Tweede keer Ayahuasca

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Pace Ley

Experimenterende gebruiker
En helaas is deze trip ook een beetje anders gegaan als gehoopt. Het voelde een beetje als een telleurstelling;. Ik had er zoveel van verwacht maar het effect wil maar niet doorzetten. Ik kreeg eerst een volledige eerste dosering, maar ik was een beetje te vroeg met uitkotsen.
Maar het effect kwam wel al heel stevig binnen in de opbouw dus ik wilde niet gelijk bijdrinken. Met ogen dicht kreeg ik een heel klein beetje visuals en een desolaat en onrustig gevoel. Echter glipte het effect me na een kwartiertje alweer uit de vingers en heb ik in overleg met de sessie begeleiding bij gedronken. Tot twee keer toe, maar ik kon er niet meer in komen. Op den duur was t genoeg geweest en tijd om weer nuchter te worden.
Het lichamelijke effect voelde ik wel. Ik raakte flink buiten adem, heb lopen zweten en was in vlagen misselijk, maar mentaal gebeurde er eigenlijk niet zoveel. Ik voelde me heel onrustig en beweeglijk en moest mijn best doen om de andere deelnemers niet teveel te storen.

De dag erna voelde ik me wat gedeprimeerd, maar dat had er vooral mee te maken dat ik er heel erg naartoe had geleefd en baalde dat het effect zo matig was. Ik heb halverwege de sessie besloten om me op te frissen (had frisse lucht nodig, de wierook werd me ook wat veel) en op de gang te wachten tot de rest weer bij zn positieven kwam. De rest van de deelnemers had een hele of een halve dosering en niemand anders heeft bijgedronken, maar ze lagen wel allemaal 6 uur lag volledig onder zeil haha.

Ik heb hier en daar wat gelezen over het effect van regelmatig blowen. Het schijnt dat een tolerantie tegen wiet ook het effect van de DMT kan dempen.
Ik vind het ook heel moeilijk om gevoel voor dosering te krijgen, want je weet nooit hoeveel er nou echt in die brouwsels zit. En zo'n ceremonie is best duur, dus de vraag is hoevaak ik het nog wil blijven proberen als het dit soort ervaringen oplevert.
Al was het wel een leuke dag. Ik heb genoten van de gesprekken achteraf en leuke nieuwe mensen ontmoet.

Zijn er hier mensen met gelijksoortige ervaringen?
Ik laat het nu even bezinken, maar ik ben wel van plan om te stoppen met wiet en het na een paar week nog een keer te proberen.

Laatst bewerkt:

majortom

Newbie
Ik heb in januari ook een ceremonie gedaan en dat liep ook totaal anders dan ik had gedacht. Geen visuals, geen geheimen ontdekt van het universum, geen diepgaande gesprekken met Moeder Ayahuasca.. Het bleef allemaal zwart. Ik lag daar alleen maar te chillen en vond t allemaal wel prima. Ik begon met 1 heel glaasje en heb daarna nog 2x een half glaasje bijgenomen. Maar echt spectaculair was het op dat moment niet, ik dacht zelf dat er eigenlijk niks gebeurde. Achteraf is er wel degelijk veel gebeurd. De depressieve gevoelens die ik al maanden had waren na de ceremonie als sneeuw voor de zon verdwenen en zijn, nu we weer een paar maanden verder zijn, ook niet meer teruggekomen. Ik sta sindsdien echt anders in het leven. Ik geloof er heilig in dat aya jou precies geeft wat je op dat moment nodig hebt. En bij jou is het blijkbaar dit. Wat was de reden dat je een ceremonie bent gaan doen? En heb je je wel goed aan de voorschriften gehouden (geen drugs en alcohol in de weken ervoor en dieet volgen)?

majortom

Newbie
Wat ze bij mij overigens ook zeiden is dat het de eerste paar keer zo kan zijn dat aya nog van alles moet los weken in je systeem (bijv als je ongezond geleefd hebt of veel onverwerkt trauma hebt) en dat je daarom niet teveel visuele dingen moet verwachten als je dit voor t eerst doet. De kans is aanwezig dat je je misschien alleen maar ziek gaat voelen. Maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw situatie was voorafgaand aan de ceremonie..

Boyman

Experimenterende gebruiker
Jammer om te horen dat het zo tegen viel! Kan me goed voorstellen dat je er erg naar uitgekeken hebt, en zeker als het dan een dure onderneming is dan zal het een flinke domper zijn als je er niet lekker op gaat of weinig uit hebt weten te halen. Ik heb zelf geen ervaring hiermee, maar ik heb altijd het idee dat alles wat er aan vooraf gaat ook meespeelt en zoals majortom aangeeft ook soms even kan duren voordat je de langdurige effecten gaat merken.

Heb je bijvoorbeeld naast wiet andere dingen gebruikt in de weken voorafgaand aan de ervaring? Heb je de nachten ervoor steeds goed geslapen? Had je een voorgeschreven dieet of heb je in ieder geval redelijk gezond gegeten in de dagen ervoor?

Nu je een paar dagen hebt gehad om de boel te overdenken, ben je misschien toch wat veranderingen gaan merken in je gemoedstoestand?

Ik hoop voor je dat de volgende keer (als je het nog een keer gaat doen) beter gaat! Het klinkt mij ook wel interessant in de oren namelijk. Wat kost zoiets ongeveer? :grin:

majortom

Newbie
Ceremonies kosten vaak tussen de 150/300 euro van wat ik heb gezien, afhankelijk van waar je gaat. Bij veel plekken krijg je er ook standaard een overnachting bij en extra dingetjes zoals een ademsessie of rapé medicijn of wordt er live muziek gemaakt tijdens de ceremonie. Maar dat is overal anders. Heel belangrijk om ergens te gaan waar je je 100% goed bij voelt want je wil je helemaal kunnen laten gaan tijdens de ceremonie.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan