1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Venlafaxine cold turkey

Discussie in 'Farmaceutische drugs' gestart door ZackSmurda, 11 mrt 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. ZackSmurda

ZackSmurda Newbie

Hallo allemaal.
    Ik zit al een tijdje dit forum te volgen. Nooit een account aangemaakt aangezien ik op drugsgebruik een rookie ben. Maar ik wil graag cold turkey stoppen met venlafaxine zodat ik er zo snel mogelijk af ben omdat ik nogal last heb van de effecten van de noradrenaline zoals gespanne spiere verminderde eetlust en het snel krijgen van Xtc grote puppillen slecht inslapen. Heb me leven weer op orde. Alleen nu nog van deze zooi af. Ik was vorige week een aantal dagen gestopt en had toen eindelijk weer normale pupillen en kon me oogkleur weer eens goed bekijke zonder in de spotlight te staan. En aangezien me libido nihiel met venlafaxine en ik een vriendin heb. Wat vooral mijn grootste probleem was tijdens die paar dagen waren de elektrische schokken. Ja ik voelde me ook meer aggresiever en leger van binnen maar dat vindt ik niet zo erg tijdelijk. Zijn er mensen die misschien bepaalde kruiden medicijnen hebben gebruikt die het afkicken wat draaglijker maakt zodat ik gwn naar school kan. Zat zelf misschien aan ltheanine of evt een benzootje met rhodolia en evt 5htp. En zo nu en dan tijdelijk weer even te gaan smoken? Ik wil erg graag weer gebruik maken van mijn libido dus tips of kritiek is welkom. Iemand die ook uit eigen ervaring weet wanneer het ergste geschiet ?
    Ik weet het veel tekst in een keer heb het een beetje chaotisch met mijn mobiel getypt excuses daarvoor.

Mvg

2. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Bespreek je dit ook met je arts? Zomaar stoppen met medicatie lijkt me niet heel slim. En als je andere middelen wilt gaan gebruiken om de afkick te verminderen kun je dit ook het beste met je arts bespreken want sommige interacties kunnen gevaarlijk zijn. Realiseer je dat de venlafaxine niet direct uit je lichaam is, dus dat interacties nog steeds kunnen ontstaan.

5-HTP moet je sowieso laten liggen want dat is gevaarlijk in combinatie met venlafaxine. 5-HTP wordt door je lichaam direct omgezet in serotonine en venlafaxine verhoogt de concentratie van serotonine, die combinatie kan mogelijk tot het zeer gevaarlijke serotonine syndroom leiden.

Een benzo om de afkick tegen te gaan lijkt me een slecht plan, sowieso is die zooi ontzettend verslavend en je wilt niet het een voor het ander vervangen. Bovendien zijn benzo's ook funest voor je libido, dus daar gaat het je ook niet bij helpen.

3. ZackSmurda

ZackSmurda Newbie

Allereerst bedankt voor je feedback. Ik had inderdaad gebeld met de huisartsen praktijk en die zeiden dat ik ook langzaam kon afbouwen naar 75mg en dan naar 35 mg vgm maar uiteindelijk krijg je dan ook wel afkickverschijnselen dus dan heb ik het liefst zo snel mogelijk ik(en dan misschien iets zwaarder). Dat benzos libido verlagend zijn weet ik maar dat is volgens alleen tijdens het gebruik en aangezien ik het momenteel toch niet heb heb ik niet zoveel te verliezen op dat gebied. Ik heb namelijk nog een voorraadje diazepam die ik soms mocht gebruike. Ik zat eraan te denken om het ergste gedeelte van die elektrische schokken te verzachten (voor een weekje ofzoiets). Weet jij ook hoelang venlafaxine in je bloed blijft als gevaar voor die 5htp zeg maar ? En helpt wiet er toevallig een beetje tegen of zal ik naar cbd olie ofzoiets kijken?

Nogmaals bedankt voor je reactie :).

4. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Dat is echt iets wat je met je arts moet bespreken. Dat hangt van veel verschillende factoren af, dus daar kan ik zo vanaf het internet weinig zinnigs over zeggen. Je arts kent jouw persoonlijke situatie en gezondheid, dus kan hier beter advies over geven.

5. ZackSmurda

ZackSmurda Newbie

Oké dan maak ik morge wel even gelijk een afspraak.

Laden...