• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Vaping & Coronavirus facts

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Albedo

Wijs gebruiker
Las een review op deze site en kwam deze info tegen. Het virus breidt zich verder uit en het kan nog zeker een jaar duren voordat er een vaccin beschikbaar is.

There’re 2 main reasons why this COVID-19 (new name given to this) coronavirus could affect us, vapers and/or (ex-)smokers, more than the general population.

– The first one is because almost all of our vape gear ultimately comes from China. More so, if, like us, you order almost everything online from there.
– The second, is the method/vector of contamination this virus seems to have: the ACE2 receptors. These receptors are present in higher numbers in smokers’ body (see below).

First, we advise you to NOT order products from China (or Hong Kong).
Why?

1. Because the situation is worse than described by China, the WHO and most of the media.

2. This virus (COVID19) can survive a lot longer on surfaces than previously reported (9 days isn’t even the highest estimate since colder temperature can increase its life expectancy)

It also means that the virus can survive on boxes, packaging etc…

So, if a contaminated person handles the one you order, there is a non-negligible probability to get in contact with the virus upon reception and unboxing of the package.

3. Also, this is NOT just a flu. The first symptoms may be similar but the disease is in fact a pneumonia-like one. And it’s very contagious.

Proof is, on the (only) 439 (out of around 3500) passengers and crew members of the Diamond Princess cruise ship that have been tested since it entered Yokohama Port on Feb. 3, 135 have contracted the virus.

Update: This number has now risen to 218 out of 713 tested (ABC News).

Also, the COVID-19 r0 (basic reproductive number, i.e. a measure evaluating the contagiousness of a pathogen. It gives the average number of people one infected person can contaminate) is now believed to be between 4.7 and 6.6.

For comparison sake, the flu, which is considered highly contagious, has an r0 between 2 and 3.

4. More, and this concerns us vapers and ex-smokers specifically, this Coronavirus seems to be a bigger problem for us as it likely attaches itself to the ACE2 receptors.

So, it could be bad news for us.

Very interesting questions asked under this research paper, in the comment section:

“The article stipulates “tobacco smoking” – Question, do we know yet what in tobacco smoking causes the significant increase of ACE2 receptor sites and how does this compare with vapeing ? – In other words, is it the nicotine itself which causes the problem or other chemicals found in tobacco smoke that are not present in vaping? Also, does this ACE2 expression significantly reduce over time once a person quite smoking?”

Answer from Guoshuai Cai, one of the authors of this study:

“Excellent questions, Leo. We currently have no clue on the causality. We are looking at the ACE2 expression in populations with different smoking histories and will publish the results soon. -Guoshuai”

We hope these questions can be answered soon.

We strongly suggest to keep yourself informed, from multiple sources if possible as the info we get from most of the media isn’t always accurate.

Albedo

Wijs gebruiker
@Cerberus Als je het door de bezorger in een doos laat droppen en er minstens 5 dagen vanaf blijft, is het veilig :)

Blijkbaar (nog) geen hot item hier. Met Sars waren we er slecht op voorbereid om veel mensen in quarantaine te houden. Hoorde van iemand die toen in een UMC werkte, dat er maar 2 bedden daarvoor waren. Dat kostte al 3 ploegen van 8 man. Zal nu vast niet beter zijn met alle bezuinigingen.

Cerberus

Bewuste gebruiker
Hoe weet ik of het door een bezorger in een doos gedaan is? Heb nog nooit zo in detail mijn bestelling kunnen beïnvloeden.

Albedo

Wijs gebruiker
@Cerberus In een doos van jezelf, als de bezorger bij je aanbelt. Een weegschaaltje is vrij klein gelukkig. Ook geen contact met de bezorger dan he!

Ik zou helemaal niks meer bestellen uit China als je echt zekerheid wilt. Zie het artikel van Forbes via de link bovenaan. De kans op besmetting* via een pakket/brief is per verschijning van het artikel (9 feb) nog zeer klein te noemen, maar dat risico wordt hoger hoe langer het duurt. Ik betwijfel hoeveel importeurs hier rekening mee houden. De kans dat zij iets kunnen oplopen is veel groter.

Om besmet te raken per post moeten er druppeltjes opzitten van de verzender. Theoretisch* kan dat via hoesten.

Het aantal besmettingen was per 9 feb 40.000 en is intussen opgelopen. Bij Sars was het totaal wereldwijd uiteindelijk rond de 8.000. Dit is dus veel moeilijker in de hand te houden. Hieronder wat Forbes zei over hoe het virus zich kan verspreiden in ziekenhuizen. Geldt dus ook bij alles voordat iemand wordt opgenomen!

“In hospitals, these can be door handles, for example, but also call buttons, bedside tables, bed frames and other objects in the direct vicinity of patients, which are often made of metal or plastic,” said Professor Günter Kampf from the Institute of Hygiene and Environmental Medicine at the Greifswald University Hospital in Germany and co-author of the paper.

The review found that on average, coronaviruses can live on surfaces for between four and five days, but some could survive for up to nine days outside of the body at room temperature.

“Low temperature and high air humidity further increase their lifespan,” said Kampf.

* Gebaseerd op voorspellingen met vergelijkbare virussen. Precieze data ontbreekt nog.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik worstelde gisteren met dezelfde vraag omdat ik een milligram-weegschaal wil bestellen haha.
Ik heb er een tijdje geleden nog weer eens eentje besteld uit China (die er inmiddels al tig eeuwen over doet om hier aan te komen, vermoedelijk door Chinees Nieuwjaar en de problemen daar). Dus als ik binnenkort iedereen besmet met Corona, sorry jongens. -_-

Cerberus

Bewuste gebruiker
Ja en als ik dan denk "ik kijk wel eens op bol.com, dan heb ik hem direct, die paar euro extra maakt me niet uit" blijkt dat we bijlange niet over maar een paar euro spreken :fearscream:

Martinus

Bewuste gebruiker
aja. Dood gaan we allemaal. Volgens de media is het sterfte percentage 10% Dat moet ik toch wel overleven als een gezonde jongeheer van 31 jaar.

Albedo

Wijs gebruiker
Hier de sites van het RIVM en het CDC erover.
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/about/index.html

Vergelijk de verschillen in de FAQ. Opvallend de ogenschijnlijk laconieke houding en weinig preciese info bij het RIVM.
https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden

Handige kaart via het RIVM. Intussen bijna 77.000 besmettingen.

Mensen met milde klachten gaan denk ik niet gelijk uit van het ergste en daarom niet naar de doker. De 'gewone' griep heerst immers ook nog. Intussen kunnen ze wel anderen besmetten.

"The coronavirus pneumonia produces mild cold symptoms in about 80% of patients, Dr. Sylvie Briand, head of WHO’s Global Infectious Hazard Preparedness division, told reporters Monday. About 15% of the people who contract the virus have ended up with pneumonia with 3% to 5% of all patients needing intensive care, she said."

aja. Dood gaan we allemaal. Volgens de media is het sterfte percentage 10% Dat moet ik toch wel overleven als een gezonde jongeheer van 31 jaar.
Je bent dus geen (ex)roker of (ex)vaper?

Martinus

Bewuste gebruiker
Ik rook soms wiet. Daar houd het ook bij op.

Statistieken

Volgens mij valt het allemaal wel mee. Leef gezond. Meer kun je niet doen.
Tot nu toe is het verkeer nog een stuk gevaarlijker.

Albedo

Wijs gebruiker
Geen prettig vooruitzicht dan voor de ouderen!

Wiet met tabak? De link met roken staat niet in die statistieken. Het lijkt erop dat dit de ACE2 receptors beinvloedt. Vooral ex-rokers lopen meer risico. Dan nog is het percentage fataliteiten bij jongere groepen laag volgens die statistieken, maar toch opmerkelijk.

"Together, this study indicates that smokers especially former smokers may be more susceptible to 2019-nCov and have infection paths different with non-smokers."
Hoewel bij versie 1 comment 4;
"Something that really jumps out is the gender mortality rates, which is 70% male, 30% female - I think this needs to be explained by something other than gender as viruses do not normally target one gender over another.

So, 48% of Chinese males are smokers (which is a huge percentage), whereas only 5% of Chinese women smoke - this could be the answer to this puzzle..."

Laatst bewerkt:

Martinus

Bewuste gebruiker
Ik heb wel wiet met tabak gerookt, maar niet vaak. En al zou dat wel het geval zijn dan zou ik me niet meer zorgen maken.

De reden waarom ik poste was eigenlijk omdat ik het gevoel had dat er een beetje angst heerst en angst is toch wel naar om te voelen over zo iets lijkt mij.
Als een virus zo besmettelijk is als de griep dan heb je daar als individu weinig invloed op toch? Dus ja ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.

HET KOMT GOED ! :grin:

Albedo

Wijs gebruiker
Ik kijk geen tv meer, maar las bij de NOS vandaag dat het vliegtuig met passagiers van de Westerdam geen tussenlanding mocht maken in Istanboel. Weet niet waarom, maar ik denk vanwege Corona. Verder 'noodfase' in Zuid-Korea, veel zorgen in Iran en nieuwe gevallen in Noord-Italie. Het komt steeds dichterbij dus en het is nog lang niet over.

Wat bij mij angst voorkomt is goede informatie en het liefst feiten. Over dat laatste is nog onduidelijkheid, maar er is al veel bekend van vergelijkbare virussen.

Paniek voorkomen bij het publiek kun je ook doen met betere informatie. Waarom vind ik dat meer bij het CDC en niet bij het RIVM? In een van hun video's maken ze zelfs de vergelijking met mazelen, dat het daarmee meevalt. Buiten het lichaam kan het virus maar kort overleven, las ik ook. Wat is kort?!

In Nederland heerst over het algemeen een soort nuchterheid dat het wel zal overwaaien, maar als het dan mis gaat, vragen we ons af waardoor en leggen we de schuld vooral buiten onszelf.

Het komt vast goed weet ik ook wel en anders pech.

Laatst bewerkt:

Albedo

Wijs gebruiker
Info van het RIVM over handen wassen om verspreiding te voorkomen; was je handen regelmatig.

Info van het CDC;
Wash your hands often with soap and water for at least 20 seconds or clean your hands with an alcohol-based hand sanitizer that contains 60 to 95% alcohol, covering all surfaces of your hands and rubbing them together until they feel dry. Soap and water should be used preferentially if hands are visibly dirty. Avoid touching your eyes, nose, and mouth with unwashed hands.

Martinus

Bewuste gebruiker
Naja. Wat kun je anders doen dan nuchter zijn. Ik ga mijn handen niet wassen met alcohol. Alcohol is een oplos middel. Dat mensen dat drinken is al bizar, maar het over je huid smeren is net zo bizar. Je zit je buitenste beschermlaag en je commensalen huid cultuur compleet te slopen.

Er is maar 1 schuldige voor ziektes en dat is overpopulatie. Er zijn gewoon veel te veel mensen waardoor zo een ziekte zich zo snel kan verspreiden.
In het natuurlijke process is een virus of bacterie een methode om overpopulatie weer in balans te brengen.

Als ze je gerust konden stellen met waarheden dan hadden ze dat wel gedaan. Maar op het moment weet niemand de toekomst. Ze proberen het te isoleren en als dat lukt dan is dat fijn. Maar zo niet dan is het net als andere ziektes een kwestie van het krijgen en overleven.

Volgens google gaan er per jaar 60.000 mensen dood aan de griep. Die strijd hebben we al opgegeven. Ik zie dit als een nieuwe griep die iets sterker is.
Dan moet ik ook maar iets sterker zijn 💪

Albedo

Wijs gebruiker
In ziekenhuizen en zorginstellingen is handalcohol normaal gebruik ivm de grotere risico's op besmetting. Ben met je eens dat het niet goed is voor de huid en zou het zelf niet snel doen, maar altijd beter dan niks. Zeker onderweg. Kleine flesjes daarvan kun je in elke super en drogist kopen.

De snellere/betere vervoersmiddelen zorgen met name voor moeilijk controleerbare situaties. Denk ook aan de incubatietijd. Virussen en bacterien zijn er altijd geweest. Goede hygiene in de westerse landen heeft vooral gezorgd dat we er minder last van hebben. Daarnaast de medische kennis en kunde. De natuur gaat gewoon zijn gang en is imo geen 'systeem' dat populaties daarmee onder controle houdt. Meer een gevolg.

Ik voel me meer gerust met aanvullend eigen onderzoek dan volledig afgaan op wat de autoriteiten beweren.

Ziet ernaar uit dat het nog moeilijk tegen te houden is. Gezien de grotere besmettingskans en hogere sterftecijfers tov griep zal het voor veel angst kunnen zorgen. Ben benieuwd hoezeer dat toeslaat in het openbare leven, zoals ov, winkels, scholen, etc.

Laatst bewerkt:

Martinus

Bewuste gebruiker
Ik heb het idee dat mensen op het moment totaal doorslaan. Ze gaan de hele economie ten gronden brengen als het zo door gaat. Evenementen worden afgelast. Scholen gaan niet door. Steden worden compleet in quarantaine gezet.

Ik ben niet zo heel bang voor het virus zelf, maar meer van de pure paniek die het lijkt te verspreiden.
Straks kan ik niet meer op vakantie.. Zit ik opgesloten in mijn huis of in Nederland.

Ik heb op een weefselkweek laboratorium gewerkt waar ik steriel planten in potjes kweekte.
Daar mocht je dat hand alcohol gebruiken, maar het was niet verplicht omdat je eigenlijk je handen uit de buurt van wat je steriel wil houden moet houden.
Daarnaast kun je zelfs met alcohol je huid niet 100% steriel krijgen. Je huid is niet vlak en de bacteriën zitten vooral in de groeven tussen je buitenste huidcellen omdat ze niet tegen UV straling kunnen.

Het beste wat je kan doen om je te beschermen is niet jezelf ontsmetten maar je weerstand versterken door goed te eten, je lichaam fit houden, goed slapen en jezelf blootstellen aan ziektes en bacteriën op een regelmatige basis zodat je lichaam kan oefenen.
Ik kom vaak op boerderijen en zit dus wel in een omgeving met veel bacteriën en ik word zelden ziek. Ik heb nooit infecties en griep heb ik zelden.

Ik denk dat het overmatig gebruik van ontsmettingsmiddelen juist gevaarlijk is. Door ziektes te ontwijken word je zwak en als je er dan een keer een krijg val je om.
Dat is een beetje gebaseerd op mijn levens ervaring. Ik ben altijd een viespeuk geweest en ben nooit ziek :)

Albedo

Wijs gebruiker
Dus je kan gewoon van alles bestellen.
Het RIVM vind ik geen betrouwbare bron. Wijzigen te vaak hun adviezen. Wat ik zei ging erover als er door niezen of hoesten het Corona virus op een pakket is gekomen. Dan kan het virus veel langer overleven. Tot wel 9 dagen afhankelijk van de omstandigheden. Gisteren bij de NOS; https://nos.nl/artikel/2327562-coro...-overleven-op-plastic-en-roestvrij-staal.html Handen wassen na het boodschappen doen heeft dus weinig zin als het virus op je boodschappen zit. Je zal het daarna kunnen krijgen bij het beetpakken van in plastic verpakte vleeswaren, kaas, etc. en plastic flessen. In de koelkast kan het virus door de lage temp. langer overleven. Ze zien het grootste besmettingsgevaar vooralsnog via de lucht, maar waarom dan al die handen wassen regels. Wees dan vooraf streng met de adviezen en stel deze naderhand bij als het met minder kan.

Heb een video gezien met antwoorden op vragen van kijkers. Over dat rokers meer risico lopen zag ik een tip van een 'geleerde spreker' dat het nu een goed moment is om ermee te stoppen. Juist ex-rokers lopen (waarschijnlijk) meer risico's las ik een van mijn eerdere links. Geen woord over de ACE2 receptor. Is zeker te moeilijk te begrijpen voor de luisteraar of hij kletst maar wat? Iig geen bron of referentie naar onderzoek.

@Martinus ga je jezelf vrijwillig inzetten voor de groepsimmuniteit? Ik dacht te lezen dat je benieuwd was of je sterk genoeg bent.

Gisteren stelde viroloog Ab Osterhaus op tv een totale lockdown voor omdat zelfs bij het meest conservatieve model van 1/10 besmettingen er niet genoeg IC capaciteit is. We zullen het zien komende dagen, want zag net dat het aantal IC gevallen flink omhoog gaat.

Laatst bewerkt:

Albedo

Wijs gebruiker
Als dit zo is dan is het toch klaar dan moeten we het gewoon aan. Dan is er geen ontkomen meer aan..
Heb eraan gedacht om het maar zo snel mogelijk achter de rug te hebben, maar kwam daarop terug toen ik las dat een deel vaker ziek kan worden EN een deel blijvende orgaanschade overhoudt. Nu wil ik besmetting zo lang mogelijk uitstellen.

Boodschappen gaan ontsmetten met doekjes lijkt me een heils karwei, maar is wellicht het beste. Eergisteren boodschappen gehaald en het risico genomen. Ik zal het zien over een week incubatietijd ....

Laatst bewerkt:

Martinus

Bewuste gebruiker
Ik ga het corona virus zeker niet uit de weg. Angsten moet je overwinnen, niet van weg rennen. Als ik corona niet kan overleven dan zou dat betekenen dat ik al zodanig verzwakt ben dat iets anders me misschien ook al de nek om draait. Ik wil niet zwak en zielig zijn. Ik kies corona krijgen over mezelf opsluiten en er van weg rennen.

Ik hoop dat ik die keuzen nog krijg. Want in Europa dreigt er wel een autoritaire zure lucht op het moment.

Ganggang💯

Badass junkie
Ik ga het corona virus zeker niet uit de weg. Angsten moet je overwinnen, niet van weg rennen. Als ik corona niet kan overleven dan zou dat betekenen dat ik al zodanig verzwakt ben dat iets anders me misschien ook al de nek om draait. Ik wil niet zwak en zielig zijn. Ik kies corona krijgen over mezelf opsluiten en er van weg rennen.

Ik hoop dat ik die keuzen nog krijg. Want in Europa dreigt er wel een autoritaire zure lucht op het moment.
En daarmee breng je ook een boel andere mensen in gevaar. Daarom is juist die lockdown in het leven geroepen.
Er zijn ook gevallen bekend van jongere mensen, zonder medische achtergrond, die ernstige verschijnselen hebben. Dus zolang je geen arts of viroloog bent lijkt me dat een beetje een vreemde conclusie.

Martinus

Bewuste gebruiker
Hoezo breng ik andere mensen in gevaar? denk je dat ik een groepsmens ben die overal loop rond te ademen?
Ik wil de vrijheid hebben om weg te gaan. Ik ga nooit naar de horeca of naar evenementen. Ik ben een introvert ik wil lekker buiten ergens zijn waar niemand is behalve ikzelf.

Mensen die een risico lopen kunnen zelf er voor kiezen om zich af te zonderen.
Ik stond gister in de lift en een oud vrouwtje vroeg aan mij of ze er bij mocht ivm corona.. Zij was iemand die risico leed en ze had er vrede mee.
Als ik naar de winkel ga dan loop ik snel naar binnen en naar buiten en pak alleen wat ik nodig heb. Veel mensen zijn nog steeds hele karren vol aan het harken.

Ik doe mijn best om zo min mogelijk bij mensen in de buurt te komen, ik respecteer een ieder die graag corona wil vermeiden.
Het enige wat ik vraag is, laat me zo vrij zijn om te gaan waar ik wil.

Cerberus

Bewuste gebruiker
Ik ga akkoord dat jij gerust naar het bos zou moeten mogen gaan in je eentje en daar de crisis uitzitten. Maar je maakt hier wel een denkfout:

Het probleem is, als die mensen die zich afzonderen toch ziek worden, ookal is het een ander levensbedreigend medisch probleem en geen Corona, kunnen ze toch niet in het ziekenhuis terecht omdat die overvol zitten met andere mensen die nergens achter keken.

Ganggang💯

Badass junkie
Hoezo breng ik andere mensen in gevaar? denk je dat ik een groepsmens ben die overal loop rond te ademen?
Ik wil de vrijheid hebben om weg te gaan. Ik ga nooit naar de horeca of naar evenementen. Ik ben een introvert ik wil lekker buiten ergens zijn waar niemand is behalve ikzelf.

Ik stond gister in de lift en een oud vrouwtje vroeg aan mij of ze er bij mocht ivm corona.. Zij was iemand die risico leed en ze had er vrede mee.
Als ik naar de winkel ga dan loop ik snel naar binnen en naar buiten en pak alleen wat ik nodig heb. Veel mensen zijn nog steeds hele karren vol aan het harken.

Ik doe mijn best om zo min mogelijk bij mensen in de buurt te komen, ik respecteer een ieder die graag corona wil vermeiden.
Het enige wat ik vraag is, laat me zo vrij zijn om te gaan waar ik wil.
Tuurlijk kun je in je eentje het bos ingaan oid. Maar stel dat zelfs dat risico zou brengen voor je medemensen, is het dan teveel gevraagd om je even aan te passen?

Zeelanddude

Wijs gebruiker
Tripreporter
62b6cb76d25fbaf01429aba13c5779c2.jpg :kissingclosed: :laughing:

Martinus

Bewuste gebruiker
Tuurlijk kun je in je eentje het bos ingaan oid. Maar stel dat zelfs dat risico zou brengen voor je medemensen, is het dan teveel gevraagd om je even aan te passen?
Er word mij net als een ieder ander in Nederland mij gevraagd om mij aan te passen. En dit doe ik. Ik hamster niet. Ik vermeid onnodig sociaal contact. Ik begeef mij niet in groepen. Ik ga niet onnodig met het OV. Mijn vriendin die al 2 weken griep heeft zit al 2 weken bij haar vader in huis en die heb ik niet gezien sins zij klachten heeft. Ik ben 3 weken terug in Brabant geweest met carnaval en ik was 2 weken geleden op centraal station, Beide keren met mijn vriendin. Ik ben mij zeer bewust van de risico's en ik heb naast mijn ouders en een goede kennis niemand gezien in de afgelopen 2 weken. Ik maak me constant zorgen over of ik nu corona heb of niet. Niet om mijn eigen leed, maar omdat ik liever geen andere mensen besmet. Maar als mensen verkondigen dat zij een lockdown willen dan gaan al mijn haren overeind staan.

Als er een lockdown komt, dan is het geen vraag meer om me aan te passen. Dan is het een order. Dan heb ik geen keus.
Dit is wat mij dwars zit. Noem me maar wat je wil, maar voor mij is vrijheid zeer belangrijk.

En ik snap dat ik niet iedereen ben en dat er zat mensen zijn die zich natuurlijk vreselijk misdragen.
Maar ik vind het belangrijk om op te komen voor vrijheid.

En als er een lockdown komt. Dan is mijn keuze weg en dan zit ik hier alleen, waarschijnlijk te klagen op een forum en wiet te roken om me niet al te depressief te gaan voelen.

Ganggang💯

Badass junkie
Er word mij net als een ieder ander in Nederland mij gevraagd om mij aan te passen. En dit doe ik. Ik hamster niet. Ik vermeid onnodig sociaal contact. Ik begeef mij niet in groepen. Ik ga niet onnodig met het OV. Mijn vriendin die al 2 weken griep heeft zit al 2 weken bij haar vader in huis en die heb ik niet gezien sins zij klachten heeft. Ik ben 3 weken terug in Brabant geweest met carnaval en ik was 2 weken geleden op centraal station, Beide keren met mijn vriendin. Ik ben mij zeer bewust van de risico's en ik heb naast mijn ouders en een goede kennis niemand gezien in de afgelopen 2 weken. Ik maak me constant zorgen over of ik nu corona heb of niet. Niet om mijn eigen leed, maar omdat ik liever geen andere mensen besmet. Maar als mensen verkondigen dat zij een lockdown willen dan gaan al mijn haren overeind staan.

Als er een lockdown komt, dan is het geen vraag meer om me aan te passen. Dan is het een order. Dan heb ik geen keus.
Dit is wat mij dwars zit. Noem me maar wat je wil, maar voor mij is vrijheid zeer belangrijk.

En ik snap dat ik niet iedereen ben en dat er zat mensen zijn die zich natuurlijk vreselijk misdragen.
Maar ik vind het belangrijk om op te komen voor vrijheid.

En als er een lockdown komt. Dan is mijn keuze weg en dan zit ik hier alleen, waarschijnlijk te klagen op een forum en wiet te roken om me niet al te depressief te gaan voelen.
Ik snap je. Maar stel dat er een lockdown komt dan is het niet alleen voor jezelf maar ook voor de rest van de mensen beter. Iedereen zit in hetzelfde schuitje dan.
Stay strong!

Albedo

Wijs gebruiker
Twijfelde eerder te stoppen met vapen door wat in bovenste onderzoek stond, namelijk dat gestopte rokers mogelijk meer risico lopen op besmetting en dat dit minder is bij Caucasian tov Asian rokers.

Also, we found higher ACE2 gene expression in Asian current smokers compared to non-smokers but not in Caucasian current smokers, which may indicate an existence of gene-smoking interaction.

Together, this study indicates that smokers especially former smokers may be more susceptible to 2019-nCov and have infection paths different with non-smokers.

Kwam afgelopen tijd andere onderzoeken tegen die aangaven dat ik toch beter ermee stop. Wilde dat bijna doen totdat ik toevallig onderstaand artikel tegenkwam. Het lijkt erop dat nicotine juist voordelen heeft. Dat was zelfs niet onverwacht. Mogelijk voorkomt het ook een overreactie van het immuunsysteem ofwel de 'cytokine storm'. Helaas nog geen duidelijkheid over (net) gestopte rokers, behalve een suggestie dat opgenomen patiënten mogelijk zieker worden door 'withdrawal'. Meer onderzoek blijft nodig.

An array of research carried out since the pandemic began has shown smokers are at lower risk of getting the coronavirus.

Scientists are starting to believe nicotine may be able to block the coronavirus from entering cells, preventing the infection in the first place.

Others say nicotine may control the immune system, stopping it from dangerously over-reacting to infection - a phenomenon found to be killing many Covid-19 patients.

The team said to the best of their knowledge, this is the largest study of patients with a confirmed Covid-19 diagnosis.

People were classified as either a smoker or non-smoker - 'former smoker' was not an option but the scientists did not explain why.

The researchers, whose findings have yet to be peer-reviewed in a scientific journal, said the results were not 'unexpected'.

The findings only add weight to a number of small studies from when the pandemic began, which say smokers are protected from the coronavirus.

A leading infectious disease expert at University College London, Professor Francois Balloux, has also previously said there is 'bizarrely strong' evidence smoking may be protective.

And Linda Bauld, a professor of public health at the University of Edinburgh, said 'there's something weird going on with smoking and coronavirus' on Good Morning Britain.

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan