1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verkeerd geoost, mycelium draden mee drogen?

Discussie in 'De kweek- en crea-hoek' gestart door Brawlythebear, 15 dec 2017.

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds
  1. Brawlythebear

Brawlythebear Experimenterende gebruiker

Hallo mede trippers,

Een newbie op het forum maar inmiddels met m'n 4e kweeksetje bezig.

Na de wat 'zwakkere' soorten gekweekt te hebben, ben ik drie weken geleden begonnen aan een kweeksetje MCKennaii's. Wat me opviel is dat deze soort veel massiever het substraat uit kwam.

Toen de hoedjes dus langzaam opensprongen ben ik begonnen met oogsten. Het oogsten van deze soort verliep anders dan bij de columbiaanse, deze waren gemakkelijker los te draaien. De MCKennaii's daarintegen vormde gigantische draden, die ik zonder de wijsheid van een forumlid, toch losgedraait en getrokken heb.

De opbrengst daar in tegen is bij deze eerste flush een klapper van 390gram haha. Helaas zitten daar toch sommige draden bij. Is het zinvol om deze mee te drogen? Psylobine rijk of bevat het andere voedingsstoffen vanuit het voedingsbodem?

Op het moment droog ik met wcpapier, industriële sillicagel korrels en natriumsllicaat. Het droogt dus gewoon prima mee, maar is zinvol om te nassen?

Op naar de 2e flush, wat er nog van over zal zijn.

2. Brawlythebear

Big boi:grin:

Bijgevoegde bestanden:

3. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Als ik die foto zo zie heb je je hele mycelium mee geoogst, je volgende flush kun je wel vergeten helaas.

Dat mycelium hoor je ook niet te eten in ieder geval, dat bevat volgens mij enkel voedingsstoffen voor de paddos.

4. Brawlythebear

Bedankt voor je reactie. Als ze morgen volledig gedroogd zijn zal ik de mycelium dus maar versnijden van de vruchten.

Mycelium eten is dus nog een onbekende dingetje? Proberen dan maar? :thinking::sweatsmile:

5. jam

jam Bewuste gebruiker

Inderdaad het mycelium meegeoogst jammer genoeg.
    Evt. zou je de paddestoelen ervan kunnen halen door ze aan de onderkant vast te nemen en zachtjes te draaien zodat ze loskomen van het witte mycelium. En dan het mycelium terug in het bakje en in de zak plaatsen. Ik vrees echter dathet al gecontamineerd gaat zijn, of dat er niet meer genoeg voedingsstoffen inzitten. Maar toch een vrij degelijke oogst al dus dat valt mee :) .

6. Brawlythebear

Daar heb je gelijk in gehad, het bakje lijkt compleet uitgestorven. Maar wat ik wel opvallend vind, is dat de Psylobine kleur over de vrucht ook terug te zien is op de mycelium die ik momenteel ook mee droog. Misschien vanavond de proef op de som nemen en het mycelium proberen? :thinking:

7. jam

jam Bewuste gebruiker

Ik denk niet dat het mycelium effectief werkzaam of eetbaar is, maar het valt te proberen. Misschien wordt je er wel echt heel ziek van. Ik vermoed dat de kleur misschien ook een schimmel kan zijn.

8. Kikemoes

Kikemoes Belezen gebruiker

Als je het op eet, laat je dan ook even weten hoe het was?

9. Toon

Toon Belezen gebruiker

dat is niet de kleur van de Psilocybine, maar sporen van andere schimmels zoals je in oud brood bvb kan vinden. Je mycelium is dus idd gecontamineerd. Je kan het ruim wegsnijden en je overschot proberen overzetten op een nieuw steriel substraat. Werk echt steriel, ontsmet ook eerst de ruimte waarin je werkt met een ontsmettende spray.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Verkeerd geoost mycelium
  1. Casiofx82
    Reacties:
    6
    Weergaven:
    1.138
  2. Cantera
    Reacties: