Van 5 gram natte speed naar 1,4 g incl het zakje?

JackAss69

Bewuste gebruiker
Hallo,
Ik had 5 gram natte pep gekocht, verspreid op een vlak oppervlak en laten drogen. Na een dag heb ik het in een zakje gedaan en gewogen. Nu blijkt het 1.4 g te zijn incl zakje?! Is het normaal dat het zo veel minder wordt als het droogt??

SpeedyGonzalezz

Bewuste gebruiker
Heb zelf ook wel eens gehad dat ik veel minder had toen het droog was. Was het heel erg nat? En het word minder omdat andere stoffen verdampen

PsyTekz

DF-koning
Tripreporter
De kleinste zakjes die ik heb wegen gemiddeld 0.4 a 0.5 gram. Er zal wel heel weinig over blijven dan. Dik genaaid met die "pep"...

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hallo,
Ik had 5 gram natte pep gekocht, verspreid op een vlak oppervlak en laten drogen. Na een dag heb ik het in een zakje gedaan en gewogen. Nu blijkt het 1.4 g te zijn incl zakje?! Is het normaal dat het zo veel minder wordt als het droogt??
Methanol weegt 0,8 gram per milliliter. Ik weet niet hoe nat die speed was, maar dan zou je 4,5 mL oplosmiddel erbij moeten hebben gehad. Klinkt voor mij best nog wel plausibel eigenlijk.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Methanol weegt 0,8 gram per milliliter. Ik weet niet hoe nat die speed was, maar dan zou je 4,5 mL oplosmiddel erbij moeten hebben gehad. Klinkt voor mij best nog wel plausibel eigenlijk.
Dan snap ik ook gelijk waarom dealers natte speed zouden willen verkopen. Want dan kun je methanol gewoon voor 5 euro per milliliter verkopen in plaats van 10 euro per liter 😂

LucidLucy

Herstelgoeroe
Het lijkt me toch wel erg onwaarschijnlijk. Zeker als je zegt dat het een pasta was. Ik heb een keer speed gehad die eenmaal ontdooit voor een deel letterlijk vloeibaar was.

Daar bleef na drogen pakweg 1/3e deel van over.

Nou is 1,4g van 5g 36% dus vergelijkbaar. Maar dat het dan nog pasta is, is wel opmerkelijk.

Je zegt 5g te hebben gekocht. Was het ook echt 5g?
Of is Herman de Huisgeest ermee aan de haal gegaan?

Gebruikelijk is dat je ongeveer 50% - 60% overhoudt na drogen.

JackAss69

Bewuste gebruiker
Het lijkt me toch wel erg onwaarschijnlijk. Zeker als je zegt dat het een pasta was. Ik heb een keer speed gehad die eenmaal ontdooit voor een deel letterlijk vloeibaar was.

Daar bleef na drogen pakweg 1/3e deel van over.

Nou is 1,4g van 5g 36% dus vergelijkbaar. Maar dat het dan nog pasta is, is wel opmerkelijk.

Je zegt 5g te hebben gekocht. Was het ook echt 5g?
Of is Herman de Huisgeest ermee aan de haal gegaan?

Gebruikelijk is dat je ongeveer 50% - 60% overhoudt na drogen.
Heb gevraagd en was blijkbaar 4g. Ik heb niet veel ervaring met speed pasta. Maar het was niet heel vochtig.

LucidLucy

Herstelgoeroe
Dan snap ik ook gelijk waarom dealers natte speed zouden willen verkopen. Want dan kun je methanol gewoon voor 5 euro per milliliter verkopen in plaats van 10 euro per liter 😂
Dat en daarnaast het hardnekkige fabeltje dat speed zijn kracht verliest als het droog is.

Het nare is dat er aan dat fabeltje een kern van waarheid kleeft.
Zonder in te gaan op details van productie: als je slecht geproduceerde speed hebt waar teveel zwavelzuur in zit, dan vind er chemische reactie plaats waardoor er inderdaad amfetamine verloren gaat.

Wat is de oplossing? Nat in de vriezer bewaren.

