1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Tweede keer XTC: eindelijk vrij

Discussie in 'Trip reports' gestart door Spacey Ostrich, 10 dec 2018.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Spacey Ostrich

Spacey Ostrich Experimenterende gebruiker

Dit is mijn eerste tripreport, dus ik zal mijn best doen om mijn ervaring zo goed mogelijk in woorden uit te drukken. Het is geen heftige ervaring, maar het was voor mijzelf wel erg betekenisvol. Daarnaast hoop ik dat andere beginnende gebruikers misschien wat hebben aan mijn tripreport, aangezien dit pas de tweede keer was dat ik XTC heb gebruikt. De eerste keer was buiten op een festival, dus de setting was wel erg anders, waardoor ook de ervaring erg anders was.

Wie: Spacey Ostrich (man/24/75kg/1m86)

Wat: 90mg XTC + 45mg XTC + 45mg XTC + 45mg XTC + wiet/hasj

Waar: Hungry Music on Tour, Doornroosje

Vooraf
    Ik ben ongeveer anderhalve week geleden naar Hungry Music on Tour geweest. Hier draaiden artiesten als Worakls, N`to, Joachim Pastor, etc. Ik had bijzonder veel zin in dit feestje, zowel omdat ik de artiesten erg goed vind als dat ik voor de tweede keer XTC zou gaan gebruiken. Mijn medefeestgangers waren P, G, M, T en C (Ik kan zo snel geen kekke bijnamen bedenken die niet teveel weggeven). P, G, C en ik namen die avond XTC, M en T dronken alcohol.

Voordat we naar het feest gingen hebben we nog bij een vriend thuis wat geblowd en/of gedronken. Ik was een klein beetje zenuwachtig, maar nadat de eerste keer zo goed bevallen was en de come up veel gemakkelijker bleek dan die van truffels of 2C-B was die spanning maar heel licht aanwezig. Het feest begon om 23:00 uur, maar we zijn pas om 24:00 uur gegaan. Net voordat we vertrokken hebben we onze medicijnen ingenomen, ik begon met een halfje van een pil van 186 mg.

Het feest
    We hebben net onze jassen opgehangen en iedereen gaat nog snel naar het toilet (toen kon dat nog). Om rustig de eerste effecten af te wachten besloten we om even op wat banken te gaan zitten en gewoon wat te praten. Bij mij begonnen toen langzaamaan de eerste effecten te komen. Ik voelde wat tintelingen in mijn handen en benen en er ontstond langzaam een warm gevoel in mijn borst dat zich in golven verspreidde over mijn gehele lichaam. Dit was nog vrij subtiel, maar het voelde wel fijn. Op dit moment wist ik ook dat het wel goed ging komen en kreeg ik wel zin om de zaal in te gaan.

We bleven wat aan de rand staan en begonnen met dansen. Op een gegeven moment werden de lichamelijke effecten wat sterker en voelde ik me bij vlagen wat ongemakkelijk. Dit was ongeveer een uur nadat we het hadden ingenomen. Rond het anderhalf uur punt had dit onwennige gevoel echter plaatsgemaakt voor een gevoel dat velen van jullie waarschijnlijk wel kennen: ik kreeg steeds meer energie, mijn lichaam tintelde heerlijk en ik werd erg blij. Ik kon niet stoppen met dansen, behalve om te knuffelen met vrienden of vrienden van vrienden.

Op dit punt zijn P, G, C en ik bij gaan nemen. Ik pakte nog een kwartje, oftewel circa 45mg. Toen ik wat water ging halen kwam ik nog twee bekenden tegen, waarvan een mij een massage aanbood. Dit sloeg ik uiteraard niet af, en wat ben ik die jongen dankbaar. Ik stond met mijn ogen dicht van de muziek en de massage te genieten, ik had nog nooit zo’n fijne massage gehad. Vooral als hij met zijn hand door mijn lange haar streek aan de achterkant van mijn hoofd was onbeschrijfelijk intens. De licht kietelende sensatie trok door mijn hele lichaam en voelde als pure euforie. Na deze massage heb ik hem een goede knuffel gegeven, om vervolgens weer te gaan dansen.

Het uur dat toen volgde was een van de beste uren van mijn leven. Hoewel ik op de meeste mensen als zelfverzekerd overkom, ben ik dat eigenlijk helemaal niet. Ik ben erg onzeker over mezelf en ben altijd bang dat mensen slecht over mij oordelen of dat ik voor gek sta. Maar zonder dat ik me ervan bewust was stond ik al een hele tijd gedachteloos te dansen, toen ik me realiseerde dat mijn onzekerheid en angst voor oordelen van mensen weg waren. Ik was volledig vrij om te dansen op de manier die voor mij fijn voelde, ongeacht hoe raar het eruit zag. Ik deed wat fijn voelde, en als mensen dat niet snapten dan maakte dat niets uit. Zij misten juist iets doordat zij dat niet konden doen. Tussen het dansen door heb ik wel vaak met mijn vrienden geknuffeld, wat ook erg fijn was. De knuffels waren ook oprechter en steviger dan normaal.

Ik heb toen op een gegeven moment weer een kwartje (45mg) bijgenomen, hoewel ik toen geen idee meer had van de tijd. Ik had wel door dat er genoeg tijd was verstreken, want dit had ik overlegd met T, die alleen alcohol dronk. We zijn toen met wat mensen naar de rookruimte gegaan, waar ik wat van een hasj-joint heb gerookt. Dit maakte alles nog net wat warmer, zachter en comfortabeler. Ik had gehoopt dat de hasj ook voor visuals zou zorgen, maar dit was helaas niet het geval. Wellicht dat ik daarvoor meer had moeten roken.

In de rookruimte en daarna net buiten de rookruimte heb ik nog veel gepraat met mijn vrienden en met enkele onbekenden. Normaal gesproken ben ik vrij slecht in het omgaan met mensen die ik niet ken, maar nu verliepen de gesprekken allemaal probleemloos en was het elke keer gezellig. Naast het praten merkte ik ook dat ik simpelweg het moment heel erg waardeerde. Ik was gewoon erg blij en dankbaar dat ik dit mocht meemaken met mijn lieve vrienden.

Na een tijdje besloten we weer terug de zaal in te gaan en heb ik nog een kwartje (45mg) bijgenomen. Dit was rond 4:00 uur. Op dit moment draaide N`to, waar ik erg lekker op ging. De muziek was melodieus, maar repetitief genoeg om in een soort van trance te raken. Ik vergat alles om me heen was alleen maar bezig met de muziek, dansen deed ik automatisch. Ik voelde me opnieuw erg vrij en euforisch. Om 4:30 uur begon Worakls, maar om de een of andere reden deed zijn muziek me erg weinig. Waar de overige artiesten in een soortgelijke stijl draaiden, was Worakls echt anders. Ook mijn vrienden hadden hier last van. We zijn toch tot 6:00 uur gebleven, omdat het nog wel gezellig was met elkaar. T en M, die de hele avond alcohol hadden gedronken, waren moe en gingen naar huis. Dit vond ik erg jammer, want zij hoorden voor mij helemaal bij de ervaring. Nu miste er dus een stukje.

Het laatste half uur begon mijn lichaam toch moe te worden en merkte ik ook steeds minder van de XTC. Toen om 6:00 uur eindelijk de lampen aan gingen was ik blij dat het voorbij was en we lekker konden gaan afteren. Ik was wel toe aan een jointje. Helaas moesten we eerst nog onze jassen halen, wat een grote chaos was. Ik haalde voor meerdere vrienden hun jas en mijn eigen jas, maar ik stond dus in mijn eentje vastgedrukt in een menigte. Dit duurde een half uur, en ik werd alsmaar nuchterder…

Eindelijk buiten werd ons allemaal een sinaasappel aangeboden door een jongen die LSD had gebruikt. Deze sinaasappel was zo heerlijk fris, dat was echt een fantastisch idee van hem. Toen we bij G thuis waren om te afteren hebben we nog tot 8:30 uur zitten blowen. Ik voelde toen ook duidelijk dat de XTC nog niet was uitgewerkt. G kreeg na het blowen veel visuals, zoals schilderijtjes op de muur en een neuspiercing bij C. Ik had echter nog steeds geen visuals, dus dat was jammer. Maar goed, volgende keer misschien beter.

Thuis heb ik nog tot ongeveer 10:00 uur wat muziek geluisterd en geblowd om vervolgens toch maar naar bed te gaan. De dagen erna had ik een hele fijne afterglow, ik heb ook geen dip gehad. Al met al was dit het leukste feestje waar ik ooit ben geweest, en ik ben enorm blij dat ik nu deze ervaring heb.

Ik hoop dat het (stiekem toch best lange) report een beetje interessant was en dat iemand er misschien wel iets aan heeft (al is het maar een idee van hoe een XTC ervaring kan zijn). Bedankt voor het lezen, als je nog vragen hebt dan wil ik die graag beantwoorden! :grin:
    Als iemand nog goede tips heeft voor een volgend report dan hoor ik die uiteraard ook graag :)

2. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Open voor suggesties? :tongueout:
    P: Fenrir
    G: Moby Dick
    M: Voldemort
    T: De Dwerg
    C: Boeddha

Die spanning heb ik vooraf ook steeds. Gelukkig blijkt het altijd onnodig :)

Grootste nadeel van MDMA...

Superfijn dat je dit ook eens mee mag maken. Het is één ding om te weten dat je tof en slim en aantrekkelijk en vaardig bent, maar die boeroeper in je achterhoofd laat zich moeilijk de mond snoeren.
    (Goede knuffels alom inderdaad.)

Ik ook!

Bizar dat de artiest waar we het meest naar uitkeken (ik in ieder geval) zo tegenviel. Gelukkig waren de andere drie allemaal geweldig.

Argh, die garderobe.

Januari LSD :sunglasses:

:)

Lekker geschreven hoor keltje! Ik zie uit naar je toekomstige verslagen over de DMT-dimensie en K-gaatjes :)

Spacey Ostrich vindt dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - Tweede keer XTC
  1. frank1234
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    3.574
  2. Seventies420
    Reacties:
    5
    Weergaven: