alleen moe.

Wiet die versterkt ook je emotie's he daardoor kom het neem ik aan.

Van die vreetkicken weet ik ook niet waardoor dat kom, ik had er bij het begin veel last van maar omdat ik elke keer me honger bleef houden en niet meer dan normaal ging eten had ik ook geen extreme vreetkicken meer, misschien dat ik mezelf dat heb aangeleerd ofzo?
Maar als ik weer nuchter wordt, thuis ben en wat te kanen pak blijf ik kanen dat wel haha.

Flaffie

Wijs gebruiker
Extisi zei:
"Ja, stoppen met blowen." hoor ik dan, maar ik heb geen probleem met blowen...ik vind het een fijn gevoel, alleen die vreetkick is hatelijk.

Meer poepen is ook een optie. :P

KoxBox

Badass junkie
Die vreetkick wordt veroorzaakt omdat je suikerspiegel drastisch daalt en daardoor heeft je lichaam voeding nodig vooral suikers dus. Enja verwonderd het je als je eerst super hyperactief rondloopt en met alles moet lachen dat je erna moe bent... :wave:

Extisi

Wijs gebruiker
KoxBox zei:
Die vreetkick wordt veroorzaakt omdat je suikerspiegel drastisch daalt en daardoor heeft je lichaam voeding nodig vooral suikers dus. Enja verwonderd het je als je eerst super hyperactief rondloopt en met alles moet lachen dat je erna moe bent... :wave:

Dat vind ik inderdaad vreemd, want het is niet altijd zo dat ik mega hyper ben.
Soms ben ik gewoon heel relaxt, en dan word ik als nog moe..
Nouja, moe is het woord niet eens. Lam, lui en ik heb behoefte aan slaap. :P

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
KoxBox zei:

Dus iemand met suikerziekte mag absoluut niet blowen neem ik aan als je bericht klopt?

ilyas

Bewuste gebruiker
Extisi zei:
ik heb mn vreetkicks kunnen afleren, gewon zien dat er geen eten in de buurt is. het zoals stoppen met roken maar veel makkelijker :tongueout:

KoxBox

Badass junkie
Rotterdam-gabber zei:
KoxBox zei:

Dus iemand met suikerziekte mag absoluut niet blowen neem ik aan als je bericht klopt?

Neen, ik denk niet dat dat het geval is want iemand die suikerziekte heeft maakt een bepaalde stof niet meer aan. Heeft niets te maken met smoren ofzo. Ik ben ook geen dokter dus daar kan ik niet echt op antwoorden. Het is misschien niet slim om te blowen als je suikerziekte hebt maar of het echt gevaarlijk is denk ik niet.

Extisi

Wijs gebruiker
Mijn ouders denken dat ik suikerziekte heb. :')
Maar ik heb nergens last van met blowen, mocht ik het hebben.

caatje

Badass junkie
Extisi zei:
Nee, ze baseren dat op het feit dat ik heel vaak dorst heb, en heel erg veel drink. :)
En waarom zou je dat niet laten onderzoeken dan? Het is een "oprukkende" ziekte is me duidelijk geworden in een tv programma.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
sportdrankjes, niet die met druivensuiker, maar isostar of aquarius. verhogen het mineralengehalte weer. je vreetkick zakt dan ook af.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Ik heb precies hetzelfde. Hoewel ik soms ook gewoon alleen lam ben, of soms alleen hyper, maar meestal eerst hyper en dan lam. En waarom schaam je je voor het eten? :P Ik zit me dan gewoon helemaal vol te kanen, al lachend, en dat vind ik meestal vrij geweldig.

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Wat dacht je van die dorst, ik heb 2 keer zoveel lol gehad met een maat dat ik niet eens kon drinken zowat, voordat ik een slokje nam lagen we al in een deuk.

En Extisi het boeit je niet veel he ookal zou je wel suikerziekte hebben? :P

Extisi

Wijs gebruiker
Ja, naja. Het lijkt me gewoon vrij onwaarschijnlijk. Ze baseren dat op één ding, en dat vind ik gewoon vreemd.

Amaranth, ik schaam me voor het eten ja..
Ik wil niet zo veel eten, en vaak ben ik te zwak, of dan roept mijn lichaam naar suiker.

Maar van die sportdrankjes ga ik proberen! Bedankt!

timmaniac

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:

dit is bullshit.... je bloedsuiker spiegel verander NIET van blowen. Podolsky (1971) found that fasting blood glucose was unchanged by smoking marihuana,

dat je bloedsuike spiegel stijgt (ja stijgt) komt juist doordat je vaak veel eet als je stoned bent :) Hollister and Gillespie (1970) found an increased total food intake when the drug was administered after breakfast but not after an overnight fast. Half the subjects reported subjective increased hunger. Subjects' free fatty acid levels and blood glucose remained unchanged while the placebo controls' free fatty acid values decreased. Another study suggested increased appetite and food intake but was without adequate controls (Personal Communication, 1970).
http://www.druglibrary.org/Schaffer/library/studies/nc/nc1e_3.htm

super interessante link overigens. Als je daar het een en ander leest worden heel veel vooroordelen om zeep geholpen wbt marihuana. Zijn allemaal referenties naar gepubliceerde wetenschappelijke artikelen, dus met het waarheidsgehalte zit het wel snor :)

timmaniac

Bewuste gebruiker
je hoeft je niet te verontschuldigen :P

ben juist blij dat je het hebt aangekaart, weer een paar mensen iets wijzer :)

timmaniac

Bewuste gebruiker
Extisi zei:
Rotterdam-gabber zei:
Extisi zei:
Heo bedoel je ? :flushed:

Wat eet je als je stoned ben.

Ongezonde dingen met suiker en veel vet (chips etc)

probeer volgende keer gewoon gezonde dingen te eten als je stoned ben (als je je niet goed voelt bij veel eten tijdens het stoned zijn), minstens net zo lekker las stoned bent! (als je het mij vraagt).

Ik hou van fruit tijdens het smoken :)

nitro

Experimenterende gebruiker
Het echte antwoord waardoor je de vreetkick krijgt is:

In je hersenen zitten zenuwbanen met daaraan uiteinden die men ook wel receptoren noemt. Er zit een bepaalde stof in de hersenen (anamide als ik me niet vergis). Als je honger krijgt gaat dze stof op je receptoren zitten en je hersenen krijgen een signaal door de zenuwbanen. Hierdoor krijg je honger.

Wanneer je hebt geblowd gaat de THC naar je hersenen die zich als anamide gedraagt en dus op de receptoren gaat zitten. Dit stuurd ook weer signaaltjes door . Je krijgt dus een honger gevoel door de THC die anamide imiteerd, niet omdat je werkelijk honger hebt of door een te laag suikergehalte of zoiets dergelijks.

Smokeze :stoned:

aapkut

Badass junkie
dat eten komt denk door dat je extreem suf ben enzo meschien dat je lichaam energy binnen wil krijgen door middel van voedsel zodat je weer wat actiever wordt ofzo, zo denk ik er altans over :P

Extisi zei:
Ik heb even twee vraagjes.
Als ik een joint rook, wiet, dan word ik eerst altijd super actief en hyper. Ik moet lachen en hou echt van onzin op dat moment.
Daarna word ik suf en lam. Super chill ook. Kan dat eigenlijk wel van wiet? Is het niet: Óf je bent stoned, óf je bent high?

Van wiet word je stoned.. van hasj word je high.. alleen kan je bij beide wel een lichtelijk effect van het andere hebben.. van wiet krijg je vaak lach kicks maar ben je gewoon echt stoned.. je voelt je lam in positieve vorm.. je vind alles chill wat er gebeurd je lacht en je ogen hangen op kwart voor 3.. van hasj word je high.. daarvan ga je je meer concentreren.. je bent wat scherper en je kan er wat actiever van worden. Maar het geeft je ook een relax/chill gevoel.
Van wiet word je dus stoned maar kan je wel int begin vooral wat actiever worden maar daarna ben je knetter koekie op de bank.. en van hasj "kan" je wat lam worden maar minder erg als wiet.

Tweede vraag:
Waardoor word die huge vreetkick toch veroorzaakt? Zulke honger, en geen grens kennen.
Ik schaam me soms best wel dat ik zoveel kan eten op zo'n moment...

eten.. tja heel lastig int begin :kots: haha.. ik had dat int begin heel erg en was toen ook wel aangekomen.. daarna ben ik me er gewoon overheen gaan zetten.. want je lichaam heeft eigenlijk geen eten nodig maar het heeft gewoon trek in eten.. dus als je honger hebt.. laat lekker staan rook een sigaret en tja.. de 1e 2x (misschien vaker.. dat kan ik me echt niet meer herinneren..) dan is dat lastig.. maar je zal je er niet slecht door voelen ofzo.. en als je echt niks weet.. neem een :xtc: dan krijg je geen ene shizzle meer na binnen:tongueout: dan moet je 1 chippie in je bek douwuh en dan weet ik zeker dat jij de rest van de avond nergens trek meer in hebt :xtc:

Any Questions.. lemme know.. :grin:

Bovenaan