1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Veiligheid 2C-B-FLY i.c.m. SSRI's (en in het bijzonder: escitalopram / lexapro)

Discussie in 'Research Chemicals' gestart door RCube, 31 jul 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. RCube

RCube Newbie

Hallo iedereen,

Tot voor kort gebruikte ik eens in de zoveel tijd drugs op feestjes (bijna altijd MDMA, maar soms ook GHB of speed). Nu ben ik een aantal weken geleden echter begonnen met het slikken van anti-depressiva naar aanleiding van (relatief milde, maar aanhoudende) depressieve klachten. Deze klachten zijn geen direct gevolg van het eerder genoemde MDMA gebruik, maar is iets waar ik ook al last van had voordat ik ooit MDMA heb gebruikt. Daarnaast is genetische aanleg mogelijk een factor, gezien een er meerdere mensen in de familie zijn met dezelfde klachten. Dit is verder niet echt van belang voor mijn vraag. Specifiek slik ik momenteel 10mg escitalopram (lexapro) per dag, en wordt deze dosis mogelijk over een paar weken verdubbeld.

Nu ik een SSRI slik, zal ik geen MDMA meer kunnen/mogen gebruiken. Ik vind het wel erg fijn om eens in de zoveel tijd me een beetje te kunnen laten gaan op een feestje en ben daardoor dus aan het oriënteren naar de mogelijkheden. Naar mijn weten zijn de volgende middelen veilige kandidaten in combinatie met een SSRI (correct me if I'm wrong): 2C-B, cocaine, speed en GHB. Dit zijn allemaal illegale middelen en daardoor moeilijker te verkrijgen. Ik heb momenteel geen toegang tot deze middelen, en ben daarom terecht gekomen in de hoek van de research chemicals omdat deze makkelijker verkrijgbaar zijn.

Mijn oog is hierbij gevallen op de volgende twee stoffen: 2C-B-FLY en bk-2C-B. Ik heb nog geen ervaring met 2C-B, maar heb wel al langere tijd de interesse; deze twee afgeleiden (is dit het goede woord?) lijken daarom voor de hand te liggen (afgezien van de vraag of het verstandig is om dit soort middelen te gebruiken als je last hebt van depressieve klachten. Ik heb voor mezelf besloten dat dit wel kan. Ik heb overigens wel wat geringe tripervaring middels truffels). bk-2C-B heb ik nog niet heel goed bekeken omdat ik niet direct een betrouwbaar ogende website kon vinden die het verkocht, dus die laat ik in dit verhaal even buiten beschouwing.

Bij 2C-B-FLY ging ik er in eerste instantie (wellicht naïef) vanuit dat het gebruikt kan worden in combinatie met een SSRI, omdat dit bij 2C-B ook het geval is. Nu ben ik echter aan het twijfelen gebracht door een link die ik ergens op dit forum had gevonden: https://www.ukchemicalresearch.org/thread-8318-page-45.html . Op deze pagina (en een paar eerdere pagina's van de thread) wordt gewaarschuwd voor de combinatie 2C-B-FLY en SSRI's omdat dit het serotonine-syndroom zou kunnen veroorzaken. Verder lijkt dit mogelijk niet voor alle SSRI's op te gaan, maar is er mogelijk een specifieke interactie met escitalopram.

Zodra het te scheikundig / biologisch wordt heb ik als leek veel moeite om de informatie goed te interpreteren. Daarom deze post. Ik heb daarom 2 vragen:
    1. Is 2C-B-FLY een veilig middel om te gebruiken voor iemand door ook escitalopram slikt (of SSRI's in het algemeen)?
    2. Zijn er andere middelen die het bekijken waard zijn die ik momenteel over het hoofd zie?
    Bij voorbaat dank,
    RCube

2. RCube

RCube Newbie

Ik was vergeten ketamine in dit lijstje te plaatsen, dus voor de volledigheid bij deze.

Gezien het gebrek aan reacties lijkt het me verstandig dat ik voor nu aanneem dat 2C-B-FLY niet veilig is in combinatie met escitalopram. Ik neem aan dat het gebrek aan reacties komt omdat er te weinig bekend is over 2C-B-FLY op dit moment om met zekerheid te kunnen zeggen of de combinatie met SSRI's/escitalopram (voldoende) veilig is.

Als iemand nog nuttige informatie heeft is dat natuurlijk altijd welkom :)

3. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Zou het zelf wel aandurven maar met (onbekende) RCs is het vrijwel onmogelijk om zeker te weten.

Dacht ergens gelezen te hebben dat 2C-B-FLY in tegenstelling tot 2C-B een lichte MAOI A is, het blokkeert dus tot bepaalde hoogte enzymen bij het afbreken van serotonine. Het zou de SSRI dus kunnen versterken lijkt me.

Kans op serotonine syndroom zoals aangehaald in die link lijkt me wat overdreven maar je kunt natuurlijk nooit 100% zeker wezen.

Ik zou het niet aanraden maar was op BL een comment tegengekomen van een stelletje dat 2C-T-7 met MDMA combineerde en zei dat dit in hun ervaring prima kon. 2C-T-7 is net als 2C-B-FLY een psychedelische phenylethylamine met een nog sterkere MAOI A werking.

Ook wordt er online bijvoorbeeld gemeld dat MXE, een dissociatief met lichte serotonine heropname remming serotonine syndroom zou kunnen veroorzaken wanneer gecombineerd met MDMA. De casus waarna verwezen werd was echter wel MXE tegelijkertijd met een flinke dosering MDMA geconsumeerd met als gevolg een sterke gezamenlijke piek.

Ethisch gezien kan ik het niet aanraden maar zolang je het niet gelijktijdig neemt met een sterk piekend serogeen middel zal het serotonine syndroom risico waarschijnlijk waarschijnlijk te overzien wezen. Houd er natuurlijk rekening mee dat ik hier aan het speculeren ben.

Een dingetje dat qua gezondheidsrisico waarschijnlijk relevanter is is dat je escitalopram waarschijnlijk met een reden voorgeschreven krijgt en dat psychedelica de gebruiker nog wel eens willen confronteren met hetgeen dat hun kwelt. Met die mogelijkheid moet je natuurlijk rekening houden.

BK-2C-B is op zich een leuk alternatief voor 2C-B, doet vrijwel precies hetzelfde, een verschil is echter wel dat de duratie 3 keer zo lang is en aardig wat tijd kan nemen voordat je in slaap kunt vallen. Wellicht is een lichte dosering hiervan (50-80mg?) hiervan alsnog een leuke voeten in het water ervaring zonder dat het al te lang duurt.

Andere alternatieven zijn natuurlijk 2C-C, 2C-D en wellicht zelfs 2C-E. Deze stofjes hebben veel gemeen met 2C-B al is 2C-E relatief stevig.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...