Van negatief naar positief

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Hiyou

Bewuste gebruiker
Dag lieve DFers

even een algemene, random vraag:

Wat doen jullie in het leven om zo positief mogelijk te blijven? hoe gaan jullie om met negatieve gedachten?

Ik ben nl. een overthinker (heel de dag door piekeren!) en zit met veel negatieve gedachten. Ben wat een pessimist en mn focus ligt vaak op het negatieve. Ook al probeer ik mezelf positieve gedachten in te praten, ik geloof ze niet. Of in mn onderbewustzijn komt het negatieve toch weer naar boven. Grote strijd wel hoor.

Heb schrik dat ik een beetje naar de depressieve kant aan het gaan ben. hoe pakken jullie zoiets aan? Hoe verander je jezelf een beetje?

• Like
Waarderingen: ljuv

Druktemaker

Badass junkie
Zoek iets waardoor je afleiding hebt en wat je voldoening geeft. Werk je? Anders kan je iets zoeken in de vorm van vrijwilligerswerk oid. Zoek inderdaad zoals eerder vernoemd het zonnetje op voor wat vitamine D.

Maak jezelf trots, daag jezelf uit. Met iets creatiefs waar je, je op kan storten of lekker tuinieren!

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
vrouwen en een spuitje test natuurlijk💉💉
dikke louis brill dick! bijna net zo dik als mijn pik.
Volstrekt ongepaste smerige reacties in een serieus topic, welke werkelijk niks toevoegen voor TS of wie dan ook verder.

Ik twijfel of ik je überhaupt nog moet waarschuwen, aangezien dat voorheen ook niet werkte. Maar vooruit: je krijgt nog één kans. Een kleintje.

Nog één ongepaste reactie en je bent voor mij (of een van de andere mods).

Blauweaap

Badass junkie
Volstrekt ongepaste smerige reacties in een serieus topic, welke werkelijk niks toevoegen voor TS of wie dan ook verder.

Ik twijfel of ik je überhaupt nog moet waarschuwen, aangezien dat voorheen ook niet werkte. Maar vooruit: je krijgt nog één kans. Een kleintje.

Nog één ongepaste reactie en je bent voor mij (of een van de andere mods).
Ga je mij aan een ketting leggen? Ik wist niet dat je mocht dreigen op dit forum, of mogen mods de regels wel verbreken?

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ga je mij aan een ketting leggen? Ik wist niet dat je mocht dreigen op dit forum, of mogen mods de regels wel verbreken?
Lees: dit is je laatste waarschuwing, de volgende is een ban.

Als je graag een ban wilt kan je het natuurlijk ook gewoon aanvragen hè, zoveel moeite is écht niet nodig. Nu wordt een topic vervuild met nog meer onzin.
En dit.

De Zeemeerman

Badass junkie
Herkenning want ik zit ook vaak te veel in mijn hoofd te piekeren, zo ben ik nou eenmaal en dat proberen te veranderen helpt je niet verder, leren om ermee omwel
Buiten zijn helpt mij goed, focus op dingen die je ziet en hoort om uit je hoofd te gaan, negatieve gedachten bestrijden met positieve werkt niet echt, zo blijf je rond malen 🤯
Goed opletten : merk je dat je weer die nare gedachten krijgt ga dan iets fysiek doen en richt je focus naar buiten ipv binnen. Geef die negatieve gedachten een schop en kick ze gewoon weg ! En sla jezelf niet voor je kop als t toch weer gebeurt en je in pieker modus blijft hangen, kan gebeuren!
Doe iets constructiefs met je zorgen over mogelijke depressie en praat met hulpverlening
Zoek hulp om te praten over je dip 😊

Sterkte !

Laatst bewerkt:

Hiyou

Bewuste gebruiker
Herkenning want ik zit ook vaak te veel in mijn hoofd te piekeren
Buiten zijn helpt mij goed, focus op dingen die je ziet en hoort om uit je hoofd te gaan
Zoek hulp om te praten over je dip 😊
Oh ja, ga ik eens proberen. Want vaak als ik wandel zit ik nog in mijn koppie. Ik ga die tip om zaken te observeren zeker meepakken bij mn volgende wandeling!😍

Hiyou

Bewuste gebruiker
Zoek iets waardoor je afleiding hebt en wat je voldoening geeft. Werk je? Anders kan je iets zoeken in de vorm van vrijwilligerswerk oid. Zoek inderdaad zoals eerder vernoemd het zonnetje op voor wat vitamine D.

Maak jezelf trots, daag jezelf uit. Met iets creatiefs waar je, je op kan storten of lekker tuinieren!
Ja ik werk. Ik help jongeren met problemen 😅 Bedankt voor de tips!❤️

Hiyou

Bewuste gebruiker
Lekker naar buiten in de zon. Sport. Gezond eten. Op tijd naar bed. Seks.
Natuurlijk alles in balans en lekker af toe wat van bovenstaande laten varen. Zolang de basis maar goed is.
Seks is voor mij zeker iets wat me helpt ontspannen en is 1 van de weinige dingen die me laat genieten. Maar helaas kan ik niet hele dagen door seks hebben 😄 en veel seks lukt ook niet aangezien ik een partner heb met een laag libido. Sporten en gezond eten doe ik zoveel mogelijk.

De Zeemeerman

Badass junkie
Oh ja, ga ik eens proberen. Want vaak als ik wandel zit ik nog in mijn koppie. Ik ga die tip om zaken te observeren zeker meepakken bij mn volgende wandeling!😍
Aha dit herken ik ook weer hoor !
Hè verdorie ik zit in gedachten ergens anders hup eruit en focus naar buiten verleggen !

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Oef "wat doen jullie".. ja.. microdoseren (paddo's).. toevallig net een dubbele dosering genomen. Werkdag voorbij dus ga de rest van de middag en avond beetje trippy doorbrengen en niemand die t aan je ziet hehehe.

Verder luister is heel graag van de Jiddu krishnamurti (filosofie). Ook zijn boek "Het laatste dagboek" is enorm confronterend en zet je aan het denken.

Dopemonster

Badass junkie
Mediteren. Kalmte creeeren in je gedachten. Leren positief te denken in plaats van doem denken.

Voorral tijdens het mediteren wat ik soms gwn diep nadenken noem realiseer ik me vaak dat het altijd erger kan en dat een hoop dingen er uiteindelijk niet toe doen maar je wel van slag kunnen maken.

Leren loslaten en leren dingen te laten zijn zoals het is. ✌🏼 Soms voel ik me net Yoda uit Star Wars 🤓

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Mindset omgooien. Elke dag opstaan met de gedachte dat je de dag op zijn minste met 1 positieve noot wil vullen. Dat kan een klein gebaar zijn of een groot iets.

Dit is een goeie quote.
"Every day may not be good but there's something good in every day!"

Hou deze in gedachte en zoek de positieve puntjes elke dag. Omarm niet dat negatieve want dan neig je in een negatieve spiraal te draaien waar elk negatief puntje word uitvergroot. Omarm het positieve. Je boterham die vandaag lekker smaakt, iemand die je voorlaat in het verkeer zwaait netjes bedankt,... het zit hem in de kleine dingen. Laat de positiviteit groeien uit het kleine. Zoek gezellige bezigheden, start conversaties waar jij denkt een positieve noot uit te halen,...

Dopemonster

Badass junkie
Ik ben opvoeder op een school. Als ze verdrietig zijn en ze kunnen hierdoor niet in de les, komen ze bij mij een babbeltje slaan. Of thuissituaties bespreken. Mentaal welzijn bespreken. Ik ben een grote steun voor hun. Ntrlk ook de stouterikken straffen en inzichttaakjes geven etc :tongueout:
Respect daarvoor! Zal niet altijd even makkelijk zijn. Maar het lijkt mij wel dat het een goed gevoel geeft om kinderen bij hun problemen te kunnen helpen. De wereld heeft meer mensen nodig zoals jou 😍

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dreigen? Noem dit al dreigen? 😳 Goh wat zul jij je dan vaak bedreigt voelen…
Nee net als ik bedreigd @Mevrouw Pløp niemand maar maakt ze beloftes.

Dat is mijn motto: i don’t make threats, i make promises.

Mappie88

Bewuste gebruiker
Mindset omgooien. Elke dag opstaan met de gedachte dat je de dag op zijn minste met 1 positieve noot wil vullen. Dat kan een klein gebaar zijn of een groot iets.

Dit is een goeie quote.
"Every day may not be good but there's something good in every day!"

Hou deze in gedachte en zoek de positieve puntjes elke dag. Omarm niet dat negatieve want dan neig je in een negatieve spiraal te draaien waar elk negatief puntje word uitvergroot. Omarm het positieve. Je boterham die vandaag lekker smaakt, iemand die je voorlaat in het verkeer zwaait netjes bedankt,... het zit hem in de kleine dingen. Laat de positiviteit groeien uit het kleine. Zoek gezellige bezigheden, start conversaties waar jij denkt een positieve noot uit te halen,...

Dit!
En misschien beetje een dooddoener maarrr: achterhalen wat maakt dat de negatieve gedachten automatisch geloofwaardiger is dan een positieve.

Casrus

Bewuste gebruiker
Heb schrik dat ik een beetje naar de depressieve kant aan het gaan ben. hoe pakken jullie zoiets aan? Hoe verander je jezelf een beetje?
Pak de dingen aan waarvan je gelooft dat ze moeten.

Drugspauze, goed eten en voldoende slapen.

Dat eindeloze geklets in jezelf los je op door echt iets te gaan doen.

ljuv

Badass junkie
Hmmmmmm we hebben het er al een beetje over gehad, maar ik vind je verhaal sick herkenbaar, beetje confrontend zelfs.

Ik heb zelf het idee dat mijn cyclus hier ook van grote invloed op is... Ik ben van plan om dit binnenkort te gaan bespreken met mij HA want ik ben ook super bang in een te donkere hoek te komen. Wellicht is het het waard om hier ook eens naar te kijken/over te lezen, want je hormoonhuishouding verandert enorm naar mate je ouder wordt, waar je ook gewoon wel negatieve emoties van kunt krijgen. Van je anticonceptie al helemaal.

Verder heb ik een agenda met boven elke dag de vraag "wat zou vandaag geweldig maken?" Het is het idee om hier iets in te vullen waar je zelf invloed op hebt en het kan zo klein en groot zijn als je wilt. Onderaan staat dan vaak een vraag die reflecteert op de dag. Dit kan kei goed helpen bij de mooie dingen zien, ook als dagen wat donkerder zijn, zoals @PsyTekz zegt eigenlijk. Kan best lastig zijn zulke dingen zelf in te zien en hulpvragen als deze helpen dan. Of het
https://drugsforum.nl/threads/waar-ben-je-blij-om-vandaag.60853/page-74#post-1733749 topic natuurlijk 😏

Mediteren kan ik ook niet goed, juist door dat overthinking waar jij het over hebt hahaha. Maar sinds ik gewoon iets vaker rustmomenten pak en denk "fuck it" in plaats van altijd maar doorgaan en naar feestjes gaan terwijl ik eigenlijk zit te balen, voel ik me daar ook een stuk beter over. Niet echt mediteren, maar wel iets meer rust gunnen en ook negatieve gedachten zn loop laten gaan ipv negeren of wegdrukken ofzoiets?

Ik weet tut ook niet precies hoor, want alles praktiseren vind ik ook wel vet moeilijk alsnog. Je kunt in elk geval altijd met me praten! Beetje lopen schelden op de wereld of onzekerheid eruit gooien scheelt ook nog wel eens de helft.

Liefs en knuffels❤️

Kit Kat

Wijs gebruiker
Hmmmmmm we hebben het er al een beetje over gehad, maar ik vind je verhaal sick herkenbaar, beetje confrontend zelfs.

Ik heb zelf het idee dat mijn cyclus hier ook van grote invloed op is... Ik ben van plan om dit binnenkort te gaan bespreken met mij HA want ik ben ook super bang in een te donkere hoek te komen. Wellicht is het het waard om hier ook eens naar te kijken/over te lezen, want je hormoonhuishouding verandert enorm naar mate je ouder wordt, waar je ook gewoon wel negatieve emoties van kunt krijgen. Van je anticonceptie al helemaal.

