1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vermiculiet/Perliet bodem PF-TEK (steriliseren?)

Discussie in 'De kweek- en crea-hoek' gestart door Bewust_ZIJN verkenner, 12 dec 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Bij de PF-TEK techniek,

Wanneer de cakes gereed zijn, dat wil zeggen dat het Mycelium zich geheel verdeeld heeft door het kweekmedium in de pot, wanneer het dus geheel gekoloniseerd is.
    Dan kan de Mycelium cake, in de fruiting chamber geplaatst worden, bijvoorbeeld op een laag gehydrateerd perliet.
    • De ene handleiding schrijft dat de Mycelium cake rechtstreeks op het perliet geplaatst kan worden. Direct contact met het perliet dus.
    • De andere handleiding schrijft dat een gesteriliseerd schoteltje geplaatst moet worden op het perliet, waarop vervolgens de Mycelium cake geplaatst kan worden. Geen direct contact met het perliet dus.
    Dit is een quote uit een handleiding van Zamnesia:
    Deze methode staat mij een beetje tegen. Zoals ik het lees komt het dus neer op het volgende. Je hebt een mooie schone Fruiting Chamber, hier strooi je zonder enige bewerking het perliet vanuit de verpakking op de bodem, tot je een laagdikte van 1,5cm hebt bereikt. En spuit hier vervolgens vers kraanwater op.

Tijdens het voorafgaande proces, totdat de Mycelium Cakes klaar zijn, doe je er alles aan om zo schoon mogelijk te werken om contaminatie te voorkomen. Vervolgens gooi je wel zo die "vieze" korrels in je fruiting camber en bespuit het met kraanwater.

Vragen:
    1. Wat is volgens jullie beter, rechtstreeks op het perliet of eerst op een schoteltje?
    2. Ondernemen jullie actie om contaminatie vanuit het perliet te voorkomen? Is het bijvoorbeeld een idee om eerst het perliet te stomen in een snelkookpan? Of andere methoden zijn ook welkom.
    3. Is vermiculiet niet een betere keuze om te gebruiken op de bodem? Zal dit bijvoorbeeld de luchtvochtigheid effectiever hoog houden? Of is het logisch dat ze kiezen voor Perliet?
    4. Ook heb ik gelezen dat sommige mensen Waterstofperoxide toevoegen aan het water waarmee het perliet bevochtigd wordt. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
    Wat ik bijvoorbeeld nog vond is het volgende:
    Dus hier wordt bijvoorbeeld gezegd 100ml waterstofperoxide 3% per liter water. Online makkelijk verkrijgbaar: https://www.werkenmetmerken.nl/nl/waterstofperoxide_3_/p/7131

(350*F = 180*C)

Bedankt! Gr Maik

Laatst bewerkt: 12 dec 2018
Laden...
Vergelijkbare Topics - Vermiculiet Perliet bodem
  1. mikkelk
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    1.717
  2. Dreojs
    Reacties: