Vaccin tegen het Coronavirus

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik ben normaal niet zo van de filmpjes maar deze geeft wel een heldere uitleg. Het geeft een duidelijk beeld van zowel de voordelen als de risico’s van vaccineren. Het filmpje is van voor Corona en gaat dus ook niet over dit specifieke vaccin maar geeft wel een goed algemeen beeld en is volgens mij relevant voor de discussie.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik ben normaal niet zo van de filmpjes maar deze geeft wel een heldere uitleg. Het geeft een duidelijk beeld van zowel de voordelen als de risico’s van vaccineren. Het filmpje is van voor Corona en gaat dus ook niet over dit specifieke vaccin maar geeft wel een goed algemeen beeld en is volgens mij relevant voor de discussie.

Kurzgesagt ♥️ Ik ben fan van ze, vaak heel heldere uitleg!

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik heb de eerste paar minuten gekeken maar kan me er niet toe zetten het af te kijken. Wat is het punt van dit filmpje? Laten zien dat er af en toe een keer iets fout gaat na of door een vaccinatie? Dat is toch al lang bekend? Heeft toch ook geen zin om continu filmpjes te posten van mensen die dood gaan aan Covid?

Het gaat er uiteindelijk om wat gemiddeld beter is voor een individu en voor de maatschappij. Dit filmpje komt super eenzijdig over. Groot verschil met het filmpje van Kurzgesagt die beide kanten statistisch met elkaar vergelijkt op basis van goede data.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb de eerste paar minuten gekeken maar kan me er niet toe zetten het af te kijken. Wat is het punt van dit filmpje? Laten zien dat er af en toe een keer iets fout gaat na of door een vaccinatie? Dat is toch al lang bekend? Heeft toch ook geen zin om continu filmpjes te posten van mensen die dood gaan aan Covid?

Het gaat er uiteindelijk om wat gemiddeld beter is voor een individu en voor de maatschappij. Dit filmpje komt super eenzijdig over. Groot verschil met het filmpje van Kurzgesagt die beide kanten statistisch met elkaar vergelijkt op basis van goede data.
Als je het filmpje wel echt had gezien, dan had je ook kunnen zien hoe ongeïnformeerd deze mensen waren over het vaccin en mogelijke complicaties. "Je vertrouwt erop dat het goed zou moeten zijn." Heel veel mensen staan er zo in. Heel veel mensen horen van overheid en media dat het veilig is, dat je misschien wat last van je arm zult hebben, etc. Het is daarom denk ik juist goed dat zoiets ook eens getoond wordt.

Zo'n statistische benadering van Kurzgesagt is ook heel goed, maar dit toont je even wat dit met een persoon en zijn/haar naasten kan doen. Ik zie daar wel waarde in.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Zo'n statistische benadering van Kurzgesagt is ook heel goed, maar dit toont je even wat dit met een persoon en zijn/haar naasten kan doen. Ik zie daar wel waarde in.
In het belang van een evenredige vertegenwoordiging van wat er kan gebeuren als je het vaccin neemt, lijkt het me goed als je ook een paar duizend filmpjes toont van mensen die nu niet dood zijn gegaan of ernstig ziek zijn geworden door het wel nemen van het vaccin. Anders lijkt het namelijk alsof je eenzijdig propaganda aan het voeren bent tegen het vaccin.

Proxima

Bewuste gebruiker
Kan je wellicht ook wat filmpjes laten zien van mensen die verminkt of dood zijn gegaan aan COVID? Nu krijgen we namelijk wel een heel eenzijdig beeld te zien.

Het is uiteraard lekker makkelijk om alleen maar filmpjes te posten van mensen die door de vaccinatie een probleem hebben gekregen, maar de kans is groot dat dezelfde mensen er veel ernstiger aan toe zouden zijn als ze COVID hadden gekregen. Je lichaam krijgt immers door de vaccinatie een afweer reactie tegen COVID.

Ik had al eerder aangegeven dat in de ziekenhuizen de gemiddelde leeftijd sterk omlaag was gegaan al voor het goede weer. Oorzaak: vaccinaties.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
In het belang van een evenredige vertegenwoordiging van wat er kan gebeuren als je het vaccin neemt, lijkt het me goed als je ook een paar duizend filmpjes toont van mensen die nu niet dood zijn gegaan of ernstig ziek zijn geworden door het wel nemen van het vaccin. Anders lijkt het namelijk alsof je eenzijdig propaganda aan het voeren bent tegen het vaccin.
Hebben we daar de MSM al niet voor, om ons 24/7 te vertellen wat een godsgeschenk dit vaccin is en dat we dit allemaal moeten nemen? Het bestaansrecht van dit filmpje lijkt mij duidelijk: om daar wat tegenwicht aan te geven.

Maar wij gaan hier niet uitkomen. En ik heb echt geen zin in een discussie hierover.

Zelfde gaat op voor @Proxima

Martinus

Wijs gebruiker
Ik lees in nieuws artikelen ook dat je van corona net zo goed bloedstolsels kan krijgen. Dus of je nou corona krijgt of een inenting. de kans is er sowieso.
Maakt het dan uit? Als je kiest om het niet te nemen dan schuif je het risico op andere mensen af of niet?

Proxima

Bewuste gebruiker
Maar wij gaan hier niet uitkomen. En ik heb echt geen zin in een discussie hierover.
Als je geen discussie wilt waarom post je het dan hier op een forum?

Ja, er zijn mensen die door de vaccinatie een ernstige reactie krijgen. Gebeurt met elk medicijn (er gaan zat mensen dood aan aspirine bijvoorbeeld).

Er zijn echter nog veel meer mensen die door de vaccinatie niet op de IC belanden en een lang traject in moeten gaan door de opgelopen longschade.

Heb je de filmpjes wel eens gezien van mensen die door COVID longschade hebben opgelopen en in een lang revalidatie traject zitten? En waarvan het niet eens zeker is dat die ooit zullen herstellen?

Laatst bewerkt:

Martinus

Wijs gebruiker
Ja het maakt uit. De kans op ernstige trombose is bij Covid ongeveer 40 maal zo groot dan bij Astra Zeneca. Oh en dan hebben we het nog niet over de andere “bijwerkingen” van COVID zoals sterven….

Ik bedoelde het ook in de zin van, maakt het dan uit om het vaccin te nemen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik lees in nieuws artikelen ook dat je van corona net zo goed bloedstolsels kan krijgen. Dus of je nou corona krijgt of een inenting. de kans is er sowieso.
Maakt het dan uit? Als je kiest om het niet te nemen dan schuif je het risico op andere mensen af of niet?

En wat te denken van de anticonceptiepil… De kans op trombose is bij vrouwen die de pil gebruiken 4x hoger dan bij vrouwen die geen pil gebruiken. Hier is AstraZeneca niets bij. Hoeveel vrouwen gebruiken de pil? Ik heb zelf overigens ook persoonlijk iemand gekend (collega tijdens een vroegere stage) die is overleden aan een ruiterembolie ten gevolge van de pil, was hartstikke jong, net moeder geworden. Vreselijk natuurlijk, maar alsnog is de kans gewoon heel klein dat zoiets gebeurt. Voor mij is dat de afgelopen 15 jaar geen reden geweest om de pil niet te slikken. Een ongewenste zwangerschap creëren lijkt me afschuwelijk. Er is altijd een kans op een bijwerking, zoals er bij een operatie altijd kans is op een complicatie.

Mijn kat werd onlangs doodziek van een plotselinge pancreatitis als blijkbaar extreem zeldzame bijwerking van narcose bij een routine-operatie aan haar tanden. Met een behandeling van een slordige tweeduizend euro en veel effort hebben we haar er gelukkig doorheen gekregen. Moet ik nu een filmpje gaan opnemen waarin andere katteneigenaren gewaarschuwd worden voor de risico’s van tandbehandelingen? Mijn kat en ik hadden gewoon pech. De mensen die een trombose krijgen van het vaccin hebben helaas enorme pech. De kans is ook groot dat deze mensen van nature al gevoelig waren/zijn voor trombose en er dus sowieso al meer risico op liepen, bij ziekte - bijv. COVID - of bij ingrepen (of in het voorbeeld van de anticonceptiepil).

Misschien wat rare voorbeelden die er niet perse heel erg toe doen, maar ik snap de hele consternatie over de bijwerkingen gewoon niet zo goed.

Soms wegen de statistieken zo zwaar door naar de kant van de voordelen dat je de minimale risico’s voor lief neemt.

De cijfers laten zeer duidelijk de effectiviteit van vaccineren zien. Je kunt tegen vaccinatie zijn, maar het wordt toch bijna onmogelijk om het standpunt te verdedigen dat het zinloos zou zijn…

Pjotr777

Bewuste gebruiker
Ik laat me vaccineren. Ik vertrouw op de wetenschap. Als kind heb ik vele vaccinaties gehad. Toen ik voor het eerst op vakantie ging buiten Europa nam ik een aantal vaccinaties en daarna ook nog een aantal. Verder heb ik zelf weleens troep in m’n lichaam gespoten en dat werd netjes opgeruimd door m’n afweersysteem dus ik lig er niet wakker van. Liever vaccin dan Corona krijgen.

Rivalrie

Badass junkie
Schade na vaccinatie blijkt bij jonge mensen het grootst te zijn. Nu blijkt dat jonge mensen ook ontstekingen aan het hart kunnen krijgen van de vaccins.

2021-06-24_janssen_heatmap.jpg2021-06-24_pfizer_heatmap.jpg2021-06-24_astrazeneca_heatmap.jpg2021-06-24_moderna_heatmap.jpg

АЛ-90

Belezen gebruiker
Morgen krijg ik Janssen en ik ben jonger dan 30! Hopelijk ga ik dood :hearteyes:

OT: go vaccinaties, goed voor je afweer :sunglasses:

inner_search

Badass junkie
Gistere men eerste pfizer gehad (30).
Nix last , geen stijve arm of hoofdpijn of koorts..
Kan nog komen , maar voel me top..

АЛ-90

Belezen gebruiker
Veel succes. Ik zou het niet doen ...
Ik heb ook geen problemen met het testen van de meest nieuwe RCs die net uit zijn en waar letterlijk nog geen enkele geschiedenis van gebruik door mensen bij bekend is. Waarom zou ik me zorgen maken om een vaccin dat door en door getest is en dat veilig gebleken is?

Liever wat logische bijwerkingen van een vaccin dan een stuk ergere bijwerkingen van de ziekte waartegen het vaccin beschermt, Corona.

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Schade na vaccinatie blijkt bij jonge mensen het grootst te zijn. Nu blijkt dat jonge mensen ook ontstekingen aan het hart kunnen krijgen van de vaccins.

Bekijk bijlage 25166Bekijk bijlage 25167Bekijk bijlage 25168Bekijk bijlage 25169

Maar een RC die 3 dagen je hart boven 100+ laat slaan is dan wel veilig? En de complicaties van corona zijn idem en nog gevaarlijker.

Die ontstekingen aan het hart krijgen reumapatienten ook. In 90% van de gevallen merk je er bijna niets van en geneest het uit zichzelf. 9% heeft medicatie nodig en rust nodig. 1% heeft hartfalen. Het gaat hier om kleine procenten. Alles opblazen is een vak geworden in deze tijden.

Rivalrie

Badass junkie
Dat komt dus omdat het vaccin werkt.

Zonder vaccin zouden er veel meer mensen dood gaan aan COVID. Gebeurt nu niet omdat de meeste kwetsbare mensen inmiddels gevaccineerd zijn.
Dat klopt. Maar in mijn ogen is er geen enkele reden om het leven van jonge mensen op te offeren om dat van ouderen te redden. Dat is wel wat de minister nu verlangt.

Pjotr777

Bewuste gebruiker

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Ik zal toegeven dat ik me bij mn reactie schuldig maakte aan een simpele denkfout, het klonk gewoon eng.

Maar goed, gisteren de afspraak gezet, ik haal 'm hoe dan ook wel.

Jij had toch last van hoge hartslag of is dat voorbij. Nu mijn vriendin haar prik gezet heeft had ze net als ik op dag 3 een kleine verhoging hartslag en druk op de borst. Wil je hiermee geen angst aanjagen.

StraatPiraat

Wijs gebruiker
Jij had toch last van hoge hartslag of is dat voorbij. Nu mijn vriendin haar prik gezet heeft had ze net als ik op dag 3 een kleine verhoging hartslag en druk op de borst. Wil je hiermee geen angst aanjagen.
Dat is dus mijn zorg, ik heb er nog steeds last van. Kan ook niks specifiek vinden qua advies voor AVNRT online wat betreft het vaccin.

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Dat is dus mijn zorg, ik heb er nog steeds last van. Kan ook niks specifiek vinden qua advies voor AVNRT online wat betreft het vaccin.

Uit eigen ervaring kan ik je dus wel vertellen met Moderna dat ik bij alle 2 de spuiten op dag 3 na vaccinatie lichte druk had langs de hartstreek, 2 enkele overslagen en even verhoging. Net alsof een lijntje te hard inkickt. Sinds laatste 3mmc gebruik had ik dat wel meer maar nu was het even over. Vrouwlief had het toch iets langer en is er even bij gaan liggen. Je kan je probleem wel melden als je jouw aanmeld in het vaccinatiecenter en dan komt er een dokter bij. Hier in Belgie toch. Weet niet hoe het in NL verloopt.

StraatPiraat

Wijs gebruiker
Uit eigen ervaring kan ik je dus wel vertellen met Moderna dat ik bij alle 2 de spuiten op dag 3 na vaccinatie lichte druk had langs de hartstreek, 2 enkele overslagen en even verhoging. Net alsof een lijntje te hard inkickt. Sinds laatste 3mmc gebruik had ik dat wel meer maar nu was het even over. Vrouwlief had het toch iets langer en is er even bij gaan liggen. Je kan je probleem wel melden als je jouw aanmeld in het vaccinatiecenter en dan komt er een dokter bij. Hier in Belgie toch. Weet niet hoe het in NL verloopt.
Dat zijn min of meer de klachten waar ik al chronisch last van heb, ik ga het sowieso even aangeven wanneer ik naar de afspraak ga.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Je hebt gelijk, ik zal toegeven dat ik me bij mn reactie schuldig maakte aan een simpele denkfout, het klonk gewoon eng.

Maar goed, gisteren de afspraak gezet, ik haal 'm hoe dan ook wel.
Je hoeft m niet te halen alleen als je zelf wil. Ik ken wel meer die m niet willen ondanks dat zij extra risico lopen. Ik ben geen risico geval en m wel genomen, althans, de 1e prik, 2e moet nog.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Even wat van me afschrijven...

Stond gewoon gezellig met onderbuurman (oudere man in de 70) te praten. Begint 'ie over vaccineren, of ik dat al gedaan heb. Ik zei nee en dat ga ik ook niet doen. Waarom dan niet? Omdat ik het vaccin niet vertrouw, omdat het een nieuwe techniek betreft die experimenteel is in het gebruik in vaccins.

Krijg ik een heel verhaal waarom ik het toch zou moeten doen, probeert 'ie me een schuldgevoel aan te praten aan de hand van voorbeelden over kinderen die hun opa en oma doodziek maakten. Ik heb het netjes gehouden maar ben heel duidelijk geweest dat dit mijn eigen afweging en keuze is. Voelde op het eind duidelijk dat hij op me neerkeek of zo, dat ik dit niet deed. Ik zei, jij hebt je gevaccineerd, wat is het probleem? Nee, ik zou me toch moeten vaccineren... Nou dan toch niet meer vriendelijk als buren hè.

Spuit je vol met dat experiment wat mij betreft, maar dring het een ander niet op.

Kutmensen...

/rant

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan