Vergelijking RC-disso's

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

KlaasVaak

Bewuste gebruiker
Beste gebruikers,

Zoals velen, kan ik erg genieten van een dissociatieve ervaring. Hoewel ik veel getript heb en ook alle standaard-drugs weleens heb geprobeerd, leveren dissociatieven in mijn ervaring de meest rare sensaties op.

Het begon met grote hoeveelheden keta en later ook methoxetamine (mxe). Leuk voor elke setting wat mij betreft. Ik heb ook nog eens 3-meo-pcp genomen in een lage dosis van zo'n 10mg als ik het me goed herinner, leverde vooral een heel leeg hoofd op.

Nu ben ik nieuwsgierig naar de andere disso's die op de markt zijn. DCK en 2fck lijken me niet zo boeiend, dan kan ik net zo goed ketamine halen (correct me if I'm wrong). De meest interessante lijken mij de pcp-analogen, zoals 3-meo-pcp, o-pce, 3-meo-pce etc. Het wordt me echter niet duidelijk wat de verschillen tussen deze stoffen zijn. Om ze allemaal te bestellen en uit te proberen gaat me wat ver.

Kan iemand die ervaring heeft met meerdere van deze stoffen mij uitleggen wat het verschil in effect is?

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Ik heb van die disso's alleen ervaring met 3-MeO-PCP, MXE en ketamine. Hier een tripreport van 3-MeO-PCP.

KlaasVaak

Bewuste gebruiker
Bedankt voor je reactie, dat trip report had ik inderdaad gelezen! Geeft al een best goed beeld, met de reacties erbij.

Met dit topic probeer ook ik meer inzicht te krijgen in de verschillen tussen de stoffen. Hoe verhoudt het zich bijvoorbeeld tot MXE? Ik herken dat gevoel dat je op een bepaald manier nuchter bent, en alles er nog redelijk normaal uitziet (niet bij hogere dosissen), maar dat alles toch ineens heel moeilijk is.

Is dat erger bij de 3-MeO-PCP, heel anders, of enigszins vergelijkbaar? En voel je je meer manisch?

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik ken tot nu toe:

Ketamine, 2fck, DCK, 3MeO-PCP, 3MeO-PCE, O-PCE en 3Ho-PCP en MXE.

MXE pas 1 keer gedaan en die beviel me eigenlijk het beste. De hole van Ketamine zelf kan ik erg waarderen, 2fck en DCK zijn leuke disso's met een wat eigen gezicht, en de pcp/pce-tjes zijn lekker potent dus spotgoedkoop maar komen dus ook met een beetje manie.

Van de hedendaagse legale RC'disso's lijkt me momenteel O-PCE de meest populaire. Net zo potent als de 3meo's maar werkt iets langer.

KlaasVaak

Bewuste gebruiker
Ik ken tot nu toe:

Ketamine, 2fck, DCK, 3MeO-PCP, 3MeO-PCE, O-PCE en 3Ho-PCP en MXE.

MXE pas 1 keer gedaan en die beviel me eigenlijk het beste. De hole van Ketamine zelf kan ik erg waarderen, 2fck en DCK zijn leuke disso's met een wat eigen gezicht, en de pcp/pce-tjes zijn lekker potent dus spotgoedkoop maar komen dus ook met een beetje manie.

Van de hedendaagse legale RC'disso's lijkt me momenteel O-PCE de meest populaire. Net zo potent als de 3meo's maar werkt iets langer.
Kijk, met zulke ervaring kan je goed vergelijken!

MXE heb ik vaak gebruikt, ik was er toentertijd vroeg bij (voor de hype en uiteindelijke ban). Dit was ook nog eens tijdens mijn studententijd, dus veel gelegenheden en weinig verantwoordelijkheden. Het hielp natuurlijk ook dat mijn vrienden er ook wel pap van lustten. Inderdaad een mooi product! Helaas niet meer te koop en alle restjes zijn nu echt op.

Je ziet dus wel significant verschil tussen DCK, 2fck en ketamine? Ik kreeg het idee dat in ieder geval 2fck en ketamine sterk op elkaar lijken.

Wat betreft de PCP-analogen, voel je een verschil in werking of lijken ze nogal op elkaar? Een langere werkingsduur is wat mij betreft niet altijd een voordeel. Ik ben niet echt een thuisgebruiker en als je bij vrienden bent moet je toch ook weer een keer huiswaarts. Ik ben ook benieuwd hoe ze te vergelijken zijn met MXE!

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Hoe verhoudt het zich bijvoorbeeld tot MXE?
MXE vond ik nog wat meer 'wonky' dan 3-MeO-PCP. Bij MXE mis ik ook die fijne warme bodyhigh. Tegelijkertijd is 3-MeO-PCP minder diepgaand en best helder. Het is dus een beetje wat je zoekt; meer psychedelisch en om mee te holen (MXE) of meer aangenaam verdoofd en helder (3-MeO-PCP).

PsychedelicMagic

Wijs gebruiker
Ketamine is eigenlijk de enige disso waarbij ik ook een beetje ga denken zoals ik dat op paddo's doe; introspectief, filosofisch.. Op 3meopcp,pce ga ik vooral erg manisch denken, en dat vind ik ook wel fijn. Mxe vond ik vooral lekker warm en dissociatief.

KlaasVaak

Bewuste gebruiker
MXE vond ik nog wat meer 'wonky' dan 3-MeO-PCP. Bij MXE mis ik ook die fijne warme bodyhigh. Tegelijkertijd is 3-MeO-PCP minder diepgaand en best helder. Het is dus een beetje wat je zoekt; meer psychedelisch en om mee te holen (MXE) of meer aangenaam verdoofd en helder (3-MeO-PCP).
Dat vind ik allebei wel leuk, al neig ik wel wat meer naar het psychedelische. Maar goed MXE is niet meer te koop. Heb net maar wat O-PCE en 3-MeO-PCP besteld (het kost inderdaad geen reet), en we zien het wel!

Dat manische waar PsychedelicMagic het over heeft had ik bij lage doseringen MXE ook weleens, kan ook zeker leuk zijn! Als moet je wel uitkijken dat je geen overmoedige dingen gaat doen.

L

Lid 150666

Gast
Zelf heb ik ketamine, 2-FDCK en 3-MeO-PCP gebruikt, binnenkort komt hier nog DCK bij. Ik heb dus niet echt ervaring met veel verschillende soorten disso's, maar als de periodieke sensatie die ik ben, heb ik dat wel specifiek met ketamine.

2-FDCK was voor mij heel anders dan ketamine, het was vreemd genoeg mild stimulerend (ook in near hole doseringen, overigens was de bodyload wel vergelijkbaar met keta; heel zwaar en elastisch) en heel functioneel, ik zakte niet weg achter mijn laptop om maar vage fluitmuziek te luisteren en naar mijn muur te staren zoals ik op ketamine doe, zoals nu, oeps. 2-FDCK was voor mijn gevoel ook veel minder visueel, alles om mij heen kreeg een mild gele tint, maar dat was het wel, het miste ook wat ik "keta-euforie" noem. Voordat ik mijn hole ervaring beknopt vermeld moet ik ook zeggen dat 2-FDCK de enige drug buiten alcohol is die me hoofdpijn heeft gegeven, elke keer dat ik het heb gedaan heb ik mijn hele trip lang een vage stekende hoofdpijn, dus misschien is dat iets waar je op moet letten. Maar goed, de hole: Een normale k-hole voor mij bestaat vaak uit een hele warme en rubberige body high waarin schokkende beelden aan mij gepresenteerd worden, dit zijn vaak dingen uit mijn persoonlijke leven waarvan ik niet wist dat ze problematisch waren die opgeblazen worden. Ook worden de thema's spiritualiteit, zin en geluk vaak in mijn k-hole ervaringen verwerkt. Klinkt goed toch? 2-FDCK was echt exact het tegenovergestelde, het was gewoon 2 uur lang met koude rillingen en koud zweet naar mijn plafond staren. In deze dosering (0,5 gram gesnoven over ~3 uur) werd het wel heel visueel intens, maar al mijn visuals waren betekenisloos, het was eigenlijk een soort dadaïstische versie van ketamine (dadaïsme is een kunststroming dat draait om zichzelf presenteren als enorm betekenisvol voor de grap, het is dus allemaal zonder betekenis, een soort "haha kunst is dom fuck you" idee). 2-FDCK is dus niks voor mij, maar misschien is het wel leuk als je dom blokjes en andere vormpjes wilt staren :)

3-MeO-PCP is een drug waar ik nog niet superveel mee heb gespeeld, helaas. Het grootste verschil ligt voor mij in dat 3-MeO-PCP heel erg stimulerend is en geen zware elastische bodyload heeft, ik ben motorisch nog in staat om iets uit te voeren. Voor de rest is het heel mild euforisch en zorgt het ervoor dat ik overal lichtblauwe vierkantjes in zie, als een soort patroon. Ook lijkt alles een stuk van me verder weg te liggen, iets wat ik niet ervaar op (2-FDC)K. Vreemd genoeg motiveert het me ook om iets te gaan doen, zoals lekker knutselen of een stukje lopen of wat dan ook, terwijl ik van K gewoon in bed wil liggen en muziek wil luisteren. Wat me ook opvalt is dat ik mijzelf niet opval tijdens een 3-MeO-PCP avontuurtje, met keta ben ik altijd bewust van het feit dat ik besta, dat ik een mens ben en dat ik "onderhoud" (eten en drinken) nodig heb en gedraag ik me er ook naar, maar oh boy, op 3-MeO-PCP voel ik me een soort oneindig klein punt dat voort aan het bewegen is. Heb helaas nog geen 3-MeO-PCP hole ervaren, maar ook dat zit er aan te komen. Wel wil ik even vermelden dat het combineren van 3-MeO-PCP en ketamine mij een van de meest visuele highs ooit heeft gegeven, zonder te holen en in vergelijking met psychedelica. Het is wel een combinatie die je nauwkeurig moet doseren uiteraard ivm de manische aard van een hoog gedoseerde 3-MeO-PCP high.

Sorry als er taalvoudten in zitten, ik zit momenteel wellicht aan de ketamine.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Interessant topic, want ik zie ook door de bomen het bos niet meer. :’) Er zijn zoveel RC-disso’s.

@Neo-Shulginist, bedoel je met psychedelisch dan trippy/bewustzijnsveranderd of ook wel echt ‘geest-openbarend’ (weet even geen betere term)? Ik heb alleen ervaring met ketamine, hoe zou je die plaatsen op de psychedelische schaal? Ik vind psychedelisch ergens een lastig begrip bij disso’s omdat je er zeker van gaat trippen maar op een heel andere manier dan bij psychedelica. Het is bijna omgekeerd trippen - naar buiten toe in plaats van naar binnen. Geen idee hoe het dan wel zou moeten heten though. Als ik het goed begrijp gaat 3-MeO-PCP (die heb ik liggen) wat stimulerender en helderder zijn. Maar dus minder trippy?

Ik vind het verdovende effect van ketamine een nadeel. Dat dronken gevoel heb ik liever zo min mogelijk. Maar trippy is wel leuk. Is er een disso die het beide heeft, stimulatie én het ‘psychedelische’? Dat is een algemene vraag aan de mensen met uitgebreide disso-ervaring. :)

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Ja klopt, psychedelisch betekent in het oud-Grieks eigenlijk 'geest openbarend'. Dat is zeker niet het eerste waaraan ik denk bij ketamine, nee :sweatsmile:
Toch zijn er wel mensen die het als zodanig ervaren. Ze kunnen tijdens de space van ketamine even afstand nemen van hun gebruikelijke gedachtenpatroon, wat ruimte geeft voor nieuwe invalshoeken en realisaties.

In die zin bedoelde ik met 'psychedelisch' meer 'hallucinogeen' (Dus: hallucinaties opwekkend). Ook dat vind ik niet helemaal de juiste term, omdat je doorgaans geen dingen ziet die er niet zijn, maar slechts vervormingen ervaart in het gezichtsveld. Er zijn volgens mij wel mensen die echte hallucinaties ervaren tijdens ketamine, bijvoorbeeld tijdens een K-hole. Maar ik heb dat zelf nooit meegemaakt.

Het 'dronken' gevoel noem ik meestal 'gehandicapt', want je kan gewoon een stuk minder dan normaal. Je hebt allerlei fysieke beperkingen. De disso die dat bij mij tot nu toe het minst had was 3-MeO-PCP. Maar die had ook niet echt visuele verstoringen. Ik kon juist verrassend scherp zien, hoewel focus wel wat lastig was. 3-MeO-PCP was ook flink stimulerend. Toen ik afgelopen week een hoge dosis nam (25 milligram) snapte ik nog maar weinig, maar liep ik wel de hele tijd door het huis van alles te doen. Vandaar dat die ook wel 'manisch' wordt genoemd.

MXE vind ik van al die disso's eigenlijk het meest gebalanceerd. Het heeft de visuele effecten van ketamine (wel wat minder imo), de stimulatie van 3-MeO-PCP (wel wat minder, zodat je er niet super manisch van wordt), en het houdt een beetje het midden qua verstoringen van de motoriek.

Lachgas is dan juist weer een heel psychedelisch middel, maar dan weer niet in therapeutische zin. Je bent er even helemaal uit, maar je neemt weinig inzichten mee terug naar het nuchtere leven. Daarvan raak je vrijwel volledig 'gehandicapt' (motorisch verstoord) en verdoofd.

Maar er zijn natuurlijk ook nog psychedelica die een beetje dissociatief zijn. Een voorbeeld daarvan is 4-HO-MET, waarvan ik volgens mij had begrepen dat jij (en/of andere forumleden) wel fan waren. Vrienden van mij vonden 2C-B-FLY redelijk dissociatief (wat ik niet met ze eens was). Een heel dissociatief tripmiddel is salvia, maar dat vinden de meeste mensen niet zo aangenaam (als ze het extract roken).

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ja klopt, psychedelisch betekent in het oud-Grieks eigenlijk 'geest openbarend'. Dat is zeker niet het eerste waaraan ik denk bij ketamine, nee :sweatsmile:
Toch zijn er wel mensen die het als zodanig ervaren. Ze kunnen tijdens de space van ketamine even afstand nemen van hun gebruikelijke gedachtenpatroon, wat ruimte geeft voor nieuwe invalshoeken en realisaties.

In die zin bedoelde ik met 'psychedelisch' meer 'hallucinogeen' (Dus: hallucinaties opwekkend). Ook dat vind ik niet helemaal de juiste term, omdat je doorgaans geen dingen ziet die er niet zijn, maar slechts vervormingen ervaart in het gezichtsveld. Er zijn volgens mij wel mensen die echte hallucinaties ervaren tijdens ketamine, bijvoorbeeld tijdens een K-hole. Maar ik heb dat zelf nooit meegemaakt.

Het 'dronken' gevoel noem ik meestal 'gehandicapt', want je kan gewoon een stuk minder dan normaal. Je hebt allerlei fysieke beperkingen. De disso die dat bij mij tot nu toe het minst had was 3-MeO-PCP. Maar die had ook niet echt visuele verstoringen. Ik kon juist verrassend scherp zien, hoewel focus wel wat lastig was. 3-MeO-PCP was ook flink stimulerend. Toen ik afgelopen week een hoge dosis nam (25 milligram) snapte ik nog maar weinig, maar liep ik wel de hele tijd door het huis van alles te doen. Vandaar dat die ook wel 'manisch' wordt genoemd.

MXE vind ik van al die disso's eigenlijk het meest gebalanceerd. Het heeft de visuele effecten van ketamine (wel wat minder imo), de stimulatie van 3-MeO-PCP (wel wat minder, zodat je er niet super manisch van wordt), en het houdt een beetje het midden qua verstoringen van de motoriek.

Lachgas is dan juist weer een heel psychedelisch middel, maar dan weer niet in therapeutische zin. Je bent er even helemaal uit, maar je neemt weinig inzichten mee terug naar het nuchtere leven. Daarvan raak je vrijwel volledig 'gehandicapt' (motorisch verstoord) en verdoofd.

Maar er zijn natuurlijk ook nog psychedelica die een beetje dissociatief zijn. Een voorbeeld daarvan is 4-HO-MET, waarvan ik volgens mij had begrepen dat jij (en/of andere forumleden) wel fan waren. Vrienden van mij vonden 2C-B-FLY redelijk dissociatief (wat ik niet met ze eens was). Een heel dissociatief tripmiddel is salvia, maar dat vinden de meeste mensen niet zo aangenaam (als ze het extract roken).

Thanks voor het antwoord! MXE is er dan nog wel eentje die ik zou willen uitproberen, naast 3-MeO-PCP. :)

Met lachgas maar één keer ervaring, maar werd vooral misselijk met piep in m'n oren. Salvia staat hier nog op de ooit-to-do-lijst, maar de reports zijn inderdaad overwegend negatief. Maar wordt door velen ook wel als een zeer apart geval onder de dissociatieven beschreven en eigenlijk weer totaal wat anders. Heftig ook. 4-HO-MET dissociatief ja? Ik vind 4-HO-MET erg op psilocybine lijken alleen dan een wat luchtigere/lichtere versie. Vooral op hogere dosis had het er heel veel van weg. Heb er niks dissociatiefs in gemerkt, maar heb dus ook weinig ervaring met echte dissociatieven. Grappig dat je vrienden 2C-B als dissociatief beschrijven; is het in mijn ervaring ook zeker niet. Maar kan natuurlijk wel door een ander zo ervaren worden. Lijkt me dat een psychedelicum dissociatieve eigenschappen kan bevatten en andersom...

CuriousExplorer

Badass junkie
Thanks voor het antwoord! MXE is er dan nog wel eentje die ik zou willen uitproberen, naast 3-MeO-PCP. :)

Met lachgas maar één keer ervaring, maar werd vooral misselijk met piep in m'n oren. Salvia staat hier nog op de ooit-to-do-lijst, maar de reports zijn inderdaad overwegend negatief. Maar wordt door velen ook wel als een zeer apart geval onder de dissociatieven beschreven en eigenlijk weer totaal wat anders. Heftig ook. 4-HO-MET dissociatief ja? Ik vind 4-HO-MET erg op psilocybine lijken alleen dan een wat luchtigere/lichtere versie. Vooral op hogere dosis had het er heel veel van weg. Heb er niks dissociatiefs in gemerkt, maar heb dus ook weinig ervaring met echte dissociatieven. Grappig dat je vrienden 2C-B als dissociatief beschrijven; is het in mijn ervaring ook zeker niet. Maar kan natuurlijk wel door een ander zo ervaren worden. Lijkt me dat een psychedelicum dissociatieve eigenschappen kan bevatten en andersom...

Zolang je niet verder gaat dan die I op de SALVIA schaal, is het beleving die persoongebonden is. Zelf dacht ik een pagina van een stripboek te zijn, en toen mijn vrienden mij uit de trip haalden ( omdat ik ongecontroleerde bewegingen maakte) voelde het alsof ik uit het boek gescheurd werd...Mijn wang bleef plakken 😂...

Beter licht beginnen dan ineens te veel, zoals met alle drugs ....Maar Salvia doe ik sowieso ooit opnieuw 🤩

Stonologie

Wijs gebruiker

Ik vind wiet enorm dissociatief.

Maar hoe ik wiet voel is zeer zeldzaam en dus niet relevant.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Zolang je niet verder gaat dan die I op de SALVIA schaal, is het beleving die persoongebonden is. Zelf dacht ik een pagina van een stripboek te zijn, en toen mijn vrienden mij uit de trip haalden ( omdat ik ongecontroleerde bewegingen maakte) voelde het alsof ik uit het boek gescheurd werd...Mijn wang bleef plakken 😂...

Beter licht beginnen dan ineens te veel, zoals met alle drugs ....Maar Salvia doe ik sowieso ooit opnieuw 🤩

Ik heb een vriendin die zelf geen drugs gebruikt maar die ik ooit over de mogelijke effecten van salvia heb verteld (zonder er zelf dus ervaring mee te hebben, alleen over gelezen) en sindsdien is dit een verhaal dat regelmatig door haar naar voren wordt gebracht op feestjes. “M., vertel nog eens over die drug waarvan je een autoband wordt?!“

:grin:

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan