• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Veranderd LSD je wiet ervaring?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Ganggang💯

Badass junkie
Dag allen,

Een vriend van me blowde vroeger erg veel. Hij was altijd bang om LSD te doen omdat dit volgens hem zijn wiet ervaring zou aanpassen/minder leuk zou maken.
Na dat hij toch LSD heeft gedaan blowed hij echt stukken minder en vindt het ook minder interessant.

Ik blowde vroeger zelden omdat ik er altijd misselijk van werd.

Maar na dat ik oa xtc, truffels, lsd, 6-apb heb gedaan is mijn wiet ervaring compleet veranderd. Het is alsof mijn lichaam het nu volledig accepteert. Heel zelden als ik echt teveel achter elkaar gepoft heb word ik nog weleens misselijk.

Een beetje een vage stelling en ik heb er nog geen onderzoek naar gedaan maar ik ben benieuwd of dit herkenbaar is.

Yours truly,

@Ganggang💯

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Voor velen zal de ervaring van wiet veranderen na psychedelica gebruik ja, niet alleen LSD. Geen ervaring staat denk ik helemaal op zichzelf, met name psychedelische ervaringen. En in mijn ogen is wiet licht psychedelisch.

Chillax

Bewuste gebruiker
Ik merk eigenlijk geen verschil. Als ik al verschil merk, is dat denk ik op een positieve manier omdat ik nu meer gewend ben aan een vervormde interpretatie van wat je ziet zoals je dat met lsd hebt. Heel soms heb ik zo veel cannabis op dat ik ook visuals krijg. Die zijn nu beter te plaatsen.

Astronaut

Experimenterende gebruiker
Ik blow ruim 15 jaar en de laatst jaren gebruik ik soms psychedelica.
Sinds mijn gebruik van LSD en paddo's zie ik nu ook sommige visuals die je met LSD ook hebt, zoals de vervormingen. Of heel random ineens kleuren.
Ook het 'intense' gevoel wat je bij lsd hebt, komt soms terug als ik sterke wiet rook. In mijn persoonlijke beleving heeft het mijn ervaring met wiet wel veranderd. Ik vind het niet zo storend, lol. Leuk extra special effect haha :grin: :grin: :swirl::rainbow::milkyway:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik zie soms ook patronen in het donker als ik heel stoned ben. Dat komt echt door de LSD volgens mij.
Ik zie nuchter bloempatronen verschijnen op de stof van mijn bank bijvoorbeeld als het wat donkerder is en ik er iets langer naar kijk. Geen idee of dat door psychedelica komt. Stoned zie ik ze nog een stuk duidelijker. Nu ik er nuchter in daglicht naar kijk zie ik ze zelfs heel licht verschijnen.

Antraciet stof met een effen oppervlak is een goede ondergrond om ze te zien.

Rivalrie

Badass junkie
Ik zie nuchter bloempatronen verschijnen op de stof van mijn bank bijvoorbeeld als het wat donkerder is en ik er iets langer naar kijk. Geen idee of dat door psychedelica komt. Stoned zie ik ze nog een stuk duidelijker. Nu ik er nuchter in daglicht naar kijk zie ik ze zelfs heel licht verschijnen.

Ik heb hetzelfde. De bloemen bewegen ook nog.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Voor velen zal de ervaring van wiet veranderen na psychedelica gebruik ja, niet alleen LSD. Geen ervaring staat denk ik helemaal op zichzelf, met name psychedelische ervaringen. En in mijn ogen is wiet licht psychedelisch.
Wiet is zeker psychedelisch. Ik (zero tolerance) ga echt een soort van trippen na een aantal wat sterkere hijsen. Visuals met ogen open en dicht en al. Ik heb geen idee of dat met andere psychedelica te maken heeft, ik lijk gewoon gevoelig voor de effecten. Maar ik heb psychedelica in principe eerder ontdekt dan cannabis echt, dus ik kan niet zeggen of er een oorzakelijk verband is.

Ik werd vroeger ook altijd heel misselijk van wiet. Na aanschaf van een vaporizer (die trouwens gisteren kapot is gegaan, huilie, hopelijk krijg ik een nieuwe) heb ik mezelf over die drempel geholpen door er gewoon meer mee te oefenen en tegenwoordig word ik niet meer misselijk.

Zelf vind ik cannabis juist leuker na meer ervaring te hebben met de ‘echte’ psychedelische middelen. Net omdat er het er wat van weg heeft. Ik vind het ook leuk om in de nasleep van een trip een goed hijsje te nemen en weer even heel hard te gaan spacen. ^^

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb hetzelfde. De bloemen bewegen ook nog.
Als ik langer kijk, gaan ze ook bewegen.

Toch enorm fascinerend, dat dit allemaal dus al subtiel aanwezig lijkt te zijn, deze patronen. De ongelofelijke dingen die je ziet tijdens trippen, het lijkt hetzelfde te zijn als die patronen die je ziet als je heel lang ergens (nuchter) naar kijkt, maar enorm versterkt en duidelijker gemaakt. En het staat los van je voorstelling, want ik zie niet de dingen waar ik aan denk. Ik heb er geen controle over, maar zie toch deze prachtige patronen.

Ganggang💯

Badass junkie

Overdag valt het bij mij wel mee. Maar savonds begint het spektakel. Vliegt van alles door de lucht als ik stoned ben.

TripJess

Belezen gebruiker
Ik gebruik geen wiet, maar sinds ik 2cb geprobeerd heb zie ik af en toe nuchter vervormingen. Sterker nog ik kan nu zelf dat 'ademende' triggere als ik lang naar een patroon kijk. Nu heb ik t bijv. Standaard bij t badkamer raam, die dus een patroon heeft.

Wat ik ook opvallend vind ik dat ik sindsdien, als mijn ogen iets langer dichtgingen dan een knipper, dat t beeld wat ik als laatst zag naar t midden word gezogen. De eerste paar keren schrok ik daar van, maar nu ben ik het gewend. Het is niet altijd maar vaak als ik weer onder invloed ben geweest van wat dan ook, de paar dagen daarna.. nog niet gelezen over deze verschijning ben wel benieuwd of er meerdere mensen zijn die dit hebben.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan