Verbinding gevoelens

Hayko

Experimenterende gebruiker
Ik heb een aantal dagen terug een post geplaats over mijn laatste truffel trip wat waanzinnig goed was waar ik nog steeds onder de indruk ben.
Het was de vierde keer maar dit keer was het echt hoe het hoorde te zijn althans dat gevoel had ik toen en nu nog steeds.

Dit laatste trip heeft meerdere emoties bij mij naar boven gebracht en een ervan is het gedachte dat ik een stap heb gezet in een wereld die alleen mensen die hetzelfde stap als ik hebben gezet kunnen begrijpen.

Bij mijn vorige topic kreeg ik meteen mooie reacties op mijn vragen en ik voelde meteen van de mensen die reageerden dat zij de wereld wat ik had ontdekt heel goed kennen.

Afgelopen dagen heb ik me steeds meer verdiept in mediteren en de mens psychologie wat ik eerder ook al deed maar nu net wat meer met meer interesse ook.

Ik voel me een beginnende “hippie” worden waar ik heel veel vrede gevoelens bij heb.
Het geeft me een vredig goed gevoel.

Nou zou ik graag mensen met dezelfde mede interesse willen ontmoeten om mezelf mijn karakter en ziel verder beter te kunnen ontwikkelen. Ik heb op youtube gezien dat er weleens mensen gezellig bij elkaar komen en truffel ceremonies houden gezellig rond een kampvuur. Misschien worden ook festivals georganiseerd waar meer psychedelische middelen vooraan staan?

Hebben jullie tips voor mij als een beginnende tripper hoe en waar ik zulke mensen kan ontmoeten waar ik mijn gedachtes gevoelens en ook van alles nog wat kan delen?

Bedankt alvast en zorg goed voor jullie zelf!

Laatst bewerkt:

Hayko

Ik merk dat ik in het verkeerde afdeling heb gepost hoe kan ik dat veranderen het hoort niet in trip report afdeling denk ik

Bee

Belezen gebruiker
Wat ontzettend fijn om te horen! Ik begrijp precies welke gevoelens je bedoelt. Ik weet niet of je specifiek iets zoekt wat zich richt op psychedelica, maar kijk eens rond of er meditatieavonden in de buurt zijn waar je kunt aansluiten. Mijn ervaring is dat je de psychonauten er zo tussenuit pikt (en nee, niet omdat ze net iets hebben opgegeten/gerookt). Je zou ook eens bij https://eigentijdsejongeren.nl kunnen kijken, niet gericht op psychedelica maar wel op het anders denken en meer spiritueel leven. Er is wonderlijk veel te ontdekken op dit gebied.

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik weet niet of je specifiek iets zoekt wat zich richt op psychedelica, maar kijk eens rond of er meditatieavonden in de buurt zijn waar je kunt aansluiten. Mijn ervaring is dat je de psychonauten er zo tussenuit pikt (en nee, niet omdat ze net iets hebben opgegeten/gerookt).
Dat vind ik wel interessant, zou je daar iets over uit kunnen wijden? (Ik meen me te herinneren dat jij meditatiejuf bent, heeft dat er ook iets mee te maken misschien?)
Ik merk dat ik in het verkeerde afdeling heb gepost hoe kan ik dat veranderen het hoort niet in trip report afdeling denk ik
Ik zal hem even naar een beter plekje verhuizen voor je.

• Like
Waarderingen: Bee

Bee

Belezen gebruiker
Klopt! Zelf heb ik de laatste tijd bij wat "nieuwe" groepen gezeten niet zozeer om zelf als juf te dienen :) maar om juist wat nieuwe perspectieven op te doen om dat iedereen natuurlijk weer iets anders meebrengt. Wat ik vaak merk (en afgelopen keren dus ook) is dat mensen die bezig zijn geweest met psychedelica opener staan tegenover de ervaring van het mediteren zelf en er niet per se een doel/resultaat op plakken. Bij nieuwelingen zie je vaak dat ze het mediteren als proces zien om te ontspannen (vooral lichamelijk), waar in realiteit meditatie juist goed is om jezelf in een hogere staat van bewustzijn te plaatsen en die helikopterview te creëren. Bij psychonauten merk ik toch dat dat makkelijker gaat, juist omdat je met psychedelica gewoon in die helikopterview geschopt wordt zonder enig tegenspraak waardoor je die wereld al een keer hebt "gezien". Als je diep genoeg mediteert kun je qua gedachtegang heel dicht bij een psychedelische trip komen.
Ik vind het wel lastig te omschrijven, maar ik hoop dat dit het enigszins verduidelijkt heeft. Het is ook echt puur mijn ervaring hoor, het kan best zijn dat anderen het totaal anders zien natuurlijk. Al resoneerde mijn meditatiebuddy (en tevens tripbuddy) hier ook erg mee.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat ik vaak merk (en afgelopen keren dus ook) is dat mensen die bezig zijn geweest met psychedelica opener staan tegenover de ervaring van het mediteren zelf en er niet per se een doel/resultaat op plakken. Bij nieuwelingen zie je vaak dat ze het mediteren als proces zien om te ontspannen (vooral lichamelijk), waar in realiteit meditatie juist goed is om jezelf in een hogere staat van bewustzijn te plaatsen en die helikopterview te creëren.
Interessante observatie. :)

En ben het er ook mee eens. Je mediteert niet om te kunnen ontspannen, maar je ontspant je om te kunnen mediteren. :wink:

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Klopt! Zelf heb ik de laatste tijd bij wat "nieuwe" groepen gezeten niet zozeer om zelf als juf te dienen :) maar om juist wat nieuwe perspectieven op te doen om dat iedereen natuurlijk weer iets anders meebrengt. Wat ik vaak merk (en afgelopen keren dus ook) is dat mensen die bezig zijn geweest met psychedelica opener staan tegenover de ervaring van het mediteren zelf en er niet per se een doel/resultaat op plakken. Bij nieuwelingen zie je vaak dat ze het mediteren als proces zien om te ontspannen (vooral lichamelijk), waar in realiteit meditatie juist goed is om jezelf in een hogere staat van bewustzijn te plaatsen en die helikopterview te creëren. Bij psychonauten merk ik toch dat dat makkelijker gaat, juist omdat je met psychedelica gewoon in die helikopterview geschopt wordt zonder enig tegenspraak waardoor je die wereld al een keer hebt "gezien". Als je diep genoeg mediteert kun je qua gedachtegang heel dicht bij een psychedelische trip komen.
Ik vind het wel lastig te omschrijven, maar ik hoop dat dit het enigszins verduidelijkt heeft. Het is ook echt puur mijn ervaring hoor, het kan best zijn dat anderen het totaal anders zien natuurlijk. Al resoneerde mijn meditatiebuddy (en tevens tripbuddy) hier ook erg mee.
Dat klinkt wel logisch, bedankt voor je inzicht :) Also, tripbuddy én meditatiebuddy? #jaloers

• Like
Waarderingen: Bee

Bee

Belezen gebruiker
Het had natuurlijk absoluut niets met mijn enthousiasme te maken dat zij ook aan de psychedelica is gegaan. :grimacing:

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Ik heb vaak ook de behoefte om mijn persoonlijke en spirituele groeiproces, onder meer gefaciliteerd door psychedelica maar niet alleen dat, te delen met anderen... maar ergens blokkeert die wens vaak ook iets in me lijkt het haast. Dan zie ik het eigenlijk ook als een onmogelijke opgave om daar echt aansluiting in te vinden. Waar moet ik beginnen met mijn verhaal, met mijn inzichten? Echter, als er dan eens iemand op mijn pad komt met wie ik op dat vlak aansluiting kan vinden, dan loopt het eigenlijk als vanzelf. Maar specifiek mensen opzoeken voor dat doel... ik weet niet. Dan je ga je zo'n contact aan met dat doel. Kan het dan niet alleen teleurstellen? Mijn beste contacten vloeien toch voort uit spontaniteit, of toeval, het benutten van een moment dat zich, vaak niet geheel verwacht, aandient.

Ik zit wel te kijken naar die website van Eigentijdse Jongeren die @Bee postte. Bij zoiets weet ik ook niet zo goed wat ik daar dan mee aan moet. Van de ene kant maakt het me enthousiast, van de andere kant vraag ik me af of 't er dan allemaal niet te dik bovenop wordt gelegd. Of is dat gewoon een argument om mijn weerstand in te dekken? Weerstand is er namelijk zeker. Psychedelica is voor mij in mijn comfortzone. Niets voelt veiliger dan mijn eigen wereld. Mijn uitdaging ligt echter in het uiten. Meer spontaniteit, kinderlijk enthousiasme, passie, creativiteit... echter die ik mij echt geen tantra of biodanza doen ofzo. Dat beangstigt me echt, op een bepaalde manier, terwijl dat misschien wel is wat ik werkelijk nodig heb. Dingen die gericht zijn op expressie. Expressie is een drempel voor mij. Verbaal kan ik me prima uiten, maar dat is allemaal op rationeel niveau. Op gevoelsmatig niveau kan ik me niet uiten.

