Verkeerde set & setting M

Afgelopen weekend ben ik naar een festival geweest en sinds lange tijd weer eens M gedaan. De laatste keer zal voor mij een jaar of 7-8 geleden geweest zijn toen ik nog regelmatig naar feesten ging. Heb het in die tijd meerdere keren genomen.
Deze zomer kreeg ik er weer interesse in en bij dit festival was er ineens de mogelijkheid om het te doen.

Stukje achtergrond: ik ben iemand die bewust en gezond leeft en geen dingen wil doen zonder er vooraf goed over na te denken. Verder ben ik een (hoog) gevoelig persoon.
Tijd van inname zal rond een uur of 5 zijn geweest. en 1-2 uur daarvoor nog een portie friet gegeten. Tussen de middag ook gewoon gegeten wel een aantal biertjes gedronken wat er waarschijnlijk ook aan heeft meegeholpen dat het niet helemaal lekker is gevallen.
Ik was op het festival ook erg moe van het lange reizen en door de harde muziek.
Tussendoor af en toe een flesje water gedronken en af een toe wat frisdrank. (wel genoeg in ieder geval niet teveel, niet te weinig)

Na inname begon het al vrij snel te werken, ik denk al na zo'n kwartier. Voelde lichte tintelingen opkomen en kreeg een beetje spaghetti benen. Een kwartier hierna werd het me even teveel, ik voelde me niet lekker het gevoel was veel te overweldigend. Ik dacht dat ik een lage dosis had genomen, een maat van me had het gedoseerd en ik had 2x gevraagd om een lage dosis omdat ik niet helemaal van de kaart wou zijn en de controle verliezen zeker omdat het weer de eerste keer sinds lange tijd zou zijn. Maar achteraf bleek het dus een vrij hoge dosis geweest te zijn. Ik had ook geen inslag verwacht maar een rustig / geleidelijk opkomend gevoel met een milde inslag. Het kwam gewoon veel te snel en hard op. Dus bij de inslag werd ik helemaal niet lekker , m'n armen en benen verkrampten helemaal, moeite met ademen, voelde me duizelig en alle prikkels kwamen veel te hard binnen. Op dat moment ook even wat last van vervelende gedachten.
We zijn toen even op een rustig plekje gaan zitten maar daar zaten nog vrij veel mensen waardoor ik me niet op mijn gemak voelde. Daarna zijn we naar een andere plek gelopen waar het wat rustiger was en daar even gaan zitten.
Voelde me op dat moment ook rot omdat ik niet wilde dat mijn vrienden door mij een stuk van het festival miste.
Merkte ook dat ik tijdens het zitten moeite had om het gevoel over me heen te laten komen en kreeg het erg koud.
Toen uiteindelijk opgestaan wat hielp om de energie weer te laten stromen. Toen het wat gezakt was wel een leuke tijd gehad maar ik kan me maar vlagen herinneren achteraf. Vroeger had ik ook echt dat euforische gevoel en zin om met iedereen te praten, viel me op dat dit deze keer veel minder was. Misschien omdat de dosis te hoog was?
Daarna uiteraard ook niet meer bijgenomen, vrienden wel.

Ik moet zeggen dat ik wel erg geschrokken ben van de inslag maar dat is 1 ding. Deel 2 moet nu nog komen dat is de dip:yum:
Voel me deze week nogal van slag door deze ervaring en ben er eigenlijk ook teveel mee bezig.
Afgelopen dagen behoorlijk slecht gevoeld voornamelijk last van : duizelig, lichte moeite met concentreren, slecht slapen, vermoeidheid, meer last van lichamelijke spanning, somber gevoel en een wazig gevoel in m'n hoofd. Ook een paar nachten geleden erge nachtmerrie en daarna niet meer durven slapen.
Ik weet dat dit er bij hoort maar ik ben iemand die zich snel zorgen maakt over zijn gezondheid.
Hoop dat dit snel weggaat, duurt nu ongeveer 3 dagen. Vandaag gaat het al wel een stuk beter moet ik zeggen weer goed slapen e.d. Die maat had ook gezegd dat je er geen kater van kreeg maar ik voel me nu nog steeds niet optimaal:yum::pensive:Neem wel de nodige (natuurlijke)supplementen + voeding + sport en probeer lekker uit te rusten. Het helpt alleen niet om er zo veel mee bezig te zijn maar dat zit ook in mijn natuur.

Ik wou gewoon even mijn verhaal kwijt en zeggen dat de set en setting erg belangrijk is. Had van te voren niet verwacht dat dit ook belangrijk zou zijn bij (lage dosis) mdma want had voornamelijk verwacht dat je er juist een energie boost van zou krijgen en milde effecten.
Nu snap ik zelf wel wat er mis is gegaan:

-Dosering aan iemand anders overlaten.
-Ook je verwachting van het effect speelt een belangrijke rol in je uiteindelijke ervaring.
-Of je je lichamelijk goed voelt en geestelijk dus ook vermoeidheid speelt een grote rol.
-Locatie is ook belangrijk, als je een gevoelig persoon bent en je bent snel overprikkeld op een festival en door grote groepen mensen dan is op een festival misschien geen goed idee.
-Neem echt een lage dosis zeker als het je eerste keer is of als je niet zeker bent of je het wel durft te proberen.
-Ook als het in het verleden goed is gegaan wil het niet zeggen dat je er nu wel goed op gaat.
-Geen alcohol van te voren, ook niet denken lang van te voren kan geen kwaad of 1-2 biertjes het voegt allemaal onnodig risico toe.

Ik heb in ieder geval van deze ervaring geleerd. Ik wou hem gewoon even delen en misschien dat andere mensen er iets aan hebben.
Denk niet dat ik het nog een keer ga proberen, denk niet dat het in deze fase van mijn leven iets is waar ik behoefte aan heb. Ik ben gewoon erg gevoelig voor simulanten ook cafeïne bijv. en prikkels van buitenaf. Misschien is het gewoon niks voor mij maar ik heb het in ieder geval een keer geprobeerd en ervaren.
Ik denk dat het wel even tijd nodig heeft om hier van bij te komen en hoop dat ik me snel weer de oude voel.
Het is en blijft gewoon een aanslag op je systeem.
Mocht ik het ooit nog een keer willen proberen dan zal ik het eerder thuis doen in een rustige omgeving met een kleine groep vertrouwde vrienden. Nu vond ik die paar uurtjes plezier de nasleep zeker niet waard!
Tips of opmerkingen zijn altijd welkom!
Stay safe:handok::wave:

Voel me al een stuk beter, 10km fietsen, fitness en een goed dieet + extra supplementen e.d. hebben enorm geholpen.
Hoort dit eigenlijk niet meer bij tripreports?
Al met al het kan wel eens verkeerd vallen en de kater kan harder zijn dan je verwacht zeker als je er gevoelig voor bent.
Het weer op het festival viel helaas ook erg tegen het was na een periode van zon de enige dag dat het slecht weer was en op het eind van de avond waren we doorweekt van de regen wat ook niet mee helpt natuurlijk voor je stemming en conditie.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Vervelend dat het zo is gelopen. Het kan allerlei oorzaken hebben. Setting, de alcohol, veel te hoge dosering etc. Test volgende x je xtc en houd je aan de juiste dosering. 1 tot 1,5 mg mdma per kg lichaamsgewicht. Houd eventueel zelf je xtc bij je, dan heb je het de hoeveelheid zelf in de hand.

Bovenaan