1. Hey Bezoeker! Wil jij kans maken op €100 shoptegoed in de webwinkel van Azarius? Lees in dit topic hoe je met een foto mee kunt met de actie! Deze actie loopt tot en met 30 april, doe vandaag nog mee!
    Ontzet Notitie

Verminderde hersenschade bij MDMA-gebruik!

Discussie in 'MDMA (XTC)' gestart door Tijdloos, 11 mrt 2011.

1. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Alle credits naar Robdebob , die het hier neer heeft gezet en is weggehaald per ongeluk.
    Dank waarde volle informatie!

2. urtinriZ

urtinriZ Belezen gebruiker

Is het nog mogelijk om de links terug te halen die in het bericht stonden? Zoals hoe je het als pdf kon downloaden? Zou makkelijker zijn :smile:

3. Paperplane.

Paperplane. Wijs gebruiker

Ja ben inderdaad ook wel benieuwd naar de mate waarin vitamine C de tolerantie beinvloed.

4. Klinkt veelbelovend voor de diehard MDMA-gebruiker (zoals ik nu al een rits weekenden doe) maar er zijn geen bronnen. Dat is jammer, want het klinkt zo wel een beetje te mooi om waar te zijn. Er wordt namelijk de betrouwbaarheid van gedane onderzoeken ten twijfel getrokken, wat logisch is, maar wat maakt deze bevindingen dan betrouwbaar(der)?

5. neurotoxin

neurotoxin Belezen gebruiker

@Mr.Incognito:

Ik ken een aantal mensen die wekelijks gebruiken en ik kan je verzekeren die zijn zo depri als de pest geworden. Ik vind het zelf ook klote om te wachten, maar ik doe het niet omdat ik de gevolgen van langduring veel tikken zie.

Verneuk het niet voor jezelf en wacht tenminste gewoon een maandje!

6. Sherlock

Sherlock Newbie

Echt jammer dat ze 5-HTP niet gewoon bij de drogist verkopen net als in de VS.

7. curiouscouple

curiouscouple Experimenterende gebruiker

gewoon online bestellen bij de vitaminestore......

8. Tufnut

Tufnut Badass junkie

Bij de tuinen of de vitaminstore ofzo kun je het zo kopen

9. Seliom

Seliom Newbie

Waar heb je de melatonine dan besteld? Welke webshop.

10. bersenka

bersenka Experimenterende gebruiker

Is gewoon bij zaken als de Kruidvat en de Tuinen te koop.

toevoeging: Ik zag het laatst zelfs bij de Jumbo liggen

11. Arnie87

Arnie87 Belezen gebruiker

Sport helpt hier het meeste.........
    5htp vind ik troep... ga ik me raar voelen een week later.. schopt me serotonine nog meer door de war. Beter gewoon normaal leven en zo achterlijk veel fruit of vitamine hoef je niet om te herstellen.,. enige wat werkt is 3 maanden wachten en dan ben je weer 100%

12. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Exact vandaar de 'psychonautische' regel niet meer dan eenmaal in het kwartaal te doen!

Peace

13. PsyTekZ

PsyTekZ Wijs gebruiker

Hier bij mij niet ver vandaan is een kruidenoase met zowat vanalles van dit soort producten, is dit allemaal legaal vrij te krijgen? Ik weet dat ik vroeger nog centrum voorgeschreven ben door de dokter en er dan om moest bij een apotheek. Zeker en vast interessant topic!!

14. Fool

Fool Badass junkie

Yep, zijn allemaal vrij verkrijgbare producten. :smile:

15. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie

Supplementen kunnen je helpen sneller herstellen, maar sommigen kunnen ook een hoop kwaad doen als je ze verkeerd gebruikt.

5-HTP kan in je lichaam alléén omgezet worden in serotonine. Alles wat je inneemt zal dus ook uiteindelijk omgezet worden in serotonine. Als je hiervan dus teveel inneemt kun je een overschot aan serotonine krijgen wat het alleen maar erger maakt.

Als je supplementen wilt slikken om de serotonineaanmaak te stimuleren, kun je beter L-Tryptofaan gebruiken. L-Tryptofaan is iets minder effectief, het wordt in je lichaam omgezet in onder andere 5-HTP en daarna pas serotonine. Dit supplement kan je lichaam ook gebruiken om verschillende andere stoffen aan te maken, je lichaam kan dan dus zelf beslissen hoeveel serotonine het aanmaakt. Een stuk safer dus, al is mijn overtuiging dat je het best volledig op eigen kracht kunt herstellen.

Melatonine heeft ook risico's. Je lichaam maakt melatonine aan als het donker wordt, 's avonds dus. Als je melatonine 's ochtends gaat nemen na een feest, loop je het risico dat je de melatonineproductie in je lichaam in de war brengt wat slaapproblemen kan veroorzaken. Verder lijkt langdurig melatoninegebruik ervoor te zorgen dat je lichaam zelf minder melatonine aanmaakt, wat dus ook slaapproblemen veroorzaakt.

Sommige mensen zweren bij de supplementen. Ik persoonlijk geloof dus meer in een stevige maaltijd met de juiste voedingsstoffen, een goede nachtrust en op eigen kracht herstellen.

16. Fool

Fool Badass junkie

Een éénmalige dosis melatonine in 3 maanden zal je slaap-waak-schema echt niet in de war gooien, in dat geval is het juist goed als anti-oxidant om een deel van de schadelijke effecten verminderen. Voor de rest kan ik mij heel goed aansluiten bij de rest van wat smartieandme zegt.

17. SkittlesAndMe

Helaas gebruiken mensen meestal vaker dan 4x per jaar, vooral in de zomer. In combinatie daarmee is het risico alweer groter. Verder kun je ook o.a. blauwe/paarse vruchten eten voor antioxidanten.

Ik vraag me overigens nog steeds af of je beter een geforceerde slaap dan een nachtje doorhalen kunt hebben. Heb het antwoord er nog niet op gevonden.

18. Fool

Fool Badass junkie

Wel heeft een dosis melatonine een positief effect op de verminderde hersenenschade, in dat opzicht is het nemen geen slecht idee. :wink:

19. SkittlesAndMe

Is dan al aangetoond dat antioxidanten daadwerkelijk de schade verminderen? Ik had begrepen dat daar alleen sterke aanwijzingen voor bestonden, maar nog geen duidelijke feiten.

20. Fool

Fool Badass junkie

21. SkittlesAndMe

22. RidaDav

RidaDav Newbie

5-htp is in België helaas niet te koop. Kent iemand een goed alternatief?

23. PsyTekZ

PsyTekZ Wijs gebruiker

Inderdaad. 5htp enkel te bestellen via nederlandse sites. L tryptofaan daarentegen kan je vinden in kruidenoases en proteineshakes zitten er ook aardig wat in naar mijn bemerkingen.

24. Fool

Fool Badass junkie

l-tryptofaan is een gezonder alternatief dan 5-htp en waarschijnlijk wel beschikbaar in België? :smile:

25. RidaDav

RidaDav Newbie

Inderdaad, ga morgen eens op onderzoek, hoewel het nu waarschijnlijk geen zin meer heeft (heb vrijdag laatst gebruikt en ga toch 3 maanden wachten :smile: )

26. PsyTekZ

PsyTekZ Wijs gebruiker

Ik denk dat een kuurtje met L.tryptofaan nooit slecht kan zijn, het stofje is altijd te vinden in de whey gainer die ik haal in de belgische kruidenoase.

27. roopx

roopx Newbie

Wat zou een aanbevolen tijd zijn voor een MDMA feestje?
    En met tijdens, moet ik dus buiten mijn xtc pillen ook nog van elk van deze een pilletje mee binnensmokkelen :wink:
    Verpesten het nemen van deze supplementen mijn trip niet?
    En met na gewoon wanneer ik thuis ben, voor het slapen gaan zeker.

Ik probeer er altijd minstens 3 maanden tussen te laten, maar heb het 1x gedaan waar er amper 2 maanden tussen zaten. Man die dinsdagdip heeft bijna een hele week geduurd :openmouth:

28. Psyqeducation

Psyqeducation Newbie

Supplementen zullen geen effect hebben op de mdma-trip. Wel is het verantwoord om voor en na een avond mdma voldoende en uiteraard gezond te eten. Van supplementen is het echter nog maar de vraag of ze echt werken. Het meerendeel van de onderzoeken naar supplementen zoals 5-htp zijn gefinancierd door de producenten zelf. Ook al zou 5-htp daadwerkelijk meer serotonine naar de hersenen brengen, dan nog zegt dat niets over de gevoeligheid, prikkeloverdracht van de receptoren en de reeds opgebouwde tolerantie voor mdma.

29. MeejheM

MeejheM Badass junkie

@ Roopx: het belangerijkste is dat je ze na het gebruik inneemt, dan zijn je hersenen op tijd weer klaar om een vollop los te gaan.

@Psyqeducation: Bronnen vermelden, of in mijn ogen onzin alsjeblieft voor je houden, niet iedereen de leest komt terug, of doet zelf vervolgonderzoek. vrij verkrijgbare 'voedingssuplementen' zijn wel onderzocht, en een hele hoop members hier weten meer dan er op wikipedia staat over je neurotransmitters, en je neuronen.

wat moet ik uit je nickname opmaken, dat je opgeleid bent, een opleiding volgt, of dit forum als educatiebron ziet?

val aan zou ik zeggen.

30. PsyTekZ

PsyTekZ Wijs gebruiker

En toen 4 maand later ... :rolleyes:

31. Roda

Roda Newbie

Handig om te weten

32. mach

mach Newbie

5-HTP

ik weet niet of het verstandig is om dit te slikken tijden of net voor of na de trip?

ik hoor andere verhalen dat je minimaal 48 uur moet wachten...en dat je het juist niet moet combineren met xtc.

Maar goed ik heb er geen verstand van.

http://www.drugsenuitgaan.nl/hulp-en-ad ... /?vraag=57

33. SkittlesAndMe

Je moet sowieso erg opletten met 5-HTP gebruik aangezien alles wordt omgezet in Serotonine. Beter eet je gewoon gezond, neem je eventueel wat minder risicovolle supplementen als L-Tryptofaan en rust je lekker uit. Dan komt het ook wel goed...

34. mach

mach Newbie

maar dat is toch juist goed als het omgezet word in serotine??

35. SkittlesAndMe

Teveel serotonine is vrij naar.. als je teveel 5htp neemt loop je het risico op een serptoninevergiftiging. Met ltryptophan niet

Deel Deze Pagina