Ja of je produceert gewoon goeie.... Ook een optie hè. Maar juist dat dit zo makkelijk is, maakt dat er zoveel gerommeld wordt denk ik. De meesten die het maken hebben geen flauw benul van de werkingsprincipes achter het proces.
En dan krijg je een beetje zo'n Heisenberg/ Jessy pinkman verhouding.

Overigens heb ik het zelf nooit gemaakt. Vond het alleen interessant om over dat proces te leren. En deze is als niet chemicus nog te begrijpen i.t.t. de pagina lange protocollen van de meeste andere middelen.

LucidLucy

Herstelgoeroe
Ik zie dat ik een foutje heb gemaakt. Vond het al zoveel nog in percentage. Ik had 1,8g gepakt ipv 1,4g.

1,8 / 5 = 36%

1,4 / 5 = 28%

Maar het was dus 4g (al moet je dat ook op de dealers woord geloven. Beter was geweest als je het voordien ook had gewogen. Sowieso nooit slecht om regelmatig eens te doen trouwens.)

1,4 / 4 = 35%

Dat is nog steeds geen beste opbrengst en dus erg natte, zo niet bijna vloeibare pasta.

Als je al redelijk droge pasta hebt, dan lijkt het soms een beetje schepijs als je er een lepel door zou halen.
'normale' pasta is iets natter dan dat. Kneedbaar, maar wel met wat weerstand.

Veel beter kan ik het niet in woorden uitdrukken 😂

Jeye

Experimenterende gebruiker
Hallo,
nope weet niet hoeveel gram de pep droge zou zijn van natte ik zou je geld terug halen zws zou ik niet meer bij hem kopen maar blijkbaar is 5g natte 4g droog ongeveer zelf ook wel rare soorten pep gezien maar 5 naar 1,4 3,6g oplosmiddel pff

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: N3K0

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
nope weet niet hoeveel gram de pep droge zou zijn van natte ik zou je geld terug halen zws zou ik niet meer bij hem kopen maar blijkbaar is 5g natte 4g droog ongeveer zelf ook wel rare soorten pep gezien maar 5 naar 1,4 3,6g oplosmiddel pff

Hoop dat ie zijn geld na 8 maanden nog terug kan krijgen van dat zakje, want hij plaatste dit namelijk op 31 januari, maar het is altijd nog het proberen waard als de dealer een goede klantenservice heeft!

MDMAutist

Belezen gebruiker
Dat en daarnaast het hardnekkige fabeltje dat speed zijn kracht verliest als het droog is.

Het nare is dat er aan dat fabeltje een kern van waarheid kleeft.
Zonder in te gaan op details van productie: als je slecht geproduceerde speed hebt waar teveel zwavelzuur in zit, dan vind er chemische reactie plaats waardoor er inderdaad amfetamine verloren gaat.

Wat is de oplossing? Nat in de vriezer bewaren.

Ja of je produceert gewoon goeie.... Ook een optie hè. Maar juist dat dit zo makkelijk is, maakt dat er zoveel gerommeld wordt denk ik. De meesten die het maken hebben geen flauw benul van de werkingsprincipes achter het proces.
En dan krijg je een beetje zo'n Heisenberg/ Jessy pinkman verhouding.

Overigens heb ik het zelf nooit gemaakt. Vond het alleen interessant om over dat proces te leren. En deze is als niet chemicus nog te begrijpen i.t.t. de pagina lange protocollen van de meeste andere middelen.
Waar kun je over het proces lezen? Ik wil absoluut niet zelf gaan lopen klooien 🤣👨‍🔬⚗️
Maar ik vind de leer achter amfetamine achtige stoffen interessant.

LucidLucy

Herstelgoeroe
Waar kun je over het proces lezen? Ik wil absoluut niet zelf gaan lopen klooien 🤣👨‍🔬⚗️
Maar ik vind de leer achter amfetamine achtige stoffen interessant.

Ik denk niet de gedachte achter het forum zich ervoor leent om je die weg te wijzen.

Ik moest ook best wel even zoeken hoor. Denk dat Google die resultaten bewust weglaat oid. Ik heb nooit met deepweb aangeklooid, ongetwijfeld dat daar meer te vinden is.

Zo, dat waren wel weer genoeg verborgen hints 😂

Bovenaan