1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verminderd effect coke door ritalin?

Discussie in 'Cocaine' gestart door Joori, 1 jul 2019.

Changes GGS Verslavingszorg
  1. Joori

Joori Newbie

Dag allemaal, ik ben nieuw hier! Mijn naam is Joori, 22 jaar oud en woon in Eindhoven.

Sinds een jaar slik ik methylfenidaat (ritalin) bij het studeren. Ik krijg dit zelf voorgeschreven toen ik mij liet testen nadat ik merkte dat dit (toen ik het nog wat van anderen ronselde) me enorm helpt bij mijn motivatie bij studeren. Zelf ben ik echt totaal geen hyperactieve ADHD patient ofzo (net voldoende voor een recept), maar door lange dagen en een druk leven met een kantoorbaan + studie gebruik ik het haast dagelijks (+/- 80mg per dag, relatief veel dus).

Sindskort ben ik wat gaan experimenteren met coke. Zelf had ik al een keer speed en pep gedaan en ook wel eens ritalin gesnoven. Als ik naar mensen om mij heen kijk en het effect wat anderen ervaren met mijzelf vergelijk, lijkt het soms alsof het weinig effect heeft. Pas na 3 flinke punten voel ik hetzelfde als wat zij al bij anderhalf/twee normale hebben.

Nu lees ik me altijd wat in en weet ik dat zowel coke als methylfenidaat invloed uitoefenen op het dopamine gehalte in het bloed. Ben ik in zekere mate gewend geraakt aan een hoog dopamine gehalte door dagelijks gebruik van ritalin? Hebben stimulerende drugs daarom minder effect op me? Ik vraag me vooral af of andere mensen dit ook ervaren, of dat het 'tussen mijn oren' zit. Zou namelijk graag op hetzelfde level zitten als anderen wanneer we op een feestje staan! :grin:

2. Albedo

Albedo Bewuste gebruiker

@Mods

2 topics met dezelfde post

acht.zes vindt dit leuk.
  3. Revolutionair

Revolutionair Bewuste gebruiker

Het antwoord is ja..

AphexTwin vindt dit leuk.
  4. AphexTwin

AphexTwin Bewuste gebruiker

Als je methylfenidaat gebruikt, terwijl je geen dopamine tekort hebt ... tja, dan lijkt het me logisch dat andere stofjes die ook op dopamine level werken minder effectief zijn eh. :wink:
    Je zegt dat je je op voorhand altijd inleest: wel, laat in ‘t vervolg je gezond verstand meelezen. :tongueout:

Joori, De Dunne en acht.zes vinden dit leuk.
  5. Joori

Joori Newbie

Haha ja oke, klinkt inderdaad logisch! Vroeg me ook af of andere mensen dit merkte. Of wellicht mensen waarbij coke weinig effect heeft?

6. AphexTwin

AphexTwin Bewuste gebruiker

Ik neem dexamfetamine op voorschrift wegens ADD. Heb dus van nature een dopaminetekort en is dus een andere situatie dan de jouwe.

7. ATGC

ATGC Belezen gebruiker

Lijkt gewoon op kruistolerantie, je hersenen zien meer dopamine en regelen de receptoren wat terug. Dus elk middel wat dopamine beïnvloedt kan een mindere werking krijgen.

Ook krijg je bij snuiven van een middel veel meer werking in een kortere tijd, hier zullen de hersenen ook aan wennen.

Joori vindt dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - Verminderd effect coke
  1. barbara1976
    Reacties:
    14
    Weergaven:
    2.034
  2. Dunk