Urine Therapie

Mayan

Bewuste gebruiker
A man hasn't drank at all, until he has drank his own urine

In de quest naar de verborgen waarheid in de mythologie, blijf ik maar terugkomen op de urine therapie.
Het zou in veelal culturen zijn voorgekomen, zoals bij de vedas. Maar ook bij de indianen gebruikte men deze therapie al. Het zou goed tegen kanker zijn en bevat geen oxidanten.
Het is pas sinds ik tijdens een trip doorkreeg hem op te drinken, ik er echt interesse naar kreeg.
Dus dacht ik maar even, pleur een postje samen waaruit je zelf en anderen wijzer worden.
So here goes.

Al duizenden jaren wordt deze methode toegepast. In India bv zijn er maar liefst 107 voordelen bij het consumeren van je eigen urine. Het staat in de Sanskrit van gekend als "Damar Tantra" onder de naam Shivambu
http://www.hps-online.com/hindiasutra.htm

Ik weet niet wie hier allemaal al de Baghavad-Gita door handen heeft genomen. Maar het komt daar wel degelijk meermaals in voor dat men hoogpriesters etc hun urine opdronken. De fontein van het leven etc. Waarom zou iemand een ander zijn urine willen drinken, tenzij het de betekenis van het leven in zich draagt. Tuurlijk is er een groot verschil tussen zomaar even dagdagelijkse urine te drinken of urine dat 80% tot 85% actieve stoffen van de amnita muscari bevat.
Toch heeft dagdagelijks urine drinken wel degelijk voordelen, voordelen als volgt:
Het werkt kankerwerend, goed tegen artritis, men claimed tegen AIDS, goed voor de huid, hoger immuunsysteem, ....

Zelfs de Romeinen gebruikte urine om de tanden mooi wit te houden.
In China wreef men urine over de baby's huid om het gezond te houden.
Ook Franse Aristocratische vrouwen baadden in urine om hun velletje perzikzacht, mooi en gezond te houden. De Fransen weekte ook hun doeken in urine om ze daarna rond hun nek te draaien tegen een keelontsteking.
Ook zou het pissen op een kwallensteek enorm baten tegen de pijn.
Is onze urine echt een wondermiddel dat zomaar gratis is af te tappen van onszelf?

Quotes:

“ Narrated Anas: The climate of Medina did not suit some people, so the Prophet (Mohammed) ordered them to follow his shepherd, i.e. his camels, and drink their milk and urine (as a medicine). So they followed the shepherd that is the camels and drank their milk and urine till their bodies became healthy. Then they killed the shepherd and drove away the camels. When the news reached the Prophet, he sent some people in their pursuit. When they were brought, he cut their hands and feet and their eyes were branded with heated pieces of iron. "

The homeopath John Henry Clarke wrote, "…man who, for a skin affection, drank in the morning the urine he had passed the night before. The symptoms were severe, consisting of general-dropsy, scanty urine, and excessive weakness. These symptoms I have arranged under Urinum. Urinotherapy is practically as old as man himself. The Chinese (Therapist, x. 329) treat wounds by sprinkling urine on them, and the custom is widespread in the Far East. Taken internally, it is believed to stimulate the circulation".

Urine is not a dirty and toxic substance rejected by the body. Urine is a by-product of blood filtration, not waste filtration. Medically it is referred to as "plasma ultrafiltrate". It is a purified derivative of the blood itself, made by the kidneys--whose principal function is not excretion but regulation of all the elements and their concentrations in the blood. Urine can be compared to leftovers from a meal, and this metaphor may help us understand why our bodies excrete elements that are valuable to our health and well-being.

Verwante links:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Urinetherapie
http://en.wikipedia.org/wiki/Urine_therapy
http://www.goudentips.org/urinetherapy.html
http://www.earthtym.net/ref-UT-notes-1.htm

Then why again are we so disgusted by pee? :grin:

(deze post is nog niet af, maar ik krijg concentratie stoornissen :tongueout:)

phy

Bewuste gebruiker
Ik zou een keer poep op je gezicht smeren. Dat helpt tegen jeugdpuistjes.

Maar serieus: ja ik heb hier eerder over gehoord. Maar toch spreekt het mij niet zo aan. Ik weet dat urine vol met ammoniak zit, dat toch niet zo goed voor je gesteldheid is.
Maar mocht je het proberen dan hoor ik graag jouw bevindingen. :wink:

L

Lid 6909

Gast
Ja daar zat ik toch ook overna te denken.

Pis is toch een afval stof, waarom zou je afvalstoffen gaan drinken, je lichaam zoekt zelf uit wat hij nodig heeft en wat niet, en wat hij niet nodig heeft pis je uit. Waarom zou je het dan nog een keer drinken, wil je je voedsel wat niet gekozen is een second opinion geven ofzo? :grin:

zo zie ik het tenminste

phy

Bewuste gebruiker
gNuxx zei:
Ja daar zat ik toch ook overna te denken.

Pis is toch een afval stof, waarom zou je afvalstoffen gaan drinken, je lichaam zoekt zelf uit wat hij nodig heeft en wat niet, en wat hij niet nodig heeft pis je uit. Waarom zou je het dan nog een keer drinken, wil je je voedsel wat niet gekozen is een second opinion geven ofzo? :grin:

zo zie ik het tenminste

Konijntjes heten hun eigen keutels op.. Dus die logica gaat niet helemaal op :wink:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Je scheid niet alleen afvalstoffen uit, maar ook stoffen waar je lichaam op dat moment niks mee kan en niet kan opslaan. En door dat weer opnieuw te verwerken kun je het er alsnog uithalen.

Maar dit laat ik lekker aan anderen over, ik drink mijn pis niet. Reden 1: BAH! Reden 2: er zijn lekkerdere dingen om te drinken.

Mayan

Bewuste gebruiker
Maar dat is het hem net jongens!
PIS heeft geneeswerkende krachten! Men gebruikt het al sinds der mensenheugenis!

Er zitten niets afvalstoffen in, de afvalstoffen komen eruit langs de zweetkanalen en je poep.
In urine zit enkel en alleen maar wat goed voor je is lijkt me zo, ... Tuurlijk zitten er wat bacteriën in, onschadelijke. Die adem je zowiezo in als je gaat plassen, merk je niets van.

"Urinetherapie is een oud Indiaas Ayurvedisch gebruik die een groot aantal gezondheidsvoordelen claimt, zoals voor het genezen van kanker. Volgens de Ayurveda wordt urine verondersteld duizenden biochemische mengsels te hebben, waarvan slechts een 200 zijn bestudeerd. Toch beweren zij dat die allemaal een ongelofelijke reeks belangrijke voedingsstoffen, enzymen, hormonen, natuurlijke antistoffen en immune verdedigingsagenten bevat."

Sommige wetenschappers laten zelfs parasieten toe in hun lichaam. Omdat zij ervan overtuigd zijn dat deze parasieten andere kwaaddoeners verdelgen en zo hun weerstand op peil houdt.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Het is iets wat mij beslist niet aanspreekt.
Maar ik denk dat het niet zo ongezond is als sommigen suggereren. Jaren geleden heb ik is iemand gezien (bij ontbijt-tv meen ik) die in de studio zijn verhaal deed. Hij was dus een pisdrinker. En hij vertelde, als ik me goed herinner, dat je alleen ochtendurine moet drinken én dat je een dag van tevoren geen ongezonde dingen gegeten en gedronken moet hebben. Dus, bijvoorbeeld, als je 's avonds cola hebt gedronken en mc.Donalds voedsel, dan is de ochtendurine idd ongezond. Maar als je gezond eet en leeft dan is de ochtenurine helend.
Maar het kan ook zijn dat ik deze info deels uit Uit Je Bol heb.

En ik twijfel toch ook nog wel of je zelfs bij een gezonde leefstijl, toch niet te veel afvalstoffen binnenkrijgt.

edit: was het ook niet zo dat, niet eens zo lang geleden, urine werd gebruikt om kleding/stoffen te wassen, of iets in de lakenindustrie? Misschien gebeurt dat nu nog wel trouwens, er ligt me iets van bij.

Mayan

Bewuste gebruiker
Jups, en ook geen medicijnen nemen als je dat doet. Want door die medcijnen kan het wel eens zijn dat je afvalstoffen meesleurt in je bekertje.

Thanks for clearing up Kapitan :wink:
Heb intussen al een glaasje urine op, smaakte heel zout. En dat is een verkeerd teken, zal er wel aan liggen dat ik een bak bier per dag versleur.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb toch nog ff Uit Je bol erbij gepakt. En daar schrijven ze dat je idd gezond moet eten enzo. Maar ze schrijven ook dat er in urine nog ziektekiemen zitten die als ze gedronken worden je afweersysteem stimuleren. Dus een beetje zoals bij homeopathie (het gelijke met het gelijke bestrijden.) En dit zou dan betekenen dat je maar een klein slokje hoeft te nemen, want het gaat erom dat je het afweersysteem activeert.
Dus dat is heel wat anders dan dat je een heel glas naar binnen moet klokken.

Maar ik ben nog niet over de streep getrokken. :grin:

edit: Het zou gaan om "het laatste straaltje van je eerste plas". (Klink als een mooie zin om een gedicht mee te openen.) :beer:

Mayan

Bewuste gebruiker
Nou als het je levensduur en je gezondheid bevordert, waarom niet denk ik dan? :)

Ben me gelijk aan het afvragen waarom mensen vroeger zoveel ouder werden dan de mensen na het jaar 0.
Allemaal verloren kennis, verloren aan de inquisitie. Tijd om ze eens terug onder de loepe te nemen denk ik dan zo.

Ik krijg een urge om het leven anders aan te pakken, een urge die ik niet kan controlleren, puur instinct.
De volgende post dat ik hier ga plaatsen is het derde oog, en hoe ik dat zou kunnen stimuleren zonder paddo's e.d.
Moeilijk gaat ook denk ik dan zo bij mezelf. Wat is meditatie zonder een paddo, en hoe kan ik toch de knowledge ontvangen zonder paddo's.
Telkens ik ze deed kwam er iets in me wakker, nu wil ik dat het wakker komt voor altijd en de droom eeuwig kan leven. Helaas weet ik niet goed hoe dat aan te pakken, maar alles in me zegt me die urine op te zuipen man. Heb een nachtje getript en moest om de vijf tellen plassen, gene swans. Ok, dat urineren is normaal bij paddo's, maar zoveel moest ik nog nooit.
Ik kan alleen maar meegaan met de stroom en mijn intuïtie volgen, hoe walgelijk het ook mag zijn :)

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Heel oud worden dat is opzich niet een streven van mij, maar lekker gezond in je vel zitten, wie wil dat nu niet?
Dus stel ik heb een zieke gedeprimeerde buurman en hij begint met urine drinken en binnen een paar weken knapt hij zienderogen op en is hij zo fit als een hoentje; ja dan wil ik het best is overwegen om het is te proberen. Maar het punt is dus dat ik niet echt overtuigd ben of je, je er echt beter door gaat voelen. Die man op tv kon mij blijkbaar niet overtuigen. En gevoelsmatig trekt dat urinedrinken mij niet zo. Dat heeft wsl deels met opvoeding te maken en deels met iets biologisch (voor bittere en zure dingen moet je oppassen, iets in die trant.)

Mayan

Bewuste gebruiker
Het gaat mij niet zozeer erover om iemand te overtuigen hoor. Ik ben op een zoektocht en deel deze graag met mensen. Het leven heeft afgelopen jaar in 2008 zichzelf heel mooi aan mij getoond.
Dankzij die paddo's heb ik meer interesse in het leven, de schepping en heb ik nu een mooie kit aan wijsheid in de achterzak om dat eeuwig in me mee te dragen.

Ik kom natuurlijk wel met iets heel extravagants af, "Mayan de urinedrinker, hoe ver moet je dan niet getript hebben om dat nog maar te overwegen he."
JA hoor mijn vriendin kijkt er heel vies van op, maar het is de impuls in mezelf dat ik moet volgen.
De schepping maakt me iets duidelijk, nu ik urine zal drinken, zal ik misschien toch dat drinken laten... Want wie urine drinkt, let op zijn gewoontes

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Jij gaf ook niet de indruk dat je zieltjes wou winnen hoor. :)
Ik hoop dat het je iets te bieden heeft, en zoniet, dan ben je ook weer een ervaring rijker.

Mayan

Bewuste gebruiker
Hey mannen, die rendieren in het wild zijn dus gek op amnita's he.
De sjamanen dronken vroeger het rendier haar urine op nadat ze amnita's gegeten hadden.
£Zo was de urine van het rendier het natuurlijk gefilterd brouwsel van de werkzame stof waarvan je trippen zou.

I'm the verge of something deep, maar moet het nog zelf ondervinden.
De eerste post van dit topic zal nog zwaar gepimpd worden, maar dat is voor een nuchter dagje. Niet voor nu dus

Bovenaan