Verklaring drugsdealer

Eve's drop

Badass junkie
Ik heb dealers gekend die heel pienter te werk gaan, heel zorgvuldig

Waarschijnlijk pienter genoeg om de rest van zijn klantenkring niet openbaar te laten worden.

Of in ieder geval niet te belasten met een bezoekje van 2 rechercheurs.

Klanten die onoplettend zijn of hun naam doorgeven aan andere potentiele klanten. Het is een wereldje waar van beide kanten alertheid gevraagd wordt.

Dit ligt dus niet aan de dealer, maar een onzorgvuldige klant.

Ga er maar vanuit (TS) dat het wel meevalt, ik zie geen reden voor een criminele vergelding. Al moet je mijn mening niet zomaar klakkeloos overnemen. Er zijn zat gekken bij blijkbaar.

Paranoize.

Badass junkie
Waarschijnlijk pienter genoeg om de rest van zijn klantenkring niet openbaar te laten worden.

Of in ieder geval niet te belasten met een bezoekje van 2 rechercheurs.

Dit ligt dus niet aan de dealer, maar een onzorgvuldige klant.

Ga er maar vanuit (TS) dat het wel meevalt, ik zie geen reden voor een criminele vergelding. Al moet je mijn mening niet zomaar klakkeloos overnemen. Er zijn zat gekken bij blijkbaar.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit inderdaad!🤣 sinds 2020 kijk ik echt nergens meer van op, vliegende olifanten door de straat. Kan allemaal🤷‍♂️

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Betekent niet dat je iemand moet naaien... Je doet zelf net zo hard mee door zijn middelen te kopen. Dan mag je op zijn minst verwachten dat je niet genaaid word door je vaste klanten... Vind bet behoorlijk sneu.
Eens.
Beetje vergelijkbaar met loyaliteit tov je drugsvrienden. Die naai je ook niet bij een conflict ofzo.

De Zandman

DF-koning
Ik had het ook niet moeten doen .het overrompelende mij dat er in ééns 2 rechercheurs bij mij thuis waren
Wat doe je in dit geval?
Heel simpel.
Antwoorden:
Ik heb niets te zeggen.
Ik weet van niets.
(Zijn ze in je woning)
Beste mensen ik vorder nu, dat u mijn woning verlaat.
En dit zeg ik nu voor de tweede keer, ik wil dat u vertrekt.
( dit moet je 2 x zeggen)
Einde verhaal.

Calliweed2.0

Bewuste gebruiker
Gewoon op bellen en zeggen dat je langs wil komen om je verklaring weer in te trekken blijft vast wel in het papier werk te staan dus achter af gaat hij toch zien dat je gepraat hebt

Neo-Shulginist

Badass junkie
Door een verklaring af te leggen kun je ook (indirect) toegeven dat je zelf strafbare handelingen hebt begaan. In dit geval zullen de rechercheurs gewoon op zoek zijn geweest naar belastend materiaal voor die dealer. Maar je bent dus niet verplicht om zo'n bekentenis te geven.

De Zandman

DF-koning
Je bent als verdachte helemaal niet verplicht om ook maar iets te verklaren.
Alleen je naam en geboortedatum, plus je adres.
Meer niet.
Dat moet je direct te horen krijgen, plus dat je recht hebt op bijstand van een advocaat. Op eigen kosten.
Is dit niet gezegd, dan is dat een onherstelbaar vormverzuim dat ter terechtzitting leidt tot vrijspraak. (Cautieverzuim)
Alles, wat je verteld hebt mag dan niet meegenomen worden als bewijs.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Hij zegt dat ie geschrokken was omdat er opeens twee rechercheurs aan de deur stonden. Ik kan me dat best voorstellen. Makkelijk gezegd dat jij dan niet zou praten!

Dit is mij ook een keer gebeurd, maar ik werd telefonisch benaderd. De wouten zijn behoorlijk manipulatief en het kostte mij veel moeite om hier weerstand aan te bieden. De agent intimiderende me door te dreigen met gijzeling door justitie (wat alleen maar mag als je een schriftelijke uitnodiging hebt gehad en niet op komt dagen) en loog tegen me. Op de vraag of ik verplicht was mee te werken als getuige kreeg ik geen antwoord. Uiteindelijk geweigerd mee te werken en nooit meer wat van gehoord.

Dus ja, ik begrijp wel dat TS overdonderd was en geen tijd kreeg om na te denken.
Neemt niet weg dat er ook maar 1 reden te bedenken is om de wouten te helpen met hun zinloze war on drugs, en je dealer te verraden, die jou altijd van dienst is geweest.
Ook is het niet wenselijk dat er zoiets in jouw dossier komt te staan. Alles wat je zegt, kan tegen je gebruikt worden. En dat zullen ze ook zeker doen!

De Zandman

DF-koning
Als getuige heb je 3 verplichtingen.
1. Je moet verschijnen ter terechtzitting, medebrenging kan worden gelast,
2. Je moet de voorgeschreven eed of belofte afleggen,
3. Je moet de gestelde vragen beantwoorden.
tevens verklaren naar waarheid, en niets dan de waarheid.
Wil je aan één of meer verplichtingen niet voldoen, dan kan idd gijzeling worden toegepast.
Meineed wordt zwaar gestraft. Maximaal 6 jaar gevangenisstraf, en wordt er iemand door jouw verhaal benadeeld, dan kunnen dit zelfs 9 jaren worden...

Ik zou mijn dealer echt nooit verraden.
Ik kwam er vrij vaak over de vloer, en hen echt niet altijd gekocht.
Het was echt gezellig bij hem!

De Zandman

DF-koning
Een schriftelijke uitnodiging heeft als juridische naam:
Dagvaarding van getuige, of
Dagvaarding als verdachte.

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Da’s ook mijn ervaring.
Een prima verstandhouding met je dealer kan zeker. Het zijn niet allemaal oplichters of weet ik wat nog allemaal.

De Zandman

DF-koning
Die ik had, dat was zeer zeker een prima kerel.
Nooit ook maar één probleem mee gehad.
Nooit.
Z9 iemand ga je toch niet verraaien...
Sowieso heb ik een bloedhekel aan verraad.
Kan je beter bij mij mee wegblijven.
Ik betaal de rekening altijd met gelijke munt, plus een fooi....vroeger, of later.

Laatst bewerkt:

Nihilist88

Badass junkie
Lol, eerst je vd domme houden, er zal sowieso geen uitsluitend bewijs mbt jou en de dealer geweest zijn, hoogstens enkel een vermoeden. Dat je dan nog zelfs in detail gaat, over de drugs, de hoeveelheid en de periode...is wel heel vriendelijk tov de politie, je had ze het wel wat moeilijker mogen maken 😉

Bovenaan