Verkrijgbaarheid tripknollen/salvia

Worldherbals - Online smartshop and headshop

cuber3

Experimenterende gebruiker
Een vriend van me zou dinsdag afzakken naar Amsterdam om wat inkopen te doen.
We waren al een tijdje van plan om paddo's te proberen, maar waren daar net iets te laat mee voor het verbod.
Nu heb ik gehoord dat die zogeheten 'tripknollen' (philosopher's stones toch?) nog steeds te koop zouden zijn.
Kan je die gewoon in eerder welke smartshop in Amsterdam halen, of zijn ze iets obscuurder?
Ik heb ook al wat ervaring met Salvia Divinorum (gedroogde bladeren en 5x extract).
Ik had deze via Azarius besteld. Van 5x ga ik me wel merkbaar anders voelen, maar ik zit toch nog wel een eindje verwijderd van een echte trip, dus ik zou liefst wat 10x of 20x proberen.
Ik neem aan dat je dit ook gewoon in de smartshop kan kopen?

En wat zijn ongeveer de gangbare prijzen?

Bedankt! :)

maffiamastah

Ja je kan in praktisch elke smartshop truffels (Philosopher stone's/tripknollen) kopen.
De prijzen liggen tussen de 16 en 20 euro per portie (=15 gram).
van salvia weet ik de prijzen niet maar ik weet wel dat dat ook in bijna elke smartshop wel verkrijgbaar is.

groetjes :stoned:

cuber3

Bedankt voor de reactie, da's een hele geruststelling.
Ik had al wat rondgekeken, maar in de online smartshops zijn ze steeds uitverkocht of gewoon niet meer te krijgen (tenzij ik gewoon geen goede shops gevonden heb :P)

Dan ga ik waarschijnlijk wel enkele porties halen :)

pasquali

Bewuste gebruiker
Kom gezellig naar conscious dreams Kokopelli in de warmoesstraat , lekker centraal , vlakbij het cs.

10 gr 13,50
15 gr 17,50
20 gr 22,50

yet another strain atlantis 15 gr 19,00

salvia xtracten 5x 0,5 gr 11,00
10x 0,5 gr 20,00
20x 0,5 gr 36,00
40x 0,05 gr 45, 00

cuber3

Ik ben ze vandaag gaan halen (in Tilburg), was €30 voor 2 porties.
Ik zou ze zo snel mogelijk willen drogen, welke methode raden jullie aan?
Ik weet dat je ze op een krant kan leggen met een ventilator erop, in de microgolfoven op lage temperatuur, enz.
Als ik ze bv een tijdje in schuif op een stuk krantenpapier leg te drogen, hoe lang duurt het dan ongeveer?
In de oven lijkt me iets sneller te gaan, en ook wat praktischer, maar ik heb een beetje schrik dat hierbij de potentie wat afneemt, etc.
2 tot 6 uur op 30-35°C, klopt dat?

Also, welke hoeveelheden raden jullie aan voor een eerste keer?
Ik weet dat gewoonlijk een halve portie paddo's wordt aangeraden om te beginnen, maar geldt dat ook bij truffels (aangezien die toch iets minder potent zijn)?
Als we die twee porties verdelen onder drie personen, zou dit een goeie eerste trip opleveren?

maffiamastah

Ik heb zelf een keer met ze 3en 2 porties truffels gegeten en dat beviel ons wel.
Ik merkte zelf het verschil niet tussen een hele portie en dit.

groetjes :stoned:

cuber3

Ik heb ze net op een stuk papier voor mijn uitgaande kachel gezet (is maar zeer licht warm, zeker niet té, en blaast ook wel een beetje).

Maar toen ik ze uit het bakje haalde zagen ze er precies al gedroogd uit (donkerbruin en best hard).
Zou het kunnen dat ze gewoon al gedroogd waren, of heb ik het nu compleet fout?

In een bakje zat zo'n 8 gram (die hoeveelheid doet me ook wel vermoeden dat ze gedroogd zijn).
Op het doosje staat wel gewoon 'Fresh sclerotia' en een houdbaarheidsdatum van 9 april..
Hieronder een foto van de inhoud van 1 bakje:

Zijn deze gewoon al gedroogd?
Ik heb ze nooit eerder gezien, dus ik zou het verschil tussen verse en gedroogde niet echt weten (bij echte paddo's zie je het verschil wel duidelijker)..

Edit: Heb net een foto gevonden van verse:

Ze zijn dus toch gewoon gedroogd neem ik aan :grin:
Die kan ik dus tot 6 maanden bewaren in een luchtdicht zakje in de stash bij mijn wiet?

KoxBox

Badass junkie
Probeer eens een stukje af te breken als het knakt en versplinterd zijn ze goed gedroogd en inderdaad minstens een half jaar goed in een sluitzakje.

pasquali

Bewuste gebruiker
de hoeveel heid truffie s dat ieder ander nodig heeft is zo super persoonlijk , ik denl tussen 5 en 10 gr mild en 10 tot 20 gr fors... het zal wel al te laat zijn voor deze info maar toch....have luck n luv! :hearteyes: :kots:

cuber3

pasquali zei:
de hoeveel heid truffie s dat ieder ander nodig heeft is zo super persoonlijk , ik denl tussen 5 en 10 gr mild en 10 tot 20 gr fors... het zal wel al te laat zijn voor deze info maar toch....have luck n luv! :hearteyes: :kots:
Toch niet! :P
Ik heb ze intussen in een luchtdicht zakje zitten, en we gaan ze volgende week dinsdag nuttigen.
We gaan overmorgen nog eens naar de coffee/smartshop, dus kunnen we misschien een derde portie bijkopen, om zeker te zijn dat het zijn effect niet mist.

Volgende week organiseren we een soort gamenacht in een zaaltje dat we afgehuurd hebben. Er zullen waarschijnlijk zo'n 10 à 12 personen aanwezig zijn, maar enkel ik, E. en S. zullen paddo's nemen.
We zullen ze nemen op een nuchtere maag (6u niet eten vooraf), en waarschijnlijk gewoon opkauwen (veel kauwen = kleinere stukjes = beter absorptie, toch?) met wat water of appelsiensap ofzo.
We zijn van plan ons af te zonderen van de rest eens de effecten beginnen op te komen.
Verder is er niemand aanwezig die echt iets van paddo's afweet, dus ik weet niet of het zo'n goed idee is een nuchtere persoon zonder ervaring te vragen om te tripsitten, maar aan verantwoordelijke mensen zal er geen gebrek zijn, dus daar maak ik me geen zorgen over..

Heeft iemand misschien nog wat pointers ofzo?

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
cuber3 zei:
Heeft iemand misschien nog wat pointers ofzo?
Zorg dat je een relaxte plek om je af te kunnen zonderen.. Het lijkt me niet zo fijn om in een zaaltje te zitten met allemaal nuchtere mensen op het moment dat de paddo's werken. Ik snap sowieso niet echt wat het nut is van een gameavond organiseren als je tript. Zodra je aan het trippen bent is gamen toch het laatste waar je aan denkt (lijkt mij) en je organiseert/regelt helemaal niks meer zodra je tript :P

Zorg verder voor relaxte tripmuziek en misschien andere dingen om je mee bezig te houden.

cuber3

Ben intussen terug, het is een heel goede trip geworden.
Het verbaasde me dat ik zo'n open eye visuals had (had gelezen dat truffels veel minder visueel waren), en de hele ervaring heeft een behoorlijke indruk op me nagelaten.
Dit is mijn beste ervaring met een 'drug' tot dusver, ik post nog wel een tripreport binnen een paar dagen :)

Bovenaan