Verder heb ik een agenda met boven elke dag de vraag "wat zou vandaag geweldig maken?" Het is het idee om hier iets in te vullen waar je zelf invloed op hebt en het kan zo klein en groot zijn als je wilt. Onderaan staat dan vaak een vraag die reflecteert op de dag. Dit kan kei goed helpen bij de mooie dingen zien, ook als dagen wat donkerder zijn, zoals @PsyTekz zegt eigenlijk. Kan best lastig zijn zulke dingen zelf in te zien en hulpvragen als deze helpen dan. Of het
https://drugsforum.nl/threads/waar-ben-je-blij-om-vandaag.60853/page-74#post-1733749 topic natuurlijk 😏

Mediteren kan ik ook niet goed, juist door dat overthinking waar jij het over hebt hahaha. Maar sinds ik gewoon iets vaker rustmomenten pak en denk "fuck it" in plaats van altijd maar doorgaan en naar feestjes gaan terwijl ik eigenlijk zit te balen, voel ik me daar ook een stuk beter over. Niet echt mediteren, maar wel iets meer rust gunnen en ook negatieve gedachten zn loop laten gaan ipv negeren of wegdrukken ofzoiets?

Ik weet tut ook niet precies hoor, want alles praktiseren vind ik ook wel vet moeilijk alsnog. Je kunt in elk geval altijd met me praten! Beetje lopen schelden op de wereld of onzekerheid eruit gooien scheelt ook nog wel eens de helft.

Liefs en knuffels❤️
Ik herken zo veel,doet me pijn, voor jou..💜

Ik heb paar keer hypnosetherapie van ene Rogier gehad Nou ja hypnotherapie zonder hypnose en daar zoveel inzicht gekregen. Niet meteen alles, maar zo veel logica, en mijn denken was eerst negatief bij elke morgen 5 dingen opnoemen , soms een dag niet, een week..NU WEL!💫
In de afgelopen 2 jaar heel veel toe kunnen passen ..

Als je wat meer wilt weten wil ik je wel een DM sturen. Jij kan het ook. Klinkt had. Maar leer uit je ego te stappen. Loslaten☯️ . En ja mijn 8 jaar toen tot 20154/2015 was een hel.

Ik ben nog steeds wel eens door triggers ff los.. maar een dag , paar dagen, en dan schrijf ik weer alles op . ( Ik haatte t eerst, Alles was kut, maar bleek mijn soort van pijn te zijn, alles overheersend, ik zag t mooie niet meer. Door mijn ego , mijn zelfmedelijden, boos zijn. Geen eigenwaarde, gebroken, klaar met leven...door mijn Kids door gezet.

En verdomme, die Rogier, zag dwars door me heen.🙈
Wil je wel wat vertellen... is veel, kan niet tegelijk haha.
Dus, Je moet t zelf doen. 200% inzet, vallen en opstaan , en paar vrienden
die je erdoor slepen.

Ik wil je ook soms wel helpen, in jouw tempo. Geen moeten, alleen als je erdoor zit , wel ff melden. Niet wil voor even... jouw proces. Is oké.
Stuur ik je wat vaker een lief plaatje, of grappig.. geen schaamte, deel mijn foute keuzes ook terug.

Je bent niet allen 💪🙏🫂

Kit Kat

Wijs gebruiker

Liefs en knuffels❤️
Was wel deze 😁

Zeehond

Badass junkie
Ik heb een afspraak gemaakt bij de psych. Mediteren zou ik niet goed weten hoe… bedankt!!
Mediteren is heel simpel en echt aan te raden.
Je installeert een gratis app, bijvoorbeeld meditation moments.
Je doet koptelefoon op of oortjes in en je gaat een meditatie luisteren terwijl je lekker ligt. Ochtend, middag of avond. Kan ook allemaal.
Je hoeft niks te doen, alleen luisteren.
Doe het nu al een hele tijd echt iedere dag en het brengt me meer dan positiviteit 😍

Bink96_

Newbie
Sh*t zeg..
Heel herkenbaar. Ik probeer er dan achter te komen waar het vandaan komt. Bijvoorbeeld bepaalde stressfactoren. Vind je de plek waar je werkt nog wel leuk? Plan je overmatig veel of denk je ook aan rust? Waar haal je plezier uit? Ben je chaotisch? Door een structuur aan te brengen die bij je past, zal je minder stress ervaren. (Je hoeft deze vragen niet te beantwoorden! Privacy:wink:)
Doordat ik zelf nu structuur heb, veel in de natuur ben en rust neem, ben ik rustiger. Doe wat de geest voedt, een festivalletje. Iets waar je levensmotivatie van krijgt, maak korte termijn doelen (zie festival, weekendje/dagje weg etc).
Ik hoop dat dit helpt!
succes :)

Beady

Bewuste gebruiker
Lekker naar buiten in de zon. Sport. Gezond eten. Op tijd naar bed. Seks.
Natuurlijk alles in balans en lekker af toe wat van bovenstaande laten varen. Zolang de basis maar goed is.

Was een topantwoord om dit topic te openen. In cé alles wat we nodig hebben om positief te zijn/geraken. Het vervelende is dat wanneer je in een negatieve toestand verkeerd het zodanig veel kracht kan vragen om deze zaken toe te passen dat je er niet toe komt. Daar heb ik veel last van. Ik heb al vier maand niet meer gesport terwijl ik anders een hele rustige hartslag in rust en een staalharde ochtenderectie najaag. De oorzaak van dat alles is mijn druggebruik.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dag lieve DFers

even een algemene, random vraag:

Wat doen jullie in het leven om zo positief mogelijk te blijven? hoe gaan jullie om met negatieve gedachten?

Ik ben nl. een overthinker (heel de dag door piekeren!) en zit met veel negatieve gedachten. Ben wat een pessimist en mn focus ligt vaak op het negatieve. Ook al probeer ik mezelf positieve gedachten in te praten, ik geloof ze niet. Of in mn onderbewustzijn komt het negatieve toch weer naar boven. Grote strijd wel hoor.

Daar zijn veel verschillende manieren voor. Misschien wel de belangrijkste is mindfulness en/of NLP (neurolinguistic programming). Dat zijn gedachte-experimenten waarin je probeert je denken in een ander kader te plaatsen. Daarvan moet je geen wonderen verwachten, maar het kan wel geleidelijk helpen als je er steeds meer geoefend in hebt.

Persoonlijk focus ik me voornamelijk op de dingen die ik wel kan doen. Ik heb zelf ook wel de neiging om veel te denken en vooral te denken in grote structuren en problemen (denk aan economische extractie van natuurlijke hulpbronnen), maar ik ben ook maar één vrij machteloos persoon. Dus zijn er maar weinig mensen die er echt wat aan hebben als ik de hele dag mijn hoofd daarover ga zitten breken. Dat betekent niet dat ik binnen mijn eigen invloedssfeer geen veranderingen kan bewerkstelligen.
Maar ook daarin kan je te ver doorslaan: dat je veel te hoge eisen aan jezelf stelt en daardoor alsnog ongelukkig wordt. Het gaat dus om een balans vinden, wat liever voor jezelf zijn en jezelf ook eens wat gunnen hier en daar.

Persoonlijk heeft het het bij mij veel geholpen om een plek te vinden waar mijn kwaliteiten goed tot hun recht kwamen. Zo ontstond er echt een positieve spiraal waarin ik steeds meer zelfvertrouwen en passie ontwikkelde. Daardoor kon ik ook opeens veel beter omgaan met dingen die helemaal niet zo leuk zijn en best bedreigend (denk aan surveillance kapitalisme).

Als dat allemaal niet lukt dan kan cynische humor ook helpen. Dingen die heel erg kut zijn kunnen met duistere humor alsnog heel grappig gemaakt worden door de hypocrisie ervan in te zien (zoals een Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken die andere landen gaat beschuldigen van oorlogsmisdaden). Nou is cynisme ook een luie valkuil, omdat je uitgangspunt dan is dat alles toch wel kut is. Dan kan het vervolgens alleen nog maar meevallen, óf grappig zijn. Heel veilig allemaal, maar uiteindelijk schiet je er ook niet zoveel mee op (behalve je gelijk halen).

Ohja en ik vergeet: in extase geraken! Voor mij is dansen het moment dat ik allemaal niet zo bezig ben met die beslommeringen. Of als ik wel bezig ben met die beslommeringen dan is het meer alsof ik ze voorbij zie komen, in plaats van dat ik het zelf doormaak ofzo. Het schept dus afstand, rust, en daarmee ontspanning. Op dezelfde manier kan je in extase proberen te geraken met meditatie, sport, kunst (maken), seks en psychedelica. Met stimulanten lukt het ook wel, maar die geven juist het tegenovergestelde effect (piekergedachten en paranoia) als ze uitwerken. Dus dat kun je maar beter laten staan.

jeroen79

Belezen gebruiker
Beter raar, dat ik als positief ingestelde man hier op reageer, maar ik herken veel van de bovengenoemde items wel terug bij mijn dochter. Zij worstelt hier ook mee en ook wij zijn zoekende naar manieren om haar te helpen hier mee om te gaan. Ze heeft online ook wel een paar depressie testen gedaan van oa. GGZ en daaruit komt naar voren dat ze een afspraak moet maken met een huisarts voor een doorverwijzing. We hebben al eerder een poging gewaagd maar dat moest toen via jeugdzorg oid en dat schoot voor geen meter op. Leuke dame was het maar ze heeft weinig tot niets toegevoegd. Ik ga de discussie volgen en kijken of we gezamelijk tot tips en tricks kunnen komen :)

jeroen79

Belezen gebruiker
@ljuv; beetje rare twist of mind misschien, maar ik schat je aanzienlijk hoger in op het gebied van expertise dan ik ben.
Zou een lage dosering van bijvoorbeeld truffels oid in jouw optiek kunnen helpen om een opgeruimdere bovenkamer te krijgen. Gezien het feit dat het niet verboden is, zou het mogelijk, onder strikte begeleiding, ook iets kunnen zijn voor een tiener? Hiermee promoot ik zeker niet drugs op een minderjarige, maar puur even kijkende naar de werking van psychedelica

Hiermee ook refererende naar een Israëlische organisatie die een neusspray op de markt wil brengen, welke bij iedere spray een lichte hoeveelheid van de werkbare stof naar de hersenen brengt. Dit zou dan een natuurlijk alternatief zijn t.o.v. reguliere medicatie

• Love
Waarderingen: ljuv

ljuv

Badass junkie
@ljuv; beetje rare twist of mind misschien, maar ik schat je aanzienlijk hoger in op het gebied van expertise dan ik ben.
Zou een lage dosering van bijvoorbeeld truffels oid in jouw optiek kunnen helpen om een opgeruimdere bovenkamer te krijgen. Gezien het feit dat het niet verboden is, zou het mogelijk, onder strikte begeleiding, ook iets kunnen zijn voor een tiener? Hiermee promoot ik zeker niet drugs op een minderjarige, maar puur even kijkende naar de werking van psychedelica

Hiermee ook refererende naar een Israëlische organisatie die een neusspray op de markt wil brengen, welke bij iedere spray een lichte hoeveelheid van de werkbare stof naar de hersenen brengt. Dit zou dan een natuurlijk alternatief zijn t.o.v. reguliere medicatie
Absofuckinglutely! Ik denk reguliere trips ook al overigens, alhoewel je gevaarlijk confronterend kunnen zijn als je echt diep zit. Dan zou ik trippen afraden.

Maar truffeltherapie, waarbij je om de 2-3 dagen een microdose truffels gebruikt, wordt veel gebruikt in dergelijke situaties. Het Zijn hier ook zeker topics over te vinden. Ik weet even de usernames niet meer, maar niet lang geleden hadden ook 2 professionals zich aangemeld die erg enthousiast zijn. Er is dan oom eindelijk een beetje onderzoek naar, maar nog heul schaars. Je zou kunnen kijken of er inderdaad praktijken zijn die zoiets willen aanbieden aan minderjarigen.
Maar, lees mijn stukkie hierboven anders ook... Je dochter kan natuurlijk ook vet last hebben van hormonen o.i.d. Mijn zusje heeft het ook heel pittig sinds corona enzo... Tis niet makkelijk geweest jong te zijn de afgelopen tijd, zegmaar.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan