Verbod op RC's

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Space cadet

Experimenterende gebruiker
Hallo,

Het is hier vast al vaker gegaan over de legaliteit van de bekende RC's. Nog wel... heeft er iemand een idee hoe snel een verbod hierop werkelijkheid kan worden? Ik hoorde van een wetsvoorstel uit maart om zo wat alles op de opium lijst te krijgen. Hoe snel kan zoiets worden ingevoerd? Ik wil mijn kans niet missen nu het nog legaal is en zit er aan te denken een klein voorraadje inslaan... wijs? Of zou het zo'n vaart niet lopen?

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
De hele rc-markt draait op 'koop nu snel voordat het verboden is'. Ik zou mezelf niet te gek laten maken. Dat heb ik zelf wel een beetje laten doen eerlijk gezegd. Ik heb hartstikke veel rc's gebruikt maar de conclusie is bijna altijd dat de parent molecule beter is. Er gaat gewoon niks boven lsd, mescaline, mdma, de klassieke middelen. Dat is ook waarom het klassieke middelen zijn geworden; omdat ze beter werken dan andere stoffen. Goed er zijn natuurlijk een paar uitzonderingen en meningen verschillen. Maar ik zou mezelf wel actief afvragen of het wel nodig is om al die nieuwe middelen te proberen.

Wat betreft de wet zal het voorstel waarschijnlijk on de herfst aan de Tweede Kamer worden voorgelegd. Dan kan er nog over gestemd worden en kunnen Kamerleden moties indienen. Daarna moet het nog naar de Eerste Kamer en zijn er nog wat andere formaliteiten. De kans is dus klein dat het verbod al in 2021 ingaat, maar daarop lijkt het kabinet nu wel te mikken.

Space cadet

Experimenterende gebruiker
Het is allemaal gewoon wel makkelijker aan te komen. Zou fijn zijn als dat nog even zo blijft. Ga heus niet alles proberen :wink: Gaat mij persoonlijk om 1P-LSD dat exact dezelfde werking zou opleveren als LSD waar gewoonweg zeer lastig is aan te komen.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Tja het is verboden om te (helpen) sourcen op dit platform dus ik ga daar niks over zeggen. Maar het is alleen lastig te vinden voor de mensen die niet weten waar ze moeten zoeken denk ik :P

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
De hele rc-markt draait op 'koop nu snel voordat het verboden is'. Ik zou mezelf niet te gek laten maken. Dat heb ik zelf wel een beetje laten doen eerlijk gezegd. Ik heb hartstikke veel rc's gebruikt maar de conclusie is bijna altijd dat de parent molecule beter is. Er gaat gewoon niks boven lsd, mescaline, mdma, de klassieke middelen. Dat is ook waarom het klassieke middelen zijn geworden; omdat ze beter werken dan andere stoffen. Goed er zijn natuurlijk een paar uitzonderingen en meningen verschillen. Maar ik zou mezelf wel actief afvragen of het wel nodig is om al die nieuwe middelen te proberen.

Wat betreft de wet zal het voorstel waarschijnlijk on de herfst aan de Tweede Kamer worden voorgelegd. Dan kan er nog over gestemd worden en kunnen Kamerleden moties indienen. Daarna moet het nog naar de Eerste Kamer en zijn er nog wat andere formaliteiten. De kans is dus klein dat het verbod al in 2021 ingaat, maar daarop lijkt het kabinet nu wel te mikken.
Vind ik voor MDMA en LSD - twee van de drie die je noemt - niet opgaan. Stoffen zoals 6-APB en 1p-LSD zijn volwaardige vervangers. Over 6-APB kan je dan nog van mening verschillen maar het onderscheid tussen LSD en 1p-LSD is amper te maken, met als voordeel dat je bij 1p (en consorten) veel zekerder bent van de dosis.

Er is véél makkelijker aan RC-LSD te komen dan aan echte LSD, ook als je wel aardig weet waar je moet zoeken. Ik zou het heel vervelend vinden als de RC’s eruit gaan; hopelijk duurt het nog even. :wink:

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Zoals ik zei, meningen verschillen. Had ook wel verwacht dat iemand zou zeggen 'nee maar ik vind deze rc beter!' :sweatsmile:

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Ik ben helaas totaal niet met je eens dat 6-APB een volwaardig alternatief is voor MDMA.
6-APB is lang niet zo emotioneel, verbindend en empathisch is als (goed gedoseerde) MDMA (in een goede settinf). MDMA is ook geselecteerd uit een hele rij empathogene fenetylamines juist vanwege die emotionele helderheid die het een therapeutisch effect geeft. Mede daardoor wordt MDMA wel onderzocht als hulpmiddel bij psychotherapie en andere empathogene amfetamines of benzofurans niet.

Tuurlijk, als je op een feestje bent en je 12 uur lang waus wil zijn zodat het goed in de planning past dan is 6-APB een prima tijdverdrijf. Maar de magie mist 'ie nou net.

Maar dan moet ik ook bekennen dat MDMA vaak op zo'n manier wordt gebruikt; in hoge doses in warme feestzalen met steeds weer bijpakken, veel met de ogen trillen en dan zwetend praten met een onbekende aan wie je dan per ongeluk allerlei geheimen vertelt waar je dan later spijt van hebt. Dat is natuurlijk ook niet een heel therapeutische ervaring. Dus dan kan je net zo goed 6-APB nemen, ja. Dat ben ik dan weer wel met je eens 🤣

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
met als voordeel dat je bij 1p (en consorten) veel zekerder bent van de dosis.
Hier hebben we het veel vaker over gehad dus ik zal er niet veel verder over uitwijden. Maar ik wil voor de volledigheid wel vermelden dat het een ongeverifieerde bewering is omdat testlaboratoria geen referentiestandaard hebben voor 1P-LSD. Zowel het Nederlandse testsysteem DIMS als het Spaanse Energy Control kwantificeren 1P-LSD niet.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hier hebben we het veel vaker over gehad dus ik zal er niet veel verder over uitwijden. Maar ik wil voor de volledigheid wel vermelden dat het een ongeverifieerde bewering is omdat testlaboratoria geen referentiestandaard hebben voor 1P-LSD. Zowel het Nederlandse testsysteem DIMS als het Spaanse Energy Control kwantificeren 1P-LSD niet.
Heb je een punt. Toch is het wel mijn ervaring dat de zegels ALD-52, 1p-LSD etc. die ik van verschillende vendors heb gehad, meestal (geadverteerd) 100 ug bevattend, ook allemaal ongeveer dat effect gaven, althans uitgaande van wat inmiddels mijn reverentiepunt is van 100 ug. Ik heb nog geen uitzonderingen mogen ontdekken. Wel heb ik regelmatig ‘echte’ LSD gehad waarbij de zegels - nogmaals, op basis van wat mijn referentie van 100 ug is - veel lager dan 100 ug uitvielen qua effect. Ook niet altijd trouwens, maar vaker wel dan niet. (Ik hou hierbij rekening met het feit dat 1p-LSD en co. net iets minder potent schijnen te zijn dan LSD.)

Dat is geen verificatie natuurlijk, want het is vooral een ervaringskwestie, maar desondanks zou ik als beginner meer vertrouwen hebben in een RC-zegel en vandaar ook dat ik dit meestal aanraad.

joetsie

Bewuste gebruiker
Vind ik voor MDMA en LSD - twee van de drie die je noemt - niet opgaan. Stoffen zoals 6-APB en 1p-LSD zijn volwaardige vervangers. Over 6-APB kan je dan nog van mening verschillen maar het onderscheid tussen LSD en 1p-LSD is amper te maken, met als voordeel dat je bij 1p (en consorten) veel zekerder bent van de dosis.

Er is véél makkelijker aan RC-LSD te komen dan aan echte LSD, ook als je wel aardig weet waar je moet zoeken. Ik zou het heel vervelend vinden als de RC’s eruit gaan; hopelijk duurt het nog even. :wink:
Ik ben net begonnen aan de RC,s nee niet eruit

Purplext

Bewuste gebruiker
Ik ben helaas totaal niet met je eens dat 6-APB een volwaardig alternatief is voor MDMA.
6-APB is lang niet zo emotioneel, verbindend en empathisch is als (goed gedoseerde) MDMA (in een goede settinf). MDMA is ook geselecteerd uit een hele rij empathogene fenetylamines juist vanwege die emotionele helderheid die het een therapeutisch effect geeft. Mede daardoor wordt MDMA wel onderzocht als hulpmiddel bij psychotherapie en andere empathogene amfetamines of benzofurans niet.

Tuurlijk, als je op een feestje bent en je 12 uur lang waus wil zijn zodat het goed in de planning past dan is 6-APB een prima tijdverdrijf. Maar de magie mist 'ie nou net.

Maar dan moet ik ook bekennen dat MDMA vaak op zo'n manier wordt gebruikt; in hoge doses in warme feestzalen met steeds weer bijpakken, veel met de ogen trillen en dan zwetend praten met een onbekende aan wie je dan per ongeluk allerlei geheimen vertelt waar je dan later spijt van hebt. Dat is natuurlijk ook niet een heel therapeutische ervaring. Dus dan kan je net zo goed 6-APB nemen, ja. Dat ben ik dan weer wel met je eens 🤣
Ik vind 6-APB beter dan M. M is na 1,5 uur al grotendeels uitgewerkt bij mij, de 6-APB duurde zeker 8 uur.

Van beiden word ik trouwens niet empathisch, verbindend etc.
Sterker nog, ik voel dan minder connectie met de mensen om me heen dan anders.
Ik word heel lui en mellow en wil het liefste in m'n eentje lekker liggen.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Van beiden word ik trouwens niet empathisch, verbindend etc.
Sterker nog, ik voel dan minder connectie met de mensen om me heen dan anders.
Ik word heel lui en mellow en wil het liefste in m'n eentje lekker liggen.
De meeste mensen hebben inderdaad de verwachting dat je heel energiek wordt van MDMA, maar dat is niet per se het geval. Een loom en kalm gevoel is veelvoorkomend; hoewel er op dat gebied grote individuele verschillen zijn waarbij de omgeving en ander middelengebruik mogelijke co-factoren zijn.

Maar over wat voor dosis hebben we het dan eigenlijk? Want dat kan ook flink verschil maken. Bij wat hogere doseringen raakt men eerder naar binnen gekeerd spacend. Sommige mensen vinden dat 'hard gaan' lekker, maar je wordt er inderdaad minder empathisch of sociaal van.

Purplext

Bewuste gebruiker
De meeste mensen hebben inderdaad de verwachting dat je heel energiek wordt van MDMA, maar dat is niet per se het geval. Een loom en kalm gevoel is veelvoorkomend; hoewel er op dat gebied grote individuele verschillen zijn waarbij de omgeving en ander middelengebruik mogelijke co-factoren zijn.

Maar over wat voor dosis hebben we het dan eigenlijk? Want dat kan ook flink verschil maken. Bij wat hogere doseringen raakt men eerder naar binnen gekeerd spacend. Sommige mensen vinden dat 'hard gaan' lekker, maar je wordt er inderdaad minder empathisch of sociaal van.
M neem ik altijd 90 mg (ben vrouw en 60 kg) en dan gewoon thuis. 6-APB maar 1 keer gedaan, was een liquid met 130 mg. Was op het strand, daarna gefietst door de natuur en daarna gechillt op de bank thuis.
Geen andere middelen erbij, wel erna.

Maar vroeger op feesten ging ik ook altijd in m'n eentje beetje rondlopen en hangen. Geen behoefte aan kletsen en knuffelen met anderen. Nooit een 'love' gevoel gehad.
Ook nooit het gevoel dat ik hard ga, ook geen strakke kaken, alleen maar dromerig/zweverig, bijna lazy...

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Okee grappig. Ik heb één keer MDMA in mijn eentje genomen, maar toen voelde ik me ontzettend alleen en ging ik met zoveel mogelijk mensen chatten/bellen. Al zat ik toen sowieso niet lekker in mijn vel.

Wel interessant dat MDMA zo'n ander effect heeft op jou. De dosis is gewoon regulier/spot on denk ik. Dus daar zal het niet zo aan liggen. Maar als ik dan hoor dat je een vrouw bent dan denk ik gelijk: 'hmmm, misschien een hormooninteractie?', niet dat het meteen dat zou moeten zijn. Maar zulke dingen maken wel verschil maar gek genoeg weten we er nauwelijks iets van af. Het zou wel interessant zijn om erachter proberen te komen wat het verschil maakt. Heb je ooit overwogen om mee te doen met een neurologisch onderzoek naar MDMA-gebruikers? :grin:

Van MDA kreeg ik wel ongeveer wat jij beschrijft, loom en dromerig. Dat was eigenlijk wel chill om gewoon met ogen dicht op mijn bank in mijn eentje te doen.

Kwatzakottel

Belezen gebruiker
Maar vroeger op feesten ging ik ook altijd in m'n eentje beetje rondlopen en hangen. Geen behoefte aan kletsen en knuffelen met anderen. Nooit een 'love' gevoel gehad.
Ook nooit het gevoel dat ik hard ga, ook geen strakke kaken, alleen maar dromerig/zweverig, bijna lazy...
Kan toch ook gewoon je karakter zijn? Niet iedereen is even empathisch en je hebt mensen die wat meer lone wolf types zijn.

Purplext

Bewuste gebruiker
Maar als ik dan hoor dat je een vrouw bent dan denk ik gelijk: 'hmmm, misschien een hormooninteractie?', niet dat het meteen dat zou moeten zijn. Maar zulke dingen maken wel verschil maar gek genoeg weten we er nauwelijks iets van af. Het zou wel interessant zijn om erachter proberen te komen wat het verschil maakt. Heb je ooit overwogen om mee te doen met een neurologisch onderzoek naar MDMA-gebruikers? :grin:

Van MDA kreeg ik wel ongeveer wat jij beschrijft, loom en dromerig. Dat was eigenlijk wel chill om gewoon met ogen dicht op mijn bank in mijn eentje te doen.
Zou best aan een onderzoek mee willen werken ja :upsidedown: Aan hormonen had ik nog niet gedacht, zou best eens kunnen. Ik heb wel meer verstoringen in m'n hormoonhuishouding.
Je report over MDA is exact hoe ik het ervaar, op de visuals na!

Kan toch ook gewoon je karakter zijn? Niet iedereen is even empathisch en je hebt mensen die wat meer lone wolf types zijn.
Karakter zal ook zeker mee spelen, alleen ben ik nuchter heel empathisch. Het lijkt alsof ik onder invloed van M een heel ander mens wordt juist... Ben een enorm actief en een echte kletskous, ook dat verdwijnt als sneeuw voor de zon onder invloed...

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Je report over MDA is exact hoe ik het ervaar, op de visuals na!
Het zou ook kunnen zijn dat je lichaam mogelijk heel snel MDMA afbreekt via N-demethylatie, waardoor de meth-groep van de MDMA (methyleendioxymethamfetamine) eraf valt zodat MDA (methyleendioxyamfetamine) ontstaat.
Normaal gesproken wordt er een klein deel op zo'n manier afgebroken; maar dat is zo weinig dat je er eigenlijk weinig van merkt. De meeste MDMA wordt via een ander mechanisme afgebroken.
Maar stel nou dat jij heel veel van die enzymen hebt voor N-demethylatie, dan zou het dus kunnen zijn dat je lichaam veel meer MDMA afbreekt tot MDA. Dat zou dan wel een biochemische verklaring zijn voor je ervaring.

Ik zit maar te speculeren over mogelijke verklaringen he. Maar lijkt me heel interessant om uit te zoeken hoe het werkt bij jou.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Beetje late reactie. Maar ik kan me wel vinden in je oordeel dat 6-APB niet zo verbindend en emotioneel is als MDMA. Alleen dan is dat bij mij eerder ‘net niet zo’ dan ‘lang niet zo’. Ik vind het over het algemeen ook net wat helderder, iets minder spacend. Voor mij is dit verschil met MDMA echter zo relatief klein dat ik de lange werkingsduur als voordeel groot genoeg vind om het als volwaardig alternatief van MDMA te ervaren, op feestjes zeker.

Het is sowieso heel persoonlijk. Toen ik voor het eerst 6-APB introduceerde aan mijn zusje en een vriendin op een feest had ik het vantevoren als ‘iets subtieler’ beschreven dan MDMA. Dat was misschien ook achteraf niet zo’n handige beschrijving, maar ik doelde dus op wat jij nu beschrijft, het heeft van alles een klein tandje minder dan MDMA (behalve de duur). Dat heb ik de hele avond nog moeten horen. Hoe ik het subtieler had kunnen noemen. Zij vonden het dus absolúút niet minder sterk in de effecten dan MDMA. Die vriendin ging er in eerste instantie super hard op trippen (echt serieus hallucineren, ik dacht even dat dat niet goed kwam, maar ze ging er knap mee om), terwijl zij al een veel lagere dosis had gekregen. Mijn zusje ging er ook als een speer op. In de come down beschreef zij ‘2C-B-achtige effecten’. Ik was de nuchterste van ons drie en moest zorgen dat we de trein haalden, want er was geen land met die twee te bezeilen. Ze waren wel enthousiast en hadden beide toch wel ruime ervaring met MDMA. De kater was wel groter, bij mijn zusje in ieder geval. Tot vandaag wordt er nog af en toe gelachen om het woord ‘subtiel’ in de context. Nogmaals, misschien geen goed gekozen woord. Maar om maar even aan te geven dat ik niet de enige ben die vindt dat 6-APB toch wel een voldoende volledig effect geeft. Het mist niet voor iedereen de magie. Een groot voordeel vind ik het gebrek aan craving, door het meer consistente effect. Je neemt één dosis, doseert misschien nog iets bij als het te weinig is, maar dat is het dan. Bij MDMA speelt continu door je hoofd dat je het effect wel eens kwijt zou kunnen raken.

Ik hou beide stoffen graag in mijn stash. :)

Waar ik dan weer niet van snap dat het door sommigen als MDMA-achtig wordt beschreven is 3-MMC. Het heeft milde serotonine effecten en die doen op heel hoge dosis wel iets aan MDMA denken, maar dan ook echt zeer mild. Verder vind ik het meer een soort speed- of misschien eerder cocaïneroesje. Daarom niet perse niet leuk, want ik vind het best chill voor een avondje thuis af en toe, maar ik ben altijd verbaasd als ik zie dat mensen het beschrijven als alternatief voor MDMA.

Kwatzakottel

Belezen gebruiker
Waar ik dan weer niet van snap dat het door sommigen als MDMA-achtig wordt beschreven is 3-MMC.
Ja, dat heb ik nou ook. Ik vind 3-MMC echt de kletsvariant op MDMA, een heel goede praattherapiedrug ofzo, je gaat er
heel lange fijne gesprekken op hebben, maar het heeft niet de totaalervaring en lijkt dus niet echt.

geflipt

Bewuste gebruiker
Ik heb laatst 2-FDCK in huis gehaald. Volgens velen hier dé vervanger van Ketamine. Nou, dat was het dus niet. Ik maar lijntjes snuiven tot ik zo vaag was als een halve gare. Ik miste het psychedelische kantje.

Vooral in de stims en de disso's lijkt het mij trial and error... En de ene ervaart een bepaalde rc dan nog is helemaal anders dan de andere. (net zoals bij gewone drugs natuurlijk)

Maar het blijft interessant spul, en handig om te verkrijgen. Veilig is een andere vraag, want hier in BE kunnen we niet testen. Toch sla ook ik geen voorraden in omdat dat verslaving enkel maar in de hand werkt.

Ik vrees dat het ook in NL niet lang meer zal duren, mede door het probleem naar veiligheid en consistentie toe. We kunnen er maar van genieten zo lang het duurt. Want wie wil er nu niet een online dealer die pakketjes opstuurt!

PS: Ik trip bijna altijd alleen als ik MDMA gebruik. Het heeft haast iets therapeutisch voor mij. Effe hoofd helemaal leeg en enkel ik en de muziek blijven over. Ik kan daar tot wel een week of twee van nagenieten...

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Dat heb ik de hele avond nog moeten horen. Hoe ik het subtieler had kunnen noemen. Zij vonden het dus absolúút niet minder sterk in de effecten dan MDMA.
Lol :tearsofjoy:

Waar ik dan weer niet van snap dat het door sommigen als MDMA-achtig wordt beschreven is 3-MMC. Het heeft milde serotonine effecten en die doen op heel hoge dosis wel iets aan MDMA denken, maar dan ook echt zeer mild. Verder vind ik het meer een soort speed- of misschien eerder cocaïneroesje. Daarom niet perse niet leuk, want ik vind het best chill voor een avondje thuis af en toe, maar ik ben altijd verbaasd als ik zie dat mensen het beschrijven als alternatief voor MDMA.
Ik had van 3-MMC wel wat licht entactogene eigenschappen. Ik ging bijvoorbeeld lieve berichten sturen in een groepsapp voor fun met collega's. Ik zou zeggen dat het ongeveer 80% coke/speed is en 20% MDMA ofzo. Dus voornamelijk stimulerend maar een licht entactogeen randje.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Ik heb laatst 2-FDCK in huis gehaald. Volgens velen hier dé vervanger van Ketamine. Nou, dat was het dus niet. Ik maar lijntjes snuiven tot ik zo vaag was als een halve gare. Ik miste het psychedelische kantje.
2-FDCK lijkt heel erg op ketamine, maar dan zonder het plezierige aspect. Ik vond het echt retesaai :grin:

geflipt

Bewuste gebruiker
2-FDCK lijkt heel erg op ketamine, maar dan zonder het plezierige aspect. Ik vond het echt retesaai :grin:
Ik lees hem zo! Maar ga nu al akkoord! Lol

geflipt

Bewuste gebruiker
Je schrijft, omschrijft en beschrijft echt heel mooi en duidelijk.
Mooie en bruikbare reports, waarvoor dank.

Ben mijn grammetje aan het opmaken. Ik snap écht de hype niet!!
Misschien komt het doordat het zo lekker bekt!? Kans is groot dat de rest in de wc eindigt...

Ben wel stiekem benieuwd naar de 3-MEO's, maar ben bang van het manische kantje (bipolair, dus geen goed idee lijkt me).
O-PCE? Of hou ik het gewoon simpelweg bij een Keta-trip, zo om de paar maanden?
(en ja, ik weet dat disso's jouw ding niet zijn :wink:, maar voor mij is het de énige manier dat ik nog min of meer kan 'trippen')

Edit: Lithium weerhoudt me van alle psychedelica...

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
O-PCE heb ik nooit gedaan dus ik weet het niet. De werkingsduur is nogal lang en dat trekt me niet zo. Maar sommigen anderen lijken wel redelijk positief te zijn erover. Het schijnt een beetje naar de manische kant te gaan. De kritieken zijn voor zover ik heb begrepen lovender dan over MXPr, die nogal wat euforie mist, in ieder geval.

geflipt

Bewuste gebruiker
Ja dat is nog zoiets, die euforie! Die mis ik nu ook... Daarnaast denk ik dat ik eruit ben. Binnenkort krijg ik een grammetje R Keta om te proberen, en als die zijn beloftes inlost zou het trippen dan pas echt beginnen. Dan kan ik misschien ooit nog eens half het gevoel hebben van een echte trip, en er iets uit leren. Ik postte hier onlangs al een trip report over mijn eerste ervaring met Ketamine, en die ervaring is geëindigd met een héél mooie visual... Dat hoop ik te bereiken bij disso's. Dan kan ik - zoals ik 20 jaar geleden deed - weer om de paar maanden een ware trip beleven. Althans, dat is het doel...

Gympie

Badass junkie
Ben wel stiekem benieuwd naar de 3-MEO's, maar ben bang van het manische kantje (bipolair, dus geen goed idee lijkt me).
O-PCE? Of hou ik het gewoon simpelweg bij een Keta-trip, zo om de paar maanden?
(en ja, ik weet dat disso's jouw ding niet zijn :wink:, maar voor mij is het de énige manier dat ik nog min of meer kan 'trippen')

Edit: Lithium weerhoudt me van alle psychedelica...
ik vind o-pce de minst manische.. ofwel het minst verwarrend.
het lange doorwerken ervan is meer de sederende nasleep.. de piek is relatief kort.
het lijkt erop dat deze rc disso's bij versch. mensen een versch. uitwerking heeft.
een goede dosis meo-3-pcp is echt mega freaky voor mij..
verlies van bijna alle realiteits zin.. vormen, tactiel, visueel, verhoudingen etc etc.
oh ja, euforie..lees ik nu.. zou ik bijna vergeten.. echt enorme golven van genot en "liefde".

geflipt

Bewuste gebruiker
ik vind o-pce de minst manische.. ofwel het minst verwarrend.
het lange doorwerken ervan is meer de sederende nasleep.. de piek is relatief kort.
het lijkt erop dat deze rc disso's bij versch. mensen een versch. uitwerking heeft.
een goede dosis meo-3-pcp is echt mega freaky voor mij..
verlies van bijna alle realiteits zin.. vormen, tactiel, visueel, verhoudingen etc etc.
oh ja, euforie..lees ik nu.. zou ik bijna vergeten.. echt enorme golven van genot en "liefde".
Dus toch O-PCE (blijft mij achtervolgen)? of de PCP? Jezus, teveel keuzes...

Gympie

Badass junkie
Dus toch O-PCE (blijft mij achtervolgen)? of de PCP? Jezus, teveel keuzes...
ze hebben meer overeenkomsten dan verschillen...
één van de mooiste ervaring had ik op een en combinatie van o-pce, 3-ho-pcp, 3-meo-pcp, 3-meo-pce en later wat keta.. dussss lol

maar o=pce + 3-ho-pcp is wel een aanrader.

maar khad ook wel een keer in de nasleep dat ik echt in een soort van manie zat dat ik echt even bij iemand moest uithuilen..
ik moest daar gewoon naartoe.. terwijl ik eigenlijk voelde dat het niet echte emoties waren maar een soort van film waar ik in zat.

kheb het vorig jaar om de paar weken gedaan.. ging allemaal leuk.. geen gekke bij effecten.
toen ging het begin dit jaar mis met een soort vergiftiging van m'n neuronen zo leek het.
sindsdien nog wel een paar keer gedaan.
maar het is wel spul om serieus te nemen.

ik hoop dat je iets hebt aan wat ik schrijf want aan de ene kant prijs ik het aan..en aan de andere kant waarschuw ik je ervoor.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Binnenkort krijg ik een grammetje R Keta om te proberen, en als die zijn beloftes inlost zou het trippen dan pas echt beginnen.
Er wordt veel geclaimd over R-, S- en racemische ketamine. Maar een Oostenrijks testpunt heeft onderzoek gedaan naar de chiraliteit van ketamine van tientallen samples die op straat verkocht werd en dat bleek allemaal racemisch. In Nederland wordt de chiraliteit niet getest, dus je kunt er nooit achter komen of het echt R- of S-ketamine of allebei tegelijk. Iedereen die anders beweert doet dus een ongeverifieerde bewering.

geflipt

Bewuste gebruiker
Er wordt veel geclaimd over R-, S- en racemische ketamine. Maar een Oostenrijks testpunt heeft onderzoek gedaan naar de chiraliteit van ketamine van tientallen samples die op straat verkocht werd en dat bleek allemaal racemisch. In Nederland wordt de chiraliteit niet getest, dus je kunt er nooit achter komen of het echt R- of S-ketamine of allebei tegelijk. Iedereen die anders beweert doet dus een ongeverifieerde bewering.
Bij ons heet het tripket. De staafjes dus. Weet je dan nog niet zeker of je de R of S versie hebt?

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Nee, de vorm van de kristallen zegt niks over de chiraliteit. Dat heeft meer te maken met de manier waarop er gekristalliseerd is; of dat snel of langzaam is gegaan en met veel of weinig trilling en op welke temperatuur en welke luchtvochtigheid en luchtdruk etc.

geflipt

Bewuste gebruiker
ze hebben meer overeenkomsten dan verschillen...
één van de mooiste ervaring had ik op een en combinatie van o-pce, 3-ho-pcp, 3-meo-pcp, 3-meo-pce en later wat keta.. dussss lol

maar o=pce + 3-ho-pcp is wel een aanrader.

maar khad ook wel een keer in de nasleep dat ik echt in een soort van manie zat dat ik echt even bij iemand moest uithuilen..
ik moest daar gewoon naartoe.. terwijl ik eigenlijk voelde dat het niet echte emoties waren maar een soort van film waar ik in zat.

kheb het vorig jaar om de paar weken gedaan.. ging allemaal leuk.. geen gekke bij effecten.
toen ging het begin dit jaar mis met een soort vergiftiging van m'n neuronen zo leek het.
sindsdien nog wel een paar keer gedaan.
maar het is wel spul om serieus te nemen.

ik hoop dat je iets hebt aan wat ik schrijf want aan de ene kant prijs ik het aan..en aan de andere kant waarschuw ik je ervoor.
Ik heb er wel degelijk iets aan gympie. Ik denk dat ik het - gezien mijn situatie - op veilig ga spelen, en ga gaan voor de echte Keta, of het nu R, S, of racemische is. Ik heb bij mijn eerste ervaring al een korte maar heel mooie visual gehad. Ik vermoed dat er in die holes nog meer dan genoeg zit... Hoe dan ook bedankt! Jullie allemaal. Thx

geflipt

Bewuste gebruiker
Nee, de vorm van de kristallen zegt niks over de chiraliteit. Dat heeft meer te maken met de manier waarop er gekristalliseerd is; of dat snel of langzaam is gegaan en met veel of weinig trilling en op welke temperatuur en welke luchtvochtigheid en luchtdruk etc.
Maar als een van mijn beste vrienden, die groothandelaar is, zegt dat iets R Ketamine is... Kan ik hem dan nog geloven?

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Maar als een van mijn beste vrienden, die groothandelaar is, zegt dat iets R Ketamine is... Kan ik hem dan nog geloven?
Zoals ik zei is het een ongeverifieerde bewering. Ik zal niet zeggen dat hij liegt, want ik kan zijn bewering ook niet verifiëren. Maar hij heeft geen enkele manier om zijn bewering te controleren dus als hij zegt zeker te zijn over zijn zaak dan twijfelt hij niet genoeg aan hoeveel hij écht weet versus denkt te weten :wink:

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Wel kan ik je erbij vertellen dat isomeriseren (zoals het zuiveren naar één enantiomeer, dus één soort R- of S-, heet) vrijwel altijd betekent dat je meer chemicaliën en oplosmiddelen nodig hebt en een lagere yield. Dat kost dus geld. Terwijl je de ketamine toch wel verkocht krijgt. Het economisch model is in ieder geval zodanig dat het voor illegale producenten in ieder geval niet loont om te isomeriseren.

Wel is er medisch geproduceerde S-ketamine (ketanest) verkrijgbaar. Als je verzegelde flesjes daarvan te pakken krijgt (die niet zijn nagemaakt) dan heb je wel echt de S-isomeer te pakken. Maar dat gaat meestal om kleine oplages.

geflipt

Bewuste gebruiker
Bedankt voor deze zeer uitgebreide uitleg. Mijn opzoekwerk beperkt zich meestal tot Psychonautwiki (fier dat het in België gepatenteerd werd in '63) en mijn makker D, die evenzeer een bron van informatie is. Van hem leer ik ook nog regelmatig bij, hetgeen het product dat je neemt alleen maar een meerwaarde geeft.

Ik ga er dan maar vanuit dat we 9/10 allemaal racemische Keta gebruiken, en dat dat bijlange nog zo slecht niet is. Zo hebben we op zijn minst de twee binnen :wink:!! En die flesjes, daar ga ik toch eens naar vragen...

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan