1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vanaf september kunnen Canadezen legaal wiet kopen

Discussie in 'Nieuws en actualiteiten!' gestart door Psychedelibee, 21 jun 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Jaja, het hing al best een tijd in de lucht maar Canada is het tweede land na Uruguay dat cannabis volledig legaliseert. Waar Uruguay echter weinig heeft geregeld op het gebied van regulatie zal het in Canada een stuk beter geregeld gaan worden. Een belangrijke stap richting het wereldwijd legaliseren van cannabis en uiteindelijk gewoon het legaliseren van alle drugs. We komen er wel mensen!

https://nos.nl/artikel/2237372-vanaf-september-kunnen-canadezen-legaal-wiet-kopen.html

"Canadezen kunnen vanaf september legaal wiet kopen en consumeren. De Senaat heeft een wet aangenomen die marihuana voor recreatief gebruik legaliseert.

De wet werd met 52 stemmen voor en 29 stemmen tegen aangenomen. Er staat in de wet hoe de softdrug gekweekt, gedistribueerd en verkocht mag worden.

In de meeste provincies komen er speciale wietwinkels. Ook mogen Canadezen online hun wiet bestellen bij winkels die een speciale licentie hebben. In sommige staten mag geblowd worden op straat, in andere juist weer niet. Ook de leeftijd verschilt per staat. Verder mogen mensen 30 gram op zak hebben.

De minimum leeftijd om marihuana te kopen en consumeren, is vastgesteld op 18 jaar. Maar sommige provincies hebben ervoor gekozen om de minimumleeftijd op 19 in te stellen."

Jmths, Eik, Roze Olifant en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Nu wij nog.

3. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Dat is goed nieuws! Hopelijk gaan we als Nederland ook die kant op en kunnen we de conservatieve houding van afgelopen jaren een keer achter ons laten.

De Dunne vindt dit leuk.
  4. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

:stoned::cheerpompom::smoke:

De Dunne vindt dit leuk.
  5. Psychedelibee

Ik kwam gisteren ook dit tegen:
    'Kabinet moet wietexperiment groter aanpakken' - http://nos.nl/l/2237486

Ik moet de uitzending van Nieuwsuur nog even terugkijken hierover, maar ben benieuwd.

6. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat we in Nederland nu nog steeds illegale wiet hebben terwijl overduidelijk is dat de meerderheid van de Nederlanders legale wiet wenst. Bovendien is het overduidelijk dat wiet veel minder schadelijk is dan alcohol en tabak. Tot slot zou de overheid goed geld kunnen verdienen met accijnzen. Geld dat nu bij criminelen terecht komt.

Een stap naar gecontroleerde legale wietproductie met daarbij informatievoorziening (en eventueel ontmoedigingsbeleid) vanuit de overheid lijkt me de enige logische conclusie. Ik zou graag constructieve argumenten horen voor het verbod op wiet maar vrees dat deze met name gestoeld zijn op conservatisme en angst voor het onbekende.

7. Psychedelibee

Ik vind het ook onbegrijpelijk, maar heb eigenlijk nog niet statistieken gezien waaruit opgemaakt kan worden dat de meerderheid van de Nederlanders legale cannabis wenst. Heb je die? Ben er oprecht geïnteresseerd naar hoe Nederlanders hierover denken namelijk.

Ik zou overigens voor legalisatie pleiten ongeacht hoe de meerderheid van de bevolking hierover denkt. Puur vanuit economische, sociale en risico beperkende overwegingen is gewoon duidelijk dat legalisatie de meest logische optie is. Als de regering dan toch niet naar het volk luistert zouden ze hun waarde kunnen bewijzen door de enige logische beslissing te nemen. Maarja zo werkt het helaas niet.

Ik heb ze nog nooit gehoord en kan ze zelf ook niet bedenken eigenlijk.

8. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Goed bezig daar en hopelijk is dit ook een kwestie van goed voorbeeld doet volgen...

9. Albedo

Albedo Bewuste gebruiker

@Eik

Ik denk politieke onwil, maar vooral machtspelletjes.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/22...orgen-over-onderzoeken-onafhankelijkheid.html

http://content1b.omroep.nl/urishiel...323d6027076c6bce80c3bc2da/nos/docs/klacht.pdf

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/22...nkelijk-onderzoek-breder-dan-alleen-wodc.html

Ik heb laatst die 'klacht' gelezen. Er staat in hoe oa het wietpas onderzoek vanaf het begin onder druk is gezet van hogeraf en dat er richting werd gegeven naar een gewenste uitkomst, anders zou het regeerakkoord worden ondergraven. Iets met overlast gerelateerd aan drugstoerisme, wat niet bleek te kloppen met de waarnemingen van lokale actoren. Ook over het wietteelt onderzoek staat wat erin vermeld.

Laatst bewerkt: 21 jun 2018
Azarius vaporizers and accessories
Laden...