Bee

Belezen gebruiker
Dat gevoel herken ik wel @Psilocyloner , het is ook zo vreselijk persoonlijk en echt honderd procent aansluiting is gewoon heel lastig te vinden in zulke materie. Wel heel fijn is dat de meeste mensen die bekend zijn met psychedelica daar bewust van zijn, waardoor je toch bij de meest vage beschrijvingen nog wel begrijpt hoe die persoon het heeft ervaren.
Eigentijdse jongeren is meer een organisatie met jongeren die net even anders naar de wereld kijken en vaak dus meer open staan voor "zweefteverij" zoals ik het liefkozend noem :grin: Het wisselt per individu wel enorm hoe ver erin gegaan wordt. Ik zie regelmatig dingen voorbij komen dat ik denk, ...oke. Maar dat is prima, en dat heb ik in het dagelijks leven met de norm ook vaak genoeg. Ik vind het juist mooi de regels te negeren en zelf te kijken wat je interessant vindt, mocht iets niet bevallen dan weet je dat en heb je dat ook weer geleerd. Ik heb een keer een meditatieles gevolgd waarvan ik vantevoren kriebels kreeg hoe zweverig het overkwam, om vervolgens trouwe deelnemer te worden. Verras jezelf :grin:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb een keer een meditatieles gevolgd waarvan ik vantevoren kriebels kreeg hoe zweverig het overkwam, om vervolgens trouwe deelnemer te worden.
Aversie tegen zweverigheid is onderdeel van het infiltratie-programma om het functioneren van de host in de matrix te waarborgen.

:rolleyes:

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Eigentijdse jongeren is meer een organisatie met jongeren die net even anders naar de wereld kijken en vaak dus meer open staan voor "zweefteverij" zoals ik het liefkozend noem :grin: Het wisselt per individu wel enorm hoe ver erin gegaan wordt. Ik zie regelmatig dingen voorbij komen dat ik denk, ...oke. Maar dat is prima, en dat heb ik in het dagelijks leven met de norm ook vaak genoeg. Ik vind het juist mooi de regels te negeren en zelf te kijken wat je interessant vindt, mocht iets niet bevallen dan weet je dat en heb je dat ook weer geleerd. Ik heb een keer een meditatieles gevolgd waarvan ik vantevoren kriebels kreeg hoe zweverig het overkwam, om vervolgens trouwe deelnemer te worden. Verras jezelf :grin:
Het zit 'm voor mij niet in het niet open staan voor ''zweefteverij''. Integendeel, zou ik haast zeggen. Echter, de dingen waar ik het meest van denk te kunnen leren voelen voor nu gewoon nog een brug te ver. Niet uit (voor)oordeel, scepsis of wat dan ook, maar puur vanuit persoonlijke angst/weerstand. Maar weet je, eigenlijk is daar denk ik ook niks mis mee. Ik wil soms te snel. Ik hoef niet morgen al ''daar'' te staan. Eerst 'ns nog wat meer ceremonies doen met psychedelica (zoals ayahuasca) en daar meer van mezelf laten zien. Als dat goed gaat/voelt, komt er allicht vanzelf meer ruimte voor dingen die voor mij persoonlijk wat meer uitdagend zijn als het gaat om zelfexpressie. Gradual exposure noemen ze dat... iemand met vliegangst zet je ook niet direct op 't vliegtuig naar Bali. Dan kijk je eerst filmpjes van opstijgen en landen, dan ga je eens een paar keer vliegtuigen spotten, dan na zoveel tijd misschien eens een kort stukje binnen Europa... Het zou niet fair zijn om nu van mezelf te verwachten dat ik me helemaal kan laten gaan. Als ik dat zou kunnen, dan zou het in beginsel al geen probleem zijn waar ik aan wil werken. Door stap voor stap te willen gaan geef je denk ik ook de nodige erkenning aan het probleem. Dat los je niet in één dag op.

Rupsen God ❤

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wat aan gaat mensen ontmoeten met soortgelijke interesses: er zijn echt genoeg goa feesten te vinden in Nederland, daar zijn vaak bijna alleen maar trippende mensen. Die hele feesten zijn ook met name gebouwd om op te trippen, toffe inrichting vaak. Bij Ruigoord worden dat soort feesten nog wel eens gegeven, vanuit daar kan je vast wel verder vragen naar "het volgende feestje". Ik ga zelf tegenwoordig niet heel veel meer uit, maar weet wel dat de hele goa en hippie scène in Nederland nog steeds groeit en bloeit. Veel vrienden van mij zijn er wel vaak te vinden weet ik.

Hayko

Wat aan gaat mensen ontmoeten met soortgelijke interesses: er zijn echt genoeg goa feesten te vinden in Nederland, daar zijn vaak bijna alleen maar trippende mensen. Die hele feesten zijn ook met name gebouwd om op te trippen, toffe inrichting vaak. Bij Ruigoord worden dat soort feesten nog wel eens gegeven, vanuit daar kan je vast wel verder vragen naar "het volgende feestje". Ik ga zelf tegenwoordig niet heel veel meer uit, maar weet wel dat de hele goa en hippie scène in Nederland nog steeds groeit en bloeit. Veel vrienden van mij zijn er wel vaak te vinden weet ik.

Hayko

Bedankt voor de mooie betekenisvolle reacties ik heb heel veel goede dingen eruit kunnen pikken en heb ook begrepen dat ik niet ver naar mensen hoef te zoeken

jullie zijn er al gellukig!

Ik zal belijven posten over de voortgang van mijn ontwikkelingen, gedachtes, gevoelens en vraagtekens.

Bedankt allemaal.

Bovenaan