1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verkoopwebsites - De waarheid en onzin

Discussie in 'Drugs' gestart door שמש, 13 jan 2019.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Er is veel onduidelijkheid over Darkweb websites en eveneens veel paranoia over wat de gevaren zijn voor mensen die hierop iets willen kopen, vooral ten aanzien van anonimiteit en strafbaarheid.

Ik denk dat het daarom goed is dat er meer duidelijkheid komt.
    Voornamelijk wat betreft de veiligheid op het gebied van financiën en anonimiteit.

Het is niet de bedoeling hier reviews te geven over specifieke verkopers op dit soort marktsites. Zoals iedereen op DF kan weten, is het strikt verboden om dealers te benoemen of te vragen hoe je drugs kan krijgen.
    Dus vragen zoals: hoe kom je op *modknip: geen naam noemen aub* zijn mogelijk al verboden (misschien is het goed dat een moderator duidelijkheid kan geven of het toegestaan is of niet.)
    Anderszins is het ook niet nodig het hier te vermelden aangezien er al hele goede handleidingen op het normale www zijn over hoe je veilig op *modknip: geen naam noemen aub* komt.
    Het gaat dus strikt over: hoe veilig is *modknip: geen naam noemen aub*.

Een vraag over de kwaliteit van verkochte producten lijkt me al een randgeval wat betreft DF richtlijnen.
    Maar wellicht mag er wel in het algemeen wat gezegd worden over 'of er alleen rotzooi' dan wel 'goede kwaliteit' te vinden is.
    Want ook op dit punt wordt er enorm veel onzin verkondigt op DF. (Graag hoor ik ook op dit punt van een mod wat nog toegestaan is)

NB: hierbij ook de vriendelijke vraag alleen te reageren wanneer je iets zinnigs hebt toe te voegen, of een zinnige vraag hebt. Dus aub geen onzin verhalen waar je geen bewijs voor hebt. Als je iets beweerd, kom dan met bewijzen.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 jan 2019
    Albedo vindt dit leuk.
  2. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Ik begin met het hieronder posten van een interessant rapport, geschreven door twee onderzoekers die verbonden zijn aan de TU Delft. Ik heb al eens eerder dit rapport gepost, maar kreeg hier geen reacties op. Het kan zijn dat het niemand iets interesseert natuurlijk, (wat mij zou verbazen) ofwel hebben mogelijk geïnteresseerden het gemist.

Uit het rapport blijkt duidelijk wat momenteel de gevaren - en veiligheid is van het kopen en verkopen van drugs op het Darkweb.

Voor iedereen die niet de moeite wilde nemen om het uitstekende en zeer gedetailleerde artikel te lezen dat onderzoekers van de TU Delft hebben geschreven op basis van hun jarenlange onderzoek naar de gevolgen van 'Operation Bayonet' (de online acties geïnitieerd door de FBI en de Nederlandse High Tech Crime Unit (NHTCU)) welke hebben geleid tot het uiteindelijke neerhalen van darkweb sites *modknip: geen naam noemen aub* en *modknip: geen naam noemen aub* in 2017 (en de daarop volgende massale migratie van zowel kopers als verkopers naar *modknip: geen naam noemen aub*), vermeld ik hieronder een quote afkomstig uit de conclusie van het artikel, welke een duidelijk inzicht geeft in welke mate opsporingsdiensten in staat zijn om daadwerkelijk succesvol te zijn in het stoppen van dit soort verkoopsites.
    Ik kan alvast verklappen dat betreffende instanties (FBI, NHTCU) hoogstens in staat zijn het beroepsmatige leven van de circa 40.000 verkopers weliswaar iets moeilijker te maken, maar beslist niet in staat zijn om hen daadwerkelijk te ontmaskeren / identificeren, laat staan om hen op te pakken. Voor verdere informatie over de werkwijzen welke opsporingsdiensten hanteren verwijs ik naar het uitstekende artikel.
    https://pure.tudelft.nl/portal/files/46185682/Wegberg_Verburgh_Lost_in_the_Dream.pdf

Quote:
    "Notwithstanding these limitations, if we apply our methodology to measure the effects of Operation Bayonet on migrating vendors to *modknip: geen naam noemen aub*, we see the first signs of a game-changing police intervention. Compared to ‘simple’ take-downs, like the *modknip: geen naam noemen aub* take-down, the *modknip: geen naam noemen aub* take-down stands out - in a positive way the police might add, as users do not just move along after the *modknip: geen naam noemen aub* shutdown. Few simply migrate, some take evasive measure - like changing their username and/or PGP-key - but many start with a clean slate on *modknip: geen naam noemen aub*. This may sound as a minor detail, but the opposite is the case. When a vendor starts over he/she loses their track-record, reputation and customer-base. Like a Michelin star restaurant moving cities, whilst changing its name, website and phone-number: nobody will recognize the fancy restaurant from before and the chef will likely be forced to start (re)building a reputation from scratch. We have to see if the effects of this innovative intervention hold in the long run, but for now the initial effects are remarkable in the light of earlier interventions aimed at online anonymous markets. "

NB: Wel, als dit de conclusie is, dan hebben we met zijn allen nog een héél lange weg te gaan, zowel kopers/verkopers aan de ene zijde en opsporingsdiensten aan gene zijde... Wie maakt zich nu nog zorgen over de slagkracht van hiervoor genoemde opsporingsinstanties?
    Een papieren tijger. Dat is wat ze zijn.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 jan 2019
  3. שמש

שמש Bewuste gebruiker

4. שמש

שמש Bewuste gebruiker

In korte bewoordingen:
    De opsporingsdiensten zijn niet in staat om verkopers te pakken te krijgen, zolang deze geen sporen na laten aangaande hun anonimiteit.
    Er zijn geen kopers opgepakt. Mogelijk heeft dit hiermee te maken: "Aan opsporing van bezit van kleine hoeveelheden drugs voor eigen gebruik is een veel lagere prioriteit toegekend." https://www.om.nl/onderwerpen/drugs/
    Voor de zekerheid is het wel zeer verstandig om je anonimiteit te beschermen via bepaalde programma's en vooral ook hoe je die programma's gebruikt.

Zolang je je anonimiteit waarborgt kan je gerust spullen op het Darkweb kopen zonder dat je daar problemen mee krijgt.

Inguz vindt dit leuk.
  5. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Namen noemen mag inderdaad niet. Je had duidelijk geen kwade bedoelingen maar let hier in het vervolg graag op!

6. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Mijn vraag is bij deze beantwoord. :wink:

Fenrir vindt dit leuk.
  7. Zwijgrecht

Zwijgrecht Bewuste gebruiker

Precies het topic wat ik nodig had!!! Kan je me helpen via pb met een vraag @Rayyar ?

Fenrir vindt dit leuk.
  8. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Als je de vraag hier stelt kunnen wij er ook van leren :grin:

Roze olifant en Zwijgrecht vinden dit leuk.
  9. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Lijkt me ook beter

10. Zwijgrecht

Akkoord, al is het meer een vraag gericht op een bitcoin deposit bij betreffende market??? off topic denk ik, ik heb niet helemaal de OP gelezen om eerlijk te zijn

11. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Stel gerust je vraag, maar ik ben nou ook weer geen expert...

12. Anunnaki

Anunnaki Bewuste gebruiker

Ja sorry hoor wat is dit voor verrekte onzin met die modknips, ik kan dit niet lezen met m'n brakke kop op deze manier :sweatsmile:

Roze olifant en שמש vinden dit leuk.
  13. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Dat is ook de bedoeling van die modknip :tearsofjoy:

Anunnaki vindt dit leuk.
  14. Anunnaki

Hahahahaha klinkt logisch

Roze olifant vindt dit leuk.
  15. Zwijgrecht

Iemand die ik laatst tegenkwam vertelde me een verhaal ;

Korte samenvatting : transactie komt niet aan op account marketplace, latere transacties wel. hoe?

Net begonnen met het Deepweb gebeuren, en een acc gemaakt op de market die ik voorbij zag flitsen eerder op dit forum. Inmiddels is hij ruim 25 bestellingen (tot nu toe allemaal aangekomen en kwaliteit, damn) en ook een hoop centen verder, toch irriteert er iets. Er is een Deposit gedaan naar betreffende market. Dit is gebeurd vanuit Bitonic. Was een van de eerdere keren, de wallet was nog niet on point dus maakte hij direct over vanaf de exchanger naar het wallet adres van de market die wordt weergegeven bij je account. (Hiervoor meerdere transacties zonder problemen op deze manier, binnen een halfuur op zijn account. ) Deze x echter anders. Op het account blijft hij op pending staan. Dit bericht staat er inmiddels al ruim 2 weken :

You have a punding incomjing depositas of ฿**************. The confirmeetion takes 20 minutos (2 confirmeetions) in average.

Deposit22 (Uncoinnfirmed)
    ฿***************

Deposit23
    ฿
    Balance24
    ฿****************************
    (Spelling is bewust veranderd)

Hierna zijn meerdere, meer als 15 transacties gedaan naar en vanaf het betreffende account. Stel er is 10 euro aan bitcoins gekocht en erheen gezonden, wordt het bedrag in het bericht hierboven opgehoogd en na de nodige confirms weer afgeschreven.
    Alles is aanwezig, van bevestigingsmails, trans.ID, adress waar t is heen gestuurd. Deze persoon had er de ballen verstand van maar heeft er al uren ingestoken dus inmiddels aardig op de hoogte. Support is echt ruk daar, na tientallen berichten en sporadische terug met vaak als antwoord Noted Ty. Via blockchain tracker en andere trackers kan je het bedrag zien! op een adress. Maar het wordt maar niet definitief gedeposit op het account. Maximaal frustrerend dus, en heb het idee dat het iets heel kleins is wat hij zelf niet goed heb gedaan ofzo.

Sorry lange post, maar is geen lullig bedrag en zoiets kan hem nogal op de zenuwen werken. Misschien weten jullie wat, gezien hij uren engelstalige fora heeft doorgespit en veel mensen met hetzelfde probleem ziet.

Thanks in advance, voor t lezen iig

16. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Bewuste gebruiker

Bitcoin transacties kunnen superlang duren omdat het wat tijd kost om een “block” te verifiëren. Als je bitcoins koopt voor echt geld of andere cryptovaluta betaal je daar een meestal een “fee” voor en je verliest wat valuta aan de “wisselkoers”.

Dat is goed nieuws want als iets je geld kost kan je er zelf ook geld aan verdienen. Je kan zelf een programma maken dat automatisch valuta voor jou verhandeld en daar “fees” voor vragen en verdienen aan de wisselkoers. Het is niet erg moeilijk om een mooi algoritme te maken.

Cryptovaluta minen is (allang) niet meer winstgevend. Slim handelen wel. Geautomatiseerd slim handelen met een eigen aanpasbaar algoritme is helemaal voor winnaars.

שמש en Zwijgrecht vinden dit leuk.
  17. Amfitamientje Power

Je kan de transactie volgen in bijvoorbeeld “blockchain.com” klik op het vergrootglas en vul de transactie in.

Dat is het mooie van blockchain. Je kan alles live volgen.

Avīci vindt dit leuk.
  18. Zwijgrecht

Thanks! En je laatste stukje is altijd interessant. Geld verdienen dan, haha.

Maar deze transactie heeft inmiddels over de 1500 confirms, als ik de blockchain inzie
    (niet arrogant bedoeld absoluut niet maar hij heeft hier echt al uren op zitten freaken en komt er maar niet uit. De meest voor de hand liggende dingen heeft ie al geprobeerd. Hij heeft geen achtergrond in computerwerk o.i.d dus het zal misschien iets heel simpels zijn wat hij niet weet. Geprobeerd de wallet te vinden waar het is heengegaan wat lukt, maar wordt er niet veel wijzer van. De coin staat nog steeds in het adres wat hij heeft gekregen bij het transactieoverzicht. Meerdere websites geven het aan, unspent.

19. Amfitamientje Power

Wat zijn de gegevens van de transactie? Ik bedoel er staan geen privé gegevens in en ook niet wat je gekocht hebt.

שמש en Zwijgrecht vinden dit leuk.
  20. Zwijgrecht

Die stuur ik naar je in een PB. Niks opzienbarends, maar wil niet door de amateurdetective te vinden zijn op zoekmachines. (In het algemeen kan je idioot veel te weten komen over iemand via internet, simpelweg google.) Vandaar liever zo, post je antwoord maar gewoon hier hoor.

21. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Ziet er naar uit dat Amfitamientje Power enorm veel van bitcoins afweet. Ieg meer dan ik. Dus succes.
    Wel een vervelend probleem dat je hebt idd. Ik "weet" enkel dat je er het beste aan doet een hoge fee te betalen, zodat een transactie zsm verloopt. Maar als mining niet langer winstgevend is, geldt dit mss niet meer.

22. Zwijgrecht

Yes! dankjewel:handfist:

23. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Als je de pdf leest kom je er al snel achter wat er in de plaats van 'modknip' moet staan :wink:

24. Anunnaki

Bedankt topper, maar dat zal ik morgen wel even doen :lolol:

שמש vindt dit leuk.
  25. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Kan je daar misschien iets meer over vertellen?
    Geldt dit alleen voor het kopen van bitcoins voor echt geld? Of bedoel je dat het het juiste moment kiest om een product te kopen?

Ik koop zelf trouwens geen bitcoins via het web maar via een bitcoin atm machine. Veel minder gedoe en gegarandeerd anoniem. Toegegeven, een hoge wisselkoers. Maar ik heb zo mijn twijfels over de anonimiteit van transacties wanneer je bitcoins via het web koopt. https://99bitcoins.com/buy-bitcoin/buy-bitcoin-anonymously-without-id/

Laatst bewerkt: 14 jan 2019
  26. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Hou ons op de hoogte hoe het verder gaat met deze transactie. Ik heb wel eens gehad dat het 1,5 dag duurde, maar vind 2 weken wel zorgwekkend idd.

27. Zwijgrecht

ik kreeg opeens een scherm met
    Waarschuwing
    Dealen of anderszins informatie vragen over of naar de verkoop(punten) van drugs is NIET toegestaan op DrugsForum, ook niet via privéberichten (conversaties). Indien dit ontdekt wordt, zal er direct overgegaan worden tot het geven van een permanente ban.

Lees de forumregels!

Ik snap het niet daar vraag ik toch niet om

28. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Aan de ban van Amfitamientje Power te zien kwam je er nog goed mee weg.
    Is het wel goed gegaan verder met de oplossing van je probleem?

29. Zwijgrecht

Nope, nog steeds niet. Raar want we hadden het over een bitcoin transactie, er werd geeneens gepraat over drugs???
    NVM Die ban had hier niks mee te maken

30. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Je kan dit zelf toch ook uitzoeken? Ga naar blockchain en volg je transactie?

31. Zwijgrecht

Daar was ik zelf ook wel opgekomen en dat werkt dus niet. Ik zie het geld naar een adres gestuurd zijn maar wordt niet bijgeschreven op de wallet en blijft pending.

32. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

En de transactie is confirmed?

33. Zwijgrecht

Meer als 1500 keer inmiddels.

Lees veel van zulke verhalen, over deposits die nooit aankomen. Raar.

34. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Heb je de transactie naar je eigen wallet gestuurd of naar het btc-adres van de vendor?

35. Zwijgrecht

Naar mijn eigen wallletadres die wordt aangegeven op de website van de marketplace. Op het account staat ook gewoon nog steeds pending als ik kijk bij mijn wallet zoals ik aangaf
    Er is hier geen sprake van een vendor.

36. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Had je een lage, normale of hoge fee ingesteld?

37. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Je hebt het waarschijnlijk al geprobeerd, maar ik las hier iets over een accelerator. https://help.wirexapp.com/hc/en-us/articles/115000215493-Why-is-my-bitcoin-transaction-unconfirmed-

en:
    https://bitaccelerate.com/

NB: ik weet niets van de veiligheid van deze accelerator. Je moet eerst checken of het geen scam is. Ik neem dus geen verantwoordelijkheid aangaande de safety.

38. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

39. Zwijgrecht

Bedankt voor het meedenken,
    ik zal de trans. ID laten zien. Haal hem straks wel weer weg.

Bitcoins NVT
    Amount € NVT Date/Time Jan 3rd 2019 at 05:24
    Bank account number NVT
    Recipient address 12ordyVrT3wNaJb8K1ie84FRFj7V5AXh4q
    Confirmations 1713
    Bitcoin transaction ID
    * modknip persoonlijke info weggehaald *

Laatst bewerkt door een moderator: 1 mrt 2019
    Tim hofman vindt dit leuk.
  40. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Ik weet niet of het verstandig is dit te posten. Je bitcoin id is te herleiden naar jou.

Laden...